Turbon säätimen testauksesta

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Jyrmex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Turbon säätimen testauksesta

Viesti Kirjoittaja Jyrmex »

Moikka. Mulla on tämä sama kysymys tuolla toisessa topicissa mutta ajattelin jos täällä on eri lukijat kuin yleisellä tekniikka forumilla.

Eli kyseessä on vm. 03 320cdi rivimoottori. Sen ahdin-osasto antoin vikakoodin: vika x säätimessä. Olen mittaillut sähköt ja se näyttäisi olevan ok.

Mulla on tuo säädin vielä kiinni turbon rungossa mutta sain testattua sitä lisää. Lisäksi minulla on säätimeen tuleva tanko irti itse turbosta. Mutta asiaan. Kun teen Starin ahdintestin, jossa ohjataan niitä siivekkeitä. F3 eli silloin kun paineen pitäisi pudota 10%:n niin silloin ei tapahdu mitään. F4:lla pitäisi ahtopaineen nousta 90% niin silloin tanko liikahtaa noin sentin. Liike on sellainen " kerralla tappiin" eli ei mikään tangon hidas siirtyminen. Eli siihen suuntaan säädin toimii. Tietääkö kukaan toimiiko tuo säädin ok vai ei? Tosiaan, kun sen säätimen saaminen ilmoille konehuoneesta tarkoittaa käytännössä ahtimen irroittamista, niin mielelläni kuulisin mielipiteitä, ennen sen irroitusta.

T.

Jyrki
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Re: Turbon säätimen testauksesta

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Jyrmex kirjoitti:Moikka. Mulla on tämä sama kysymys tuolla toisessa topicissa mutta ajattelin jos täällä on eri lukijat kuin yleisellä tekniikka forumilla.

Eli kyseessä on vm. 03 320cdi rivimoottori. Sen ahdin-osasto antoin vikakoodin: vika x säätimessä. Olen mittaillut sähköt ja se näyttäisi olevan ok.

Mulla on tuo säädin vielä kiinni turbon rungossa mutta sain testattua sitä lisää. Lisäksi minulla on säätimeen tuleva tanko irti itse turbosta. Mutta asiaan. Kun teen Starin ahdintestin, jossa ohjataan niitä siivekkeitä. F3 eli silloin kun paineen pitäisi pudota 10%:n niin silloin ei tapahdu mitään. F4:lla pitäisi ahtopaineen nousta 90% niin silloin tanko liikahtaa noin sentin. Liike on sellainen " kerralla tappiin" eli ei mikään tangon hidas siirtyminen. Eli siihen suuntaan säädin toimii. Tietääkö kukaan toimiiko tuo säädin ok vai ei? Tosiaan, kun sen säätimen saaminen ilmoille konehuoneesta tarkoittaa käytännössä ahtimen irroittamista, niin mielelläni kuulisin mielipiteitä, ennen sen irroitusta.

T.

Jyrki
Taitaa
Samat lukea (uusimat viesti nappula)

Vastailtu tuonne mainittuun

Jos apaujen hakua haluaa laajentaa niin kokeile

Tuolta kysyä http://www.mese.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Mökkillä
'
Jyrmex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: Turbon säätimen testauksesta

Viesti Kirjoittaja Jyrmex »

Ok. Siinä tapauksessa tän voi modet poistaa jos haluaa ja katsoo tarpeelliseksi.
Vastaa Viestiin