OM602 vääntö hukassa KUVIA
OM602 vääntö hukassa KUVIA
Ongelma on naurettavan heikko vääntö om602
Moottori lähtee hienosti käyntiin ja käyntiääni on tasainen.
Auto lähtee tosi reippaasti 1-3 vaihteelle. Nelonen ja vitonen on tuskaa.
Ensin huippunopeus oli 70km/h, eikä putkesta tullut mitään tuubia vaikka kaasu oli pohjassa, väänsin syöttöä isommalle 2 kierrosta. Nyt auto kulkee jotain 90km/h
Ongelma on kuintenkin se 80km nopeudessa oleva vääntö. Heti kun tulee pienempikin ylämäki vauhti hiipuu 60-70 hujakoille?
Erona aiempaan on, että nyt tulee mustaa putkesta.
Mikä hitsi sitä mahtaa vaivata?
Moottori lähtee hienosti käyntiin ja käyntiääni on tasainen.
Auto lähtee tosi reippaasti 1-3 vaihteelle. Nelonen ja vitonen on tuskaa.
Ensin huippunopeus oli 70km/h, eikä putkesta tullut mitään tuubia vaikka kaasu oli pohjassa, väänsin syöttöä isommalle 2 kierrosta. Nyt auto kulkee jotain 90km/h
Ongelma on kuintenkin se 80km nopeudessa oleva vääntö. Heti kun tulee pienempikin ylämäki vauhti hiipuu 60-70 hujakoille?
Erona aiempaan on, että nyt tulee mustaa putkesta.
Mikä hitsi sitä mahtaa vaivata?
Viimeksi muokannut jartuo, Ti 15.09.2015 19:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: OM602 vääntö hukassa
jartuo kirjoitti:Ongelma on naurettavan heikko vääntö om602
Moottori lähtee hienosti käyntiin ja käyntiääni on tasainen.
Auto lähtee tosi reippaasti 1-3 vaihteelle. Nelonen ja vitonen on tuskaa.
Ensin huippunopeus oli 70km/h, eikä putkesta tullut mitään tuubia vaikka kaasu oli pohjassa, väänsin syöttöä isommalle 2 kierrosta. Nyt auto kulkee jotain 90km/h
Ongelma on kuintenkin se 80km nopeudessa oleva vääntö. Heti kun tulee pienempikin ylämäki vauhti hiipuu 60-70 hujakoille?
Erona aiempaan on, että nyt tulee mustaa putkesta.
Mikä hitsi sitä mahtaa vaivata?
Tämä tapaushan on jälkiasennettu pakettiautoon, joten 602 moottorilta ei voi paljon vaatiakaan. Vastaa 2.4 vakiomoottoria mikä kyseisessä sarjassa on. Saman sarjan 2.9-litrainen ja 3-litrainen onkin tuhdimpi moottorivaihtoehto.
Jos tarvii lisää vääntöä on helpoin tapa ahtaa kyseinen moottori.
Re: OM602 vääntö hukassa
Eipä tuo lavamalli taida paljoa hävitä painossa 124:sen sedanille. Onhan tuossa 602:ssa enemmän heppoja kuin alkuperäisessä om617:ssa.
Mese foorumilla yksi teki ihan samanlaisen tekniikan vaihdon ja hänelläkin kulkee ihan hemmetin hyvin mese.
Kyllä vika on jossakin, kun vain tietäisi missä?
Mese foorumilla yksi teki ihan samanlaisen tekniikan vaihdon ja hänelläkin kulkee ihan hemmetin hyvin mese.
Kyllä vika on jossakin, kun vain tietäisi missä?
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: OM602 vääntö hukassa
Kaasuvivusto; oletko kokeillut että kaasupolkimen painallus kääntää myös pumpulla kaikki liikevarat ?
Jos moottori on pelannut edellisessä korissa normaalisti eikä rupusnikkarit ole säädelleet pumppua ei paljon muita vaihtoehtoja ole.
Vai unohtuiko asentaessa kinttaat pakoputkeen ?
Jos moottori on pelannut edellisessä korissa normaalisti eikä rupusnikkarit ole säädelleet pumppua ei paljon muita vaihtoehtoja ole.
Vai unohtuiko asentaessa kinttaat pakoputkeen ?
wiimax.fi
Re: OM602 vääntö hukassa
Kaasuvivusto toimii normaalisti. Tuota moottoria en ole aiemmin päässyt kokeilemaan.
Voisikohan pumpun ajoitus olla pielessä? Voisiko se juuri vaikuttaa ko. Tavalla?
Silloin kun kasasin tuota peliä niin värinänvaimennin oli paksussa töhnässä, tarkoitus oli maalata se siistiksi ja putsasin sen teräsharjavinkulla, jolloin osa ajoitusmerkeistä meni sileäksi.
Nolla merkki jäi ja siitä otin asteikkomittalla uudet merkit limpulle. Jos olen kuitenkin laskenut asteet jollai tapaa väärin?
Voisikohan pumpun ajoitus olla pielessä? Voisiko se juuri vaikuttaa ko. Tavalla?
Silloin kun kasasin tuota peliä niin värinänvaimennin oli paksussa töhnässä, tarkoitus oli maalata se siistiksi ja putsasin sen teräsharjavinkulla, jolloin osa ajoitusmerkeistä meni sileäksi.
Nolla merkki jäi ja siitä otin asteikkomittalla uudet merkit limpulle. Jos olen kuitenkin laskenut asteet jollai tapaa väärin?
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: OM602 vääntö hukassa
Pitää hommata uusi värinänvaimennin ja tarkistaa ajoitus. Kiitti jelpistä, on taas jotain mitä voi katsoa ja tarkistaa,
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: OM602 vääntö hukassa
Multa löytyy värinänvaimennin ja turustakin vielä.
Siinä on asteikko tallessa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=167520" onclick="window.open(this.href);return false;
30€ dampperista
Siinä on asteikko tallessa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=167520" onclick="window.open(this.href);return false;
30€ dampperista
Re: OM602 vääntö hukassa
Oletko varma että polttoainetta saa nyt tarpeeksi ettei linjastossa ole jotain...sihti..suodatin..pitäisi lähteä liikkeelle simppeleistä vioista ensin kuitenkin ja halvimmista.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: OM602 vääntö hukassa
Ruiskutusennakon tarkistamiseen ei tarvita välttämättä tietoa kampiakselin siivassa olevia merkintöjä, riittää kun ottaa venttiilinkopan kannen pois ja katsoo nokka-akselin aseman. Joutsenkaulalla saa riittävän tarkan ruiskutusennakon säädettyä jos kampiakseli on oikealla syklillä nokka-akselin kanssa. Tarkan ruiskutusennakon saa laskemalla siivan kehän mitan, kun jakaa 360 astetta asteen osiin.
Voihan tässä tapauksessa olla keskipakosäätimessäkin vikaa.
Voihan tässä tapauksessa olla keskipakosäätimessäkin vikaa.
Re: OM602 vääntö hukassa
Polttoaineen saantikin on tarkistettu. Kaikki letkut ja suodattmet on uusia.
Nyt tosiaan tulee mustaa putkesta kun kaasu on pohjassa.
Mjiivee, heitän yv:tä niin päästään kaupoille.
Nyt tosiaan tulee mustaa putkesta kun kaasu on pohjassa.
Mjiivee, heitän yv:tä niin päästään kaupoille.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: OM602 vääntö hukassa
tuleeko sitä mustaa myös sillon, kun se meno alkaa hyytyä? mietin vaan, ettei siellä ole ilmavuotoa jossain tankin ja pumpun välissä. kovemmassa vedossa saattaa höriä ilmaa sen verran, ettei vuoda ulospäin mitään, eikä muuten vaikuta käyntiin tai kulkuun, mutta sitten kun pitää mennä kaasu pohjassa vähän pidemmän aikaa, niin alkaa ilmaa tuleen pumpulle ja aiheuttaa tehottomuutta. se kyllä näkyy harmaana savuna, tai ei savua ollenkaan.
jos jaksaa askarrella, niin suutin pois ja esikammio pois. sitten voi heittokellolla mitata yläkuolokohdan. ja nimenomaan vielä sillain, että kääntää konetta toiseen suuntaan ja merkkaa vaikka 1cm ennen ykk. sitten toiseen suuntaan ja taas se sama 1cm. ja noiden välissä keskellä on todellinen yläkuolokohta. tolla tavalla saa melko tarkasti, jos on merkit hukkuneet.
jos pumpun ajotuksen hienosäädössä on varaa kallistella pumppua, niin sitä voi kokeilla vaikka molempiin suuntiin käännellä ja katsoa mitä tapahtuu. jos käy nyt siististi, niin aikasemmalle kokeilisin kääntää pari astetta.
jos jaksaa askarrella, niin suutin pois ja esikammio pois. sitten voi heittokellolla mitata yläkuolokohdan. ja nimenomaan vielä sillain, että kääntää konetta toiseen suuntaan ja merkkaa vaikka 1cm ennen ykk. sitten toiseen suuntaan ja taas se sama 1cm. ja noiden välissä keskellä on todellinen yläkuolokohta. tolla tavalla saa melko tarkasti, jos on merkit hukkuneet.
jos pumpun ajotuksen hienosäädössä on varaa kallistella pumppua, niin sitä voi kokeilla vaikka molempiin suuntiin käännellä ja katsoa mitä tapahtuu. jos käy nyt siististi, niin aikasemmalle kokeilisin kääntää pari astetta.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: OM602 vääntö hukassa
Onkohan tässä käynyt niin että ennakkosäädin ei toimi virheellisen asennuksen seurauksena. Jos ruiskutuspumppu on ollut pois olet voinut asentaa vääränlaisen aluslevyn, joka estää ennakonsäätimen toiminnan.
Re: OM602 vääntö hukassa
Kerro vähän lisää mitä tarkoitat? Pumppu tosiaan on vaihdettu parempaan.tuomasnuutti kirjoitti:Onkohan tässä käynyt niin että ennakkosäädin ei toimi virheellisen asennuksen seurauksena. Jos ruiskutuspumppu on ollut pois olet voinut asentaa vääränlaisen aluslevyn, joka estää ennakonsäätimen toiminnan.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: OM602 vääntö hukassa
jartuo kirjoitti:Kerro vähän lisää mitä tarkoitat? Pumppu tosiaan on vaihdettu parempaan.tuomasnuutti kirjoitti:Onkohan tässä käynyt niin että ennakkosäädin ei toimi virheellisen asennuksen seurauksena. Jos ruiskutuspumppu on ollut pois olet voinut asentaa vääränlaisen aluslevyn, joka estää ennakonsäätimen toiminnan.
Ruiskutuspumpulla ei ole niin väliä mutta ruiskutusennakon säätimiä ja aluslaattoja on erilaisia. Ennakonsäädintä painaa aluslaatta ,joka ei ole sopiva ja voi jumittaa ennakonsäätimen toiminnan.
Kertomasi oireet vaan viittaa vahvasti kerrottuun vikaan.
Re: OM602 vääntö hukassa
Kiitos tarkistan asian.tuomasnuutti kirjoitti:jartuo kirjoitti:Kerro vähän lisää mitä tarkoitat? Pumppu tosiaan on vaihdettu parempaan.tuomasnuutti kirjoitti:Onkohan tässä käynyt niin että ennakkosäädin ei toimi virheellisen asennuksen seurauksena. Jos ruiskutuspumppu on ollut pois olet voinut asentaa vääränlaisen aluslevyn, joka estää ennakonsäätimen toiminnan.
Ruiskutuspumpulla ei ole niin väliä mutta ruiskutusennakon säätimiä ja aluslaattoja on erilaisia. Ennakonsäädintä painaa aluslaatta ,joka ei ole sopiva ja voi jumittaa ennakonsäätimen toiminnan.
Kertomasi oireet vaan viittaa vahvasti kerrottuun vikaan.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: OM602 vääntö hukassa KUVIA
Uusi dampperi hommattu, kiitos mjiivee:lle.
Toinen kuva on pumpun päästä, kuuluuko sen prikan mennä 1 vai 2 päälle?
Laitoin uuden ja vanhan päällekkäin, ikävä kyllä itse tehdyt merkit oli ihan paikoillaan.
Ja kuva prikasta, näyttääkö oikealta?
Toinen kuva on pumpun päästä, kuuluuko sen prikan mennä 1 vai 2 päälle?
Laitoin uuden ja vanhan päällekkäin, ikävä kyllä itse tehdyt merkit oli ihan paikoillaan.
Ja kuva prikasta, näyttääkö oikealta?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: OM602 vääntö hukassa KUVIA
Kuva prikasta ei kerro mitään, mutta kun laittaa prikan paikallle niin näkee onko sopiva vai ei. Liian suurihalkaisijainen ottaa ennakonsäätimen otsapintaan kiinni, joka estää säätimen toiminnan.
Viimeksi muokannut tuomasnuutti, Ti 15.09.2015 19:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: OM602 vääntö hukassa KUVIA
eli prikan pitäisi mennä kuvan 1 ja 2 päälle?
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: OM602 vääntö hukassa KUVIA
Ainakin tuo ykkönen liikkuu ja kakkonen on prässätty niin mun mielestä tuo prikka tulee kakkosen ja kolmosen päälle. Jos se tulee ykkösen päälle ni jää jumiin siihen.
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: OM602 vääntö hukassa KUVIA
Kyllä, mutta muistaakseni siinä prikassa on myös uloke ainakin toisen mallisessa. Prikan kuitenkin täytyy olla sellainen, ettei prikka estä säätimen toimintaa kun sen kiristää paikalleen.jartuo kirjoitti:eli prikan pitäisi mennä kuvan 1 ja 2 päälle?
Re: OM602 vääntö hukassa KUVIA
hmm. tuo prikka on aivan sileä alapuolelta, lukitsee 1 ja 2:sen. Jos prikan kääntäisi "väärin" päin niin se lukitsisi vain ykkösen? Lentääkö rojut syyläriin jos lukitsee vain ykkösen?
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: OM602 vääntö hukassa KUVIA
Ei lennä rojut syyläriin vaikka prikka olisi kummin päin hyvänsä. Päittäisvälyksestä on vain sitten kysymys. Laita prikka niin ettei se paina kuin ykkösen holkin pintaa, silloin ei ainakaa jumita ennakkosäädintä. Varmempi olisi kun vertaisi niitä kahta erilaista prikkaa ja valitsee sen mikä siihen kuuluu.jartuo kirjoitti:hmm. tuo prikka on aivan sileä alapuolelta, lukitsee 1 ja 2:sen. Jos prikan kääntäisi "väärin" päin niin se lukitsisi vain ykkösen? Lentääkö rojut syyläriin jos lukitsee vain ykkösen?
Re: OM602 vääntö hukassa KUVIA
Olet oikeassa alkuperäinen olisi paras vaihtoehto, otan riskin ja laitan prikan lukitsemaan ykkösen. Katsotaan miten äijän käy?
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: OM602 vääntö hukassa KUVIA
Luulen että käy hyvin ennakonsäädön suhteen, jos prikka on ollut väärin päin niin ennakonsäädin ei ole ollut toiminnassa lainkaan.jartuo kirjoitti:Olet oikeassa alkuperäinen olisi paras vaihtoehto, otan riskin ja laitan prikan lukitsemaan ykkösen. Katsotaan miten äijän käy?
Re: OM602 vääntö hukassa KUVIA
Katoppa ettei oo sammutinkalvo asennettu huonosti, pari tapausta on tullut vastaan.
Rajoittaa syötön aika tehokkaasti.
helpoiten näkee siitä ettei stop vipu nouse klo 11:sta kohdalle, jos jää esim. Vaakatasoon niin on sivussa haarukasta.
Rajoittaa syötön aika tehokkaasti.
helpoiten näkee siitä ettei stop vipu nouse klo 11:sta kohdalle, jos jää esim. Vaakatasoon niin on sivussa haarukasta.
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Re: OM602 vääntö hukassa KUVIA
Juu sen olen jo ehtinyt tarkistamaan, vivuston pitäisi olla ihan kunnossa.
Äsken kävin laittamassa alipainepumpun takaisin ja piti asentaa uusi dampperi, enkö minä saakelin nakkisormi lykännyt sitä sen verran vinossa, että se kiila tippui öljypohjaan.
Laitoin öljyt valumaan jos olisi sen verran tuuria, että saisi sen ongittua magneetin avulla pois?
Äsken kävin laittamassa alipainepumpun takaisin ja piti asentaa uusi dampperi, enkö minä saakelin nakkisormi lykännyt sitä sen verran vinossa, että se kiila tippui öljypohjaan.
Laitoin öljyt valumaan jos olisi sen verran tuuria, että saisi sen ongittua magneetin avulla pois?
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: OM602 vääntö hukassa KUVIA
Täsmennän vielä tarkistuksen jälkeen, että prikan halkaisija on 34 mm, joka on täsmälleen lähettämäsi kuvan 2-osion kokoinen eli painaa sekä holkkia 1 ja 2. Jos painaa säätimen 3- rantua niin juntturassa on.
Lähettämäsi kuvan mukaan prikka ei ole alkuperäinen. Toisinpäinkin käännettynä voi jumi tulla.
Lähettämäsi kuvan mukaan prikka ei ole alkuperäinen. Toisinpäinkin käännettynä voi jumi tulla.
Re: OM602 vääntö hukassa KUVIA
Tuomasnuutti on oikeassa. Itse muistin väärin. Säädintä kattelin mutta prikkaa ei ollut käden ulottuvissa.