E85 käyttö. VOI POISTAA:
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: To 27.09.2007 08:19
- Paikkakunta: Kajana
E85 käyttö. VOI POISTAA:
Terve
Ajelen itse C280 vanhalla 1995 vuosimallia olevalla mersulla.
Olisin halukas kokeilemaan miten auto toimisi E85 etanolilla.
Mitähän muutoksia Koneeseen pitäisi tehdä onko tällainen muuttaminen edes periaatteessa mahdollista tuosta noin vain, itsellä sen verran ajettu kone jo, että ei haittaa vaikka menisi paskaksi kokeilussa .
Netissä myydään kyllä conversio kittejä jotka toimii muka vain asentamalla ruiskutussuuttimien väliin jonkun Flexifuel jne palikan, jonka jälkeen auto muka toimii sitten suoraan E85 kysymys onkin kuinka pitkään? Onko joku kokeillut?
Tarvitseeko esimerkiksi tehdä alla ajattelemiani asioita lisäksi?
Itse ajattelin ainakin tommoisen conversio palikan lisäksi, että tankkia varmaan pitää jotenkin tiivistää entisestään että Etanoli ei ime itseensä kosteutta liikaa. Onko tarpeellista?
Ja varmaan polttoaine linjojen suodattimet ja muut pitää kumi tiivisteet, letkupätkät, vaihtaa sellaisiksi, että etanoli ei vaan liouta suodin kankaita tai mitä siellä liekkään, mukanaan. Onko tämä tarpeellista?
Lisäksi varmaan olisi hyvä laittaa aina tankatessaan e85 jotakin lisäainetta tankkiin joka, auttaisi poistamaan kosteutta? ja toisi etanolille lisää voiteluominaisuuksia. Liekkö tarpeellista?
Mitä tuo E85 sisältää onko se siis 85% etanolia ja 15% jotakin mitä?.....
Lisäksi onko oktaanin säätimestä tässä muutoksessa apua, kun autosta sellainen löytyy.?
Vai onko se nyt vaan parempi pysyä tossa E5. ja ostaa suoraan flexi fuel auto jos haluu etanolilla ajella ja jättää vanha sotaratsu ihan rauhaan.
Kun ei se hinta erokaan tossa etanolissa ja E5 vielä nii hirvee ole mutta olisi mukava kokeilla rakentaa autosta mahdollisimman monella menoveellä kulkeva.
Toivottavasti jollakin olisi kokemusta muutoksen tekemisestä ja saan vastauksia.
TV
Tietämätön?
Ajelen itse C280 vanhalla 1995 vuosimallia olevalla mersulla.
Olisin halukas kokeilemaan miten auto toimisi E85 etanolilla.
Mitähän muutoksia Koneeseen pitäisi tehdä onko tällainen muuttaminen edes periaatteessa mahdollista tuosta noin vain, itsellä sen verran ajettu kone jo, että ei haittaa vaikka menisi paskaksi kokeilussa .
Netissä myydään kyllä conversio kittejä jotka toimii muka vain asentamalla ruiskutussuuttimien väliin jonkun Flexifuel jne palikan, jonka jälkeen auto muka toimii sitten suoraan E85 kysymys onkin kuinka pitkään? Onko joku kokeillut?
Tarvitseeko esimerkiksi tehdä alla ajattelemiani asioita lisäksi?
Itse ajattelin ainakin tommoisen conversio palikan lisäksi, että tankkia varmaan pitää jotenkin tiivistää entisestään että Etanoli ei ime itseensä kosteutta liikaa. Onko tarpeellista?
Ja varmaan polttoaine linjojen suodattimet ja muut pitää kumi tiivisteet, letkupätkät, vaihtaa sellaisiksi, että etanoli ei vaan liouta suodin kankaita tai mitä siellä liekkään, mukanaan. Onko tämä tarpeellista?
Lisäksi varmaan olisi hyvä laittaa aina tankatessaan e85 jotakin lisäainetta tankkiin joka, auttaisi poistamaan kosteutta? ja toisi etanolille lisää voiteluominaisuuksia. Liekkö tarpeellista?
Mitä tuo E85 sisältää onko se siis 85% etanolia ja 15% jotakin mitä?.....
Lisäksi onko oktaanin säätimestä tässä muutoksessa apua, kun autosta sellainen löytyy.?
Vai onko se nyt vaan parempi pysyä tossa E5. ja ostaa suoraan flexi fuel auto jos haluu etanolilla ajella ja jättää vanha sotaratsu ihan rauhaan.
Kun ei se hinta erokaan tossa etanolissa ja E5 vielä nii hirvee ole mutta olisi mukava kokeilla rakentaa autosta mahdollisimman monella menoveellä kulkeva.
Toivottavasti jollakin olisi kokemusta muutoksen tekemisestä ja saan vastauksia.
TV
Tietämätön?
Viimeksi muokannut *Babba-Benssi*, Ke 03.08.2011 16:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ke!
Re: E85 käyttö. onko mahdollista muuttamalla mitä?
Kulutuksen on noustava jos haluaa samat tehot eli säästöä vaikea saada ellei laiteta biopower/flexifuel softaa mikä auttaa kulutukseen.
Etanoli ja kosteus... sama kuin juo viinaa niin sen jälkeen janottaa?
Etanoli ja kosteus... sama kuin juo viinaa niin sen jälkeen janottaa?
Re: E85 käyttö. onko mahdollista muuttamalla mitä?
Saa sen toimimaan, mutta kulutus nousee sen verran että litrahinnaksi tulee melkolailla sama kuin E10:llä ajaessa.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: To 27.09.2007 08:19
- Paikkakunta: Kajana
Re: E85 käyttö. onko mahdollista muuttamalla mitä?
Eli tarvitseeko periaatteessa sitten muuta laittaa kuin joku sellainen konversio kitti suutinten johtosarjan väliin, jos haluaa etanolilla hurjastella joita netti pullollaan.Huikko kirjoitti:Saa sen toimimaan, mutta kulutus nousee sen verran että litrahinnaksi tulee melkolailla sama kuin E10:llä ajaessa.
Vai onko otettava huomioon, jotakin muutakin esim noita yllä ehdottomania asioita.? onko niissä järkeä?
Vai onko niin että vakio eculla ja sellaisella conversio kitillä ei kannata paljoa suoraan lähteä ajelee?.
Tota kosteutta mää vaan heitin? koska talvella voi varmaan etanolilla ja mahdollisesti tankkiin joutuneella kosteudella "vedellä" pahampi yhteisvaikutus, kuin esim bensan kanssa. Vai liekkö sitten eroa?
Kiitos jo aiemmasta.
ke!
Re: E85 käyttö. onko mahdollista muuttamalla mitä?
Biopower-fleksifuel autojen etu on että niitä voi käyttää eri bensoilla. Ruotsalaisiin noita pystyy softapäivitellä vanhempiinkin. Pystyykö tuo muunnos-sarja haistelemaan mitä bensaa ja millä suhteella suhteella ruiskutetaan vai onko ajoitus RE85 varten? Ei taida muunnos-sarja riitää pelkästään suuttimien johtojen väliin. Aika hankala jos aina löydyttävä RE85 asema. Talvella omat ongelmat käynnistyvyydes.
Googlen avulla paljon juttuja ja muilta foorumeilta löytyy keskusteluja missä aidot fleksifuel kuskit laskeskelee ettei paljon mitään eroa hinnassa. Tuskin valtio alentaa minkään ekohomman verotusta. Vihreäkin haluais kieltää koko autoilun niin tuskin apua niistäkään.
Googlen avulla paljon juttuja ja muilta foorumeilta löytyy keskusteluja missä aidot fleksifuel kuskit laskeskelee ettei paljon mitään eroa hinnassa. Tuskin valtio alentaa minkään ekohomman verotusta. Vihreäkin haluais kieltää koko autoilun niin tuskin apua niistäkään.
Re: E85 käyttö. onko mahdollista muuttamalla mitä?
jos ei ole mielessä hurjat ahtopaineet ja tehot, niin sanoisin, että unohda koko juttu... tavalliselle autoilijalle tuosta RE85 ei ole käytännössä mitään iloa, kun kustannukset/km pysyy käytännössä samana (voivat jopa hieman nousta, ellei koneen peruspuristuksia nosta sellaisiksi, ettei normi bensalla ajo enää ole edes mahdollista...)
mutta virittelijöille tuo viinabensa on kuin taivaan lahja päästään aivan eri teholuvuille, kuin normi pumppubensalla, polttoainekulujen silti pysyessä kohtuullisina, jos näin voidaan sanoa näillä nykyisillä hinnoilla
mutta virittelijöille tuo viinabensa on kuin taivaan lahja päästään aivan eri teholuvuille, kuin normi pumppubensalla, polttoainekulujen silti pysyessä kohtuullisina, jos näin voidaan sanoa näillä nykyisillä hinnoilla
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: E85 käyttö. onko mahdollista muuttamalla mitä?
Lyhyesti sanottuna: Unohda koko juttu.
Suosittelen moottoritekniikkaan perehtymistä jos edes ajattelet muutoksen tekemistä. Muutenkin on tosi vaikea nähdä mitä etua saavuttaisit tuolla konversiolla?
Suosittelen moottoritekniikkaan perehtymistä jos edes ajattelet muutoksen tekemistä. Muutenkin on tosi vaikea nähdä mitä etua saavuttaisit tuolla konversiolla?
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: E85 käyttö. onko mahdollista muuttamalla mitä?
ruotsalainen flexifuel mokkula kaverin E220 (m111) moottorissa toi pienemmät huipputehot ja 15-20% pienemmän RAHAN kulutuksen. Suomessa e85 on huomattavasti kalliimpaa kuin ruotsissa joten täällä ei taloudellista hyötyä saa.
tuolla mun vanhoja horinoita ja monen muunkin,
Jos tosiaan haluaa asiaan perehtyä, niin suomalaiset foorumit ei ole oikea paikka http://www.etanol.nu" onclick="window.open(this.href);return false; ruotsis on lähin ymmärrettävä saitti.
tuolla mun vanhoja horinoita ja monen muunkin,
Jos tosiaan haluaa asiaan perehtyä, niin suomalaiset foorumit ei ole oikea paikka http://www.etanol.nu" onclick="window.open(this.href);return false; ruotsis on lähin ymmärrettävä saitti.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: To 27.09.2007 08:19
- Paikkakunta: Kajana
Re: E85 käyttö. onko mahdollista muuttamalla mitä?
Juu siltä tää nyt kyllä tosiaankin näyttää, että en rupea edes kokeilee moista hommaa.
Käytönössä jos haluaisi saada jotakin irti pitäisi koneen puristuksia muuttaa ja laittaa kokonaan moottorin ohjaus uusiksi, että saisi toimivan paketin. ja kun tämän tekee niin takaisin maksu aika muutokselle lienee 10 vuosia nykyisellä hinta erolla.
Mutta viritys käytössä se on jopa näköjään hyvinkin hyvä aine, ja käytetty.
Mutta miinus puolena ilmeisesti on, että etonoli kone ei sitten nakuta, kuin bensiinillä toimiva kone joten siinäkin omat riskinsä tai ainakin näin noin etanoli foorumit kertoo liekkö sitten totta? =).
Kiitoksia vastauksista päätän topicin tähän.
Käytönössä jos haluaisi saada jotakin irti pitäisi koneen puristuksia muuttaa ja laittaa kokonaan moottorin ohjaus uusiksi, että saisi toimivan paketin. ja kun tämän tekee niin takaisin maksu aika muutokselle lienee 10 vuosia nykyisellä hinta erolla.
Mutta viritys käytössä se on jopa näköjään hyvinkin hyvä aine, ja käytetty.
Mutta miinus puolena ilmeisesti on, että etonoli kone ei sitten nakuta, kuin bensiinillä toimiva kone joten siinäkin omat riskinsä tai ainakin näin noin etanoli foorumit kertoo liekkö sitten totta? =).
Kiitoksia vastauksista päätän topicin tähän.
ke!
Re: E85 käyttö. VOI POISTAA:
Onko kukaan asennellut bokseja / ajaako RE85:lla sekoittamalla.
http://re85-muunnos.wikidot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla on muutama mese kans.
http://re85-muunnos.wikidot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla on muutama mese kans.
2008 Octavia Combi vRS tdi cr+dsg6 170hp
ex 2010 Skoda Octavia Combi 1.6tdi cr+dsg7 105hp
ex 2008 Seat Altea XL 2.0tdi+dsg6 140hp
ex 2009 Skoda Octavia Combi 1.9tdi+dsg6 105hp
ex 2006 Skoda Octavia vRS Combi 2.0tdi manuaali 170hp
ex 2002 Skoda Octavia Hb 1.9tdi manuaali 90hp
ex 2010 Skoda Octavia Combi 1.6tdi cr+dsg7 105hp
ex 2008 Seat Altea XL 2.0tdi+dsg6 140hp
ex 2009 Skoda Octavia Combi 1.9tdi+dsg6 105hp
ex 2006 Skoda Octavia vRS Combi 2.0tdi manuaali 170hp
ex 2002 Skoda Octavia Hb 1.9tdi manuaali 90hp