mica kirjoitti:Tuon avaimenkääntötempun olen kokeillut muutamaan otteeseen, muttei silläkään tunnu olevan mitään vaikutusta käynnistyvyyteen.
Toisaalta taas bensa haisee aika ruhtinaallisesti startatessa...
Auton ollessa käynnissä ja tyhjäkäynnillä kaasua polkaistessa nopeasti kone ikäänkuin yrittäisi tukehtua, eikö se ole sen merkki, että kone ei saa riittävästi kakkua tai että palava seos on liian laihalla.
Minkähänlainen mötikkä tuo lämpötila-anturi mahtaapi olla ja missä se fyysisesti sijaitsee ??
:
Anturi on sellainen pikkuinen boksi koneen päällä, etuosassa. Mutta mikä niistä se oli, sitä en ulkoa muista. Toivottavasti joku muistaa. Ainakin nimimerkki ponton tietäisi varmaan, millaisia arvoja anturista pitäisi saada mitattua.
Tuo, että bensa haisee startatessa, kertoo toki että bensaa tulee.
Mites paljon autolla on muuten ajettu? Suuttimetkin kuluvat kilometrien aikana ja voivat aiheuttaa hyvinkin samantapaisia oireita kuin kertomasi -- etenkin huonoa käynnistyvyyttä.
Lambda-anturin vika voisi "nyykähtämisen" ja kulutuksen kasvun perusteella olla mahdollinen sekin. Anturin johdot ovat pelkääjänpenkin edessä maton alla. Nyppää ne irti ja koeta starttailla ja ajella ja aisti , muuttuko käytös.
Sen verran on myös epäselvää, onko vika tullut vähitellen vaiko "yhdessä yössä".?