STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Jaahas rupesi taas pelleilemään toi muxi. Ei mennyt W220:aan, mutta W164:seen sai yhteyttä. Eli samallalailla aloitti oireilun, kun ekalla kerralla. W220:ssa pääsi siis tähän vaiheeseen:
star_2.jpg
Pystyykö mitään päättelemään, siitä, että toi menee tuohon kohtaan saakka, vaikkei autossa ole edes virrat päällä ja tietokoneen näytöltä lukko menee oikeasta alareunasta kiinni. Ei kait sen noin pitäisi toimia, jos ei saa virtalukon kautta virtaa, vai olenko väärässä, en nyt tarkkaan ole seurannut miten se käyttäytyy normaalisti?
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Lisäystä edelliseen epäselvään viestiin:

Normaalisti, jos autossa (PreFacelift W220) ei ole avainta käännetty, tulee muistaakseni tämä ilmoitus (E: ei tule tässä oli muksissa vikaa):
star_3.jpg
Nyt tuota ei tule, olkoon autossa sytytysvirta päällä tai ei, vaan menee kohtaan:
star_1.jpg
Jonka jälkeen pääsee normaaliin, "aloitusvalikkoon", jossa on pikatesti ym, mutta kun kokeilee yhteyttä johonkin laitteelle kysyy tätä:
star_2.jpg
Tuohon vaikka syöttää alustanumeron, ei se saa yhteyttä laitteille. Vaan tulee ensimmäisen kuvan mukainen virheilmoitus.
Viimeksi muokannut noroljan, Ti 22.09.2015 18:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Onko tuo muksi c3 jos on katso palaako siinä kyljessä se vihreä valo jos ei pala. Niin voi olla joku regulaattori kyrvähtänyt.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja noroljan »

arska10 kirjoitti:Onko tuo muksi c3 jos on katso palaako siinä kyljessä se vihreä valo jos ei pala. Niin voi olla joku regulaattori kyrvähtänyt.
Juu on C3. Valo palaa ja mittailin viimekerralla, että ainakin johonkin asti se KL15 virtakin menee, laitteen sisällä. Mittasin regutkin ja ulos tuli ihan sitä mitä pitikin. Toi 5V regu vaan kuumenee ihan törkeesti, siihen kun osuu sormi, niin polttaa oikein huolella. Etkös Arska ollut rakennellut jonkun lisäjäähyn, johonkin reguun, vai muistanko väärin?

Itsetestikin näytti jotain sinnepäin, viimeksi se näytti noita voltteja miten sattuu, vaikka rupesikin toimimaan sen jälkeen. Vaikea on vika tutkia tälleen yksinkertaiselle ihmiselle :)

Koodi: Valitse kaikki

CAESAR STOS+ Rev.:2.12 from Jun 16 2005
generated protocol file from 22.08.2015 15:11
SystemCheck :
Check serial ... 0 Ok
CAESAR HW Detection :
D2Access ... 0 Ok
D2DownLoad ... 0 Ok
CAESAR Part D2 detected on COM2 with baudrate: 19200
CAESAR version check :
D2CheckSNVER ... 0 Ok
User is Daimler-Benz AG
User Authentification 1
Classification 0
Serial Number 022658
Authorization Level 3
Part D
Hardware Authentification 011200
Hardware Date 040301
Special EEPROM check :
D2 Special EEPROM check:
Inst. date registered ... 0 Ok
D2 Special CAN Test :
Special Test ... 0 Ok
CAESAR version check :
D2CheckSNVER ... 0 Ok
User is Daimler-Benz AG
User Authentification 1
Classification 0
Serial Number 022658
Authorization Level 3
Part D
Hardware Authentification 011200
Hardware Date 040301
Slave check :
D2 Slave check
D2 Processor ... 0 Ok C165 (mask step CA) is mounted.
D2 RAM ... 0 Ok
D2 FLASH ... 0 Ok
D2 EEPROM ... 0 Ok
D2 SERCTL1 ... 0 Ok
D2 UART1/2 ... 0 Ok
D2 ADC ... 0 Ok
D2 Display Power Supply :
D2 Power Battery ... Voltage KL30 = 12.1 V
D2 Power Ignition ... Voltage KL15 = 11.7 V
D2 Voltage K-Lines :
D2 State K-Lines (35) ... Total 8 (+), 27 (-)
E: Ja tosiaan tuohon W164:seen saa yhteyttä. Tai sai ainakin eilen vielä, viimeksi teki ihan saman, sitten häipyi yhteys myös 164:seen ja myöhemmin sai sitten taas yhteyttä molempiin autoihin :roll: , pitäisi ABC:n öljyt vaihtaa W220:aan ja laatikon öljyt 164:sen 7G-vaihteistoon, joten tarvetta olisi starille :problem:
Viimeksi muokannut noroljan, Su 23.08.2015 11:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Joo tollaiset tein joskus nuo ruuvit on siinä protovaiheesta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13241
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Paljonko muksi haukkaa virtaa (helpointa mitata sillä banaanikaapelilla virtaa syöttämällä)? Ei tuon kauheasti pitäisi henkilöautojännitteillä kuumentua. Se TIP-trankku sitten kuumenee eniten kun jännitteet nousee 24 volttiin ja yli.

Jäähdytyksessä oleellista olisi saada jäähdytyslevyille pinta-alaa. Massa vain hidastaa lämpenemistä. Pitkän päälle joka tapauksessa lämpö pitäisi johtaa purkista ulos kun se purkin "sisäilma" lämpenee nopeasti. Siksi alkuperäisessä PartD/C3 muksissa lämpö johdetaankin siihen muksin koteloon suoraan alumiiniprofiililla jolloin muksin ulkokuori toimii jäähdytyslevynä.

En kyllä usko että jäähdytyksen puute olisi tässä primääri syy ongelmiin.

En muista 220 korimallista mutta kyllä monilla muilla "DAS-autoilla" pääsee autoon kiinni vaikka virta-avain ei olisi virtalukossa ollenkaan. 906, 221, 211 jne. Kaikkia testejä ei pystyt tekemään eikä kaikkiin ohjainlaitteisiin pääse ellei kytke virtoja (DAS yleensä kertoo jos virrat tarvitaan). Voisko 220:n omistajat kommentoida, ne joilla testeri kunnossa (tai muisti parempi kuin minulla).
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6289
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja MiHe »

noroljan kirjoitti: Mittasin regutkin ja ulos tuli ihan sitä mitä pitikin. Toi 5V regu vaan kuumenee ihan törkeesti, siihen kun osuu sormi, niin polttaa oikein huolella. Etkös Arska ollut rakennellut jonkun lisäjäähyn, johonkin reguun, vai muistanko väärin?
Mäkin ruuvasin niihin kaikkiin sellaset pienet siilit kiinni, niissä kun ei mitään alunperin ollut. Ja mä muuten vaihdoin sen 8V regun 5 volttiseksi kun tuolloin oli foorumilla juttua 'vääristä' regulaattoriarvoista, hyvin on pelittänyt ...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6289
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja MiHe »

DBFI kirjoitti:
En muista 220 korimallista mutta kyllä monilla muilla "DAS-autoilla" pääsee autoon kiinni vaikka virta-avain ei olisi virtalukossa ollenkaan. 906, 221, 211 jne. Kaikkia testejä ei pystyt tekemään eikä kaikkiin ohjainlaitteisiin pääse ellei kytke virtoja (DAS yleensä kertoo jos virrat tarvitaan). Voisko 220:n omistajat kommentoida, ne joilla testeri kunnossa (tai muisti parempi kuin minulla).

Mä oon aika varma että ei mulla pääse kumpaankaan, se ruksuttaa aikansa ja pyytää sitten sytytysvirran päälle...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13241
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja DBFI »

MiHe kirjoitti: Mä oon aika varma että ei mulla pääse kumpaankaan, se ruksuttaa aikansa ja pyytää sitten sytytysvirran päälle...
Siis et pääse mihinkään yksinkertaiseenkaan ohjainlaitteeseen? Omaa "DAS-autoa" käytän usein muksin tai softan testaukseen ja luen vaikkapa oviohjainlaitteen tiedot ilman että mukana on auton avaimia ollenkaan. Voin kyllä sen 211:nkin muistaa väärin, aika paljon aikaa siitä kun sellainen oli omassa tallissa (paljon aikaa suhteessa omaan muistiin).
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6289
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja MiHe »

DBFI kirjoitti:
MiHe kirjoitti: Mä oon aika varma että ei mulla pääse kumpaankaan, se ruksuttaa aikansa ja pyytää sitten sytytysvirran päälle...
Siis et pääse mihinkään yksinkertaiseenkaan ohjainlaitteeseen? Omaa "DAS-autoa" käytän usein muksin tai softan testaukseen ja luen vaikkapa oviohjainlaitteen tiedot ilman että mukana on auton avaimia ollenkaan. Voin kyllä sen 211:nkin muistaa väärin, aika paljon aikaa siitä kun sellainen oli omassa tallissa (paljon aikaa suhteessa omaan muistiin).
No sellanen mielikuva mulla on että en pääse edes siihen vaiheeseen missä valitaan pikatesti tai ohjainlaitteet, jossei ole virta päällä... siitä on kauan kun olen unohtanut laittaa virrat päälle, enkä tosiaan edes muista kumpi (vai molemmat) mun autoista sen teki...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

MiHe kirjoitti:
DBFI kirjoitti:
MiHe kirjoitti: Mä oon aika varma että ei mulla pääse kumpaankaan, se ruksuttaa aikansa ja pyytää sitten sytytysvirran päälle...
Siis et pääse mihinkään yksinkertaiseenkaan ohjainlaitteeseen? Omaa "DAS-autoa" käytän usein muksin tai softan testaukseen ja luen vaikkapa oviohjainlaitteen tiedot ilman että mukana on auton avaimia ollenkaan. Voin kyllä sen 211:nkin muistaa väärin, aika paljon aikaa siitä kun sellainen oli omassa tallissa (paljon aikaa suhteessa omaan muistiin).
No sellanen mielikuva mulla on että en pääse edes siihen vaiheeseen missä valitaan pikatesti tai ohjainlaitteet, jossei ole virta päällä... siitä on kauan kun olen unohtanut laittaa virrat päälle, enkä tosiaan edes muista kumpi (vai molemmat) mun autoista sen teki...
Ainkin 2000 vuotisesta
220 niin saa tutkittua virtalukon/avaimen tiedot
kunhan seurailee"tarkistus polkua" minkä siitä herjasta antaa
Mökkillä
'
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja noroljan »

En minäkään usko, että se vika tuosta jäähdytyksestä tulee, mutta tuntui vaan omaan sormeen vähän turhan kuumalta tuo 5V regu. Jonkun näköinen jäähy noissa kahdessa regussa on (musta huopa päällä):
Muxi_5.jpg
Eilen kokeilin taas kahteen W220:aan yhteyttä, ei onnistunut. Enkä nyt ole kyllä varma miten tuo virtojen kytkeminen virtalukosta vaikuttaa, kun ei toi toimi koko p*ska.

Kuitenkin pääsin ilman virtoja (aluksi syötetty manuaalisesti VIN.) melkein käsiksi tuonne oviohjaimeen, eli ei pyytänyt virtojen kytkentää. Kuitenkin se päättyi tälläiseen virheeseen:
star_4.jpg
Comandiin, kun kokeilin mennä, niin silloin sanoi, että "Kytke sytytysvirta", lopulta tämäkin kokeilu tosin päässtyi tuohon ylläolevaan virheeseen.
star_5.jpg
Kaivoin esille vanhan tietokoneen AT Powerin, kait se täytyy rakentaa siitä virtalähde, että pääsee mittamaan virrankulutusta ym. Ei tarvi noilla akuilla leikkiä sisälllä :) Eli en tiedä vielä paljon haukkaa virtaa muxi.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6289
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja MiHe »

DBFI kirjoitti:
MiHe kirjoitti: Mä oon aika varma että ei mulla pääse kumpaankaan, se ruksuttaa aikansa ja pyytää sitten sytytysvirran päälle...
Siis et pääse mihinkään yksinkertaiseenkaan ohjainlaitteeseen?
Testasin pikaisesti tuon mun W210:n, muistin (sprintteriongelmasi ei ikävä kyllä tainnut johtua tästä) väärin; ilman sytytysvirtaa pääsee testivalikkoon asti mutta esim pikatesti ei onnistu ilman... en alkanut muita ohjainlaitteita kokeilemaan kun olet varmasti oikeassa... täytyy vielä kokeilla tuo W211 jossain vaiheessa jos laittaisin sen turvavyöpiipin takaisin nyt kun mahdollisesti tiedän mikä parametri sieltä vaihtuu sillä valmiilla piipinpoistoscriptillä...

Kävin sitten vain tyhjäämässä ziljoona talvella tullutta alijännitekoodia :oops: (sellainen huomio muuten että kattoyksikön valoista näkojään ei anna vikaa vaikka kuskin puolella ei toimikaan, kokeilin ohjaustakin, vänkärin puoli pitää hassun sirinän kun valoa himmennetään tai kirkastetaan...)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
0000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 29.04.2013 17:13

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja 0000 »

Onko oheista virheilmoitusta ollut jollain Kiinan päästä tilatussa kovalevyssä, tai vaikka muualtakin.
"A Disk Read Error Occured. Press CTRL ALT DEL to restart"
Ja vielä jos on saanut sen elvytettyä toimimaan, niin se kiinnostaisi.
IBM T30 kyseessä.
S211 E320 CDI -04
* C3
M_M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Pe 18.08.2006 12:39
Paikkakunta: Kotka

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja M_M »

Tuo nyt ei sinänsä liity STARiin vaan on yleinen virheilmoitus jonka tietokoneen BIOS antaa kun ei saa bootattua kovalevyltä. Oletan siis, että tuo tulee heti ensimmäisenä kun koneen käynnistää?

Joko boottausjärjestys on väärä ja kone yrittää käynnistyä väärältä/olemattomalta asemalta tai sitten rauta on rikki, joko tietokone tai todennäköisimmin se kovalevy.
0000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 29.04.2013 17:13

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja 0000 »

Tietokone toimii hyvin vanhalla kovalevyllä, sen puolesta asia ok. Bios päivitetty, joten tunnistaa isomman levyn kuin alkuperäinen.
Tämä tilattu STAR-levy vain ei aukea. Useamman kerran edestakaisin vaihtanut uutta ja vanhaa, joten ei myöskään asennusvika.
YV:llä voi viestiä jos jollain esiintynyt kyseinen vika ja toimivaksi eheyttänyt niin, että STAR tiedot säilyvät toimintakuntoisina.

Edit: Biosiin pääsee sittenkin se tieto oli virheellinen.
Alkuperäisen levyn tilalle laittanut, kelkkaa ei ole käytössä.
Viimeksi muokannut 0000, Ti 25.08.2015 19:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S211 E320 CDI -04
* C3
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Koitatko sitä alkuperäisen levyn tilalle vai kelkkaan
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

0000 kirjoitti:Onko oheista virheilmoitusta ollut jollain Kiinan päästä tilatussa kovalevyssä, tai vaikka muualtakin.
"A Disk Read Error Occured. Press CTRL ALT DEL to restart"
Ja vielä jos on saanut sen elvytettyä toimimaan, niin se kiinnostaisi.
IBM T30 kyseessä.
vaikutais että yrittää A levyltä käynistyä eikä C
Mökkillä
'
Veikko S
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 24.08.2015 22:10

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja Veikko S »

Moro! Osaisikohan joku auttaa. Tuli ostettua tuollainen w204 enkä saanut luettua vikamuistia starilla. Samalla laitteella olen värkännyt w211 ja w203 MB:tä ilman ongelmia. Nyt das kysyy jotain salasanaa ja xentry herjaa sisäistä vikaa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13241
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Veikko S kirjoitti:Moro! Osaisikohan joku auttaa. Tuli ostettua tuollainen w204 enkä saanut luettua vikamuistia starilla. Samalla laitteella olen värkännyt w211 ja w203 MB:tä ilman ongelmia. Nyt das kysyy jotain salasanaa ja xentry herjaa sisäistä vikaa.
Siitä Xentry-virheestä pitäisi saada tarkempi tieto, muuten vastaus on yhtä tarkka (sille pitää tehdä joku korjaus).

Mikäs DAS/Xentry ohelmistoversio? Varmaan yksi niitä välivaiheen juttuja joissa 204 DAS:in puolella tuettuna mutta salasanan takana. Pienellä muutoksella pitäisi salasanakyselystä päästä eroon. Toinen vaihtoehto password laskuri, kömpelömpi vaan käyttää.
Veikko S
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 24.08.2015 22:10

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja Veikko S »

Eli ruutuun tuli, sisäinen virhe:(3.1)-3.70 ota ehdottomasti yhteyttästar help deskiin. Xentry software versio 11.0.9 . Das kun aukeaa niin diagnoositiedot versio 07/2012 (2012-06-21)
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Veikko S kirjoitti:Eli ruutuun tuli, sisäinen virhe:(3.1)-3.70 ota ehdottomasti yhteyttästar help deskiin. Xentry software versio 11.0.9 . Das kun aukeaa niin diagnoositiedot versio 07/2012 (2012-06-21)
olikohan avainta vaille kun tuon koodin antoi
(senhän onneksi saa sieltä mistä on kaluston hankkinut)
Mökkillä
'
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13241
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja DBFI »

FinlandMerceds kirjoitti:
Veikko S kirjoitti:Eli ruutuun tuli, sisäinen virhe:(3.1)-3.70 ota ehdottomasti yhteyttästar help deskiin. Xentry software versio 11.0.9 . Das kun aukeaa niin diagnoositiedot versio 07/2012 (2012-06-21)
olikohan avainta vaille kun tuon koodin antoi
(senhän onneksi saa sieltä mistä on kaluston hankkinut)
Pitäisi tulla "ei käyttöoikeutta" tai vastaava virhe toisella numerotunnuksella. Silti olisi hyvä aina saada tällainenkin taustatieto keskustelun pohjaksi ettei turhaan mietitä kaikkia vaihtoehtoja.
Haraso
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 02.07.2014 17:50
Paikkakunta: Iisalmi

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja Haraso »

Vuonna 2006 hankittu star c3 ei saa yhteyttä autoon 2014 softalla. Voiko tuota muxia päivittää? Uudella muxilla toimii.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13241
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Haraso kirjoitti:Vuonna 2006 hankittu star c3 ei saa yhteyttä autoon 2014 softalla. Voiko tuota muxia päivittää? Uudella muxilla toimii.
Ei sitä C3:sta voi päivittää. Onko se uusi muksi myös C3? Mihin autoon sitä yhteyttä kokeilit? Toimiiko tuolla 2014-softalla minkään korimallin kanssa?

Muksi voi olla rikki, softa voi olla konffattu SDconnectille etc. etc.
Haraso
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 02.07.2014 17:50
Paikkakunta: Iisalmi

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja Haraso »

Uusi muxi on myös c3 ja toimii 2014 softan kanssa kaikissa autoissa joissa kokeillut. Samalla softalla pyörittänyt myös sdconnectia.
Vanha muxi toimii hyvin 2006 softalla, tosin eri läppärissä.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Koita muuttaa noita com portin asetuksia 9600 baud stopbit 1 Ja databit 8 josko toimisi. Tai katso siitä vanhasta softasta com 2 portin asetukset
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Haraso
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 02.07.2014 17:50
Paikkakunta: Iisalmi

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja Haraso »

Vika löytyi. Kiitos dbfi:n arvailusta. 872 error tulee, kun koittaa das autoon. Xentryvehkeissä herjaa jännitteistä ym. Eli tuossa uudemmassa softassa vanha muksi on mustalistattuna. Mitenkähän tuon saisi helpoiten fixailtua?
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Laitan tämän keskustelun toisaalta tänne, että pysyy vähän kasassa ongelmani:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7#p1104277" onclick="window.open(this.href);return false;
noroljan kirjoitti:nyt eilen uutena tuli tuo sama juttu, kun sulla eli rupesi näyttämään DASsissa akkujännitteeksi jotain ihan omiaan 6-9V ja välillä tuli todenmukainen 14.4 (auto käynnissä), mutta yhteys ei toimi siltikään.
arska10 kirjoitti:Yleensä joku niistä 3kpl regulaattoria kiukutelee
Mittalinen eilen taas noita regulaattoreita ja ainakin mittaushetkellä toimivat. Näytin niille vähän kolvia kuitenkin varmuudeksi. Sitten kokeilu autoon ja ei herjannut enää DAS alijännitettä, mutta ei kyllä yhteyskään muodostunut (W220).

Koodi: Valitse kaikki

CAESAR STOS+ Rev.:2.12 from Jun 16 2005
generated protocol file from 10.09.2015 18:49
SystemCheck :
Check serial ... 0 Ok
CAESAR HW Detection :
D2Access ... 0 Ok
D2DownLoad ... 0 Ok
CAESAR Part D2 detected on COM2 with baudrate: 19200
CAESAR version check :
D2CheckSNVER ... 0 Ok
User is Daimler-Benz AG
User Authentification 1
Classification 0
Serial Number 022658
Authorization Level 3
Part D
Hardware Authentification 011200
Hardware Date 040301
Special EEPROM check :
D2 Special EEPROM check:
Inst. date registered ... 0 Ok
D2 Special CAN Test :
Special Test ... 0 Ok
CAESAR version check :
D2CheckSNVER ... 0 Ok
User is Daimler-Benz AG
User Authentification 1
Classification 0
Serial Number 022658
Authorization Level 3
Part D
Hardware Authentification 011200
Hardware Date 040301
Slave check :
D2 Slave check
D2 Processor ... 0 Ok C165 (mask step CA) is mounted.
D2 RAM ... 0 Ok
D2 FLASH ... 0 Ok
D2 EEPROM ... 0 Ok
D2 SERCTL1 ... 0 Ok
D2 UART1/2 ... 0 Ok
D2 ADC ... 0 Ok
D2 Display Power Supply :
D2 Power Battery ... Voltage KL30 = 14.5 V
D2 Power Ignition ... Voltage KL15 = 14.1 V
D2 Voltage K-Lines :
D2 State K-Lines (35) ... Total 9 (+), 26 (-)
Eipä tossa itsetestissäkään nyt mitään ihmeellistä ole (auto käynnissä tehty). Tosin toisella kerralla sekin rupesi taas näyttämään ihan mitä sattuu, KL15 oli 0,03V. Ihme kiukuttelija tämä kyseinen muksi kyllä on :problem:

Muutin tuon COM2 portinkin nopeudeksi joskus 9600, mutta se näkyy itsetestissä aina vaan 19200. Tietokoneen laitehallinnasta siis sen muutin. Ei varmaan tähän ongelmaan liity, mutta kuitenkin.

Virrankulutustakin mittailin: työpöydällä se imasi virtaa "tyhjäkäynnillä" 0.19 - 0.21A ja itsetestin aikana enimmillään 0.33A.

PS. toinen halpis muksi tulossa kiinasta :wave:
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
tnj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ti 05.06.2012 17:27

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)

Viesti Kirjoittaja tnj »

Meni hermot tuon virtuaali vehkeen kanssa,joten tilasin kovon tuolle d630 elle,12.2014 ohjelmalla.Mutta nyt en ymmårrä mitään tuosta kun ei siinä oo kun xentry +xentry akt ja developed.ensimmäisiin ei pääse ollenkaa ja tossa viimisessä on key generaattori.utilites startkey centteriin ei pääse ,noissa tulee vaan englannin kielellä,että vaatii päivitystä tai jotain ettei pysty joku lukemaan?ossaako joku auttaa?
Vastaa Viestiin