auttakaa mersun ostossa!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
japehi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

auttakaa mersun ostossa!

Viesti Kirjoittaja japehi »

Moi!

Olen vaihtamassa "autoani" ja mersut kiinnostaa todella isolla kädellä. Kolmen bemarin ja nykyisen "auton" Mazda cx-7 jälkeen johtotähti on ruvennut kiinnostamaan kovasti. Muutaman koeajon jälkeen (E ja C) kiinnostus vain kasvaa. Muutama kysymys joihin toivon vastausta. Itse ajoin E-sarjalaisista 220 ja 250cdi:tä (2009 ja 2010) herääkin kysymys että riittääkö koneeksi kaksisatanen vai onko meno todellakin nuhaista (nykyisessä kipossa 260hv). Kumpaisessa ajamassani mersussa tehoa ja varsinkin vääntöä oli riittämiin ns. arkiajoon. Mihin muuhun sitä tarvitseekaan? Ent. bemari miehenä on pakko kysyä jakoketjuongelmista.... niitä kuulemma mersussakin on mutta missä mittakaavassa. Maaliongelmat? Ruostuminen? Tietyt vuosimallit joita kannattaa välttää? Varustetasosta olen haaveillut itselleni avatgarde varustetasoa, muuta ei kannata ainakin oman käsityksen mukaan edes katsoa. Ohjaus tuottaa ongelmia minulle. Perheessämme on myös 3-sarjalainen(-11) bemari ja sen ohjaus on maaginen, toimii verrokkina c-sarjan koeajoihin. Monessakin yhteydessä esille tullu keskialueen tahmeus hämentää minuakin lisäksi ohjaus ei ole läheskään niin tarkka kuin bemarissa on.... ei lähelläkään. Kai siihen tottuu? Voiko sille jotain tehdä jälkikäteen vrt. BMW perfomace paketit, m-sport yms.? Onko AMG varustepaketissa ohjausta "herkistelty"? En ole päässyt koeajamaan sellaista. C-sarjasta olen katsellut itselleni vm 2011 -> facelift mallia. Ajamani c-mese oli 250cdi koneella ja kyllä kulkee ihan riittävästi ;) Kysymys kuuluukin riittääkö 180cdi ns. normiajoo vai meneekö hermot esim ohitustilanteissa? Niin ja tärkein melkein unohtui. Haluan automaatin ehdottomasti, ei mitään kokemusta mersun laatikoista. Bemareissa oli ZF:n laatikot ja ei huonoa sanottavaa niistä jos vain vaihtoi oljyjä 100 000km välein. Miten mersussa minkälainen laatikko on? Ei mulla muuta.....
Patomursu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: auttakaa mersun ostossa!

Viesti Kirjoittaja Patomursu »

japehi kirjoitti:Moi!

Olen vaihtamassa "autoani" ja mersut kiinnostaa todella isolla kädellä. Kolmen bemarin ja nykyisen "auton" Mazda cx-7 jälkeen johtotähti on ruvennut kiinnostamaan kovasti. Muutaman koeajon jälkeen (E ja C) kiinnostus vain kasvaa. Muutama kysymys joihin toivon vastausta. Itse ajoin E-sarjalaisista 220 ja 250cdi:tä (2009 ja 2010) herääkin kysymys että riittääkö koneeksi kaksisatanen vai onko meno todellakin nuhaista (nykyisessä kipossa 260hv). Kumpaisessa ajamassani mersussa tehoa ja varsinkin vääntöä oli riittämiin ns. arkiajoon. Mihin muuhun sitä tarvitseekaan? Ent. bemari miehenä on pakko kysyä jakoketjuongelmista.... niitä kuulemma mersussakin on mutta missä mittakaavassa. Maaliongelmat? Ruostuminen? Tietyt vuosimallit joita kannattaa välttää? Varustetasosta olen haaveillut itselleni avatgarde varustetasoa, muuta ei kannata ainakin oman käsityksen mukaan edes katsoa. Ohjaus tuottaa ongelmia minulle. Perheessämme on myös 3-sarjalainen(-11) bemari ja sen ohjaus on maaginen, toimii verrokkina c-sarjan koeajoihin. Monessakin yhteydessä esille tullu keskialueen tahmeus hämentää minuakin lisäksi ohjaus ei ole läheskään niin tarkka kuin bemarissa on.... ei lähelläkään. Kai siihen tottuu? Voiko sille jotain tehdä jälkikäteen vrt. BMW perfomace paketit, m-sport yms.? Onko AMG varustepaketissa ohjausta "herkistelty"? En ole päässyt koeajamaan sellaista. C-sarjasta olen katsellut itselleni vm 2011 -> facelift mallia. Ajamani c-mese oli 250cdi koneella ja kyllä kulkee ihan riittävästi ;) Kysymys kuuluukin riittääkö 180cdi ns. normiajoo vai meneekö hermot esim ohitustilanteissa? Niin ja tärkein melkein unohtui. Haluan automaatin ehdottomasti, ei mitään kokemusta mersun laatikoista. Bemareissa oli ZF:n laatikot ja ei huonoa sanottavaa niistä jos vain vaihtoi oljyjä 100 000km välein. Miten mersussa minkälainen laatikko on? Ei mulla muuta.....
Omasta mielestäni c:n ohjaus on tarkka. Tosin se on tyypillisen mersumaisen jäykähkö, eikä palauta käännöksen jälkeen ilman avittamista kuten muissa autoissa. Uudet mersut kuulema on kevyempiä ohjata (esim. W205 C malli) ja siitä mielestäni puuttuu se mersumaisuus eli ohjauksen jäykkyys. Sopii ehkä narukäsille kevyt ohjaus :D
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
japehi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja japehi »

Joo... onhan se tarkka jos vertaa tohon mun citymaasturiin mutta bemariin verrattuna ei ole. Sulla on näköjään kakssatanen cdi. Minkäläinen kone se on maantieajossa... riittääkö tehot?
Patomursu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Patomursu »

japehi kirjoitti:Joo... onhan se tarkka jos vertaa tohon mun citymaasturiin mutta bemariin verrattuna ei ole. Sulla on näköjään kakssatanen cdi. Minkäläinen kone se on maantieajossa... riittääkö tehot?
Edellinen oli 105 heppanen skoda niin kyll tämä nyt riittää hyvin, toki jos voisi vielä vaikuttaa niin 220 olisin ostanut, mutta silloin ei ollut sopivaa tarjolla. Toisaalta ehkä se 220 olisi kans tarvinnut lisää tehoa jossain vaiheessa
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
tn62634
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Hyvin riittää tehot C200 CDI:ssä normaaliin maantieajoon ja kuluttaa vähän. Juuri ajoin yli 1100 km keskinopeudella 108 km ja kulutus auton mukaan 4,5 sadalle. Autobahnilla ei voi joka rakoon mennä mutta suomessa kulkua on riittävästi.
Nuuskamuikkunen
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Nuuskamuikkunen »

Lainaan triidiä.

Olen menossa katsomaan W211 E 280 autom. faceliftiä. Koneena on tuo 3.0l bensa. Millainen on mahdollisesti kestävyydeltään ja olisikohan se diesel kuitenkin parempi (280 / 320 CDI)? Mietin vaan, että karkaako tuon bensakoneen kulutus turhan suureksi verrattuna dieseliin... Ajomäärä n. 20 tkm vuodessa josta 80% matka-ajoa. Niin ja joissain autoissa on tuo comand. Esim. tästä W211 se puuttuu ja tilalla on jokin karvalakki. Kertokaas nyt, että mitä hienoa tuossa comandissa on tässä autossa? Mitään navigaattoria en kaipaa..
isalmela
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja isalmela »

Nuuskamuikkunen kirjoitti:Lainaan triidiä.

Olen menossa katsomaan W211 E 280 autom. faceliftiä. Koneena on tuo 3.0l bensa. Millainen on mahdollisesti kestävyydeltään ja olisikohan se diesel kuitenkin parempi (280 / 320 CDI)? Mietin vaan, että karkaako tuon bensakoneen kulutus turhan suureksi verrattuna dieseliin... Ajomäärä n. 20 tkm vuodessa josta 80% matka-ajoa. Niin ja joissain autoissa on tuo comand. Esim. tästä W211 se puuttuu ja tilalla on jokin karvalakki. Kertokaas nyt, että mitä hienoa tuossa comandissa on tässä autossa? Mitään navigaattoria en kaipaa..
Terve!
Tässä muutamia ajatuksia aiheesta. Lujia koneita ovat molemmat, bensa ja diesel. Bensan kulutus oli omassani maantiellä 7-8 l välillä ja kaupungissa suunnilleen 10 l. Lambda-anturit oireilivat usein. Tämä taitaa olla kohtuullisen yleistä bensakoneessa? Muutamat tällä forumilla ovat valitelleet samaa. Noin 20 tkm ajomäärällä ei ole suurta eroa kustannuksissa: diesel taitaa tulla vähän halvemmaksi ylläpitää mutta bensa on halvempi ostaa. Comandin hienouksista kertokoon joku sellaisen omistava :) Muutenkin tietojani saa korjata oikeammiksi, nämä jutut näin merkonomipohjalta :D
Vastaa Viestiin