Lähden ensi viikolla Saksaan ostamaan -05 tai -06 mallista 320 farmaria. Tilaan Usa:sta siihen kromivanteet mutta vanteiden ja renkaiden koko on hiukan hakusessa. Olen miettinyt että jos ostaisi 19" vanteet, eivät mene liian isoksi kuitenkaan ja näyttävyyttäkin tuon kokoisista jo löytyy. Vannekoko voisi olla 8-9 x 19 ? Minkä kokoiset renkaat tuollaiselle vanteelle kannattaa ostaa eli minkä levyistä ja millä profiililla? Auton madallus ei tule kyseeseen joten renkaat pitää olla sen mukaan ettei auto näytä kovin tyhymän näköiseltä
Jos jollakin on 20" niin millaiset renkaat ovat päällä niin että auto on "normikorkeudella" ja hyvän näköinen?
Mulla on tuossa 8,5 x 20" vanteet 245/35 renkailla, en muista et:tä mutta voin tarkastaa jos kiinnostaa... Ei mun mielestä näytä vielä liian isolta ja ajettavuuskin parempi mitä odotin... Ja ihan vakio classicin alusta...
nautseri kirjoitti:Huomio seuraavat asiat.
Vanteissa riittävä kantavuus.
Ja renkaissa pitää riittää kantavuus taka-akselilla. Esim. 285/25R20-rengasta ei saa S211-koriin riittävällä kantavuudella. Jos haluaa leveämpää kumia taakse, on 19" oikea koko vanteen halkaisijalle.
nautseri kirjoitti:Huomio seuraavat asiat.
Vanteissa riittävä kantavuus.
Ja renkaissa pitää riittää kantavuus taka-akselilla. Esim. 285/25R20-rengasta ei saa S211-koriin riittävällä kantavuudella. Jos haluaa leveämpää kumia taakse, on 19" oikea koko vanteen halkaisijalle.
Kaverin tarjoamat 19" ostettu ehkä pienellä riskilläkin eli nyt sitten mietitään minkä kokoista rengasta laitetaan kun autoa ei tulla tiputtamaan ja hyvä ajettavuus olisi kuitenkin päällimmäisenä mielessä, kuitenkin niin että lokarin ja renkaan väliin ei saa jäädä 15cm tilaa. Vanteethan on siis 8,5 x 19 ET 35 eteen ja 9,5 x 19 ET 45 taakse.
Eli noihan näyttää sitten luonnossa 17":lta kun nuo puolat ei mene kehän ulkoreunaan asti Mulla on vähän samantyyppiset 17" ja näyttää todella pieniltä farkun alla noiden puolien takia...
Itse asiassa ajettavuuden takia laitan seuraavaksi 16" kesärenkaat, kyllä toi auto on sellainen vetelijä jo 17" ei-orkkisvanteilla että alkaa ketuttaa vääntää ratista vastaan pienessäkin urassa. Hyvin huomasi eron talvirenkaista kesärenkaisiin vaihdettaessa.
Mutta toivottavasti toi sun vanne pelaa paremmin.
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
itsellä tosin 40profiili mutta sillä oli 235 kapein takarengas missä riitti kantavuus.
Miksi taakse korkeammat? Tulee mahdollisia ongelmia vakkarin apsin ja luistonestonkanssa 255/40 on 225/45 kanssa samankorkuinen.Mutta eikö nämä ole liianpienet w211? 245/45-17 taitaa olla oikee,silloin taakse 275/40-17 jos haluaa taakse leveämmät.
Veikkaisin kanssa että tuollaisella yhdistelmällä ei vakionopeudensäädin pysy päällä tai toimi ollenkaan kovemmissa vauhdeissa, sen verran halkaisijaeroa.
ei eriparisarjoja unohtaa tarvii, pitää vaan kikkailla leveydellä ja profiililla että korkeus on sama tai ainaki hyvin lähelle nimim. 235/35-19 ja 265/30-19 alla ja hyvin skulaa
Vanha ketju löytyi. Mites on, mahtuuko 17x8 vanne et48:lla ongelmitta pyörimään s211 autossa? Oikea et kun olisi 38. 212:n vanteet olisi tyrkyllä ja niissä et48.