Elikkäs siellä paisarissa on nyt sen näköistä mömmöä, että huhheijaa. Mikähän tiiviste sieltä on antanut periksi?
Kyseisessä mallissa on nestejäähdytteinen imusarja(jos nyt se sieltä kautta jostain vois..?)
On pakko myöntää, etten oo ite ees vielä tarkistanut onko laatikon vai koneen öljyt. Voiko sinne edes laatikon öljyt päästä.
c30 amg 200tkm -04
Mitähän osia laitan tilaukseen ja mitkä työkalut teroitan jo valmiiksi?
Kiitos, kumarrus!
OM612.990 Öljyä Jäähdytysnesteessä hjalp!
Re: OM612.990 Öljyä Jäähdytysnesteessä hjalp!
Jos se on moottoriöljyä niin yksi varteenotettava vuotopaikka on moottoriöljyn lämmönvaihtimen vuoto.
Jos taas vaihteistoöljyä (vaaleanpunaista) niin jäähdyttimen päädyssä oleva vaihteistoöljyn lämmönvaihtimen kierukka.
Jos taas vaihteistoöljyä (vaaleanpunaista) niin jäähdyttimen päädyssä oleva vaihteistoöljyn lämmönvaihtimen kierukka.
Re: OM612.990 Öljyä Jäähdytysnesteessä hjalp!
Mistähän kyseistä moottoriöljyn lämmönvaihdinta voisi alkaa etsimään?Mika.T kirjoitti:Jos se on moottoriöljyä niin yksi varteenotettava vuotopaikka on moottoriöljyn lämmönvaihtimen vuoto.
Jos taas vaihteistoöljyä (vaaleanpunaista) niin jäähdyttimen päädyssä oleva vaihteistoöljyn lämmönvaihtimen kierukka.
Mika.T laitoin YV:nä sulle saman kysymyksen.
Siellä Kl-varaosat olivat taas sopivan tanakoita ja sanoivat, että ainoastaan kansipelti antanut periksi..

Re: OM612.990 Öljyä Jäähdytysnesteessä hjalp!
lämmönvaihdin on öljynsuodattimen lähellä, vähän imusarjaan päin.
Re: OM612.990 Öljyä Jäähdytysnesteessä hjalp!
Kiitoksia vinkeistä! Ensimmäinen arvaus osui oikeaan.
Vaihdoin tiivisteen moottoriöljyn lauhduttimeen öljysuodattimen takaa. Samalla kun purin välijäähdyttimen pois, vaihtelin egr yms tiivisteitä varmuuden vuoksi.
Nyt on 2000km menty eikä öljyn määrä ole lisääntynyt, vähän taitaa vielä putsailla seiniä kun yksittäisiä kuplia tulee paisariin.
HUOM jos joku joskus vaihtaa kyseisen tiivisteen kotona, älä valuta nesteitä pois jos niissä on öljyä, mieluummin putsaa yläkautta eli täytä paisaria, että öljy kellutessaan tulee yli(öljy ei liukene veteen vaan jää kellumaan). Saattaa tulla mukavempi homma sitten lohkon uumenista putsata sitä vesiöljyseosta.
Vaihdoin tiivisteen moottoriöljyn lauhduttimeen öljysuodattimen takaa. Samalla kun purin välijäähdyttimen pois, vaihtelin egr yms tiivisteitä varmuuden vuoksi.
Nyt on 2000km menty eikä öljyn määrä ole lisääntynyt, vähän taitaa vielä putsailla seiniä kun yksittäisiä kuplia tulee paisariin.
HUOM jos joku joskus vaihtaa kyseisen tiivisteen kotona, älä valuta nesteitä pois jos niissä on öljyä, mieluummin putsaa yläkautta eli täytä paisaria, että öljy kellutessaan tulee yli(öljy ei liukene veteen vaan jää kellumaan). Saattaa tulla mukavempi homma sitten lohkon uumenista putsata sitä vesiöljyseosta.