w123 300d jyrisee
w123 300d jyrisee
Eli oma 300d jyrisee kiihdyttäessä matalilla kierroksilla. Kun kierrokset nousee niin jyrinä häviää.Kardaani vaihdettu,moottorin kumityynyt vaihdettu.Mites ne "iskarit" jotka tukevat konetta,ovatko arvokkaat,kannattaako vaihtaa?Vaikea paikantaa ilman koeajoa mut kaikki vinkit tervetulleita.
Kiitos vinkeistä!
Kiitos vinkeistä!
-Maailma tarvitsee esikuvia-
Tota noin
Muistaakseni tuosta käytiin aikanaan keskustelua kun Henkka etsi itselleen autoa. Taisi lopputulos olla se että mersun dieselitkin ovat kierroskoneita ja jyrinä alhaisilla kierroksilla kuuluu asiaan...
Jyriseekö esim. ykkösellä ja kakkosella vastaavilla kierroksilla? Jos ei, ja kolmosesta ylöspäin jyrisee, niin mielestäni asiat ovat silloin normaalisti.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jyrinä
Jyrinän saattaa aiheuttaa kardaanin etupään tärinänvaimennin ja vetopyörästön kumityynyt jos ne ovat kuluneet.
Moottorin iskarit ovat öljytäytteisiä ja niiden kulumisen huomaa parhaiten siitä että kone kolahtaa sammutettaessa.
Moottorin iskarit ovat öljytäytteisiä ja niiden kulumisen huomaa parhaiten siitä että kone kolahtaa sammutettaessa.
Joo, onhan se ikävää että jyrisee, mutta kiertäähän pata sitten tuollaiset 5200 - 5500 kierrosta jota ei tee ne uudet dieselit jotka vetävät 1500 kierrokselta hyvin. Uudet tukehtuvat jo 4000 kierroksen jälkeenEksu kirjoitti:Ei se pienillä vaihteilla juurikaan jyristä.Ellei nyt paikaltaan kakkosella yritä lähteäEli täytyy ilmeisesti vaan tyytyä toteamaan että ääni on ominaisuus,ei vika.

ps. automaattilaatikko vie jyristykset pois...
Re: Jyrinä
Tuli tuossa itse laiskuuttani kuunneltua kardaanin "pikku jurinaa" liian kauan ja se otti ja katkesi etummaisesta kuminivelestä kolmisen viikkoa sitten. Saldoksi tuli maantielle jääneet vaihteiston vivut ja irtirepeytynyt mittarivaijeri ja pienehkö reikä pohjaan. Samaten laatikon takimmainen kannatin oli aika lepoMauri H. kirjoitti:Jyrinän saattaa aiheuttaa kardaanin etupään tärinänvaimennin ja vetopyörästön kumityynyt jos ne ovat kuluneet.
Onneksi pihassa oli varaosa-auto, josta otin varmasti ehjän ja tasapainoisen kardaanin, ja pistin keskilaakerin ja molemmat kuminivelet uusiksi ja tilasin Venetmäeltä uuden vaihdekepin vivustoineen. Laatikkokin tuli perästä aukaistua kun pakin vipu piti oikaista. Yllättävän siisti ja puhdas laatikko sisälttäpäin ikivanhaksi ex-taksiksi.
Jos kaikki menee putkeen niin auto on huomenissa taas liikenteessä - autorempat pääs pahasti häiritsemään kesälomaa - härdelli kun tapahtui vikana duunipäivänä kotimatkalla 10 km päässä kotoa .... ja aamulla olisi ollut lähtö leirille 400 km päähän.
pekkis
W201 2.5D -86
W108 250S -66 projekti
W124 300D -86 powered by PPD, kaupan
S124 300TD -91, powered by PPD
W201 2.5D -86
W108 250S -66 projekti
W124 300D -86 powered by PPD, kaupan
S124 300TD -91, powered by PPD
jyrinää
No mulla on tuossa pikku mesessä kans vähä outo jyrinä jota oon miettinyt
mistähän se tulee .Vaihdoin noin vuosi sitte moottorin kumityynyt ne oli kyllä ihan paskana ja sitte vaihdoin kartaanin etummaisen rättinivelen samalla . Nyt mennä viikolla vaihdoin stefat vaihteiston päähän ja perään siis kartaanin stefat ja sitte samalla kartaanin kannatinkumin ja laakerin.Ja nyt tuo jyrinä vähän ihmetyttää
Vai oisko se tosiaan ominaispiirre tuossa autossa.
Pakoputkiakin oon käännellyt ja väännellyt kannattimissa eri asentoihin mutta ei se tunnu auttavan.
mistähän se tulee .Vaihdoin noin vuosi sitte moottorin kumityynyt ne oli kyllä ihan paskana ja sitte vaihdoin kartaanin etummaisen rättinivelen samalla . Nyt mennä viikolla vaihdoin stefat vaihteiston päähän ja perään siis kartaanin stefat ja sitte samalla kartaanin kannatinkumin ja laakerin.Ja nyt tuo jyrinä vähän ihmetyttää


Pakoputkiakin oon käännellyt ja väännellyt kannattimissa eri asentoihin mutta ei se tunnu auttavan.
190D -87
Minulla olleessa farkkumersussa oli moottorin kumityynyt melko lailla finaalissa mutta ei se silti "jyristänyt". Jossain n.1500 r/min kone kyllä heilui melko lailla ja paikalla käyttäen heilutti myös koria. Onko tärinä sellainen että joku moottori-voimansiirrosta hakkaisi koriin vai heiluuko koko auto voimakkaasti. Heiluntaa pitäisin normaalina mutta tärinä ei kuulu ominaisuuksiin.
Aikaisempia omistuksia mm. W110 190c -65, W115 ja W123.
Minulla kanssa 123 300D jyristää melkoisesti. Vaihdelaatikon kumit olis kans vissiin syytä tarkistaa, jos kumit on loppu ja vaihdelaatikko ottaa kannatinpalkkiin kiinni. Eikös 300:een myydä laatikon päähän tulevaa tasapainotuslimppua. Kaveri kehu kun sellaisen laittaa loppuu kaikki jyrinät. Se vaan on ikävän kallis oli reippaasti yli 100e. Tietty jos jostain purkuvehkeestä löytäis sellasen.
Auto ei kyllä tärise muuta kuin sammuttaessa mutta jyrinä kuuluu pienillä kierroksilla vedätettäessä osakaasulla mutta kun polkaisee kaasun pohjaan niin jyrinä häviää.timoxi kirjoitti:Onko tärinä sellainen että joku moottori-voimansiirrosta hakkaisi koriin vai heiluuko koko auto voimakkaasti. Heiluntaa pitäisin normaalina mutta tärinä ei kuulu ominaisuuksiin.
Ihmetyttää myös pakoputken keskipönttö jonka vaihdoin 2kk sitten uuteen edellisestä kuuluneen resonanssin takia.Nyt uudesta pöntöstä on alkanut kuulumaan samanlainen ääni,resonoi tyhjäkäynnillä tosi voimakkaasti.Kyseessä on tarvikeputki jonka ostin Merteililtä.Olisiko jyrinällä ja tuolla putken hajoamisella joku yhteys?Putki ei ota kiinni pohjaan tai akseliin.Merkillistä...

-Maailma tarvitsee esikuvia-
W123:n pakoputken keskipöntön ja putken "alla" on pellin pala (vahvike/ilmanohjain) jonka päälle kerääntyy pieniä kiviä, jotka sitten rämisevät tyhjäkäynnillä siellä... Kannattaa tarkistaa.Eksu kirjoitti: Ihmetyttää myös pakoputken keskipönttö jonka vaihdoin 2kk sitten uuteen edellisestä kuuluneen resonanssin takia.Nyt uudesta pöntöstä on alkanut kuulumaan samanlainen ääni,resonoi tyhjäkäynnillä tosi voimakkaasti.Kyseessä on tarvikeputki jonka ostin Merteililtä.Olisiko jyrinällä ja tuolla putken hajoamisella joku yhteys?Putki ei ota kiinni pohjaan tai akseliin.Merkillistä...
w115,123,124,126,210 yms.
Re: Jyrinä
pekkis kirjoitti: Tuli tuossa itse laiskuuttani kuunneltua kardaanin "pikku jurinaa" liian kauan ja se otti ja katkesi etummaisesta kuminivelestä kolmisen viikkoa sitten.
...
Jos kaikki menee putkeen niin auto on huomenissa taas liikenteessä
Itse itseäni kommentoiden voisin juhlavasti Galileon sanoin todeta:
"Se pyörii sittenkin!" - eli auto on taas ajossa.
pekkis
W201 2.5D -86
W108 250S -66 projekti
W124 300D -86 powered by PPD, kaupan
S124 300TD -91, powered by PPD
W201 2.5D -86
W108 250S -66 projekti
W124 300D -86 powered by PPD, kaupan
S124 300TD -91, powered by PPD
Noita kiviä saa tosiaan kauhoa/puhaltaa pois aina kun auton alla vierailee. Osassa putkista on muuten tuossa vedenpoistoreikä, osassa ei. Voihan sen itsekin porata, tietty hyödyttäneekö paljoa.jarski kirjoitti:W123:n pakoputken keskipöntön ja putken "alla" on pellin pala (vahvike/ilmanohjain) jonka päälle kerääntyy pieniä kiviä, jotka sitten rämisevät tyhjäkäynnillä siellä... Kannattaa tarkistaa.
Koneella on koneen tahti