Onkohan missään päin maailmaa kokeiltu, että laittaisi ilmastoinnin kennon suoraan toimimaan välijäähynä. Olis varmasti kylmää ahtoilmaa, jos vaan toimisi käytännössä.
Audi Clubin miehet oli penkittäny RS4:sia. Oli ollu kaksi muutoin identtistä viripakettia kahdessa eri autossa, paitsi toisessa oli alkuperäiset ja toisessa virimallin välijäähyt. Penkissä oli ollu kuulemma 60 hevosen ero näiden kahden välillä. Näissä oli molemmissa +500 heppaa, en tiedä korostuuko viileämpi ilma yhtä paljon alemmissa teholuokissa.
Pansu kirjoitti:Ilmastoinnilla on kyllä jäähdytetty vettä ja tuohon on ihan settikin myynnissä.
Joo niin on, mutta meinasin, että välijäähyn paikalla olisi suoraan ilmastoinnin kenno, vesi unohdettaisiin tyystin pois.
Tuo on sen verran hankala toteuttaa, että varmaan ei kukaan ole jaksanut alkaa kokeilemaan. Höyrystimen tekemisessä omat ongelmansa ja että sen saa kestämään, ilman että kylmäaineet öljyineen on moottorin sisällä..
Kumipää kirjoitti:Onkos muuten C30 miehet vaihtaneet eri pumppuja?
Siinä mahtanee olla nelinapainen pistoke, jos vaikka tuon 420:n pumpun sais konvertoitua?
Ajatuksen tasolla vasta. Onko boschilta tullut C30:seen korvaava malli?
edit. Mitä muuten joutuu purkamaan että pumpun saa näkyviin?
Kumipää kirjoitti:Onkos muuten C30 miehet vaihtaneet eri pumppuja?
Siinä mahtanee olla nelinapainen pistoke, jos vaikka tuon 420:n pumpun sais konvertoitua?
Ajatuksen tasolla vasta. Onko boschilta tullut C30:seen korvaava malli?
edit. Mitä muuten joutuu purkamaan että pumpun saa näkyviin?
Epc näyttää korvaavaa mallia, on vaan aika hintava se orkkis.
Pohjapanssari pois niin näkyy.
Kumipää kirjoitti:Onkos muuten C30 miehet vaihtaneet eri pumppuja?
Siinä mahtanee olla nelinapainen pistoke, jos vaikka tuon 420:n pumpun sais konvertoitua?
Ajatuksen tasolla vasta. Onko boschilta tullut C30:seen korvaava malli?
edit. Mitä muuten joutuu purkamaan että pumpun saa näkyviin?
Epc näyttää korvaavaa mallia, on vaan aika hintava se orkkis.
Pohjapanssari pois niin näkyy.
Ok, olis varmaan ihan hyvä vaihtaa se. Vaikuttanee tehoihinkin jonkun verran. Jenkeistä sais kohtuu hintaan tuota johnssonin pumppua.
Kumipää kirjoitti:Onkos muuten C30 miehet vaihtaneet eri pumppuja?
Siinä mahtanee olla nelinapainen pistoke, jos vaikka tuon 420:n pumpun sais konvertoitua?
Ajatuksen tasolla vasta. Onko boschilta tullut C30:seen korvaava malli?
edit. Mitä muuten joutuu purkamaan että pumpun saa näkyviin?
Epc näyttää korvaavaa mallia, on vaan aika hintava se orkkis.
Pohjapanssari pois niin näkyy.
Voisiko joku kaivaa sen päivitetyn pumpun osanumeron? Voisi alkaa metsästää uutta pumppua.
Kumipää kirjoitti:Onkos muuten C30 miehet vaihtaneet eri pumppuja?
Siinä mahtanee olla nelinapainen pistoke, jos vaikka tuon 420:n pumpun sais konvertoitua?
Ajatuksen tasolla vasta. Onko boschilta tullut C30:seen korvaava malli?
edit. Mitä muuten joutuu purkamaan että pumpun saa näkyviin?
Epc näyttää korvaavaa mallia, on vaan aika hintava se orkkis.
Pohjapanssari pois niin näkyy.
Voisiko joku kaivaa sen päivitetyn pumpun osanumeron? Voisi alkaa metsästää uutta pumppua.
Korjaamolta soittivat muun rempan yhteydessä, että välijäähdyttimen pumppu pysähtyy välillä.
Lupasin etsiä hyvän vaihtoehdon korvaajaksi, jolloin korjaaja sanoi että kyseisessä mallissa on kolmekarainen (2 lähtöä/ 1 tulo tai päinvastoin) pumppu.
En löytänyt EPC:stä enkä googlaamalla mitään kolmekaraista.
EPC antoi tuon A0005505583.
Voisin päivitetyn Boschin ostaa, jos esim 0392022010 on sellainen.
Kumipää kirjoitti:Onkos muuten C30 miehet vaihtaneet eri pumppuja?
Siinä mahtanee olla nelinapainen pistoke, jos vaikka tuon 420:n pumpun sais konvertoitua?
Ajatuksen tasolla vasta. Onko boschilta tullut C30:seen korvaava malli?
edit. Mitä muuten joutuu purkamaan että pumpun saa näkyviin?
Epc näyttää korvaavaa mallia, on vaan aika hintava se orkkis.
Pohjapanssari pois niin näkyy.
Voisiko joku kaivaa sen päivitetyn pumpun osanumeron? Voisi alkaa metsästää uutta pumppua.
Korjaamolta soittivat muun rempan yhteydessä, että välijäähdyttimen pumppu pysähtyy välillä.
Lupasin etsiä hyvän vaihtoehdon korvaajaksi, jolloin korjaaja sanoi että kyseisessä mallissa on kolmekarainen (2 lähtöä/ 1 tulo tai päinvastoin) pumppu.
En löytänyt EPC:stä enkä googlaamalla mitään kolmekaraista.
EPC antoi tuon A0005505583.
Voisin päivitetyn Boschin ostaa, jos esim 0392022010 on sellainen.
Etteivät nyt sotke kiertovesipumppuun, mikä kierrättää lämppärissä vettä, siinä kun on kolme karaa.
Tuossa alkuperäisessä Boschin pumpussa tulee pumpulle sähkö, veden lähtö ja tuloliitäntien lisäksi joku 5mm paksuinen alipaine? letku. Mikä tarkoitus tuolla on ja oletteko tulpanneet sen vaan vaihdettaessa Johnsonin pumppuun?