Onko kaikki w211 korimallin mersut airmatikkeja???
Re: Onko kaikki w211 korimallin mersut airmatikkeja???
Ei tietenkään ole ???????????????????????
wiimax.fi
Re: Onko kaikki w211 korimallin mersut airmatikkeja???
Kuten sanottu, ei. Airmatic taisi olla vakiona E500:ssä?
Farkuissa, eli s211-korimallissa takana on aina ilmajouset, mutta airmatic (= ilmajouset kaikissa nurkissa, säädettävä jousitus) on niissäkin lisävaruste (mahd. pl. E500, ks. ed.)
Farkuissa, eli s211-korimallissa takana on aina ilmajouset, mutta airmatic (= ilmajouset kaikissa nurkissa, säädettävä jousitus) on niissäkin lisävaruste (mahd. pl. E500, ks. ed.)
Re: Onko kaikki w211 korimallin mersut airmatikkeja???
Onko E420cdi:ssä airmatic vakiona? Vai oliko sattumaa, että niitä kun selailin, niin kaikissa se näytti olevan.
S300
300GD
E320
Unimog 411 110
300GD
E320
Unimog 411 110
Re: Onko kaikki w211 korimallin mersut airmatikkeja???
Kyllä e420cdi on aina airmatic.
Re: Onko kaikki w211 korimallin mersut airmatikkeja???
Laitaa tähän jatkoksi, niin ei uutta turhaan;
Mieli tekis päivittää C-> E ja kiikarissa ois reilut 200k menty s 211 320cdi. Jotain tärppejä mitä kyseisestä vehkeestä tutkimaan tarkemmin?
Mieli tekis päivittää C-> E ja kiikarissa ois reilut 200k menty s 211 320cdi. Jotain tärppejä mitä kyseisestä vehkeestä tutkimaan tarkemmin?
Re: Onko kaikki w211 korimallin mersut airmatikkeja???
Hiukan OT ja parempi että uusi ketju mutta mennään nyt kun aloittettiin:
Vikakoodien luku STAR-testerilla ja niiden tulosten tutkailu.
Vaihdelaatikon pitää pelata nätisti.
Etupään kolinat poissa.
Auton kuljettava suoraan (peukalo etusormiotteella)
Jos farkku tai Air-Matic niin perän pysyttävä ylhäällä pitkän seisonnan jälkeen (yön yli), etenkin
talvella on ongelma. Takapään ilmapussit (farkku) samassa tasossa. Kalibroidaan yhdestä kohtaa, tosin jos jompikumpi etuiskari laitettuy väärään korkeuteen niin sehän sitten vie takapäänkin vinoon.
Original-iskarit erityisesti edessä (SACHS) : ei mitään hyvää sanottavaa. Voipi vaihtaa vaikkapa Bilsteiniin.
Nokkaketjun vaihto edessä paljon ajetuissa. Joskun jo 200 tkm jälkeen, joissain autoissa voi päästää 300-400 tkm ilman merkittäväää venymää.
Katsot öljykorkista paljonko kiristäjä ulkona. HAKU/ETSI toiminnolla löytyy tältäkin foorumilta (+ mese.fi) tietoa ja kuvia.
Kuskin oven lukko joissain reistailee (ei lukitse tai ei avaa kakesta), farkussa tavaratilan verhon moottorin on kelattava verho luukkua avattaessa/sulkiess.
Konehuoneessa suojakotelo pois koneen päältä ja katsot ettei suutinvuotoa ulos.
Samalla turbon imupuolella liitos hiukan tihkuu öljyä (normaalia) mutta jos ei ikinä putsattu ja sama tiiviste joka kerta
ilmaputsareiden vaihdon jälkeeen niin öljypashaa on V-laakso täynnä ja huonolla säkällä imusärjan läppämoottori (M55) hajoaa.
Uusi maksaa 150-180 euroa.
Koneen alusta oltava kuiva kun pohjamuovin ottaa irti.
Ilmansuodattimia joutuu vaihtamaan tiheästi jos haluaa maksimitehot ja koneeseen ilmaa.
Vaihto viimeistään 15 tkm välein sano huoltokirja mitä hyvänsä.
Termostaatin toimittava eli viileänä aamuna (alle + 5 astetta) koneen lämpöjen noustava normiajossa melko pian 80 C ja yli.
Maantiellä sitten viimeistään sinne pakkasaamuina 5-10 min ajon jälkeen.
Sisätilaan on myös viileänä aamuna saatava lämpöä kohtuu nopeasti. Jos ei tule tai lämmon saanti heittelee (pyynnön pysyessä samana) niin
lämmityslaitteen tvesiventtiilin vaihto edessä. EI mahdoton homma mutta kuitenkin kustannuksia.
Radionäyttö temppuilee vanhemmiten kuumassa autossa (helle) /kylmässä (pakkasaamu).
Kulutusosat normaalihintaisia, erikoisemmat (oven lukkoyksikkö, radiopaneeli etc) kalliita.
Siinä lyhyesti.
Vikakoodien luku STAR-testerilla ja niiden tulosten tutkailu.
Vaihdelaatikon pitää pelata nätisti.
Etupään kolinat poissa.
Auton kuljettava suoraan (peukalo etusormiotteella)
Jos farkku tai Air-Matic niin perän pysyttävä ylhäällä pitkän seisonnan jälkeen (yön yli), etenkin
talvella on ongelma. Takapään ilmapussit (farkku) samassa tasossa. Kalibroidaan yhdestä kohtaa, tosin jos jompikumpi etuiskari laitettuy väärään korkeuteen niin sehän sitten vie takapäänkin vinoon.
Original-iskarit erityisesti edessä (SACHS) : ei mitään hyvää sanottavaa. Voipi vaihtaa vaikkapa Bilsteiniin.
Nokkaketjun vaihto edessä paljon ajetuissa. Joskun jo 200 tkm jälkeen, joissain autoissa voi päästää 300-400 tkm ilman merkittäväää venymää.
Katsot öljykorkista paljonko kiristäjä ulkona. HAKU/ETSI toiminnolla löytyy tältäkin foorumilta (+ mese.fi) tietoa ja kuvia.
Kuskin oven lukko joissain reistailee (ei lukitse tai ei avaa kakesta), farkussa tavaratilan verhon moottorin on kelattava verho luukkua avattaessa/sulkiess.
Konehuoneessa suojakotelo pois koneen päältä ja katsot ettei suutinvuotoa ulos.
Samalla turbon imupuolella liitos hiukan tihkuu öljyä (normaalia) mutta jos ei ikinä putsattu ja sama tiiviste joka kerta
ilmaputsareiden vaihdon jälkeeen niin öljypashaa on V-laakso täynnä ja huonolla säkällä imusärjan läppämoottori (M55) hajoaa.
Uusi maksaa 150-180 euroa.
Koneen alusta oltava kuiva kun pohjamuovin ottaa irti.
Ilmansuodattimia joutuu vaihtamaan tiheästi jos haluaa maksimitehot ja koneeseen ilmaa.
Vaihto viimeistään 15 tkm välein sano huoltokirja mitä hyvänsä.
Termostaatin toimittava eli viileänä aamuna (alle + 5 astetta) koneen lämpöjen noustava normiajossa melko pian 80 C ja yli.
Maantiellä sitten viimeistään sinne pakkasaamuina 5-10 min ajon jälkeen.
Sisätilaan on myös viileänä aamuna saatava lämpöä kohtuu nopeasti. Jos ei tule tai lämmon saanti heittelee (pyynnön pysyessä samana) niin
lämmityslaitteen tvesiventtiilin vaihto edessä. EI mahdoton homma mutta kuitenkin kustannuksia.
Radionäyttö temppuilee vanhemmiten kuumassa autossa (helle) /kylmässä (pakkasaamu).
Kulutusosat normaalihintaisia, erikoisemmat (oven lukkoyksikkö, radiopaneeli etc) kalliita.
Siinä lyhyesti.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: Onko kaikki w211 korimallin mersut airmatikkeja???
tarkennusta vielä että edellinen vikalista koskee vain v6 cditä, koneen osilta siis.
Re: Onko kaikki w211 korimallin mersut airmatikkeja???
Kiitos nopeasta vastauksesta, tuossahan noita tulikin.