190 D Turbotusprojekti yms.
KKK:n hukkaporttia ei pysty säätämään, turha pyöritellä sitä pulttia siinä päässä. Ohivuoto- tai vastusvastaventtiili vaan portin ohjausletkuun.
Mutta hullua siitä turbosta on paljoa yli kiloa ottaa.
Huonot on teillä pidot jos tuolla lailla sutii Ei mulla sudi mitenkään holtittomasti missään vaiheessa. Saattaa tosin hyvä painojakauma ja lukkoperä auttaa asiaa, mutta on sitä tehoakin vähän enempi.
Mitenkäs rengas ja alustapuoli?
Mutta hullua siitä turbosta on paljoa yli kiloa ottaa.
Huonot on teillä pidot jos tuolla lailla sutii Ei mulla sudi mitenkään holtittomasti missään vaiheessa. Saattaa tosin hyvä painojakauma ja lukkoperä auttaa asiaa, mutta on sitä tehoakin vähän enempi.
Mitenkäs rengas ja alustapuoli?
Siinäpä vähän kuvaa....Jussi k kirjoitti:no niin tuli tuossa perjantai iltana tai pikemminki yönä ruuvattua pp.n tekemä pumppu paikolleen ja tehoa tuli yli kaikkien odotusten 0.8 paineilla, nostin paineita 1.5.teen niin kyllä alko tapahtua. ykösellä ja kakosella sutii ihan holtittomasti ja kolmosella ja nelosella luistaa kytkin!!!! ja autohan oli 200d 124. tehot varmaan jossain kahden sadan hepan kieppeillä???????
http://www.student.oulu.fi/~mattitk/mersu/std.wmv
Tuolla tyylillä tulee romua nopeammin kuin uskottekaan.-Peltsi- kirjoitti:Siinäpä vähän kuvaa....Jussi k kirjoitti:no niin tuli tuossa perjantai iltana tai pikemminki yönä ruuvattua pp.n tekemä pumppu paikolleen ja tehoa tuli yli kaikkien odotusten 0.8 paineilla, nostin paineita 1.5.teen niin kyllä alko tapahtua. ykösellä ja kakosella sutii ihan holtittomasti ja kolmosella ja nelosella luistaa kytkin!!!! ja autohan oli 200d 124. tehot varmaan jossain kahden sadan hepan kieppeillä???????
http://www.student.oulu.fi/~mattitk/mersu/std.wmv
Kuvatkaa niitä videoita mieluummin kiihdytyksistä, noi jarrua vastaan kumitukset on bemarimiesten heiniä.
Totta, tosimiehillä gummi savuaa koko varttimailin matkan muutenkin, ei tarvi mitään paskarinkiä ajaa...Mauri H. kirjoitti:Kuvatkaa niitä videoita mieluummin kiihdytyksistä, noi jarrua vastaan kumitukset on bemarimiesten heiniä.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Toivottavasti Jarkko S ei ota nokkiinsa tuosta lauseesta..Mauri H. kirjoitti:Tuolla tyylillä tulee romua nopeammin kuin uskottekaan.-Peltsi- kirjoitti:Siinäpä vähän kuvaa....Jussi k kirjoitti:no niin tuli tuossa perjantai iltana tai pikemminki yönä ruuvattua pp.n tekemä pumppu paikolleen ja tehoa tuli yli kaikkien odotusten 0.8 paineilla, nostin paineita 1.5.teen niin kyllä alko tapahtua. ykösellä ja kakosella sutii ihan holtittomasti ja kolmosella ja nelosella luistaa kytkin!!!! ja autohan oli 200d 124. tehot varmaan jossain kahden sadan hepan kieppeillä???????
http://www.student.oulu.fi/~mattitk/mersu/std.wmv
Kuvatkaa niitä videoita mieluummin kiihdytyksistä, noi jarrua vastaan kumitukset on bemarimiesten heiniä.
no näytäppä ässällä miten vedät varttimailin, niin otetaan malliaPasi M. kirjoitti:Totta, tosimiehillä gummi savuaa koko varttimailin matkan muutenkin, ei tarvi mitään paskarinkiä ajaa...Mauri H. kirjoitti:Kuvatkaa niitä videoita mieluummin kiihdytyksistä, noi jarrua vastaan kumitukset on bemarimiesten heiniä.
No enhän nyt puhunut tuosta omasta ruoskasta, eihän se mihinkään kulje, ihan paska mannelavetti ja muutenkin v-mäinen ajaa. Muttei mulla mihinkään kiire ookkaan, kunhan viinakauppaan ehtii päivittäin ennen kuutta, se riittää.-Peltsi- kirjoitti:no näytäppä ässällä miten vedät varttimailin, niin otetaan mallia
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Laittelin eilen hukkaportinletkuun sen ohivirtausventtiilin, makso kokonaista 13 euroa paikallisessa hydrauliliikkeessä. Taitaa se kyllä olla niin, ettei KKK riitä juuri yli yhden barin paineilla. Kun paineet oli 1.2 baria, tuntui veto vain huononevan ja savua tuli putkesta enemmän...Ilmeisesti turbo rupesi ahdistamaan pakokaasun virtausta niin paljon, että lopputulos oli huonompi.
Jätin paineet 1.05 bariin, tuntui perstuntumalta parhaimmalta.
Tänään olisi tarkoitus siirtää tuo ahtopaineensäätö hyttiin, niin voi ajon aikana tarvittaessa pudottaa paineita ja tehoja. Pumpun rikastinpiiri toimii paineen mukaan, joten samalla syöttökin vähenee, kun paineet putoaa.
Jätin paineet 1.05 bariin, tuntui perstuntumalta parhaimmalta.
Tänään olisi tarkoitus siirtää tuo ahtopaineensäätö hyttiin, niin voi ajon aikana tarvittaessa pudottaa paineita ja tehoja. Pumpun rikastinpiiri toimii paineen mukaan, joten samalla syöttökin vähenee, kun paineet putoaa.
Re: w201 190D 2.0 Turbotusprojekti
Mielestäni aikoinaan totesin:JP74 kirjoitti:Taitaa se kyllä olla niin, ettei KKK riitä juuri yli yhden barin paineilla. Kun paineet oli 1.2 baria, tuntui veto vain huononevan ja savua tuli putkesta enemmän...Ilmeisesti turbo rupesi ahdistamaan pakokaasun virtausta niin paljon, että lopputulos oli huonompi.
Mauri H. kirjoitti:Ei ole mikään arvoitus, riittää kiloon.JP74 kirjoitti:Ahtopainetta täytyy nostaa, mutta arvoitus on, mihin asti KKK riittää...?
Toivottavasti Jarkko S ei ota nokkiinsa tuosta lauseesta.. [/quote] se "super turbo" teksti oli tarkotettu lähinnä vitsiksi, älkää nyt siitä herneitä vetäkö!!!!! maurilla ja pasi m.llä tais vaan pussilinen mennä kun noin vihamielisiä kommentteja heittää... vai onko tänne kielletty laittaa vähän leffaa jos auto ei sudi puolta kilsaa
www.thaiklupi.fi
Ei tässä mitään herneitä vedetty, meinasin vaan että tuollainen jarrua vastaan polttaminen ei ole ehkä se paras keino videolla näyttää niitä voimavaroja, bemumiehet polttelee tuolla tavalla E30 318 - 325 bemuillaan ja siinä ei ole mitään ihmeellistä.Jussi k kirjoitti:se "super turbo" teksti oli tarkotettu lähinnä vitsiksi, älkää nyt siitä herneitä vetäkö!!!!! maurilla ja pasi m.llä tais vaan pussilinen mennä kun noin vihamielisiä kommentteja heittää... vai onko tänne kielletty laittaa vähän leffaa jos auto ei sudi puolta kilsaa
Siistejä videoita saisi paremmin ihan kiihdytyksistä, vaikka makunsa kullakin.
Joo, ei me herneitä ihan helpolla nenään vedetä. Varsinkin kun on tullut luettua 99.9% näista forumin ~100000:sta viestistä...
Pointti oli tosiaan siinä, että bemumiehet pyörittelee niitä säälittäviä vessojaan jossain Ikean parkkipaikalla ja taitavat kerääntyä vuosittain Kalajoellekin polttamaan kumia. Pakollinen osa bemumiittiä - paskaringin ajaminen, mitähän hauskaa siinäkin on? Kiva polttaa jotkut M5:sen helvetin kalliit kumit piloille, noh huvinsa kullakin. Tulee ihan mieleen kun pikkupoikina ruovittiin polkupyörillä ja jokaiseen kuralammikkoon oli pakko ajaa. Ja hauskaa oli. No sitten on nykyään näitä varsin vakion näköisiä diesel-Mersuja, joilla ajetaan sivistyneesti, mersumaisesti. Onhan se paljon komeampaa katsottavaa, kun esim. jorman tenavatähti ja nykyisellään jo monen muunkin forumilaisen saippualaatikko (kuten Bemarimiehet niitä kutsuu), sutii tarvittaessa lähes koko varttimailin matkan, eikä ajatkaan ole mitään hassumpia. Hattua tarvii nostaa kotimaiselle "käsityölle".
Laitetaan vielä kevennykseksi tämmönen videonpätkä. Nissan Skylinesta on revitty 1300hv aikalailla samoilla virityksillä, kuin Superturboistakin (ilman NOSsia). Isompaa cooleria näyttäis olevan nokalla ja ämpärinkokoista ahdinta konehuoneessa.
Pointti oli tosiaan siinä, että bemumiehet pyörittelee niitä säälittäviä vessojaan jossain Ikean parkkipaikalla ja taitavat kerääntyä vuosittain Kalajoellekin polttamaan kumia. Pakollinen osa bemumiittiä - paskaringin ajaminen, mitähän hauskaa siinäkin on? Kiva polttaa jotkut M5:sen helvetin kalliit kumit piloille, noh huvinsa kullakin. Tulee ihan mieleen kun pikkupoikina ruovittiin polkupyörillä ja jokaiseen kuralammikkoon oli pakko ajaa. Ja hauskaa oli. No sitten on nykyään näitä varsin vakion näköisiä diesel-Mersuja, joilla ajetaan sivistyneesti, mersumaisesti. Onhan se paljon komeampaa katsottavaa, kun esim. jorman tenavatähti ja nykyisellään jo monen muunkin forumilaisen saippualaatikko (kuten Bemarimiehet niitä kutsuu), sutii tarvittaessa lähes koko varttimailin matkan, eikä ajatkaan ole mitään hassumpia. Hattua tarvii nostaa kotimaiselle "käsityölle".
Laitetaan vielä kevennykseksi tämmönen videonpätkä. Nissan Skylinesta on revitty 1300hv aikalailla samoilla virityksillä, kuin Superturboistakin (ilman NOSsia). Isompaa cooleria näyttäis olevan nokalla ja ämpärinkokoista ahdinta konehuoneessa.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
En työnnä herneitä kärsääni, ei pelkoa, huumorimiehiä ollaanCooler kirjoitti:Toivottavasti Jarkko S ei ota nokkiinsa tuosta lauseesta..
Kaurmin Mersun kyydissä ollessani syttyi kipinä samanmoista värkkiä kohtaan mutta pitäs entisiä alkaa hävittään, kolme rassia seisoo pihassa mistä ei yhestäkään saa mitään jos myymään rupeaa. Ja kukaan tervejärkinen ei vaihda Mersuaan BX Van Sittikseen
Niin ja jarrua vasten ei meikäläisen tartte kumia savuttaa, jos tarvii savustaa kumia lain
Kyllähän hevosvoimat aina kiinnostaa, sama se minkälaisessa vehkeessä ne on Vaikka ns. jenkki-ihmisiä olenkin, on nämä dieselit voimasauhuineen ruvennut kiinnostamaan kovasti, kiitokset kuuluu näille Superturboille ja parille tällä seudulla majailevalle Caddylle.petska kirjoitti:Taitaa konemiehii kiinnostaa kaikki missä on paljon hevosvoimii jenkeistä manne mersuihin...
Varsinkin kun olen ollut vierestä katsomassa/kaverina tekemässä kaverin `84 2,4 td Passattia. Eilen päästiin ekalle koeajolle ja tänään saatiin ahdot enempi kohdalleen, 0,8:aan ja kyllä oli vanhassa Passatissa voimaa Pikku ero entiseen 600tkm ajettuun turbottomaan yks kutoseen
Tuli ostettuakin ensimmäinen dieselautokin viikko sitten ja tänään jo käytiin PP-dieselillä kyseleen pumpun laittoa
Meni nyt kyllä vähän offtopiciksi näin Mersufoorumilla
- SledgeHammer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 360
- Liittynyt: Pe 13.02.2004 20:34
- Paikkakunta: Ritis
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Laitetaan vielä kevennykseksi tämmönen videonpätkä. Nissan Skylinesta on revitty 1300hv aikalailla samoilla virityksillä, kuin Superturboistakin (ilman NOSsia). Isompaa cooleria näyttäis olevan nokalla ja ämpärinkokoista ahdinta konehuoneessa. [/quote]
Kyllä täytyy sanua että nipponi poistuu ja jenkaa jonku verran
Kyllä täytyy sanua että nipponi poistuu ja jenkaa jonku verran
Satasen Audin itse turbotettu kone. Omatekoinen pakosarja Saabin Garretilla ja syyläriä isommalla välijäähyllä. Muuten ihan kiva sleeperi tulee, mutta cooleri paistaa hiekkapellin alta. Saavatpahan kylän kossit ihmettelyn aihettadealer kirjoitti:"`84 2,4 td Passattia. "
Taas mentiin.
Satasen Audin turbokone (vai Transporterin turbotettu) ?
Oma auto muuten `85 Audi 80 TD
Ja vastapainoksi jarrua vasten kumitukselle on tässä, osalle tuttu "Liukasta Pohjanmaalla" - video:
Ei jarrupelleilyä ja lähtö kakkosella.
http://pics.tdiclub.com/data/500/6677liukasta2.mpeg
Ei jarrupelleilyä ja lähtö kakkosella.
http://pics.tdiclub.com/data/500/6677liukasta2.mpeg
Uskaltasin väittää et tos on munaaMauri H. kirjoitti:Ja vastapainoksi jarrua vasten kumitukselle on tässä, osalle tuttu "Liukasta Pohjanmaalla" - video:
Ei jarrupelleilyä ja lähtö kakkosella.
http://pics.tdiclub.com/data/500/6677liukasta2.mpeg
"Mersu edustaa laatua ja suorituskykyä"
Ex. W123 200D -85
Ex. W123 200D -85
Vois varmaan joitain M5-jannuja ketuttaa, jos tuollainen diesel mersu pouhuuttaa ohi ja mitään ei mahda. Olis hieman selittelyä kavereille. On tuo kyllä aivan uskomatonta, kuinka diiseli ampaasoo kun laittaa nuo hilut. Tuosta valkoisestakaan ei voi oikein optisesti päätellä suorituskykyä. Taitaapa olla silti ainukainen standardin mukainen kepitys-video minkä olen nähnyt, olisko niitä jossakin lisää.
So long and thanks for all the fish