PTracing kirjoitti:Mun silmään eurovalot on vaan paljon hienommat joten näillä mennään!
![Thumbup :thumbup:](./images/smilies/icon_thumbup.gif)
![Thumbup :thumbup:](./images/smilies/icon_thumbup.gif)
PTracing kirjoitti:Mun silmään eurovalot on vaan paljon hienommat joten näillä mennään!
Sopii suoraan kun laatikko lyheni koppamuutoksessa. Kytkinkopan mitassa on tietysti vähän tekovaiheessa pelivaraa, niin pystyy mittaa vähän muuttamaan kytkimen ja vauhtipyörän mukaantomant kirjoitti:Sopiko kytkinakseli suoraan Mersun silmälaakeriin vai pitikö vauhtipyörään tehdä muutoksia?
tomant
Niin ainakin tällähetkellä kuvittelen tekeväniSultzi kirjoitti:Meinaatko käyttää tota orkkis keppiä ja kiinnityskehtoa?Itelle tuli se koriin kiinnitettävä versio jenkeistä, aika napakalta tuntuu ja pykälät löytyy upeesti (ainakin kun kopissa pärisin itsekseni)
Kunhan nyt vielä ennen talvea pääsen ponnistaan miltä tuntuu
Taitaa tosiaan johtua se käyttämättömyys siitä ettei niistä suomessa juurikaan oo kirjoteltu kokemuksia, zf laatikoista tarinaa sitten löytyykin ihan erimalliinhismajestics kirjoitti:Kyselenpä taas, aikaisemminkin jossain yhteydessä ihmetellyt...
Nämä Mersun 6-speed manuaalilaatikot CDI-koneista, esim. 716.64 (370Nm, kai?), eivätkö ne ole mistään kotoisin?
Ymmärrän, että ne eivät Pyryn eikä varmaankaan Sultzin vehkeisiin riitä, mutta näihin hieman vakiompiin, alle 300hp. Sopisi kiinnitykseltään suoraan M104 ja keppimekanismi 2004 ja uudemmissa vaikuttaa hyvin samanlaiselta kuin BMW. Eivät kuitenkaan vaikuta olevan suosiossa täälläpäin. Ulkomailla kylläkin. Mikä niissä mättää?
Sori pieni OT
Tuo vanhempi viisivaihteinen 190E 2,6-bensakoneen 717.435 ainakin tuntuu kestävän tuon suuruusluokan tehot ja väännöt 225 ET Street Radialeilla ja täyskaasuvaihdoilla. Luulisi tuollaisen uudemman diesel-laatikon olevan vähintään yhtä vahvan.hismajestics kirjoitti:...Nämä Mersun 6-speed manuaalilaatikot CDI-koneista, esim. 716.64 (370Nm, kai?), eivätkö ne ole mistään kotoisin?
Ymmärrän, että ne eivät Pyryn eikä varmaankaan Sultzin vehkeisiin riitä, mutta näihin hieman vakiompiin, alle 300hp...
http://www.superturbodiesel.com/std/sho ... 928&page=2" onclick="window.open(this.href);return false; siinä projektitopikkiPTracing kirjoitti:Taitaa tosiaan johtua se käyttämättömyys siitä ettei niistä suomessa juurikaan oo kirjoteltu kokemuksia, zf laatikoista tarinaa sitten löytyykin ihan erimalliinhismajestics kirjoitti:Kyselenpä taas, aikaisemminkin jossain yhteydessä ihmetellyt...
Nämä Mersun 6-speed manuaalilaatikot CDI-koneista, esim. 716.64 (370Nm, kai?), eivätkö ne ole mistään kotoisin?
Ymmärrän, että ne eivät Pyryn eikä varmaankaan Sultzin vehkeisiin riitä, mutta näihin hieman vakiompiin, alle 300hp. Sopisi kiinnitykseltään suoraan M104 ja keppimekanismi 2004 ja uudemmissa vaikuttaa hyvin samanlaiselta kuin BMW. Eivät kuitenkaan vaikuta olevan suosiossa täälläpäin. Ulkomailla kylläkin. Mikä niissä mättää?
Sori pieni OTKaverilla on om605 st koneen perässä cdi mersun manuaali ja on saanut kenkää kyllä reilusti ja kyllä se on tuntunut kestävän käyttöä.
Niin mitä noilla videoilla oikein oli tarkoitus todistaa? Dynoajot ei taida todistaa laatikon kestävyydestä paljon mitään...johani kirjoitti: http://www.superturbodiesel.com/std/sho ... 928&page=2" onclick="window.open(this.href);return false; siinä projektitopikki
https://www.youtube.com/watch?v=6zQyTW-OmTQ" onclick="window.open(this.href);return false; siinä joku vanhempi ? dynovideo jossa jo 734nm vääntöä 2-2.5 ahdoilla
https://www.youtube.com/watch?v=QwIm93b ... Dd&index=2" onclick="window.open(this.href);return false; ahtoja nostellaan, tuntus olevan jo lähempänä tuhatta nyyttonia 3Baarilla
Laatikko siis Mersun 6-vaihteinen CDI 716.654
Saahan siihen kehtoon delrini puslia yms, mutta taitaa silti jäädä "löysäks" ja vaihdetuntuma oudoks. Äkkiäkös vaikka valmistat sellaisen kepin, toi minkä ostin ei ole ihan halpaPTracing kirjoitti:Niin ainakin tällähetkellä kuvittelen tekeväniSultzi kirjoitti:Meinaatko käyttää tota orkkis keppiä ja kiinnityskehtoa?Itelle tuli se koriin kiinnitettävä versio jenkeistä, aika napakalta tuntuu ja pykälät löytyy upeesti (ainakin kun kopissa pärisin itsekseni)
Kunhan nyt vielä ennen talvea pääsen ponnistaan miltä tuntuu
Kerroppas lisää tuosta koriin tulevasta versiosta!
johani kirjoitti:http://www.superturbodiesel.com/std/sho ... 928&page=2" onclick="window.open(this.href);return false; siinä projektitopikkiPTracing kirjoitti:Taitaa tosiaan johtua se käyttämättömyys siitä ettei niistä suomessa juurikaan oo kirjoteltu kokemuksia, zf laatikoista tarinaa sitten löytyykin ihan erimalliinhismajestics kirjoitti:Kyselenpä taas, aikaisemminkin jossain yhteydessä ihmetellyt...
Nämä Mersun 6-speed manuaalilaatikot CDI-koneista, esim. 716.64 (370Nm, kai?), eivätkö ne ole mistään kotoisin?
Ymmärrän, että ne eivät Pyryn eikä varmaankaan Sultzin vehkeisiin riitä, mutta näihin hieman vakiompiin, alle 300hp. Sopisi kiinnitykseltään suoraan M104 ja keppimekanismi 2004 ja uudemmissa vaikuttaa hyvin samanlaiselta kuin BMW. Eivät kuitenkaan vaikuta olevan suosiossa täälläpäin. Ulkomailla kylläkin. Mikä niissä mättää?
Sori pieni OTKaverilla on om605 st koneen perässä cdi mersun manuaali ja on saanut kenkää kyllä reilusti ja kyllä se on tuntunut kestävän käyttöä.
https://www.youtube.com/watch?v=6zQyTW-OmTQ" onclick="window.open(this.href);return false; siinä joku vanhempi ? dynovideo jossa jo 734nm vääntöä 2-2.5 ahdoilla
https://www.youtube.com/watch?v=QwIm93b ... Dd&index=2" onclick="window.open(this.href);return false; ahtoja nostellaan, tuntus olevan jo lähempänä tuhatta nyyttonia 3Baarilla
Laatikko siis Mersun 6-vaihteinen CDI 716.654
Onko sulla tietoa tämän zf gs6-dz välityksistä? Näissä CDI-laatikoissa on aika traktorimainen toi ykkönen:PTracing kirjoitti:Taitaa tosiaan johtua se käyttämättömyys siitä ettei niistä suomessa juurikaan oo kirjoteltu kokemuksia, zf laatikoista tarinaa sitten löytyykin ihan erimalliinhismajestics kirjoitti:Kyselenpä taas, aikaisemminkin jossain yhteydessä ihmetellyt...
Nämä Mersun 6-speed manuaalilaatikot CDI-koneista, esim. 716.64 (370Nm, kai?), eivätkö ne ole mistään kotoisin?
Ymmärrän, että ne eivät Pyryn eikä varmaankaan Sultzin vehkeisiin riitä, mutta näihin hieman vakiompiin, alle 300hp. Sopisi kiinnitykseltään suoraan M104 ja keppimekanismi 2004 ja uudemmissa vaikuttaa hyvin samanlaiselta kuin BMW. Eivät kuitenkaan vaikuta olevan suosiossa täälläpäin. Ulkomailla kylläkin. Mikä niissä mättää?
Sori pieni OTKaverilla on om605 st koneen perässä cdi mersun manuaali ja on saanut kenkää kyllä reilusti ja kyllä se on tuntunut kestävän käyttöä.
Minusta se tuntu tuo vakio jo aika hyvältä ja vaihteet loksahtaa makeasti päälleSultzi kirjoitti: Saahan siihen kehtoon delrini puslia yms, mutta taitaa silti jäädä "löysäks" ja vaihdetuntuma oudoks. Äkkiäkös vaikka valmistat sellaisen kepin, toi minkä ostin ei ole ihan halpaMutta koneen ja lootan täytyy olla tukevasti kiinni ettei liiku.
Itellä on AKG motorsportin stage2 shifter mutta myös bimmerworld tekee samanlaista, yksinkertainen tommonen on itsekin tehdä kyllä. Vielä kun sen etunivelen vaihtaa uuteen niin on jo suhteellisen välyksetön.
Mulla on tuossa perässä 3.31 välitys. Onhan nuo bmw:n laatikotkin lyhyillä välityksillä mutta itse oon kans laittamassa hätäsen kytkimen ja tuumailin samaa kun sultzi että liikkeellelähtö olis helpompaa lyhyellä ykkösvaihteella. Ajo on kuitenkin pääsääntöisesti enemmän katu kun kilpa-ajoahismajestics kirjoitti:
Mitä perää olet ajatellut käyttää, 3,07...? Mulla on tällä hetkellä 3,69 ja kierrokset matka-ajossa sen mukaiset, 717.450 on suora vitonen. Tässä yksi syy miksi olen pohtunut 6-vaihteista. Toinen on vaihteensiirron toiminta aktiiviajossa. Uskoisin, että Mersun ja Bemarin 6-vaihteisten vaihteensiirtomekanismi toimii yhtä napakasti, kai...?
PTracing kirjoitti:Taitaa tosiaan johtua se käyttämättömyys siitä ettei niistä suomessa juurikaan oo kirjoteltu kokemuksia, zf laatikoista tarinaa sitten löytyykin ihan erimalliinhismajestics kirjoitti:Kyselenpä taas, aikaisemminkin jossain yhteydessä ihmetellyt...
Nämä Mersun 6-speed manuaalilaatikot CDI-koneista, esim. 716.64 (370Nm, kai?), eivätkö ne ole mistään kotoisin?
Ymmärrän, että ne eivät Pyryn eikä varmaankaan Sultzin vehkeisiin riitä, mutta näihin hieman vakiompiin, alle 300hp. Sopisi kiinnitykseltään suoraan M104 ja keppimekanismi 2004 ja uudemmissa vaikuttaa hyvin samanlaiselta kuin BMW. Eivät kuitenkaan vaikuta olevan suosiossa täälläpäin. Ulkomailla kylläkin. Mikä niissä mättää?
Sori pieni OTKaverilla on om605 st koneen perässä cdi mersun manuaali ja on saanut kenkää kyllä reilusti ja kyllä se on tuntunut kestävän käyttöä.
Sun kannattais ruveta kauppaamaan taitojasi myös Suomen ulkopuolellePTracing kirjoitti:Kuvia taas pitkästä aikaa myös pakosarjoista! Lyhyenmallista PTracing sarjaa om642 cdi:hin
[ [url=http://i842.photobucket.com/albums/zz349/PTracing_photos/PTracing%20exhaust%20manifolds/IMG_4130.jpg] ][/url]
[ [url=http://i842.photobucket.com/albums/zz349/PTracing_photos/PTracing%20exhaust%20manifolds/IMG_4135.jpg] ][/url]
Ja onhan noita muitakin tullut tehtyä mm. om606 sekä M104 bensakoneeseen sarjoja
[ [url=http://i842.photobucket.com/albums/zz349/PTracing_photos/PTracing%20exhaust%20manifolds/om606%20x2%20m104.jpg] ][/url]
No nyt-hh- kirjoitti:PTracing kirjoitti:Taitaa tosiaan johtua se käyttämättömyys siitä ettei niistä suomessa juurikaan oo kirjoteltu kokemuksia, zf laatikoista tarinaa sitten löytyykin ihan erimalliinhismajestics kirjoitti:Kyselenpä taas, aikaisemminkin jossain yhteydessä ihmetellyt...
Nämä Mersun 6-speed manuaalilaatikot CDI-koneista, esim. 716.64 (370Nm, kai?), eivätkö ne ole mistään kotoisin?
Ymmärrän, että ne eivät Pyryn eikä varmaankaan Sultzin vehkeisiin riitä, mutta näihin hieman vakiompiin, alle 300hp. Sopisi kiinnitykseltään suoraan M104 ja keppimekanismi 2004 ja uudemmissa vaikuttaa hyvin samanlaiselta kuin BMW. Eivät kuitenkaan vaikuta olevan suosiossa täälläpäin. Ulkomailla kylläkin. Mikä niissä mättää?
Sori pieni OTKaverilla on om605 st koneen perässä cdi mersun manuaali ja on saanut kenkää kyllä reilusti ja kyllä se on tuntunut kestävän käyttöä.
Mersun 6v. 716.633 laatikko kesti toista kesää rääkkiä kadulla sekä ~20 varttivetoa slikseillä, joista osa liimaradalla. Käytössä kokoajan +700nm ja viimeiset varttivedot +800nm. Sitten antautui kolmonen... Eikai ny ihan pahanen oo...![]()
Nyt tilalle menossa zf gs6-53dz, jonka lupailevat kestävän 1000nm.
http://youtu.be/QafXBY0isqE" onclick="window.open(this.href);return false;
Ehdottomasti samaa mieltä. Mikäli aika vaan antaa periks kysynnälle, kannattaa nuo koittaa tuotteistaa, laittaa jonkinlainen verkkosivusto pystyyn ja odotella innokkaita ostajiahismajestics kirjoitti:Sun kannattais ruveta kauppaamaan taitojasi myös Suomen ulkopuolellePTracing kirjoitti:Kuvia taas pitkästä aikaa myös pakosarjoista! Lyhyenmallista PTracing sarjaa om642 cdi:hin
[ [url=http://i842.photobucket.com/albums/zz349/PTracing_photos/PTracing%20exhaust%20manifolds/IMG_4130.jpg] ][/url]
[ [url=http://i842.photobucket.com/albums/zz349/PTracing_photos/PTracing%20exhaust%20manifolds/IMG_4135.jpg] ][/url]
Ja onhan noita muitakin tullut tehtyä mm. om606 sekä M104 bensakoneeseen sarjoja
[ [url=http://i842.photobucket.com/albums/zz349/PTracing_photos/PTracing%20exhaust%20manifolds/om606%20x2%20m104.jpg] ][/url]. On meinaan sen tason kamaa, etten ole nähnyt sitten tämän ruotsalaishemmon (nimeä en just nyt muista), joka ikävä kyllä kuoli ajaessaan prätkällään kaiteeseen muutama vuosi sitten. Jenkeistä asti kyseltiin...
Ulkovärin sopivuus tietty riippuu verhoilun väristä, mutta jos saa ehdottaa:PTracing kirjoitti:...Sisustan väri on todennäköisesti päätetty mutta korin väri tuntuu olevan allekirjoittaneelle vaikea päättää...
Korin saumat meinasin vahvike hitsailla läpi kun korin nostan grilliin vielä kerran että saa pohjan pintakäsiteltyä asiallisesti. Puolikaaretkin olis ihan hyvät, mutta niin kun yhdestä penkkikuvasta näkee, w108:ssa tulee etupenkit jonkin verran takaoven aukon puolelle ja siihen kun tekee pääkaaren penkin taakse ettei päätä voi siihen lyödä ollaan jo melkeen puolessa välissä oviaukkoa, eli esteetön kulku takapenkille ei onnistu noin vain. Nuo ohuet pilarit siinä hirvittääkin vaikkakin tätähän ei oo tarkotus katolleen ajaasaquzi kirjoitti:Itse en kyllä moiseen "käyttöautoon" täyskaaria rakentaisi. Karsii aika paljon käyttömukavuutta.. Mutta olikos tässä pohjaa vahvikehitsailtu? Että onko kori taas liian löysä ilman kaarien tuentaa.. a, b & c pilarit kuitenkin sen verran ohuen näköiset, että edes puoliturvakaaret laittaisin harkintaan, ettei se katto kokonaan niskaan tulisi jos pääsee kaatumaan![]()
Noi pakosarjat ja kaikki muu tekeminen aivan uakomattoman näköistä!
Oi voi mersun kohtaloa videolla, siinä meni ruosteetonta osaa kerralla selväksi ja paljon!Havis kirjoitti:Ulkovärin sopivuus tietty riippuu verhoilun väristä, mutta jos saa ehdottaa:PTracing kirjoitti:...Sisustan väri on todennäköisesti päätetty mutta korin väri tuntuu olevan allekirjoittaneelle vaikea päättää...
Tee semmonen "Driver" replica. Siis samantapainen kun siinä leffassa jossa Ryan O'Neal "koeajaa" meseä parkihallissa. Oliko joku metallipronssi, oranssi tms.
https://www.youtube.com/watch?v=L78AwbNthF8" onclick="window.open(this.href);return false;
P.S.
Yhdellekkään klassikolle ei soisi tuollaista käsittelyä, ei edes elokuvissa.
Toinen mikä sopis isoon autoon on joku John Player Special teeman tapainen musta/kulta, Tai McLaren West tapainen musta/hopea yhdistelmä.