W212 E350 CDI 7G Nylpytys
W212 E350 CDI 7G Nylpytys
Apua kaivataan.
Yritin etsiä tietoa foorumilta mutta ei löytynyt mitään apua koskien 7G laatikkoa.
Autolla ajaessa kone kylmänä tai lämpimänä nykii/tuntuu tahmealta ehkä jopa hieman pomputtaa kierrosten 1000-n1700rpm välillä. Pahimmin tuntuu kun ajaa pintakaasulla ja painaa aivan aavistuksen lisää. Nylpyttää ja haluaa tosi tahmeasti lähteä kiihdyttämään. Tosin jos kaasua lisää hieman lisää niin kulkee kuin unelma. Tuntuu jotenkin että pintakaasulta kiihdyttäessä kevyesti laatikko empii mitä pitäisi tehdä.
Myös aina silloin tällöin kierrosmittari hieman elää maantienopeuksilla. Ei tunnu ajossa mutta mittari pomppii esimerkiksi vakionopeudensäädin päällä + -0050rpm
Auto ja laatikko luettu kahvimaan autossa vastikään ilman koodeja.
Mistä lähteä paikantamaan vikaa?
Kiitos!
Yritin etsiä tietoa foorumilta mutta ei löytynyt mitään apua koskien 7G laatikkoa.
Autolla ajaessa kone kylmänä tai lämpimänä nykii/tuntuu tahmealta ehkä jopa hieman pomputtaa kierrosten 1000-n1700rpm välillä. Pahimmin tuntuu kun ajaa pintakaasulla ja painaa aivan aavistuksen lisää. Nylpyttää ja haluaa tosi tahmeasti lähteä kiihdyttämään. Tosin jos kaasua lisää hieman lisää niin kulkee kuin unelma. Tuntuu jotenkin että pintakaasulta kiihdyttäessä kevyesti laatikko empii mitä pitäisi tehdä.
Myös aina silloin tällöin kierrosmittari hieman elää maantienopeuksilla. Ei tunnu ajossa mutta mittari pomppii esimerkiksi vakionopeudensäädin päällä + -0050rpm
Auto ja laatikko luettu kahvimaan autossa vastikään ilman koodeja.
Mistä lähteä paikantamaan vikaa?
Kiitos!
W212 E350Cdi Avantgarde -09
Re: W212 E350 CDI 7G Nylpytys
Koska laatikkon on vaihdettu öljyt ja suodatin.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W212 E350 CDI 7G Nylpytys
Vaihdettu 125tkm kohdalla ja nyt mittarissa 167tkm
W212 E350Cdi Avantgarde -09
Re: W212 E350 CDI 7G Nylpytys
laatikon, varsinkin turbiinin voisi opettaa/ alustaa uudelleen *:lla.
Vaatii aikaa, ja hiljaisen tien.
Monella auttanut.
Muita vaihtoehtoja; moottorin joku anturi temppuilee, askin venttiilikoneisto, turbiini jne yms...
Vaatii aikaa, ja hiljaisen tien.
Monella auttanut.
Muita vaihtoehtoja; moottorin joku anturi temppuilee, askin venttiilikoneisto, turbiini jne yms...
Re: W212 E350 CDI 7G Nylpytys
En oo ihan varma sisäistinkö täysin mitä tämä "nylpytys" on, mutta kevyisiin nykäisyihin autto itellä, kun tilasin starin ja sillä opetin laatikkoa muutaman kerran paremmille tavoille. Öljythän sulla alkaa kans olla taas elinkaarensa päässä, 180tkm käsittääkseni seuraava vaihtopiste eli todennäköisesti seuraavassa vuosihuollossa.
En tiedä onko omaa kuvittelua vai ei, mutta välillä tuntuu, että laatikon itseoppimissysteemi on vähän heikko ja se vänkää adaptaatioarvoja huonompaan suuntaan varsinkin arvojen COLD ja WARM alueilla. Eli käytännössä star-opetusta joutuu tekemään säännöllisen epäsäännöllisesti, että laatikon toiminta pysyy ruodussa. Tämä siis lähinnä mutuilun asteella.
En tiedä onko omaa kuvittelua vai ei, mutta välillä tuntuu, että laatikon itseoppimissysteemi on vähän heikko ja se vänkää adaptaatioarvoja huonompaan suuntaan varsinkin arvojen COLD ja WARM alueilla. Eli käytännössä star-opetusta joutuu tekemään säännöllisen epäsäännöllisesti, että laatikon toiminta pysyy ruodussa. Tämä siis lähinnä mutuilun asteella.
S204 C250CDI -11
Re: W212 E350 CDI 7G Nylpytys
Onkohan minkälainen prokkis ajallisesti tuo *:lla opetus? Onko halukkaita asianmukaisia vehkeitä omaavia clubilaisia tekemään tuon?
Huomasin muovin käryä eilen kun auto jäi parkkihalliin. Partikkelisuodattimen poltto oli ilmeisesti käynnissä tai juuri loppunut. Tämän jälkeen auto nyki mielestäni vielä useammin ja hieman tuntuvammin. Voiko DPFn liiallinen täyttöaste tehdä tuota? Toisinsanoen voiko elinkaarensa päässä oleva DPF aiheuttaa tuota tukkoisuutta/nykimistä pienillä kierroksilla? Nyt taas 200km jälkeen nykiminen harventunut huomattavasti.
Yllättävän raastava tuo pieni lähes huomaamaton vaiva muuten täydellisessä kyydissä.
Huomasin muovin käryä eilen kun auto jäi parkkihalliin. Partikkelisuodattimen poltto oli ilmeisesti käynnissä tai juuri loppunut. Tämän jälkeen auto nyki mielestäni vielä useammin ja hieman tuntuvammin. Voiko DPFn liiallinen täyttöaste tehdä tuota? Toisinsanoen voiko elinkaarensa päässä oleva DPF aiheuttaa tuota tukkoisuutta/nykimistä pienillä kierroksilla? Nyt taas 200km jälkeen nykiminen harventunut huomattavasti.
Yllättävän raastava tuo pieni lähes huomaamaton vaiva muuten täydellisessä kyydissä.
W212 E350Cdi Avantgarde -09
Re: W212 E350 CDI 7G Nylpytys
Kun lasketaan mukaan kaikki laitteiden siirtely yms, niin puhutaan tunnin kokoluokasta, kun olen käynyt tuossa lähiteillä pyörimässä ja ihmettelemässä. Suositushan on, että opetus tehdään kahden ihmisen voimin, mutta onnistuu kyllä yksin varsin hyvin, kunhan ei keskelle pahinta ruuhkaa lähde sompailemaan.
S204 C250CDI -11
Re: W212 E350 CDI 7G Nylpytys
Olisitkohan mahdollisesti halukas mikäli niikseen tulee tekemään homman?
Kahvimaan autossa ehdotettiin että samalla kun vien lähiaikoina auton sinne laatikon öljynvaihtoon he nollaisivat laatikon tehdasasetuksille. Onko tästä sama hyöty kuin opetuksesta *:lla vai pitäisikö se silti tehdä?
Ilmeisesti turbiinin kunnon ja muiden kuluvien osien kunnon voi tarkistaa öljynvaihdon yhteydessä vai olenko ihan pihalla?
Kahvimaan autossa ehdotettiin että samalla kun vien lähiaikoina auton sinne laatikon öljynvaihtoon he nollaisivat laatikon tehdasasetuksille. Onko tästä sama hyöty kuin opetuksesta *:lla vai pitäisikö se silti tehdä?
Ilmeisesti turbiinin kunnon ja muiden kuluvien osien kunnon voi tarkistaa öljynvaihdon yhteydessä vai olenko ihan pihalla?
W212 E350Cdi Avantgarde -09
Re: W212 E350 CDI 7G Nylpytys
Kyllä tuo laatikon adpdaation nollaus voi auttaa jos ei laatikossa ole muuta vikaa.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W212 E350 CDI 7G Nylpytys
Nollaus ilman opetusta voi tehdä laatikosta paremman tai huonomman. Mahdotonta sanoa etukäteen. Omalle laatikolle kokeilin aluksi pelkän nollauksen ja vaihdot meni entistä huonommaksi.
Voidaan sitä kattoo jos pyörit Tampereella päin, mutta lähempääkin stareja kyllä löytyy http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=114363
Mitään erityisosaamista ei vaadita, seuraa vaan näytön ohjeita. Hankalinta on pienillä vaihteilla saada kierrokset ja vääntö sattumaan opetuksen vaatimiin väleihin.
Voidaan sitä kattoo jos pyörit Tampereella päin, mutta lähempääkin stareja kyllä löytyy http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=114363
Mitään erityisosaamista ei vaadita, seuraa vaan näytön ohjeita. Hankalinta on pienillä vaihteilla saada kierrokset ja vääntö sattumaan opetuksen vaatimiin väleihin.
S204 C250CDI -11
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W212 E350 CDI 7G Nylpytys
Jos näin tapahtuu ilman että on mitään remontia tms tehty välissä, on laatikossa vikaaRankkis kirjoitti: se vänkää adaptaatioarvoja huonompaan suuntaan varsinkin arvojen COLD ja WARM alueilla. Eli käytännössä star-opetusta joutuu tekemään säännöllisen epäsäännöllisesti, että laatikon toiminta pysyy ruodussa. Tämä siis lähinnä mutuilun asteella.
opetuksessa(adaptatiossa)
se on hetkesi opettettu vääriin arvoihin ja siitä sitten palutuu oikean kuluman mukaiseksi
Mökkillä
'
'
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W212 E350 CDI 7G Nylpytys
Hyvin harvoin 7vaihteisen kohdalla varsinaisesti auttaa itse vaivaanarska10 kirjoitti:Kyllä tuo laatikon adpdaation nollaus voi auttaa jos ei laatikossa ole muuta vikaa.
mutta hyvin usein autta sen syyn tutkimiseen ja selvitämiseen
Mökkillä
'
'
Re: W212 E350 CDI 7G Nylpytys
APUA kaivataan isolla kädellä jo nopeasti.
Auto käynyt myyjäliikkeen toimesta huollossa jossa todettiin että autossa kaikki ok. Moottorin ja vaihteiston vikakoodeja ei löydetty.
Saman toteamuksen on tehnyt Kahvimaan auto useampaan otteesseen.
Hain juuri autoni huollosta missä vaihdettiin kaikki suodattimet, moottoriöljyt yms. Autolla kotiin ajaessani tämä nylpytys tuntui voimistuneen ja nyt ei pelkästään taajama nopeuksissa vaan kaikkissa vauhdeissa.
Myyjäliikkeen takuu loppuu reilun kk päästä niin olisi mahtavaa jos jotenkin selviäisi onko laatikossa tai moottorissa isompaa vikaa, ettei tarvitsisi molempia käsiä tunkea taskuihin tielle jäätäessä.
Olen tietoinen että laatikon öljynvaihto, joka on nurkilla kohta on mahdollinen tekijä, mutta oma usko ei anna periksi että huonot kuluneet öljyt voisivat noin paljon tehdä.
500e laatikon huuhteluun ja öljyjen vaihtoon ei kiinnosta myöskään mikäli vika jatkuu entisellään. Laatikon uudelleen avauksessahan menevät sitten tuoreet litkut viemäriin.
Omalla kokemuksella ja kaivamilla tiedoilla uskoisin että vika olisi laatikon turbiinissa. Tai kaikki ainakin viittaa siihen. Nylpytys kaikissa vauhdeissa tapahtuu pintakaasulla ajettaessa ja voimistuu kun painaa kaasua hieman lisää juuri ennenkuin vaihtaa vaihdetta isommalle tai pienemmälle. Myös normaalissa jarrutuksessa missä laatikko ns. moottorijarruttaa eli vaihtaa pienemmälle vauhdin mukaan esiintyy nykimistä.
Joku tässä lähiaikoina myös mainitsi että voisi olla dieselpaineen säätimessä. Siitä ei itsellä tarkempaa tietoa mutta en jaksa uskoa että vika olisi siinä kun auto toimii muuten kuin unelma ja vetää loistavasti. Korjatkaa jos olen väärässä?
Olisin todella kiitollinen mikäli joku osaisi kertoa mitä seuraavaksi. Vielä kiitollisempi jos joku Uusimaan alueelta haluaisi seurata auton arvoja koneella ajossa kun kuulemma sellainenkin on mahdollista. Korvausta vastaan tietenkin.
Tiivistettynä.
Uskon että vika on turbiinissa.
Myyjäliikkeen käyttämä huolto erimieltä = eivät turhaan varmasti rupea omaan piikkiin availemaan kun kerran koodeja ei ole.
Menen muuhun huoltoon avauttamaan laatikon = omaan piikkiin.
Vika löytyykin turbiinistä tai vastaavasta jonka korjauskulut kuuluisivat myyjälle ( voimansiirron takuu 3kk) = Omaan piikkiin koska ei ole heidän huoltopaikka
Auto käynyt myyjäliikkeen toimesta huollossa jossa todettiin että autossa kaikki ok. Moottorin ja vaihteiston vikakoodeja ei löydetty.
Saman toteamuksen on tehnyt Kahvimaan auto useampaan otteesseen.
Hain juuri autoni huollosta missä vaihdettiin kaikki suodattimet, moottoriöljyt yms. Autolla kotiin ajaessani tämä nylpytys tuntui voimistuneen ja nyt ei pelkästään taajama nopeuksissa vaan kaikkissa vauhdeissa.
Myyjäliikkeen takuu loppuu reilun kk päästä niin olisi mahtavaa jos jotenkin selviäisi onko laatikossa tai moottorissa isompaa vikaa, ettei tarvitsisi molempia käsiä tunkea taskuihin tielle jäätäessä.
Olen tietoinen että laatikon öljynvaihto, joka on nurkilla kohta on mahdollinen tekijä, mutta oma usko ei anna periksi että huonot kuluneet öljyt voisivat noin paljon tehdä.
500e laatikon huuhteluun ja öljyjen vaihtoon ei kiinnosta myöskään mikäli vika jatkuu entisellään. Laatikon uudelleen avauksessahan menevät sitten tuoreet litkut viemäriin.
Omalla kokemuksella ja kaivamilla tiedoilla uskoisin että vika olisi laatikon turbiinissa. Tai kaikki ainakin viittaa siihen. Nylpytys kaikissa vauhdeissa tapahtuu pintakaasulla ajettaessa ja voimistuu kun painaa kaasua hieman lisää juuri ennenkuin vaihtaa vaihdetta isommalle tai pienemmälle. Myös normaalissa jarrutuksessa missä laatikko ns. moottorijarruttaa eli vaihtaa pienemmälle vauhdin mukaan esiintyy nykimistä.
Joku tässä lähiaikoina myös mainitsi että voisi olla dieselpaineen säätimessä. Siitä ei itsellä tarkempaa tietoa mutta en jaksa uskoa että vika olisi siinä kun auto toimii muuten kuin unelma ja vetää loistavasti. Korjatkaa jos olen väärässä?
Olisin todella kiitollinen mikäli joku osaisi kertoa mitä seuraavaksi. Vielä kiitollisempi jos joku Uusimaan alueelta haluaisi seurata auton arvoja koneella ajossa kun kuulemma sellainenkin on mahdollista. Korvausta vastaan tietenkin.
Tiivistettynä.
Uskon että vika on turbiinissa.
Myyjäliikkeen käyttämä huolto erimieltä = eivät turhaan varmasti rupea omaan piikkiin availemaan kun kerran koodeja ei ole.
Menen muuhun huoltoon avauttamaan laatikon = omaan piikkiin.
Vika löytyykin turbiinistä tai vastaavasta jonka korjauskulut kuuluisivat myyjälle ( voimansiirron takuu 3kk) = Omaan piikkiin koska ei ole heidän huoltopaikka
W212 E350Cdi Avantgarde -09
Re: W212 E350 CDI 7G Nylpytys
Kysymys vielä että mikäli turbiinissa on vikaa niin eikö se antaisi vikailmoitusta laatikolta? Ja niin ikään tuon dieselpaineen säädin? Mikäli perseellään / rikki niin eikö pitäisi herjata?
Eniten tässä masentaa kun on selvä vika ( välillä raju, välillä mieto) ravistus ja mistään ei mikään anna vikailmoitusta? Miten se on käytännössä edes mahdollista?
Alustassa ja jarruissakaan ei vikaa / väljyyksiä niin rajoittuu pakosti moottorin ja vaihteiston puolelle.
Eniten tässä masentaa kun on selvä vika ( välillä raju, välillä mieto) ravistus ja mistään ei mikään anna vikailmoitusta? Miten se on käytännössä edes mahdollista?
Alustassa ja jarruissakaan ei vikaa / väljyyksiä niin rajoittuu pakosti moottorin ja vaihteiston puolelle.
W212 E350Cdi Avantgarde -09
Re: W212 E350 CDI 7G Nylpytys
Ota yhteys Parkkila.fi. Voi löytyä apuja.
W213 220d +W242 electric drive
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W212 E350 CDI 7G Nylpytys
Ei läheskään joka turbin viasta tule vikakoodiajanppa123 kirjoitti:Kysymys vielä että mikäli turbiinissa on vikaa niin eikö se antaisi vikailmoitusta laatikolta? Ja niin ikään tuon dieselpaineen säädin? Mikäli perseellään / rikki niin eikö pitäisi herjata?
Eniten tässä masentaa kun on selvä vika ( välillä raju, välillä mieto) ravistus ja mistään ei mikään anna vikailmoitusta? Miten se on käytännössä edes mahdollista?
Alustassa ja jarruissakaan ei vikaa / väljyyksiä niin rajoittuu pakosti moottorin ja vaihteiston puolelle.
kutn myöskään tuo paineen säädin
jos vielä toimivat rajoissa
jos turbin on rikki niin sen saa kuntoon tuolla repcon
Mökkillä
'
'
Re: W212 E350 CDI 7G Nylpytys
ei kai sillä mitään väliä oikeastaan ole että ollaanko eri mieltä asioistajanppa123 kirjoitti: Myyjäliikkeen käyttämä huolto erimieltä = eivät turhaan varmasti rupea omaan piikkiin availemaan kun kerran koodeja ei ole.
siitähän sitä ollaan samaa mieltä että kulkuneuvo pitäisi kuntoon saada
korjaamolle vaan kerta takuutakin on jäljellä
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
Re: W212 E350 CDI 7G Nylpytys
Juurikin näin se pitäisikin olla ja onkin. Ongelma vaan on siinä, että he eivät havainneet mitään poikkeavuutta koeajolla, eivätkä löytäneet mitään vikailmoitusta. Auto siis kunnossa heidän mielestään, johon minun on paha ruveta laittamaan vastaan, vaikka asia onkin toisin. 
Tiedän melkein varmaksi että eivät rupea korjaamaan vikaa jota heidän mielestään ei ole.

Tiedän melkein varmaksi että eivät rupea korjaamaan vikaa jota heidän mielestään ei ole.
W212 E350Cdi Avantgarde -09
Re: W212 E350 CDI 7G Nylpytys
Niistä laatikon öljyistä, jos ne on vaihdettu noin 60tkm välein, ja nyt ajettu 42tkm, niin ei todellakaan johdu niistä.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W212 E350 CDI 7G Nylpytys
Laatikon öljyt vaihdettu huoltokirjan mukaan 125tkm kohdalla. Nyt mittarissa 174tkm.
En itsekään jaksaisi uskoa että johtuu niistä. Jotkuthan ajelee näillä ilman että vaihtaa kertaakaan, sen tehtaan pyytämän ensimmäisen 60tkm jälkeen.
En itsekään jaksaisi uskoa että johtuu niistä. Jotkuthan ajelee näillä ilman että vaihtaa kertaakaan, sen tehtaan pyytämän ensimmäisen 60tkm jälkeen.
W212 E350Cdi Avantgarde -09
Re: W212 E350 CDI 7G Nylpytys
Vie jollekin foorumilaiselle joka omistaa staarin. Ja otatte live dataa ajossa ja katsotte mitä siellä tapahtuu, niin saa ainakin todellista tietoajanppa123 kirjoitti:Juurikin näin se pitäisikin olla ja onkin. Ongelma vaan on siinä, että he eivät havainneet mitään poikkeavuutta koeajolla, eivätkä löytäneet mitään vikailmoitusta. Auto siis kunnossa heidän mielestään, johon minun on paha ruveta laittamaan vastaan, vaikka asia onkin toisin.
Tiedän melkein varmaksi että eivät rupea korjaamaan vikaa jota heidän mielestään ei ole.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W212 E350 CDI 7G Nylpytys
Kävin tänää Powermaticilla vantaalla jossa todettiin että turbiini tiensä päässä. Korjauskustannukset nyt kun ei vielä muuta mennyt rikki 3000e ja mikäli ajoa jatkaa ja rikkoo öljypumpun niin lähemmäs 6000e.
Sit vaan sormia ristiin että menee varmasti autoliikkeen piikkiin. Autolla ajettu oston jälkeen 7tkm ja 1,5kk. Mitä veikkaatte?
Sit vaan sormia ristiin että menee varmasti autoliikkeen piikkiin. Autolla ajettu oston jälkeen 7tkm ja 1,5kk. Mitä veikkaatte?
W212 E350Cdi Avantgarde -09
Re: W212 E350 CDI 7G Nylpytys
Jos autoliike on asiallinen, niin maksaa korjauksen. Jos ei niin valitus kuluttajan suojasia virastoon yhteys.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W212 E350 CDI 7G Nylpytys
Päivitystä.
Auto kävi veholla vianhaussa.
Lausunnossaa totesivat että KYB-venttiili viallinen. Mikäli sen uusiminen ei kuitenkaa poista nykimistä on turbiini uusittava.
Saatiin sovittua myyjäliikkeen kanssa että maksavat 50% tästä venttiilin vaihdosta.
Auto kävi huollossa Kahvimaan autossa jossa vaihtoivat Kyb-venttiilin, suodattimet, tiivisteet sekä laatikkoon huuhtelemalla öljyt.
Huollon jälkeen autossa ei ainakaan tähän mennessä ole esiintynyt ainakaan yhtä rajua nykimistä...mutta, laatikko luistaa mielestäni paljon enemmän kuin ennen. Kun lähtee esimerkiksi paikaltaan niin vaihtojen välissä tuntuu nykäisyjä, vaihde päällä kun kiihdyttää niin kierrokset nousevat normaalisti mutta meno on hieman tahmeaa kierroksiin nähde tämän jälkeen auto nykäisee hieman ja meno muuttuu voimakkaammaksi.
Eli tuntuu 2,3,4 vaihteilla alussa samalta kun manuaalissa olisi hieman kytkin sisällä ja yrittäisi kiihdyttää.
Onko tässä 7G laatikossa ominaisuus tuo suurehko luistattaminen vai onko tämä toisen asteen hälytys turbiinilukolta antautumisestaan??
Auto kävi veholla vianhaussa.
Lausunnossaa totesivat että KYB-venttiili viallinen. Mikäli sen uusiminen ei kuitenkaa poista nykimistä on turbiini uusittava.
Saatiin sovittua myyjäliikkeen kanssa että maksavat 50% tästä venttiilin vaihdosta.
Auto kävi huollossa Kahvimaan autossa jossa vaihtoivat Kyb-venttiilin, suodattimet, tiivisteet sekä laatikkoon huuhtelemalla öljyt.
Huollon jälkeen autossa ei ainakaan tähän mennessä ole esiintynyt ainakaan yhtä rajua nykimistä...mutta, laatikko luistaa mielestäni paljon enemmän kuin ennen. Kun lähtee esimerkiksi paikaltaan niin vaihtojen välissä tuntuu nykäisyjä, vaihde päällä kun kiihdyttää niin kierrokset nousevat normaalisti mutta meno on hieman tahmeaa kierroksiin nähde tämän jälkeen auto nykäisee hieman ja meno muuttuu voimakkaammaksi.
Eli tuntuu 2,3,4 vaihteilla alussa samalta kun manuaalissa olisi hieman kytkin sisällä ja yrittäisi kiihdyttää.
Onko tässä 7G laatikossa ominaisuus tuo suurehko luistattaminen vai onko tämä toisen asteen hälytys turbiinilukolta antautumisestaan??
W212 E350Cdi Avantgarde -09
Re: W212 E350 CDI 7G Nylpytys
Terve!janppa123 kirjoitti:Ajatuksia?
No tässäpä yksi ajatus: mitäpä jos kaikki Raaseporin lähistöllä asuvat kunnossa olevan 7G-vaihteisen mersun omistajat lähettäisivät yksityisviestillä yhteystietonsa nimimerkille janppa123? Sitten sovitaan koeajosta ja vertaillaan laatikoiden ominaisuuksia. Oma autoni on turhan kaukana (Oulussa) ja pienemmällä moottorillakin (250cdi), joten minusta ei ole tähän hommaan apua. Mielestäni kunnossa oleva 7G toimii ilman ylimääräisiä luistoja. Olisiko tuossa vielä mahdollisuuksia sopeuttaa vaihteiston ominaisuuksia esim. Starilla? Viisaammat kertokoon.
Re: W212 E350 CDI 7G Nylpytys
Etkö saanut myyjäliikkeen takuuta ostaessasi autoa? Jos sait, niin takuun pitäisi korvata uusittavat osat ja työt. Jos väittävät muuta niin sitten vakuutusehdot pöytään ja näyttävät onko jotain rajattu ulkopuolelle. Jos et saanut niin vaatisin 100% korvausta virhevastuuseen vedoten ja sanoisin että vien asian kuluttajariitalautakuntaan. Jos eivät suostu niin sitten kuluttajariitalautakunnasta voisi pytää heidän suosituksena korvattavuudesta ja törkätä suosituksen autoliikkeelle. Eli lähdet siitä takuusta nyt ensin liikkeelle ja pyydä kaikki aina kirjallisena vehon lausunnot ynnä muut autoliikkeen lausunnot.
lisäys: oho huomasin että olit jo mennyt maksamaa rahhoo
lisäys: oho huomasin että olit jo mennyt maksamaa rahhoo
Re: W212 E350 CDI 7G Nylpytys
Nyt tarttis se laatikko opettaa uudelleen turbiinin luiston osalta kun osia on sinne uusittu. Kyllä tuo 7G on sellanen venu venu, mutta nytkähtää vaihdossa ei pidä, turbiinin opetus ja tarvittaessa myös vaihteiden.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: W212 E350 CDI 7G Nylpytys
Takuuta autoon ei tullut. Virhevastuu toki myyjällä on ja olen siitä häntä jo useaan otteeseen muistuttanut.
Uusi ominaisuus.
Ajoin helsingin ruuhkissa tänään ja yhtäkkiä havahduin vihreistä lähtiessä että auto ei liiku kaasulla eteenpäin. Musiikki päällä en kuullut mutta huomasin sitten kierromittarista että auto tiputti ''vapaalle'' kesken ajon. Huomasin kierrosten olevan punarajalla niin päästin kaasun auto nytkähti ja vaihde meni takaisin päälle. Pieni kylmähiki alkoi valumaan tuon episodin jälkeen. Sen verran tiedän tomaatista että ei todellakaan pitäisi ajossa heittää vapaalle. Tämän jälkeen kotimatkalla auto toimi ok mutta laatikko oli kuin humalainen vedonlyöjä. Heitteli pykälää minne sattuu missä kohtaa sattuu. Kevyessä kaasutuksessa auto ei myös oikein tajunnut vaihtaa vaihdetta pienemmälle.
Raati siis sitä mieltä että *:rin päähän auto?
Rahaa vastaan osaavia halukkaita PK-seudun kupeessa?
Uusi ominaisuus.
Ajoin helsingin ruuhkissa tänään ja yhtäkkiä havahduin vihreistä lähtiessä että auto ei liiku kaasulla eteenpäin. Musiikki päällä en kuullut mutta huomasin sitten kierromittarista että auto tiputti ''vapaalle'' kesken ajon. Huomasin kierrosten olevan punarajalla niin päästin kaasun auto nytkähti ja vaihde meni takaisin päälle. Pieni kylmähiki alkoi valumaan tuon episodin jälkeen. Sen verran tiedän tomaatista että ei todellakaan pitäisi ajossa heittää vapaalle. Tämän jälkeen kotimatkalla auto toimi ok mutta laatikko oli kuin humalainen vedonlyöjä. Heitteli pykälää minne sattuu missä kohtaa sattuu. Kevyessä kaasutuksessa auto ei myös oikein tajunnut vaihtaa vaihdetta pienemmälle.
Raati siis sitä mieltä että *:rin päähän auto?
Rahaa vastaan osaavia halukkaita PK-seudun kupeessa?
W212 E350Cdi Avantgarde -09