Täältä löytyy sielunveli, jolla kans ckl 230 kompressoori tempuilee! Miulla kanssa välillä ahtaa ja välillä auto ei tunnu kulkevan mihinkään. Star näyttää kaksi vikakoodia, nokka-akselin hall anturin sekä vaihtoehtoisen ilmanoton läpän rikki olemisen(eli se läppä ilmanputsarinkotelon kyljessä). Näitä m111 koneita on tehty kahdella erilaisella ja etenkin erihintaisella nokka-akselin asentotunnistimella, tietysti miulla oli se kalliimpi malli (varaosaliikkeessä halvin tarvike 190€) ja jos ois ollu se toisen mallinen niin ois ollu 2-30€. Tilasin sen vaihtoehtoisen ilmanoton läpän käytetynä saksasta, mutta ei meno muuttunut paremmaksi vika säilyi ja vikakoodi myös (eli osa tod.näk. rikki). Uutta en ole vielä raaskinnut ostaa kun suomessa uusi on sen 650€ ja halvin uusi ebaysta latviasta n.350€. Postissa ois tulollaan nyt se asentotunnistin ja kokeilen sitä seuraavaksi jos sais edes sen vian pois sieltä kummittelemasta. Sen tilasin ebaysta briteistä 70€:llä tarvikkeena, hella olisi maksanut 110€. Jos ei vielä sittenkään ala jytäämään niin ei kait auta muu kuin tilata se läppä, ulkomaalaisia foorumeita lukeneena se läppä on ollut tosi monella rikki. On myös mahdollista että jos siulla on se ahtimen hihnapyörä magneettikytkimellä että se ois menny paskaks, kaikissa malleissa sitä ei oo, miulla on ja luulin eka et se ois menny rikki ja kyselin hintaa niin sekin oli sen 650€ koko hihnapyörä, kun magneettikytkintä ei saa irralisena. Ja jos vika ei oo näissäkään niin sit voi alkaa veikkailemaan moottorin ohjauksen vikaa joka tekis noita haamuvikakoodeja. Onko kellään tietoa, että onko näissä värkeissä ahtoilman lämpöanturia, kun yleensä kompressorit puottaa ahtimen tehoa jos imuilma meneee liian kuumaksi, että jos se antaa jotain väärää tietoa ja sekottaa koko läpän toiminnan.
*M111-koneessa on Eatonin M62 -ahdin, jossa on magneettikytkin hihnapyörässä, uudemmassa M272-moottorissa ja M45 -ahtimessa on suora veto.
*Ilmamassamittarin (MAF) yhteydessä pitäisi olla myös lämpömittari.
*Jos tuo ilmansuodatinkotelon yhteydessä oleva bypass-venttiili on auki, ei ahtopainetta synny. Venttiili säätää ahtopainetta kuorman, kierrosluvun ja kaasupolkimen asennon mukaan. Vika voi olla itse venttiilissä, mutta luultavammin sen ohjauselektroniikassa eri bokseissa.
IiroS - sitten meitä on ainakin kaksi joilla sama ongelma
tomant - ihan hepreaa eli bypassi tai joku boksi pimeenä..
jotain ohjetta kattonu tohon bypassiin, ei mun mielestä toimi niinkun pitäisi
Eilen löytyi taas välillä ahtoja kyllä kelpas motarilla ajella
Viimeksi muokannut j4n1, Ma 17.08.2015 10:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
j4n1 kirjoitti:...tomant - ihan hepreaa eli bypassi tai joku boksi pimeenä..
Suomeksi halusin sanoa, että tuon mainitun ohitusventtiilin, bypassin jne, toimimattomuus saattaa johtua venttiilin ohjauselektroniikasta, ei välttämättä venttiilistä itsestään. Venttiililin toimintaan vaikuttaa useampi sähköinen laite. Sitä en osaa sanoa, kuinka hyvin esim. Starilla näkyy tietoja venttiilistä tai sitä ohjaavista laitteista.
Noniin!, miulla alko vihdoin auto toimimaan, kun vaihdoin sen uuden nokka-akselin hall anturin. Nyt auto ei ole enää kertaakaan puottanut tehoja vaikka kävin kenkimässä moottoritiellä, nyt vetää kaikki vaihteet ihan normaalisti, kun ennen viimeistään 2-3 vaihteen vaihdossa puotti tehot pois. Onnea ja menestystä vian etsintään!
Juu, elikkäs se on juurikin se musta anturi oikeallapuolella, kannen etuosassa. Anturi lukee nokka-akselin asentoa nokka-akaselin hampaista. Kuulemma anturin magneetti heikkenee ajanmyötä joka aiheuttaa sen että antaa virheellistä tietoa, en tiädä tarkalleen mihin kaikkeen se tietoa kerää. Ostin anturin ebayn kautta briteistä ja maksoi n.70€ mutta tässä linkki vastaavaan tuotteeseen http://www.ebay.co.uk/itm/MERCEDES-PETR ... 3a67be9884" onclick="window.open(this.href);return false; . Kysyin paikallisesta varaosaliikkeestä niin heiltä halvin tarvike osa olis ollu 190€ niin siks tilasin ulkomailta.
anturi on oikealla puolen jos katotaan sillein et oot sen konepellin avannut, eli et voi sekottaa kun siellä apparinpuolella ei oo mitään anturia. Mutta jos on pakko saivarrella niin sitten on.
Alunperin muutama kommentti aikaisemmin j4n1 kysyi, että onko se anturi EDESTÄ katsottuna oikealla, niin siihen viittasin. Muttajoo yleensä toki kattellaan naama meno suntaan, eli takaa päin.