Asensin Pitkään Geehen ilmajousitus sarjan , ihan perus tee itse sarja. Mutta ongelma että auto on koko ajan noin 1.5cm vinossa eli oikeanpuolen jouset noin 1.5cm pidemmällä .
Haluaisin laittaa automaatti säädön joka ohjaisi aina suoraan tai jotain vastaavaa , kuitenkin valmiit ohjaukset maksavat turhan paljon joten onko kellään mitään ideoita.
Mulla ois tähän useampikin idea. En raaski ruveta nyt autonratista tarinoimaan mutta tämä on sen verran mielenkiintoinen aihe, että voisin illemmalla tarinoida.
jjruutiainen kirjoitti:Asensin Pitkään Geehen ilmajousitus sarjan , ihan perus tee itse sarja. Mutta ongelma että auto on koko ajan noin 1.5cm vinossa eli oikeanpuolen jouset noin 1.5cm pidemmällä .
Ilmajousituksesta en mitään tiedä, mutta tuo vinossa oleminen voi johtua siitäkin että on liian korkeat jouset niin panhard vääntään auton koria vinoon tätä tapahtuu myös ihan rautaisilla korotusjousilla.
jjruutiainen kirjoitti:Asensin Pitkään Geehen ilmajousitus sarjan , ihan perus tee itse sarja. Mutta ongelma että auto on koko ajan noin 1.5cm vinossa eli oikeanpuolen jouset noin 1.5cm pidemmällä .
Ilmajousituksesta en mitään tiedä, mutta tuo vinossa oleminen voi johtua siitäkin että on liian korkeat jouset niin panhard vääntään auton koria vinoon tätä tapahtuu myös ihan rautaisilla korotusjousilla.
Se minullakin mielessä mutta outoa kun joka kohdassa sama puoli korkeammalla vaikka olis alhaalla . Täytyy ottaa tangot irti ja testata, ehkä unibalit voisi toimia paremmin.
Se minullakin mielessä mutta outoa kun joka kohdassa sama puoli korkeammalla vaikka olis alhaalla . Täytyy ottaa tangot irti ja testata, ehkä unibalit voisi toimia paremmin.
Ei se sitten ole panhardeista jos matalassa asennossakin on samalla lailla. Unibalit ei toimi panhardeissa menee väljäksi ihan hetkessä ja pitää sitten hirveää kolinaa.
Kerros vähän millasia jousia oot tonne ajatellu jne? Kysy toki jos kysyttävää ilmoista niin autan toki. Katoppa toi w639 projekti ketju missä näkyy viton ilma projektista jotain
Jos esim taka-akselin vasen ja oikea jousi on letkutettu rinnakkain ilman mitään erotusventtiiliä niin toki auto on vinossa jos esim kuskinpuoli painaa autossa enemmän.
Siinä tilanteessa kuskinpuolen jouselle pitää saada hieman suurempi paine.
Ei ole vielä kaikkiin venttiileitä , mitin että miten saisin edullisesti järjestelmän mikä pitäisi auton vaaterissa . ja muutenkin mistä löytyisi järkihintaisia hyviä. ?
Katoppa tuolta: https://lowtoys.mycashflow.fi/category/24/ohjaus" onclick="window.open(this.href);return false;
Löytyy kaikki tarvittavat osat ja soittamalla varmasti saat neuvoja miten kannattaa toteuttaa.
Pahoittelut, että tää vastaus hiukan venähti. Aloin alkuviikosta tekemään itsenäistä ilmajousituksen ohjainyksikköä.
Ohjaus 8 venttiilille, tiedonkeruu neljältä kulma-anturilta sekä paine-anturilta. Kolme alustan esiasetuskorkeutta, jotka on vapaasti valittavissa. Päivitysväli 4000ms jolloin töyssyihinajo ei aiheuta välitöntä alustan reagointia.
Korkeuden valinta tehdään kosketusnäytöllä jossa näkyy ainakin säiliön paine ja ehkä jotain muuta dataa.
Piirisuunnittelu ja osat ovat valmiit mutta koodia tulee useampi sata riviä niin työ ei valmistu tällä viikolla tai tässä kuussa.
Jos mielenkiinto heräili niin pistä vaikka yv'llä viestiä niin kerron lisää. Itse controllerin osat näyttöineen tulee maksamaan noin 45€
Itse tekisin ohjauksen niin että joka kulmaan asento anturi, ja yksi paine anturi. Ohjailisin Siemens Logolla. Logoja löytyy kyllä halvalla käytettyjä voin tarvittaessa luopua noin 50€ Eikä se uusikaan paljoa maksa N.100€ ja siihen pari korttia lisäksi. Onko tämä auto maasto käytössä jos on niin asettaa korkeus antureille vaatimuksia jotta kestää. Multa voisi löytyä tarvitta paine anturi. Minkälaiset paineet tämmöisessä järjestelmässä.
- Helppo ohjelmoida
- toiminta varma
- 12v käyttöjännite
- laajennus mahdollisuus