Olen katsellut 2013 - 2014 vm. Vähän ajettu yksilö on hakusessa, yhtä kävin ajamassa jo. Mersu tuntui yllättävän hyvälle nelivetona ja tuli rinnalle kisaamaan Audi Quattron ja Passat All-Roadin kanssa listalleni.
Merkkikorjaamoista tosiaan taustalla että lueskelin että Daimlerin takuut menee jos ei sähköistä huoltokirjaa täytellä. Mitsulla ja VAG:lla ei mielestäni tällaista ole.
En tiedä onko tyyppivikoja sitten ,tai jotain mihin pitää varautua?
VAG konsernin DSG ongelmat yms, tuttuja, samaten Mitsun lapsenviat, mutta Mersu on uusi tuttavuus niin hyvä kysellä ensin.
Neliveto on "must have", melkein nyt kun siihen on tottunut nelisen vuotta. On se vaan kivaa katsoa kun muut sutii kun lähdet valoista. Siksi tämä malli mersusta olisi se jota tutkailen tarkemmin.
Merkkihuolloista:
Mitsun kanssa lopetin merkkarihuollot 100 000:ssa, (paitsi jos tulee jotain mitä ei kukaan muu osaa tehdä), ja voin suoraan sanoa että huoltokulut puolittuivat minimissään... Osat ovat kuin kultaa joillakin merkkareilla... Vaikka kyseenalaistat esim. miten jarrulevy voi maksaa 350€ pari (jotka maksaa itse ostettuna MAX 200€ pari..) + työt niin ei se mitään auta, pojilla on provikat kiinni varaosienkin katteissa ilmeisesti. Siinä vaiheessa sain tarpeekseni kun Etujarrulevyt + palat olisi maksanut tonnin vaihtaa töineen Mitsuun. Ei mennyt enää läpi... Peruskorjaamolla maksoin töineen alle 300€ (sis. renkaanvaihdon, oli syksy

), tosin ei tä välttämätmerkkiosilla mutta nuohan nyt kuluu muutenkin....
Onneksi on nykyään OBD lukijoita parilla kympillä joilla voi hieman varmistaa jos valot vilkkuu autossa mistä on kyse

.