AIRMATIC/Farmarin takapussit topic

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13733
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Maucca kirjoitti:On siellä starissa yksityiskohtainen opastus mitä tehdä kun vaihdetaan ilmajousi.
En muista, ohjainlaitteet vai useampaa ohjainlaitetta kautta sinne pääsee.
Hyvä tietää että sellainen valikko löytyy jos osaa etsiä. Tuossa vaan kaksi puusilmää sitä nimenomaan siis 164:n valikoista sitä etsi ja noroljan aika kattavasti listasi ne aiheeseen liittyvät valikot jotka löydettiin niin mukava olisi ollut saada pykälää tarkempi ohje. Myös tieto softaversiosta, joskus silläkin merkitystä.
Maucca
Mersumies
Mersumies
Viestit: 506
Liittynyt: Ke 23.12.2009 21:17
Paikkakunta: Pahoinvointivaltio

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja Maucca »

DBFI kirjoitti:
Maucca kirjoitti:On siellä starissa yksityiskohtainen opastus mitä tehdä kun vaihdetaan ilmajousi.
En muista, ohjainlaitteet vai useampaa ohjainlaitetta kautta sinne pääsee.
Hyvä tietää että sellainen valikko löytyy jos osaa etsiä. Tuossa vaan kaksi puusilmää sitä nimenomaan siis 164:n valikoista sitä etsi ja noroljan aika kattavasti listasi ne aiheeseen liittyvät valikot jotka löydettiin niin mukava olisi ollut saada pykälää tarkempi ohje. Myös tieto softaversiosta, joskus silläkin merkitystä.
Joo ei ollut tarkkaa ohjetta. Muistin väärin kun yhteen 164 koriseen olen vasemman takapussin vaihtanut.
Sakemannivalinossa on tasonsäätöventtiilin avaus ja sulku.
Ohjainlaitteet > alusta > airmatic > kehitystiedot > ohjaukset > lista kaikista ohjauksista > endstufen einzeln: niveauventil HL (IOC_Endstufen_Einzeln_Niveauventil_HL) Ja kolme alempaa HL : takavasen HR: takaoikea VL: etuvasen VR: etuoikea.
Tuokaan ei ole varma tieto kun siitä on kaksi vuotta aikaa kun tämä on tehty. Tyhjentää ensiksi painevaraajan ja sitten pussin ja ilmaletku irti.
Jyrmex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ma 13.07.2015 07:34

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja Jyrmex »

Sen verran vielä haluaisin jatkaan tuosta mun Ohjainlaiten No 51 sielunelämästä. Eli antaa seuraavat koodit:

5001Ohjainlaite No51 ( ohjainlaite AIRmatic kun ADS) sisäinen vika
5002 Ohjainlaite No51 ( ohjainlaite AIRmatic kun ADS) sisäinen vika
5003 Ohjainlaite No51 ( ohjainlaite AIRmatic kun ADS) sisäinen vika
5004 Ohjainlaite No51 ( ohjainlaite AIRmatic kun ADS) sisäinen vika
5005 Ohjainlaite No51 ( ohjainlaite AIRmatic kun ADS) sisäinen vika
5006 Ohjainlaite No51 ( ohjainlaite AIRmatic kun ADS) sisäinen vika
5007 Ohjainlaite No51 ( ohjainlaite AIRmatic kun ADS) sisäinen vika
5008 Ohjainlaite No51 ( ohjainlaite AIRmatic kun ADS) sisäinen vika
5009 Ohjainlaite No51 ( ohjainlaite AIRmatic kun ADS) sisäinen vika
500A Ohjainlaite No51 ( ohjainlaite AIRmatic kun ADS) sisäinen vika
500B Ohjainlaite No51 ( ohjainlaite AIRmatic kun ADS) sisäinen vika
500C Ohjainlaite No51 ( ohjainlaite AIRmatic kun ADS) sisäinen vika

Olen aika noviisi näissä hommissa mutta pakko yrittää. Eli kieliikö tuo jostain pahemmasta vaikko mistä tota sumaa lähtisi purkamaan?

T.

Jyrki
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13733
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Jyrmex kirjoitti:Sen verran vielä haluaisin jatkaan tuosta mun Ohjainlaiten No 51 sielunelämästä. Eli antaa seuraavat koodit:

5001Ohjainlaite No51 ( ohjainlaite AIRmatic kun ADS) sisäinen vika
5002 Ohjainlaite No51 ( ohjainlaite AIRmatic kun ADS) sisäinen vika
5003 Ohjainlaite No51 ( ohjainlaite AIRmatic kun ADS) sisäinen vika
5004 Ohjainlaite No51 ( ohjainlaite AIRmatic kun ADS) sisäinen vika
5005 Ohjainlaite No51 ( ohjainlaite AIRmatic kun ADS) sisäinen vika
5006 Ohjainlaite No51 ( ohjainlaite AIRmatic kun ADS) sisäinen vika
5007 Ohjainlaite No51 ( ohjainlaite AIRmatic kun ADS) sisäinen vika
5008 Ohjainlaite No51 ( ohjainlaite AIRmatic kun ADS) sisäinen vika
5009 Ohjainlaite No51 ( ohjainlaite AIRmatic kun ADS) sisäinen vika
500A Ohjainlaite No51 ( ohjainlaite AIRmatic kun ADS) sisäinen vika
500B Ohjainlaite No51 ( ohjainlaite AIRmatic kun ADS) sisäinen vika
500C Ohjainlaite No51 ( ohjainlaite AIRmatic kun ADS) sisäinen vika

Olen aika noviisi näissä hommissa mutta pakko yrittää. Eli kieliikö tuo jostain pahemmasta vaikko mistä tota sumaa lähtisi purkamaan?

T.

Jyrki
Mikä nyt on paha juttu ja mikä ei. Klikkasitko jotakin noista vikakoodeista korjausohjeita varten?

Saatko testerillä mitään järkevää yhteyttä Airmatic ohjainlaitteeseen? Saatko luettua mittausarvoja tai komennettua ohjauksia? Oliskohan purkki ihan mykkä.
Avatar
Jumpstart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ke 07.01.2015 19:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja Jumpstart »

Lainataanpas ketjua hieman.

Eilen mökille päästyäni ja auton sammuttaessani huomasin että airmaticin kompura jäi pyörimään vaikka avaimet oli pois virtalukosta. Aikani rämppäsin virtoja päälle ja pois mutta kompura ei hiljentynyt. Välillä se aiheutti todennäköisesti paine linjaan "iskuja" koska koko auto heilahteli noin sekunnin välein. Aika nopeasti alkoi sähkö haista ja siinä ensimmäisenä kävi mielessä repiä airmaticin sulakkeet pois, mutta eipä se silläkään asettunut. Juuri kun olin aikeissa ottaa akusta kaapelit irti, niin kompuran sähkömoottori kirjaimellisesti räjähti ja savua alkoi tulvia eturenkaan tyvestä siinä määrin että sain naapuritkin hätääntymään. Enpä ole koskaan niin nopeasti akun kaapeleita irroittanut kun pelkäsin sen syttyvän tuleen...

Ensihätään purin renkaan ja sisälokasuojat pois ja irroitin kompurasta päävirta liittimen ja suojasin ne minikrippi pusseilla. Tänään ajelin mökiltä varovasti pois, noin 150km:n matkan. Auto on melkolailla tontissa mutta ainostaan malfunctiota ilmoitteli. Ei siis mitään, joka varsinaisesti olisi estäny ajamista.

Nyt sitten pitäisi uusi kompura autoon saada. Ehdin jo hieman nettiä selailemaan ja kompuran hinnat näyttäisivät pyörivän siellä 280-400€ tietämillä. Jos varaan ostoskoriin uuden suodattimen ja releen niin täytyykö vaihtoa ajatellen tietää jotain erityistä, vai pitäisikö uuden kompuran asennus olla aivan "plug and play."

Hirvittää lähteä marmoritiskiltä hintoja kyselemään, mutta jos asennus vaatii esimerkiksi staria kaveriksi niin pakkohan se on nöyrtyä...

Tämä lienee oikea kompura allekirjoituksen kulkineeseen
http://www.arnotteurope.com/p-4112-wabc ... 57-62.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
W219 CLS350 vm.2005
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13733
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Otitkohan kompressorin sulakkeen irti, tuskin. Taisi olla ohjainlaitteen sulake. Nopeimmin olisi nypännyt sen releen irti, sehän siinä varmaan hirttikin.

Ei tarvitse staria jos vaihtaa kompressorin. Eikä tarvitse marmorille nöyrtyä vaikka staria tarvitsisikin.
Avatar
Jumpstart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ke 07.01.2015 19:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja Jumpstart »

Noh, voi olla että siinä hädässä ei välttämättä ajatus kulkenut enää kovinkaan selvästi.

Mutta hyvä jos kompressorin vaihto onnistuu ilman sen kummempaa säätämistä, siispä romut tilaukseen ja auto talliin.
W219 CLS350 vm.2005
Jyrmex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ma 13.07.2015 07:34

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja Jyrmex »

Moikka

Käytössäni olevalla Starilla saan ohjattua venttiileitä mitattua paineita ym. Se kertoon myös suurimman osan mitattavista tiedoista. Oikekeastaan varmaan kaikki testit kulkee läpi. Kompura ei tosin suostu käymään kuin muutaman sekunnin kerrallaan. Myöskään järjestelmän painetestiä ei pysty tekemään kun Stari pysähtyy noin kolmen sekunnin kohdalla eikä mene siitä eteenpäi. Jotenkin hiukka epäilyttäis, että avautuuko venttiilit jakotukilla? Pitänee perehtyä lisää asiaan. Tätä asiaa ei hirveästi helpota mun lähtökohta, jossa autoa oli jo valmiiksi purettu eikä kaikkia palikoita ollut laitettu takaisin ihan loppuun asti.
Tämä ohjainboxi nyt hieman jarruttelee päätösten teossa. Toisaalta tekisi ostaa Arnottilta koko setti ml. kompura. Toisaalta jos ohjaimessa on jotain isompaa feelua niin, niin...
Sitten jos ostaisi ensin vain pelkän uuden kompuran niin sillä saisi tsekattua onko toi loppu järjestelmä kunnossa pl. tolpat. Olettaisin niiden olevan aika valmista kauraa.. Mä en ainakaan heti keksi kuka mulle Lahdessa pystyisi koeponnistamaan kompuran tuoton. Stari ei siihen nyt pysty kuten edellä kerroin. Näiden asioiden pähkäilyllä aloitellaa ensi viikkoa.
Mukavaa alkavaa viikkoa vaan kaikille.

T.

Jyrki
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Lainaanpa tätä threadiä: onko w/s212:n airmatic kaikin puolin samanlainen kuin w/s211:n? Kompuran paikka on vissiin vaihtunut, mutta onko komponentit (kompura, sen suodatin, jouset, lisäilmasäiliöt, jakotukit, keskusvaraaja jne) lähes/täysin samanlaiset vai onko jotain muutoksia tehty? Missä on kompuran suodatin, onko yhtä helppo vaihtaa kuin 211:ssä?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
Jumpstart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ke 07.01.2015 19:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja Jumpstart »

Tuo kompuran sulake jäi sen verran häiritsemään että kävin katsomassa sulakekarttaa uudestaan. Käytin irti airmaticin sulakkeet jotka olivat 37, 39 ja 41. Luettelossa ei ainakaan maallikon silmin ollut mainintaa kompuran omasta sulakkeesta.
W219 CLS350 vm.2005
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13733
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Jumpstart kirjoitti:Tuo kompuran sulake jäi sen verran häiritsemään että kävin katsomassa sulakekarttaa uudestaan. Käytin irti airmaticin sulakkeet jotka olivat 37, 39 ja 41. Luettelossa ei ainakaan maallikon silmin ollut mainintaa kompuran omasta sulakkeesta.
40A sulake front prefuse boxissa. Sulake #74. Ei ole sulakekartassa kun ei ole tarkoitettu omistajan/kuskin vaihdettavaksi (siis siinä mielessä kun ohjekirjassa omatoiminen sulakkeiden vaihto katsotaan kohtuulliseksi).
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13733
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tj86430 kirjoitti:Lainaanpa tätä threadiä: onko w/s212:n airmatic kaikin puolin samanlainen kuin w/s211:n? Kompuran paikka on vissiin vaihtunut, mutta onko komponentit (kompura, sen suodatin, jouset, lisäilmasäiliöt, jakotukit, keskusvaraaja jne) lähes/täysin samanlaiset vai onko jotain muutoksia tehty? Missä on kompuran suodatin, onko yhtä helppo vaihtaa kuin 211:ssä?
Suhteellista noiden erojen suuruus mutta pneumatiikan osalta 212 enemmänkin 220/221/222-tyylinen, tasonsäätöventtiilit yhdessä yksikössä ja siitä lähtee kullekin tolpalle letku. Tasoanturit joka kulmassa. Ilmajousi takana taas vähän 211:n näköinen (oliko käännetty palje toisinpäin) ja iskari erikseen.

Kompressori takakulmassa vasemmalla pienen muoviluukun alla. Helppo vaihtaa se suodatin jos tarpeen (vaikea todeta onko tarpeen ellei suodinta riko ja sen jälkeen se meneekin vaihtoon). En itse asiassa tiedä mihin se tuloilmaputki luikertelee, olisko turvallisemmassa paikassa kuin muutamissa muissa malleissa jotka tahtovat syödä kuraa kun letkut menee rikki. Onko joku selvittänyt missä letkun toinen pää luuraa?
Jyrmex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ma 13.07.2015 07:34

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja Jyrmex »

Moikka,

Nyt näkyy jo hieman valoa tunnelin päässä. Sain tänään uuden kompuran. Mun vanhan kompuran elvytys ei sitten onnistunut eikä uusi männänrengas + stefat auttaneet. Tähän väliin on pakko kehaista kotimaista toimijaa. Yritin ensin tilata kompuraa airsuspensionshop:sta mutta heillä jokin tökki Pay PAl:n kanssa enkä päässyt maksamaan tilausta. Noh uusi etsintä ja Karjalohjalta löytyi vastaava kompura n.100€ halvemmalla ja toimitusaika oli vuorokausi. Yes meninki.
Mutta itse asiaan. Uusi kompura tekee nyt painetta ja sain kuin sainkin takapään nousemaan tontista. Se on nyt ollut 12 h paikallaan ja näyttäisi siltä ettei vuoda. Ainakaan se ei ole Starin mukaan pudonnut. Etupäässä vasen tolppa näyttäisi ottavan paineet sisään mutta oikea tuntuu aika elottomalta kokonaisuudessaan. Siis siellä ei näytä pelittävän edes anturit. Tässä on nyt muutama päivä muita hässäköitä mutta kertoilen lisää kun saan asioita valmiimmaksi. Jos se oikea on tullut tiensä päähän niin sitten saakin pähkäillä, josko uusisi vain toisen alkuperäisillä palikoilla vai heittäisikö molempien vanhojen tilalle esim Arnott:t?

Jottein menisi ihan kysymättömälle linjalle, niin Starista pari kyssäriä. En ole ehtinyt perehtyä laitteeseen kovinkaan paljoa, niin miten sillä poistetaan vikakoodit? Sitten toiseksi, onko jotain sellaista tietoa miten saisi selville auton oikeat kilometrit. Nykyiset löysin kyllä Starilla ja olisi mielenkiiintoista katsoa paljonko ne poikkeavat todellisista.

T.

Jyrki
Avatar
Jumpstart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ke 07.01.2015 19:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja Jumpstart »

Tervehdys jälleen,

Sunnuntaina poksahti aimaticin kompura ja nyt kun ajattelin käydä kaupassa niin syttyi käynnistyksen yhteydessä moottorin valo palamaan. Liekkö airmaticin kompuralla yhteyttä valoon, vai pitääkö tässä nyt varautua sitten isompaankin remonttiin. Johan siellä laturi ja kompura on vaihtolistalla...

"Malfunction" on ainut ilmoitus mitä auto antaa. Vetoja tuntuis olevan, joten ei taida olla mitään mikä rajoittaisia tehoa.

Aikoinaan volvo antoi moottorin valon jumiutuneesta EGR venttiilistä.
W219 CLS350 vm.2005
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Vie jollekin foorumilaiselle starin piuhan päähän. Niin eiköhän vika paikka selviä.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13733
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Jumpstart kirjoitti:Tervehdys jälleen,

Sunnuntaina poksahti aimaticin kompura ja nyt kun ajattelin käydä kaupassa niin syttyi käynnistyksen yhteydessä moottorin valo palamaan. Liekkö airmaticin kompuralla yhteyttä valoon, vai pitääkö tässä nyt varautua sitten isompaankin remonttiin. Johan siellä laturi ja kompura on vaihtolistalla...

"Malfunction" on ainut ilmoitus mitä auto antaa. Vetoja tuntuis olevan, joten ei taida olla mitään mikä rajoittaisia tehoa.

Aikoinaan volvo antoi moottorin valon jumiutuneesta EGR venttiilistä.
Ei kyllä kompura sytytä moottorin vikavaloa. Eikö mittaristosta tule mitään lisätietoa, eihän sieltä mitään vikakoodeja tulekaan mutta yleensä sanoo "N malfunctions" ja kun valikkoa selailee niin antaa vähän tarkempaa tietoa mitä aihetta se kuskille ilmoitettava ongelma koskee. Testeriin auto joka tapauksessa syytä laittaa kuten yllä jo suositeltiin.
Avatar
Jumpstart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ke 07.01.2015 19:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja Jumpstart »

Arvelinkin ettei tämä valo ole mitenkään kytköksissä tuohon airmaticin pamahtamiseen. Mutta en löytänyt mitään muuta kuin airmaticin malfunctionin ilmoituksen. Selasin myös niitä mittariston ns. piilovalikoita läpi.

Sain Dashcommanderilla ja wifi palikalla luettua vikamuistin ja sieltä löytyi seuraavaa:

P0426

Catalyst temperature sensor circuit range/ performance bank 1 sensor 1

Pending codes:
No pending codes found

permanent codes:
No permanent codes found

Sain myös vikamuistin nollatuksi ja valo hävisi tämän jälkeen. Ei kai tässä voine jäädä tekemään muuta kuin seuraamaan tilannetta. Jos uusii nopeasti/ usein niin vaihtoon...
W219 CLS350 vm.2005
h.hartikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
Paikkakunta: 08

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

mistähän lie sais halvimmalla tällä hetkellä takapussukat s211 airmaticiin?
900e pari ois ebayssa nuo arnotit.
Jyrmex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ma 13.07.2015 07:34

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja Jyrmex »

Moikka,

Ainakin itselle parhaat tarjoukset on saatu ihan kotimaasta koskien Arnotteja. Kompura oli satasta halvempi kuin olisi tullut maksamaan ASS:ssa. Myös etupään iskarit sain samoihin hintoihin kuin ulkomailta saisi mutta nyt tuli kaupa päälle toimitusnopeus ja vaivattomuus. Suosittele.

T.

Jyrki
anamankeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja anamankeli »

Jyrmex kirjoitti:Moikka,

Ainakin itselle parhaat tarjoukset on saatu ihan kotimaasta koskien Arnotteja. Kompura oli satasta halvempi kuin olisi tullut maksamaan ASS:ssa. Myös etupään iskarit sain samoihin hintoihin kuin ulkomailta saisi mutta nyt tuli kaupa päälle toimitusnopeus ja vaivattomuus. Suosittele.

T.

Jyrki
jätit sitten linkin / firman mainitsematta?
Jyrmex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ma 13.07.2015 07:34

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja Jyrmex »

Moikka,

Eli

J&M Tech Karjalohja. Sieltä


T.

Jyrki
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Kun airmaticilla oleva auto seisoo parkissa. Kuinka paljon vaikkapa perä saa laskea että se on vielä normaalia esim. vuorokaudessa tai viikossa. Vai pitääkö auton ehdottomasti pysyä koko ajan suorassa. Lähinnä missä vaiheessa kannatta alkaa vuotoja etsimään. :roll:
Kalusto:
Mersu(ja)

*
JanneVillePetteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja JanneVillePetteri »

Itsellä laskee tuossa ässässä joka yö saman verran takapää,about max tuuman verran. Kuitenkin niin et huomaa kun käynnistää et takapää aavistuksen nousee. Kuitenkaan enempää se ei laske,vaikka auto seisoo viikon.

Olen pitänyt sitä normaalina. 2013 vaihdettu eteen iskarit ja kompura.Takapäästä ei tietoa.
Tosin tällä hetkellä kompura tekee jostain syystä liikaa työtä ajoittain.suodatin puhdas.Ehkä vuoto jossain.
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Nyt kun alusta (on ainakin hetken) taas kunnossa ei alusta laske yön aikana yhtään eikä viikonlopun aikanakaan. Tai ainakin tällainen mielikuva on. Pitäisi varmaan mitata tarkemmin.

Kun takaiskarin lisäilmasäiliö vuoti hissukseen oli takakulma seuraavana aamuna selvästi alempana, ei kuitenkaan tontissa.

Etuiskarin vuotaessa hieman oli koko auto hieman kallellaan, mutta yön aikanakaan ei tipahtanut tonttiin. Kuoppaan ajaessa lopulta alkoi kulumaan vinkunaa. Tunkatessa nurkkaa ylös selvä suhina alkoi ja kohta kompura huutamaan.

Kaikkien em. vikojen aikana ei mittaristoon tullut kuin n. 5 kertaa jokin herja alustasta. Kompressorin täytön kestäessä liian kauan (kun kompressori meni väljäksi) tuli herjaa ensin asuntovaunun kanssa, ei oikeastaan muulloin.
Viimeksi muokannut Olli Lajunen, Ti 15.09.2015 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
JanneVillePetteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja JanneVillePetteri »

Tullut ajoittain testattua kellon kanssa sitä "vinkkiä" että painaa alustan nostonappia ja katsoo kellosta sammuuko "alusta nousee" tai mikä teksti nyt onkaan 30 sekunnin sisällä..yleensä menee noin 15-20sek. Näinhän ne joskus toisella foorumilla vinkkasi et kertoo onko vuotoa järjestelmässä jos aika ylittyy.. :think:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12770
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja epk »

niin tai systeemi tiivis ja kompura ehtoopuolella, jos tuota vinkkiä käyttää.
anamankeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja anamankeli »

paineenvaraajan täyttöaika liian pitkä, mistähän voisi johtua..? kompurakin on vaihdettu n.1v sitten takapussien yhteydessä
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13733
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

anamankeli kirjoitti:paineenvaraajan täyttöaika liian pitkä, mistähän voisi johtua..? kompurakin on vaihdettu n.1v sitten takapussien yhteydessä
W211? Etupussit jääneet vuotamaan ja kompura loppu vuodessa, vai vaihdettiinko sinne uusi osa alkujaan?

Imusuodatin tukossa tai niin suuri vuoto jossain että kompressorin tuotto karkaa. Kerro mitä olet tähän mennessä tutkinut ja mitä olet havainnut.
Jyrmex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ma 13.07.2015 07:34

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja Jyrmex »

Moikka,

Jos sulla on Stari käytössä niin sillä se on kaikkein helpoin selvittää. Sillä näkee yksittäisen jousen paineen ja miten se laskee, jos laskee. Muuten saa menemään ainakin aikaa, probleemin selvittämiseen. Näin jälkeenpäin voin omasta projektistani todeta, että usko olisi loppunut ilman Staria.


T.

Jyrki
Ps. Jos olet jossain älyllisen matkan päässä, niin voin tulla jeesaamaan.
anamankeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22

Re: AIRMATIC, jos haluat tuhlata kaikki rahasi.

Viesti Kirjoittaja anamankeli »

DBFI kirjoitti:
anamankeli kirjoitti:paineenvaraajan täyttöaika liian pitkä, mistähän voisi johtua..? kompurakin on vaihdettu n.1v sitten takapussien yhteydessä
W211? Etupussit jääneet vuotamaan ja kompura loppu vuodessa, vai vaihdettiinko sinne uusi osa alkujaan?

Imusuodatin tukossa tai niin suuri vuoto jossain että kompressorin tuotto karkaa. Kerro mitä olet tähän mennessä tutkinut ja mitä olet havainnut.
juu w211 airmatic
täytyy varmaan kokeilla suodattimen vaihtoa ekana.. mikään nurkka ei laske parkissa ollessa ollenkaan... ja toi vikailmotus hyppää ruutuun vain joskus ... nyt tullut 2kertaa 5pv sisään
Vastaa Viestiin