taas alkavat omat neuvot loppua (eipä niitä tosin paljoa ollut)... auto siis otsikon mukainen 8 venttiiili ja probleemana puhdittomuus. Auto vetää ja kiihtyy hyvin n. 3000 rpm asti mutta siihen veto katkeaa kuin seinää eikä auto väkisinkään jaksa kiertää sinne punarajalle. Olen mitannut bensanpaineet (nätisti yli 5 bar koko ajan). Tutkin myös bensapumpun releen aika tarkoin ja missään kolvauksissa yms ei mielestäni vikaa ollut. autoon on jo vaihdettu ilmaputsari, tulpat, tulpajohdot, virranjakajan kansi ja pyörijä. tulipa vaihdetttua myös yksi helvetin kallis boshin lämpötila-anturi.. Auto on siis tehnyt heti ostosta lähtien tätä. katsastukseen ongelmana oli säädät päästöt kohdillee mutta seos ruuvista ilmanputsarikopan läpi sekin onnistui lopulta. Tänään katselin ja ihmettelin tuota EHAaa ja joskus sen seosruuvin kansi on kyllä ollut jäljistä päätellen auki joten olisiko joku asiaan vihkiymätön voinut sitä ropata? mittasin myös virran johtojen välistä joka oli n. 6mA tyhjäkäynnillä. EHAsta johdot pois nyppäämällä tyhjäkäynti laskee normaaliin mutta itse ongelma ei poistu... Vinkkejä? mitä voisi tutkia ja miten? voisiko kenties tuossa ohjainlaitteessa ollaa vikaa??
Tosiaan ongelma on myös tuo korkea tyhjäkäynti lämpöisenä, joka on n. 1500 rpm. Tyhjäkäyntimoottoria olen koittanut putsailla mutta ei asiaan vaikuta. EHAn johdot toisin päin yhdistämällä tyhjäkäynti tippuu n. 500 rpm eli niin että auto juuri ja juuri käy...
Voisiko vikakoodien lukemisesta olla jotain hyötyä vian etsimiseen? ps. tarvittaessa käytössä on kaikki normaaliin autokorjaamoon kuuluvat vempeleet..
Kiitoksia kovasti jos joku tätä viitsisi kanssani pähkäillä!