Maunuko mit zwei linke hände oli ällikällä lyöty, kun takajarrupaloja vaihtaessani havaitsin, että;
takana sisäpuolella lokareissa ympäriinsä on ilmeisesti äänieristyksen vuoksi vuorauksena muotoon puristettua huokoista, "kyllästettyä" jollakin aineella, pahvia...huopaa tai jotain ???
Eriste on kiinnitetty kierretappeihin muovisilla leveäkantaisilla muttereilla.
Huovan alle kerääntyy likaa, joka muhii huovan alla.
Lisäksi näyttää sille, että se kuivuu huonosti eli ruosteen aiheutaja jos mikä.
Olen poistamassa noita eristeitä.
Löytyykö tilalle jotain fiksumpaa? Onko kukaan tömännyt vastaavan?
Malli on w209 clk 500 cabrio vm. 2003
Katselin forumin historiatietoja w209:stä, enkä havainnut ko. asiasta mitään.
Liekö sama "suunnitelija nero" tämän takana, kuka siunasi tietoudellaan 124:n etulokarin aikanaan.
Etukäteen tidoista kiittäen...
Maunuko mit....
w209 takalokasuojien äänieristys
Re: w209 takalokasuojien äänieristys
itse muovi lokarin sisäpuolelle ,koria vasten joku paksu äänieriste bitumi matto joka on liimattavaa mallia.
Massaus olisi myös yksi mutta pitää ajatuksella massata koska suoraan korivärin päälle on tullut autosta sitten ihan mätä pommi..eli pitäisikö ensin vetää kotelo suoja alle,kuivua ja sitten massa ja kaikki ruiskutettavaa tölkki tavaraa...ei späytä.
On kyllä ollut juttua mielestäni täällä.
http://cse.google.fi/cse?cx=partner-pub ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Massaus olisi myös yksi mutta pitää ajatuksella massata koska suoraan korivärin päälle on tullut autosta sitten ihan mätä pommi..eli pitäisikö ensin vetää kotelo suoja alle,kuivua ja sitten massa ja kaikki ruiskutettavaa tölkki tavaraa...ei späytä.
On kyllä ollut juttua mielestäni täällä.
http://cse.google.fi/cse?cx=partner-pub ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w209 takalokasuojien äänieristys
Atlaksen kanssa keskustelen jälleen, mikä erittäin mielyttävää....tiedossa löytyy.
Otin vasemman pois, ja alta löytyi tietysti kaikki tankkaukseen liittyvät putket et muu rekvisiitta....ja melko lailla sitä ittiään. Varmaa on, että jotain päälle täytyy laittaa, mutta ei kuitenkaan alkuperäistä missään nimessä.
On ihme, ettei kukaan w209 omistaja ole havainnut samaa asiaa?????? Onko massa peittänyt huovat?
Huopa ulottuu lokarien reunaan saakka, ja varmaa on, että 209 lokarin reunat kypsyy aivan huomattavsti nopeammin kuin 124:n, noilla asetuksilla. Huovan alta löytyi vielä koko kaaren mukainen muovipussi täynnä äänieriste mössöä. Suorastaan uskomatonta????, mutta totta Saksassa lokari ei ollut kypsynyt.
Tämän 209:n kanssa on helpompaa kuin 124 C:n ja 103 motarin kanssa...toki käyttöautona on ja pysyy -93 200 E.
Maunuko mit zwei usw....
Otin vasemman pois, ja alta löytyi tietysti kaikki tankkaukseen liittyvät putket et muu rekvisiitta....ja melko lailla sitä ittiään. Varmaa on, että jotain päälle täytyy laittaa, mutta ei kuitenkaan alkuperäistä missään nimessä.
On ihme, ettei kukaan w209 omistaja ole havainnut samaa asiaa?????? Onko massa peittänyt huovat?
Huopa ulottuu lokarien reunaan saakka, ja varmaa on, että 209 lokarin reunat kypsyy aivan huomattavsti nopeammin kuin 124:n, noilla asetuksilla. Huovan alta löytyi vielä koko kaaren mukainen muovipussi täynnä äänieriste mössöä. Suorastaan uskomatonta????, mutta totta Saksassa lokari ei ollut kypsynyt.
Tämän 209:n kanssa on helpompaa kuin 124 C:n ja 103 motarin kanssa...toki käyttöautona on ja pysyy -93 200 E.
Maunuko mit zwei usw....
Re: w209 takalokasuojien äänieristys
Käväisin Veholla kysymässä mistä on kymysys. Ne ovat äänieristystä varten...no tokkiinsa. 209:ssä niitä on esiintynyt muissakin malleissa ilmeisesti kaikissa aina 2007 saakka. Katselin googlesta ja kommentteja fleeseistä löytyi enemmänkin (rinkeli volkkari). Tuntuivat jäätävän talvella.
Veholla tuntui ....ehkä sanoisin tulleen outona, että fleeset imevät vettä tai ainakin pysyvät kosteina. Tosiasia on kuitenkin, että niiden alla muhii suuri joukko kosteaa pölyä.
Minulla kun ne ovat jo irti, niin ajattelin putsata/pestä kotelot ja "maalata" ne sinkki maalilla. Aion ajaa tällä "katsikalla" vain suvisin, joten voinen laittaa alkuperäiset muovipusseineen takaisin? (putsata tulevaisuudessa joka syksy) Kysymys kuuluukin olisiko mitään itua käsitellä noita fleesejä niin, että ne hylkisivät vettä?
Fleesejä lienee muissakin 2000 -luvun sarjoissa kuin C:ssä. Miten on menetelty?
Veholla tuntui ....ehkä sanoisin tulleen outona, että fleeset imevät vettä tai ainakin pysyvät kosteina. Tosiasia on kuitenkin, että niiden alla muhii suuri joukko kosteaa pölyä.
Minulla kun ne ovat jo irti, niin ajattelin putsata/pestä kotelot ja "maalata" ne sinkki maalilla. Aion ajaa tällä "katsikalla" vain suvisin, joten voinen laittaa alkuperäiset muovipusseineen takaisin? (putsata tulevaisuudessa joka syksy) Kysymys kuuluukin olisiko mitään itua käsitellä noita fleesejä niin, että ne hylkisivät vettä?
Fleesejä lienee muissakin 2000 -luvun sarjoissa kuin C:ssä. Miten on menetelty?