slc 4,5 v8 75vm djet laiskahko
slc 4,5 v8 75vm djet laiskahko
Niin siis oma 450 on laiska , rauhallisesti kun ajelee niin menee hyvin mutta kun pitäis liikkua niin rökeltää ylä kierroksilla ja on nuhanen , imuilman lämpöanturin uusin ja uudet sytkäosat, ei vaikutusta muutakun huonompaan kun laittaa anturin johdot kiinnni (oli edellinen omistaja jättäny irti). sytkä on kohdillaan bensanpaine 2kiloo ym mut ei me, onko hyviä ideoita vanhojen spesialisteilla, kiitos etukäteen
Re: slc 4,5 v8 75vm djet laiskahko
https://m.youtube.com/watch?v=B8EVhFc5Yqw" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikös D jetissä ole MAP anturi? (Manifold Absolute Pressure) Tuollasella alipainepumpullahan sitä vois kokasta, ja samalla kattelee signaalijännitettä. Tai voi sitä kone käynnissäkin tarkkailla.
En tiiä ton MAPin speksejä, mutta yleensä signaali on 0-5V. Kaasu auki eli vähäinen alipaine imussa pitäisi näkyä korkeampana jännitteenä---> rikastaa seosta. Ja pitäis toimia lineaarisesti ilman piikkejä tai notkoja.
Ilmeisesti se mittaa oikein tyhjäkäynnillä mutta olisko jumissa siinä kohtaa kun painaa kaasua? Eli vaikuttaako se siltä että ei saa tarpeeksi kakkua? Paska MAP voi aiheuttaa vaikka fuel starveissöniä

Kellään muute mitään käsitystä Citroen C5 kylmäkäyntiongelmasta? Röpeltä kylmänä. Kone kuumana OK. Tällä hetkellä aatos suuntautuu ilmapumppuun ja sen koko järjestelmän dynamiikkaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Re: slc 4,5 v8 75vm djet laiskahko
http://oldtimer.tips/en/d-jetronic/55-mapsensor" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaikka en näistä mitään tiedäkään, rojautan tuon linkin tähän että pysyy ainakin etusivulla
Tää vaikuttais olevan katoavaa kansanperinnettä...
Vaikka en näistä mitään tiedäkään, rojautan tuon linkin tähän että pysyy ainakin etusivulla

Tää vaikuttais olevan katoavaa kansanperinnettä...
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Re: slc 4,5 v8 75vm djet laiskahko
Eikös täässä ole määränsäädin kuin ke-jetissäkin mutta kivikautisempi versio ..tällöin bensan paine pitäisi olla yli 5baria..eli noin 5.5 että toimii.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: slc 4,5 v8 75vm djet laiskahko
Suosittelen tekemään haun käyttäjällä "unski" ja hakukenttään "ruisku" sekä hakualueeksi oldtimers. Löytyy vajaa kymmenkunta ketjua jossa selitetty D-jetronic laitteen toimintatapa
Määräjakajaa ei ole. ECU määrittää ruiskauksen keston (alipaineen ym anturitietojen perusteella) ja ajankohdan määrittää virranjakajan triggerit. Ruiskutuspaine on noin 2 bar.

Määräjakajaa ei ole. ECU määrittää ruiskauksen keston (alipaineen ym anturitietojen perusteella) ja ajankohdan määrittää virranjakajan triggerit. Ruiskutuspaine on noin 2 bar.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: slc 4,5 v8 75vm djet laiskahko
Kiitos vastauksista , tuota alipaine. pömpeliä olen tuossa kanssa epäillyt että säätääkö määrää mitenkään. Täytyy pöyhiä noita Unskin kirjoitelmia.
Kiitos jarssep linkistä tää on hyvä
Kiitos jarssep linkistä tää on hyvä

Re: slc 4,5 v8 75vm djet laiskahko
http://members.rennlist.com/pbanders/djetfund.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ohhoh
Täähän meni mielenkiintoiseksi. Tankkasin tuota linkkiä lävitte ja siis tuota mitattaisiin (alipaine ja ohmitestin jälkeen) Vakuumi vs. Induktanssi vertailulla..
Tarttis tosin ns. LCR- mittarin (ei halpa) että voi mitata induktanssia, ja sen vakuumipumppumittarin.
Jos nyt oikein käsitin niin jotakuinkin tällasen kaavan mukaan TOISIOkelasta nastat 8 ja 10. LCR mitsku 20H asteikolle.
Osanumerolle 0 280 100 043
0 in.Hg --- noin 1,2 Henryä
5 in.Hg --- noin 1 Henry
10 in.Hg --- noin 0.8 Henryä
15 --- 0.7
20 --- 0,5
Olisko toi pätevä tai ainakin suuntaa antava tapa todeta osan kondis?
Ja oliko toi nyt niin että kaasuläppä kiinni se menee tyhjäkäyntipiirille eli tuon MAPin lukemia ei tyhjäkäynnillä käytetä?
Ohhoh

Tarttis tosin ns. LCR- mittarin (ei halpa) että voi mitata induktanssia, ja sen vakuumipumppumittarin.
Jos nyt oikein käsitin niin jotakuinkin tällasen kaavan mukaan TOISIOkelasta nastat 8 ja 10. LCR mitsku 20H asteikolle.
Osanumerolle 0 280 100 043
0 in.Hg --- noin 1,2 Henryä
5 in.Hg --- noin 1 Henry
10 in.Hg --- noin 0.8 Henryä
15 --- 0.7
20 --- 0,5
Olisko toi pätevä tai ainakin suuntaa antava tapa todeta osan kondis?
Ja oliko toi nyt niin että kaasuläppä kiinni se menee tyhjäkäyntipiirille eli tuon MAPin lukemia ei tyhjäkäynnillä käytetä?
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Re: slc 4,5 v8 75vm djet laiskahko
Ei ole oikeastaan, tuo on 914:n Possun kelan arvot. Mersussa on ihan eri arvot. Lisäksi mittaustulos on niin mittari- ja tapariippuvainen. Testiksi riittää, jos mittaa, etteivät kelat eivät ole ihan oikosulussa, eli ei ihan nollavastusta ja kammio ei vuoda. Silloin anturi on hyvin todennäköisesti ehyt. Kannatta myöskin tarkistaa, että anturi on oikeaa mallia, noihin saatetaan heitetää joku samannäköinen, mutta väärä...kaikilla antureilla ruisku toimii, mutta osalla erittäin huonosti.
Timppa
Timppa
Viimeksi muokannut unski, Ma 17.08.2015 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: slc 4,5 v8 75vm djet laiskahko
unski kirjoitti:Ei ole oikeastaan, tuo on 914:n Possun kelan arvot. Mersussa on ihan eri arvot. Lisäksi mittaustulos on niin mittari- ja tapariippuvainen. Testiksi riittää, jos kelat eivät ole ihan oikosulussa, eli ei ihan nollavastusta ja kammio ei vuodai. Silloin anturi on hyvin todennäköisesti ehyt. Kannatta myöskin tarkistaa, että anturi on oikeaa mallia, noihin saatetaan heitetään joku samannäköinen, mutta väärä...kaikilla antureilla ruisku toimii, mutta erittäin huonosti.
Timppa
Oukei

Lisää tyhmiä kysymyksiä:
Eikös sinne tuupata analogista siniaaltoa eli jos tuota lähtis katsomaan scoopilla niin abaut millä volteilla sieltä tulee ja mistä nastoista?
Meinaan että koestaisi jotta piuhat on kunnossa tai ettei ECU ole tyhmänä?
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Re: slc 4,5 v8 75vm djet laiskahko
Harvoinhan tyhmiä kysymyksiä on, yleensä vain vääriä vastauksia.
Voit tietysti tuupata mimmoista käppyrää haluat anturiin ja tarkastella muutoksia. Mutta sinun pitäisi sitten saada vertailuarvot sitten jostain oikeasta, ehjästä anturista, joka on mitattu vastaavasti, jotta hyötyisit tuloksista jotain.
Itse kyllä tyytyisin tarkastamaan vaan anturin tyypin, kelojen sähkönjohtavuuden ja tiiveyden (myöskin yhdysletkun). Jos ne on kunnossa, kuluttaisin aikaani muihin tarkasteluihin.
Timppa
Voit tietysti tuupata mimmoista käppyrää haluat anturiin ja tarkastella muutoksia. Mutta sinun pitäisi sitten saada vertailuarvot sitten jostain oikeasta, ehjästä anturista, joka on mitattu vastaavasti, jotta hyötyisit tuloksista jotain.
Itse kyllä tyytyisin tarkastamaan vaan anturin tyypin, kelojen sähkönjohtavuuden ja tiiveyden (myöskin yhdysletkun). Jos ne on kunnossa, kuluttaisin aikaani muihin tarkasteluihin.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: slc 4,5 v8 75vm djet laiskahko
Aa eikun meinasin että ECU tuuppaisi käppyrää tulemaan ja back probettaisi tuon scoopilla 

77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Re: slc 4,5 v8 75vm djet laiskahko
Niin, sinne kyllä tulee pari aika erikoista käppyrää. Itse on ole koskaan jaksanut alkaa virittelemään skoppia tuonne, kun silloin pitää tietää mitä ja minkälaisia arvoja siitä käyrästä alkaa seuraamaan. Voit tietysti mittailla ja tutkia käyriä, mutta silti sinulla pitää olla verrokkikäyrä joka on mitattu tietyllä kierroksilla, alipaineella ja lämpötilassa. Se varmaan olisi varsin mielenkiintoista.
Mutta tyytyisin ensimmäiseen vihjeeseeni, jos aika on tässä asiassa ratkaisevassa osassa. Ainakaan minulle ei ole sattunut sellaista vikaa, jonka löytymistä alipaineanturin skoopilla mittailu olisi paljoa edesauttanut
Timppa
Mutta tyytyisin ensimmäiseen vihjeeseeni, jos aika on tässä asiassa ratkaisevassa osassa. Ainakaan minulle ei ole sattunut sellaista vikaa, jonka löytymistä alipaineanturin skoopilla mittailu olisi paljoa edesauttanut
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: slc 4,5 v8 75vm djet laiskahko
Ymmärrän toki
Se olis vain mielenkiinnosta kun väsäilin itte ompeluneuloista juotellen ja taitellen sellaset T:n muotoiset kapineet joissa on johto ja toisessa päässä hauenleuka. Olispahan ainakin yksi vertailuarvo sitten kuriositeetin vuoksi...

77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.