W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 818
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Havis kirjoitti:Mihin käyttöön tuollainen kikotin on tehty? Viedään trailerilla näyttelystä toiseen? Ajaahan tuolla ei voi kun ei ole tielaillinen ja lisäksi tuolla alustakombolla hengenvaarallinen varsinkin muille tiellä liikkujille (renkaat irtoo vanteelta heti kävelynopeutta nopeammin kaarrettaessa).

Mitä väliä hienolla työnlaadulla kun konsepti on käsittämätöntä tyylisuuntaa...

No, makuja löytyy joka lähtöön.
Trolleja löytyy joka lähtöön...
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Komia kampe kun alustaa nostaa ~3-5cm
Avatar
tenava92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: To 29.05.2014 20:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-

Viesti Kirjoittaja tenava92 »

Siitä on paha lähteä tekemään parempaa. Onhan se harmillista, ettei tälläiset helmet pääse oikeuksiinsa täällä, onneksi nps:llä aivan eri meininki :D
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

juu-zo kirjoitti:
Havis kirjoitti:Mihin käyttöön tuollainen kikotin on tehty? Viedään trailerilla näyttelystä toiseen? Ajaahan tuolla ei voi kun ei ole tielaillinen ja lisäksi tuolla alustakombolla hengenvaarallinen varsinkin muille tiellä liikkujille (renkaat irtoo vanteelta heti kävelynopeutta nopeammin kaarrettaessa).

Mitä väliä hienolla työnlaadulla kun konsepti on käsittämätöntä tyylisuuntaa...

No, makuja löytyy joka lähtöön.
Trolleja löytyy joka lähtöön...
Kyllä kai valtavirrasta poikkeavienkin kommenttien ja mielipiteiden kertominen on sallittua? Ei se heti trolliksi tee. Kieltämättä Havis kirjoitti viestinsä vähän provosoivaan sävyyn, mutta että hän ei saisi ollenkaan kertoa omaa mielipidettään? Ei internetissä kannata mieltään pahoittaa mistään. Hieno auto mik_ko:lla, vaikka minunkin mielestä on jo liian matala :thumbup:
E350CDI&A180CDI
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5516
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-

Viesti Kirjoittaja S202 »

Niin, en minä ainakaan pääsisi tuolla ajamaan edes kaupungissa. Tai ei ainakaan hermot kestäisi sitä että 50m välein pohja osuu maahan. Auto on kyllä hieno, ja tuo moottoritilan maalaus onnistunut, ja tuo sähköjohtojen piilotus myös :thumbup:
S124 300TE
W124 300D
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-

Viesti Kirjoittaja johani »

pussijouset ja kasireikäset ois mun valinta :think: ajettavissa ja hienompi :shock:
WeCCeli
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 24.06.2015 19:41
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-

Viesti Kirjoittaja WeCCeli »

Katos katos, saman kylän miehiä. Huomattu on liikenteessä tämä mese. Otetaanhan porinat jos satutaan samoille kulmille.

Nooh itsellä tämä oma kiesi on pysynyt kohtalaisen alkuperäisenä....

Kuva

Kuva
MtemeB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 08.10.2012 18:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-

Viesti Kirjoittaja MtemeB »

Pakko tähä välii kysyä että mistä tuota kumilistaa saa ostettua millä sheivasit kilven paikan?
S124 300TDT OM603
W124 2.0 M111
W164 320 Cdi

Diesel on puhtaampi.
M-B Osa Oy
mezew123
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ke 28.01.2015 16:28
Paikkakunta: jyväskylä

Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-

Viesti Kirjoittaja mezew123 »

Takapuskurista saa siihen yhtenäisen kumin :thumbup:
Havis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: La 16.03.2013 20:31

Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-

Viesti Kirjoittaja Havis »

juu-zo kirjoitti:...Trolleja löytyy joka lähtöön...
Mikää rölli ku lainkuuliainen ja muidenkin tielläliikkuvien henkeä arvostava insinööri :)

Kenen vakuutus korvaa jos/kun tuollainen karkaa käsistä kaarteessa kun pohja ottaa maahan/rengas irtoaa vanteelta ja teilaa syyttömän sivullisen päälle? Ei kenenkään niin kauan kun peli ei ole laillinen.

Joku tolkku rakenteluun, ainakin jos meinaa rakentaa pelistään liikennekelpoista. Ihan vakavasti puhuttuna. Näyttelyyn ja suljetun alueen ajeluihin voi sit tehä vaikka kylpyammeen remmiahdetulla V8 koneella ja tosi-gyntteri vanteilla.

Onhan työn jälki siistiä, ei kai sitä kukaan kiistäkään, mutta sepä ei olekaan tässä pointtina.
Eetyzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: Ti 15.04.2008 16:16

Viesti Kirjoittaja Eetyzk »

-
Viimeksi muokannut Eetyzk, Ti 21.02.2017 23:17. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Havis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: La 16.03.2013 20:31

Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-

Viesti Kirjoittaja Havis »

Eetyzk kirjoitti:...ps. ei ne renkaat siitä vanteelta mihkään irti lähde. Vastaavilla venykumeilla ajetaan Driftinkiä, jossa parhaimmillaan yli 200km/h vauhdista aletaan vetään luisua ja hyvin pysyy vanteilla.
Heti kun rengas alkaa sutia tyhjää sen sivupito putoaa käytännössä nollaan joten ei siihen renkaan ja vanteen väliin tuossa mitään sivuvoimaakaan kohdistu. Tietysti se silloin pysyy paikoillaan. Itsestäänselvyys.

Jos joku ei usko, voi kokeilla vaikka ens talvena, laittaa avustajan puikkoihin ja lukkoperäisen auton sutimaan paikallaan ja samalla kokeilee takaluukun reunasta kuinka helposti auton perää saa liikutettua sivusuunnassa.

Mutta entäpä normaali saatika reippaampivauhtinen kaarreajo mutkatiellä, tai vaikkapa hirven väistö. Mietippä sitä.

Yhtäkaikki yhdistelmä on mitä suurimmassa määrin tieliikennelaiton ja ajokelvoton.
Eetyzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: Ti 15.04.2008 16:16

Viesti Kirjoittaja Eetyzk »

-
Viimeksi muokannut Eetyzk, Ti 21.02.2017 23:17. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
sorsasd
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 22.02.2015 22:05

Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-

Viesti Kirjoittaja sorsasd »

.
Viimeksi muokannut sorsasd, La 10.11.2018 14:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Havis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: La 16.03.2013 20:31

Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-

Viesti Kirjoittaja Havis »

sorsasd kirjoitti:Nyt vasta törmäsin tähän täällä. Tää on kyllä taas näitä jotka on ehdottomasti pelastettu eikä pilattu. Tälläset kyllä inspiroi itseäkin.
Havis kirjoitti: käsittämätöntä tyylisuuntaa...
Juuh, nää on näitä taas. Olisihan se toki ollut parempi antaa ruostua jossain ladon takana tai luovuttaa amis-anterolle linttaröntäksi. Tyylisuuntia on monia, koittakaa nyt käsittää. Itse laittaisin alle varmaan pussit, että ajokorkeus olisi vähän eri luokkaa jne. Ketjun aloittaja on kuitenkin tahtonut tehdä autonsa näin, enkä näe siinä mitään ongelmaa...
Tyyliä tai ei rakentelusuuntauksia toki saa olla. Niin kauan ei ongelmaa oo ku moiset ei liiku yleisillä teillä muun liikenteen seassa, ihan sama. Mutta joku tolkku kilvellisten kärryjen rakentamiseen. Herätys.
sorsasd kirjoitti:...Aina yhtä hauskaa nähdä kun joku netissä ihmettelee tyyliin jotain bosozokukampetta Japanista jne.
Niin, eikös ne sanokin että hulluilla on halvat huvit ja idiooteilla ilmaset :)
sorsasd
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 22.02.2015 22:05

Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-

Viesti Kirjoittaja sorsasd »

Havis kirjoitti:
Niin, eikös ne sanokin että hulluilla on halvat huvit ja idiooteilla ilmaset :)
Implikoit että olen hullu/idiootti? Pitäisi rajan jossain mennä. Eiköhän mene turhan offtopiciksikin tämä jo.
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 818
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Havis ehkä tarvitsisi oman venykumien boikotointi ketjun. Voisi siellä spekuloida ja haukkua kun ei itse kuitenkaan omaa kokemuksia. Samalla voisi linkittää lakipykäliä kun me tavalliset kuolevaiset emme niitä oikein osaa etsiä. Näin ei tarvitse jokaisessa ketjussa mainita erikseen asiasta niin kuin tähän mennessä...
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Matti Äyräväinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47

Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-

Viesti Kirjoittaja Matti Äyräväinen »

[quote="ssuvik
Kyllä kai valtavirrasta poikkeavienkin kommenttien ja mielipiteiden kertominen on sallittua? Ei se heti trolliksi tee. Kieltämättä Havis kirjoitti viestinsä vähän provosoivaan sävyyn, mutta että hän ei saisi ollenkaan kertoa omaa mielipidettään? Ei internetissä kannata mieltään pahoittaa mistään. Hieno auto mik_ko:lla, vaikka minunkin mielestä on jo liian matala :thumbup:[/quote]

Olen samaa mieltä. Naivia kuvitella saavansa ainoastaan positiivista palautetta. Ihmettelen aina silloin tällöin (en tarkoita nyt tätä topikkia), ovatko kehut aitoja, varsinkin kun omaan silmääni työn jälki/laatu on jotain aivan muuta kuin kehuttavaa.

Tästä autosta: Kilvet lähtevät, jos ratsia osuu kohdalle. Syyt voi käydä lukemassa Trafin sivuilta. Sieltä löytyy oikeaa tietoa. En pidä näitä "venyrenkaita" hyvännäköisinä, lähinnä naurettavina mutta mitä sitten (so not?)? Rengasvalmistajalta löytyy tieto vanteen leveydestä, ei siinä lakipykäliä tarvitse penkoa.

Harrastus on hyvä ja pitää poissa pahanteosta. Ilmajouset, oikeanlevyiset kumit ja koppa konehuoneen väriseksi . BTW: 80-luvulla oli muodikasta maalata konehuone valkoiseksi...
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
lauri a.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 279
Liittynyt: Ti 14.04.2009 21:25
Paikkakunta: Sastamala

Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-

Viesti Kirjoittaja lauri a. »

Hienon ja härskin auton olet rakentanut! Mukavaa katseltavaa kun jarrut ja alustanosatkin on laitettu kuntoon.....sitä kummasti nälkä kasvaa syödessä "maalaan vielä tuon ja tuon, tuokin täytyy vaihtaa uuteen, ei viitsi jättää vanhaa kun kaikki on kumminkin nyt leväällään". Asennettakin on just sopivasti auton herättämästä ahdistuksesta päätellen. Uskon että Suomen teillä liikkuu korkeampia kunnoltaan paljon vaarallisempia 123 korimallin edustajia.
WeCCeli
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 24.06.2015 19:41
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-

Viesti Kirjoittaja WeCCeli »

lauri a. kirjoitti:Hienon ja härskin auton olet rakentanut! Mukavaa katseltavaa kun jarrut ja alustanosatkin on laitettu kuntoon.....sitä kummasti nälkä kasvaa syödessä "maalaan vielä tuon ja tuon, tuokin täytyy vaihtaa uuteen, ei viitsi jättää vanhaa kun kaikki on kumminkin nyt leväällään". Asennettakin on just sopivasti auton herättämästä ahdistuksesta päätellen. Uskon että Suomen teillä liikkuu korkeampia kunnoltaan paljon vaarallisempia 123 korimallin edustajia.
Omasta ( siis Omasta ) puolestani voin sanoo että jututin tuossa muutama kuukausi sitten vanhempaa herrasmiestä. Katsastus aseman pihalla törmättiin ja puheltiin niitä näitä kyseisestä laatu merkistä. Selvisi melko nopeasti miehen merkki uskollisuus. Kertoi pihalla olevan noin 50 meseä eri ikä luokista.

Alkuperäisenähän ne kannattaisi pääsääntöisesti pitää. 10v päästä niillä on mukava sunnuntaisin kirkossa pyörähtää mutka ja ajaa takaisin talliin.

On sitä yritetty omaakin autoa ostaa kaupan pihasta pystöön mutta mitä se mihinkään 2000-2500€ vaikuttaa?? Ennenmmin pidän itsellä ja nautiskelen hyvistä kyydeistä : smile :

Tackar och bockar , WeCCeli
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18095
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W123 230E -84 -Diplomaatti mesen hiplailua-

Viesti Kirjoittaja dealer »

lauri.a kirjoitti:Uskon että Suomen teillä liikkuu korkeampia kunnoltaan paljon vaarallisempia 123 korimallin edustajia.
Mitäs väliä sillä on ? Jos löytyy joku toinen vaikka jarruton romu tien päältä niin se pyhittää jonkun toisen auton tieliikennekelvottomuuden ?

Asiaan, pahuksen hieno auto mik_kolla.

Jos jotain kritisoisi niin konetilan väri ei minunkaan silmään sovi ja takapyörät pitäisi ehdottomasti saada cambereiltaan suoraan, mutta nämä ajatukset eivät kumoa edellistä kommenttia kokonaisuudesta :wink:
wiimax.fi
Vastaa Viestiin