Tietoja optimointia varten
Tietoja optimointia varten
Elikkäs W204 2011 facelift 220 diisseli koneella.. Mikä mahtaa olla ero 250 malliin? Onkohan muutakin eroa kuin eri "ohjelmat"? Suunnitelmissa viedä auto optimointiin ja liekö mahdollista saada yhtä paljon tehoa irti kuin 250 koneesta?
Re: Tietoja optimointia varten
Esim.
http://www.chip-tuning.fi/brand/car/Mercedes-Benz/" onclick="window.open(this.href);return false;
siis nämä ohjelmoinnithan poikkeaa joka tapauksessa niin kuin tässä sen 250 vakio ohjelmasta mutta saat tietyn verran minkäkin valmistajan ohjelmoinnilla.
Ehkä egr pois,dpf....kysy...monet antavat takuun kestävyydestä....eli monia vaihtoehtoja.
Ja forumilta valmista juttua:
http://cse.google.fi/cse?cx=partner-pub ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.chip-tuning.fi/brand/car/Mercedes-Benz/" onclick="window.open(this.href);return false;
siis nämä ohjelmoinnithan poikkeaa joka tapauksessa niin kuin tässä sen 250 vakio ohjelmasta mutta saat tietyn verran minkäkin valmistajan ohjelmoinnilla.
Ehkä egr pois,dpf....kysy...monet antavat takuun kestävyydestä....eli monia vaihtoehtoja.
Ja forumilta valmista juttua:
http://cse.google.fi/cse?cx=partner-pub ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Tietoja optimointia varten
.
"Tärkein" ero on suuttimet, 250,ssä noin 30% suuremmat.
Hyvin lähtee vetoja kuitenkin tuplaturbo 220cdi,stäkin.
"Tärkein" ero on suuttimet, 250,ssä noin 30% suuremmat.
Hyvin lähtee vetoja kuitenkin tuplaturbo 220cdi,stäkin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Tietoja optimointia varten
Kiitos vastauksista!
Jos vielä sen verran saa vaivata asiasta enemmän tietäviä, että onko tullut kyseistä mallia ohjelmoitua ja jos on, niin millaisia lukemia on irronnut?
Jos vielä sen verran saa vaivata asiasta enemmän tietäviä, että onko tullut kyseistä mallia ohjelmoitua ja jos on, niin millaisia lukemia on irronnut?
Re: Tietoja optimointia varten
.
DELPHILÄISET
OM651:
Yksiahdin mallit 180/200 cdia, noin 500nm/210-220hv, man 400nm/200hv, teho tulee kuitenkin sen verran pienillä kierroksilla, 3500-3800rpm, että väännönrajoitus vaikuttaa max tehoonkin.
Kaksiahdin 220cdi, noin 500nm/240-250hv, man sama.
Kaksiahdin 250cdi, noin 560-580nm/260-270hv, tai miten halutaan. Ko. man en ole ole tehnyt.
OM646:
Molemmat mallit, 200/220cdi on yhdellä ahtimella.
Hiukan pienempiä tehoja, kun yllä 180/200cdi näyttäis tulevan, väännöt ~sama.
Mitään absoluuttisia totuuksia ei nuo varmaankaan ole.
Mitattu kuitenkin samassa paikassa samalla laitteella, eli keskinäiset erot pitäis olla totuuden mukaiset.
Om646 löytyy E-mallista W211 korista, ja C 204-mallista pre-facelift, samoin GLK.
OM651 taas W212, 207, C204 facelift, Sekä "uuden korimallin" ML, Vito ja Sprinter.
DELPHILÄISET
OM651:
Yksiahdin mallit 180/200 cdia, noin 500nm/210-220hv, man 400nm/200hv, teho tulee kuitenkin sen verran pienillä kierroksilla, 3500-3800rpm, että väännönrajoitus vaikuttaa max tehoonkin.
Kaksiahdin 220cdi, noin 500nm/240-250hv, man sama.
Kaksiahdin 250cdi, noin 560-580nm/260-270hv, tai miten halutaan. Ko. man en ole ole tehnyt.
OM646:
Molemmat mallit, 200/220cdi on yhdellä ahtimella.
Hiukan pienempiä tehoja, kun yllä 180/200cdi näyttäis tulevan, väännöt ~sama.
Mitään absoluuttisia totuuksia ei nuo varmaankaan ole.
Mitattu kuitenkin samassa paikassa samalla laitteella, eli keskinäiset erot pitäis olla totuuden mukaiset.
Om646 löytyy E-mallista W211 korista, ja C 204-mallista pre-facelift, samoin GLK.
OM651 taas W212, 207, C204 facelift, Sekä "uuden korimallin" ML, Vito ja Sprinter.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Tietoja optimointia varten
Kiitos tiedoista!