w126 m103 tyhjäkäynti&starttausvika
w126 m103 tyhjäkäynti&starttausvika
Eli kuumalla koneella liikennevaloissa nytkähtelee joskus niinkun joku pytty jäis välistä, kylmällä koneella ei ilmene ongelmaa, suuttimissa likaa/kärjissä vikaa?
Asiaan liittyen lämpimällä koneella ekalla startilla sammahtaa 9/10 kerroista noin, kaasua antaessa lähtee yleensä ekallakin. Kuitenkin toisella startilla lähtee aina hieman ravistaen 1-2sekuntia mutta lähtee kuitenkin. Ideoita?
Kysynpä samalla kauanko ammattilaisella menee venttiilien varsien kumien vaihtoon, kun hieman joutuu öljyä lisäileen ? Itse tuskin alan vaihtaan kun tarvii jonkun erikoistyökalun kait?
Asiaan liittyen lämpimällä koneella ekalla startilla sammahtaa 9/10 kerroista noin, kaasua antaessa lähtee yleensä ekallakin. Kuitenkin toisella startilla lähtee aina hieman ravistaen 1-2sekuntia mutta lähtee kuitenkin. Ideoita?
Kysynpä samalla kauanko ammattilaisella menee venttiilien varsien kumien vaihtoon, kun hieman joutuu öljyä lisäileen ? Itse tuskin alan vaihtaan kun tarvii jonkun erikoistyökalun kait?
Viimeksi muokannut simoks, Ke 08.04.2015 19:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W210 E320cdi
Re: w126 m103 tyhjäkäynti&starttausvika
Milloinkas on jakajan kansi vaihdeltu..katso kunto.
Voi olla alipaine vuotoa tai huonot suuttimet.
Aika simppeli juttu kansipaikallaan vaihtaa tohon kumet venttiilivarsiin.
Voi olla alipaine vuotoa tai huonot suuttimet.
Aika simppeli juttu kansipaikallaan vaihtaa tohon kumet venttiilivarsiin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w126 m103 tyhjäkäynti&starttausvika
Jeespoks, VJkansi,pyörrin,tulpanjohot ja tulpat vaihtelin ja nyt kukkuu taas hienostiatlas kirjoitti:Milloinkas on jakajan kansi vaihdeltu..katso kunto.
Voi olla alipaine vuotoa tai huonot suuttimet.
Aika simppeli juttu kansipaikallaan vaihtaa tohon kumet venttiilivarsiin.

W210 E320cdi
Re: w126 m103 tyhjäkäynti&starttausvika
nniii... toimi hetken aikaa. Eli nyt on alkanu taas kolahteleen tyhjäkäynnillä satunnaisesti, eli kori heilahtaa niinkuin joku pytty jäis välistä? Voiskohan se nyt olla kun vanhat tulpat oli öljyiset kärjestä, että moottori on vaan niin kulunu että pääsee männänrenkaan välistä öljyä läpi ja pilaa tulpat äkkiä? tai jotain 

Tossa kuva vanhoista tulpista. Savuttaa myöskin valkosta(taustapeilistä katottuna) heti kun kone lämpenee ja haisee bensa/öljy parkkihallissa vahvasti kun astuu autosta ulos


Tossa kuva vanhoista tulpista. Savuttaa myöskin valkosta(taustapeilistä katottuna) heti kun kone lämpenee ja haisee bensa/öljy parkkihallissa vahvasti kun astuu autosta ulos

W210 E320cdi
Re: w126 m103 tyhjäkäynti&starttausvika(vika löytyy edelleen
Onkohan seokset kunnossa; mites lambda-anturi, onko koskaan vaihdettu ?
Huvittavaa kun mulla oli samat oireet 2 vkoa sitten, pakokaasu haisi pahalle ja sellaista muutaman sekunnin väliajoin esiintyvää huonoa tyhjäkäyntiä oli; kävin jo sytkäosat ostamassa niin Ässä korjaskin ite ittensä...liekö ollut jtn kökköä polttoaineen saannissa tms, ei tiedä...no sytkäosille tulee kyllä käyttöä ennemmin tai myöhemmin näitten M103:n kanssa ! Öljyä kuluu itelläkin vaihtovälille 1- 1.5 l, tosin se tulee motista ulos vaikka on kannentiivisteet yms.vaihdettukin muutama kymppitonni sitten.
Huvittavaa kun mulla oli samat oireet 2 vkoa sitten, pakokaasu haisi pahalle ja sellaista muutaman sekunnin väliajoin esiintyvää huonoa tyhjäkäyntiä oli; kävin jo sytkäosat ostamassa niin Ässä korjaskin ite ittensä...liekö ollut jtn kökköä polttoaineen saannissa tms, ei tiedä...no sytkäosille tulee kyllä käyttöä ennemmin tai myöhemmin näitten M103:n kanssa ! Öljyä kuluu itelläkin vaihtovälille 1- 1.5 l, tosin se tulee motista ulos vaikka on kannentiivisteet yms.vaihdettukin muutama kymppitonni sitten.
W 140 S320 '95, blauschwarz, leder schwarz, ~ 475 000 km (ajossa)
W 123 200D '84, classicweiss, MB-Tex blau, ~635 000 km (ruostumassa)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~707 000 km (ruostumassa)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)
W 123 200D '84, classicweiss, MB-Tex blau, ~635 000 km (ruostumassa)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~707 000 km (ruostumassa)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)
Re: w126 m103 tyhjäkäynti&starttausvika(vika löytyy edelleen
Venttiilivarrenkumitkin voi tehdä öljysyöntiä ja mustaa tulppaa...tokko nää mersun koneet menee villeen väljäksi että mäntien ohi karkaa öljy..en ole kuullutkaan..vakioista.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w126 m103 tyhjäkäynti&starttausvika(vika löytyy edelleen
seppola kirjoitti:Onkohan seokset kunnossa; mites lambda-anturi, onko koskaan vaihdettu ?
Huvittavaa kun mulla oli samat oireet 2 vkoa sitten, pakokaasu haisi pahalle ja sellaista muutaman sekunnin väliajoin esiintyvää huonoa tyhjäkäyntiä oli; kävin jo sytkäosat ostamassa niin Ässä korjaskin ite ittensä...liekö ollut jtn kökköä polttoaineen saannissa tms, ei tiedä...no sytkäosille tulee kyllä käyttöä ennemmin tai myöhemmin näitten M103:n kanssa ! Öljyä kuluu itelläkin vaihtovälille 1- 1.5 l, tosin se tulee motista ulos vaikka on kannentiivisteet yms.vaihdettukin muutama kymppitonni sitten.
Voi olla että seokset päin mäntyä, kuka näitä osais säätää? Itellä ei mitään käryä. Lambdaahan tässä ei ole kun ei ole katteja

Noh laitan auton hetkeks seisontaan ja laitetaan ne venavarrenkumit sitten ja vaikka suuttimet vois vaihtaa tuos joutessaan.
Muutenhan se toimii hienosti mutta on p*rkeleen rasittavaa tuo nykiminen liikennevaloissa.
W210 E320cdi
Re: w126 m103 tyhjäkäynti&starttausvika(vika löytyy edelleen
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 5&p=714154" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=125283" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=125283" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w126 m103 tyhjäkäynti&starttausvika(vika löytyy edelleen
Sanoisin kyllä kanssa että suuttimet taitaa olla aivan loppu.
Eli suuttimet irti paikaltaa...voi muuten olla että sieltäkin imee ilmaa kumien tyvestä..eli suuttimet putkien päähän,bensarele pois ja hyppy johto akun+ suoraan nasta numeroon 87 ja lautasta painamaan ja jos tiputtaa hieman lautasta painaen on suutin loppu..tällöin muuten voi annos olla 50% isompi normi suuttimiin nähden eli ei saa tasaista seosta.
itselle tein testin kun yks äkkiä alkoi huonosti käynnistymään ja sen parisekuntia kun tasoittui käynti...kaikki tiputti bensaa kun pitää tulla heti sumuna eikä pistemäisenä ja tiputuksena.
Halvimmat suuttimet muuten löydät top.autoosat.fi ja kumet kanssa...voi olla että tämä ei poista kaikkia ongelmia koska pitää silti potentiometrikin uusia mutta kaikki kun laittaa ja käy järjestelmällisesti niin alkaa kyllä pelaamaan.
Eli suuttimet irti paikaltaa...voi muuten olla että sieltäkin imee ilmaa kumien tyvestä..eli suuttimet putkien päähän,bensarele pois ja hyppy johto akun+ suoraan nasta numeroon 87 ja lautasta painamaan ja jos tiputtaa hieman lautasta painaen on suutin loppu..tällöin muuten voi annos olla 50% isompi normi suuttimiin nähden eli ei saa tasaista seosta.
itselle tein testin kun yks äkkiä alkoi huonosti käynnistymään ja sen parisekuntia kun tasoittui käynti...kaikki tiputti bensaa kun pitää tulla heti sumuna eikä pistemäisenä ja tiputuksena.
Halvimmat suuttimet muuten löydät top.autoosat.fi ja kumet kanssa...voi olla että tämä ei poista kaikkia ongelmia koska pitää silti potentiometrikin uusia mutta kaikki kun laittaa ja käy järjestelmällisesti niin alkaa kyllä pelaamaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w126 m103 tyhjäkäynti&starttausvika(vika löytyy edelleen
Suuttimet sais 140e:lla ebaysta, eli sieltä varmaan sitten fiksuin ostaa. 15e:lla saa sen potikankin mutta onko se kiinavehje sitten niin paska että niitä saa olla vaihtamassa vähän väliäatlas kirjoitti:Sanoisin kyllä kanssa että suuttimet taitaa olla aivan loppu.
Eli suuttimet irti paikaltaa...voi muuten olla että sieltäkin imee ilmaa kumien tyvestä..eli suuttimet putkien päähän,bensarele pois ja hyppy johto akun+ suoraan nasta numeroon 87 ja lautasta painamaan ja jos tiputtaa hieman lautasta painaen on suutin loppu..tällöin muuten voi annos olla 50% isompi normi suuttimiin nähden eli ei saa tasaista seosta.
itselle tein testin kun yks äkkiä alkoi huonosti käynnistymään ja sen parisekuntia kun tasoittui käynti...kaikki tiputti bensaa kun pitää tulla heti sumuna eikä pistemäisenä ja tiputuksena.
Halvimmat suuttimet muuten löydät top.autoosat.fi ja kumet kanssa...voi olla että tämä ei poista kaikkia ongelmia koska pitää silti potentiometrikin uusia mutta kaikki kun laittaa ja käy järjestelmällisesti niin alkaa kyllä pelaamaan.

W210 E320cdi
Re: w126 m103 tyhjäkäynti&starttausvika(vika löytyy edelleen
Kokeile suuttimet painetestillä ja luulen kyllä että ne on lopu mutta varmista.
kiinan potikat toimii ja osaavat tehdä sen pinnan siihen..eiköhän se kestä auton loppuun asti.
Voit kysyä sitä säätö hommaa suoraan korjaamolta ensin..pitää olla kosketuskulma mittari ja tietoa ehasta..ei siinä muuta.
Vaihtaisin kyllä suuttimet ja potikan ennen sitä jos on tarvetta..eli ota potikka pois ja tutki pinta ja puhdista..silläkin voi saada jo autosi paremmin pelaamaan.
kiinan potikat toimii ja osaavat tehdä sen pinnan siihen..eiköhän se kestä auton loppuun asti.
Voit kysyä sitä säätö hommaa suoraan korjaamolta ensin..pitää olla kosketuskulma mittari ja tietoa ehasta..ei siinä muuta.
Vaihtaisin kyllä suuttimet ja potikan ennen sitä jos on tarvetta..eli ota potikka pois ja tutki pinta ja puhdista..silläkin voi saada jo autosi paremmin pelaamaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w126 m103 tyhjäkäynti&starttausvika(vika löytyy edelleen
Kyllä mä ne suuttimet vaihdan jokatapauksessa, että en taida alkaa testaamaan.. jospa ne suuttimet vaihdan ite ja ostan sen potikan ja ne kumit venttiiileihin ja vien pajalle niin saavat ne vaihtaa ja sitte säätö.atlas kirjoitti:Kokeile suuttimet painetestillä ja luulen kyllä että ne on lopu mutta varmista.
kiinan potikat toimii ja osaavat tehdä sen pinnan siihen..eiköhän se kestä auton loppuun asti.
Voit kysyä sitä säätö hommaa suoraan korjaamolta ensin..pitää olla kosketuskulma mittari ja tietoa ehasta..ei siinä muuta.
Vaihtaisin kyllä suuttimet ja potikan ennen sitä jos on tarvetta..eli ota potikka pois ja tutki pinta ja puhdista..silläkin voi saada jo autosi paremmin pelaamaan.
Suuttimien irrotus? Putket irti, se pultti auki ja vetää sen liuskan ulos? ja sitte ite suutin?
W210 E320cdi
Re: w126 m103 tyhjäkäynti&starttausvika(vika löytyy edelleen
Suutin on kannessa sillä yhdellä liuskalla painettu sinne ja kumit on napakat mutta vanhetessaan halkeilee ja päästää ilmaa eli uudet nekin samasta paikasta.
Ei ne ole kuin vetäistä sieltä imusarjasta pois.
Noi suuttimethan on tarkoitettu vaihtaa noin 100tkm jälkeen kun ovat kuluvia osia ja kaikki suutttimet jotka tullut vastaan on olleet paskoja..auto kyllä käy jotenkin mutta kulutus on kova ja käy epätasaisesti ja pari sekkaa käynnistyksessä rötää.
Ei ne ole kuin vetäistä sieltä imusarjasta pois.
Noi suuttimethan on tarkoitettu vaihtaa noin 100tkm jälkeen kun ovat kuluvia osia ja kaikki suutttimet jotka tullut vastaan on olleet paskoja..auto kyllä käy jotenkin mutta kulutus on kova ja käy epätasaisesti ja pari sekkaa käynnistyksessä rötää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w126 m103 tyhjäkäynti&starttausvika(vika löytyy edelleen
No nuo oireet kuulostaa tutulta, palataan astialle kun oon saanu ne vaiheltua.atlas kirjoitti:Suutin on kannessa sillä yhdellä liuskalla painettu sinne ja kumit on napakat mutta vanhetessaan halkeilee ja päästää ilmaa eli uudet nekin samasta paikasta.
Ei ne ole kuin vetäistä sieltä imusarjasta pois.
Noi suuttimethan on tarkoitettu vaihtaa noin 100tkm jälkeen kun ovat kuluvia osia ja kaikki suutttimet jotka tullut vastaan on olleet paskoja..auto kyllä käy jotenkin mutta kulutus on kova ja käy epätasaisesti ja pari sekkaa käynnistyksessä rötää.
W210 E320cdi
Re: w126 m103 tyhjäkäynti&starttausvika(vika löytyy edelleen
itse olen vaihtanut potikan,alipaine vuoto ei ole ja suuttimetkin tulee ensi viikkolla niin voin sitten kanssa kertoa auttoiko suuttimet.
Paineet mittasin ja oli ok..eli oikeastaan on enää jäljellä noi suuttimet ja lopuksi itse määränjakaja jota aioin myös korjata mutta kun saatavilla ainakin ebay.de on tiivistesarja ja katsoin yhtä ohjevideota jossa oli takaiskuventtiilitkin...kävi nimittäin mielessä että täytös tai syöttömäärä on epätasainen...yhdellä oli keraaminen lautanen yhdessä lähdössä rikki...vaikuttako,en tiedä.Niin ja bensapumppuakin epäilin mutta voi olla että siellä vika ei ole..olisi kyllä kaksi ylimääräistä toimivasta autosta jos heittäisi paikalleen ja kokeilisi jos muu ei auta.
Kuitenkin kun on noi koeputket määrikselle niin ajan syöttömäärät uusilla suuttimilla ja jos ei ole samanlaiset pitää hankkia se tiivistesarja ja tarvittaessa säätää putkikohtaisesti koettelemalla se syöttömäärä oikeaksi.
Paineet mittasin ja oli ok..eli oikeastaan on enää jäljellä noi suuttimet ja lopuksi itse määränjakaja jota aioin myös korjata mutta kun saatavilla ainakin ebay.de on tiivistesarja ja katsoin yhtä ohjevideota jossa oli takaiskuventtiilitkin...kävi nimittäin mielessä että täytös tai syöttömäärä on epätasainen...yhdellä oli keraaminen lautanen yhdessä lähdössä rikki...vaikuttako,en tiedä.Niin ja bensapumppuakin epäilin mutta voi olla että siellä vika ei ole..olisi kyllä kaksi ylimääräistä toimivasta autosta jos heittäisi paikalleen ja kokeilisi jos muu ei auta.
Kuitenkin kun on noi koeputket määrikselle niin ajan syöttömäärät uusilla suuttimilla ja jos ei ole samanlaiset pitää hankkia se tiivistesarja ja tarvittaessa säätää putkikohtaisesti koettelemalla se syöttömäärä oikeaksi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w126 m103 tyhjäkäynti&starttausvika(vika löytyy edelleen
Niin, päivitetääs tähän eli tosiaan oikkuilu loppu kun seinään venttiilivarren kumien ja laturin jännitteensäätimen vaihdon jälkeenatlas kirjoitti:itse olen vaihtanut potikan,alipaine vuoto ei ole ja suuttimetkin tulee ensi viikkolla niin voin sitten kanssa kertoa auttoiko suuttimet.
Paineet mittasin ja oli ok..eli oikeastaan on enää jäljellä noi suuttimet ja lopuksi itse määränjakaja jota aioin myös korjata mutta kun saatavilla ainakin ebay.de on tiivistesarja ja katsoin yhtä ohjevideota jossa oli takaiskuventtiilitkin...kävi nimittäin mielessä että täytös tai syöttömäärä on epätasainen...yhdellä oli keraaminen lautanen yhdessä lähdössä rikki...vaikuttako,en tiedä.Niin ja bensapumppuakin epäilin mutta voi olla että siellä vika ei ole..olisi kyllä kaksi ylimääräistä toimivasta autosta jos heittäisi paikalleen ja kokeilisi jos muu ei auta.
Kuitenkin kun on noi koeputket määrikselle niin ajan syöttömäärät uusilla suuttimilla ja jos ei ole samanlaiset pitää hankkia se tiivistesarja ja tarvittaessa säätää putkikohtaisesti koettelemalla se syöttömäärä oikeaksi.


W210 E320cdi
Re: w126 m103 tyhjäkäynti&starttausvika
Noniin, suuttimetkin vaihdettu nyt ja tuo starttausongelma lähti(joutu antaan kaasua että jäi ekalla käyntiin vanhoilla suuttimilla) nyt siis lähtee kun vaan avaimesta kääntää ihan nätisti.
Mutta mites nyt kun vaihde päällä on economy -mittari noin muutaman millin irti vasemmasta reunasta ja näin ei ennen ollu? jotain pientä epätasasuutta käynnissä taas havaittavissa vaikkei kierrosmittari heilukkaan ja tämä siis kuumalla koneella? Pitäsköhän sitä yöllä käydä tsiikaan miltä toi puolan johto näyttää kun sitä en vaihtanut sillonkun muut sytkäosat vaihdoin?
Mistä nää useimmiten vuotaa kun on alipainevuotoa? Tiivisteet laitoin uudet suuttimien vaihdossa.
Mutta mites nyt kun vaihde päällä on economy -mittari noin muutaman millin irti vasemmasta reunasta ja näin ei ennen ollu? jotain pientä epätasasuutta käynnissä taas havaittavissa vaikkei kierrosmittari heilukkaan ja tämä siis kuumalla koneella? Pitäsköhän sitä yöllä käydä tsiikaan miltä toi puolan johto näyttää kun sitä en vaihtanut sillonkun muut sytkäosat vaihdoin?
Mistä nää useimmiten vuotaa kun on alipainevuotoa? Tiivisteet laitoin uudet suuttimien vaihdossa.
W210 E320cdi
Re: w126 m103 tyhjäkäynti&starttausvika
Olisiko laittaa linkkiä suuttimien hankkimispaikasta/ taikka tuosta kiinanpotikasta, vähän potikkaa metsästellyt, mutta vain kalliita alkuperäisiä sattunut silmään.
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: w126 m103 tyhjäkäynti&starttausvika
Ebaysta. potikka löyty "LMM poti" -nimellä ja suuttimet bosch m103 injector nozzle tmsR-N-X kirjoitti:Olisiko laittaa linkkiä suuttimien hankkimispaikasta/ taikka tuosta kiinanpotikasta, vähän potikkaa metsästellyt, mutta vain kalliita alkuperäisiä sattunut silmään.
W210 E320cdi
Re: w126 m103 tyhjäkäynti&starttausvika
Eli joku aliöaine letku on hapertunut tai ruiskun alla kumikaukalo...kaukalo taitaa olla halvin veholla..kl oliko 70e ja veholla jotain 3-4kymppiä...aivan en ole varma mutta joku kertoi hiljattain ostaneen.simoks kirjoitti:Noniin, suuttimetkin vaihdettu nyt ja tuo starttausongelma lähti(joutu antaan kaasua että jäi ekalla käyntiin vanhoilla suuttimilla) nyt siis lähtee kun vaan avaimesta kääntää ihan nätisti.
Mutta mites nyt kun vaihde päällä on economy -mittari noin muutaman millin irti vasemmasta reunasta ja näin ei ennen ollu? jotain pientä epätasasuutta käynnissä taas havaittavissa vaikkei kierrosmittari heilukkaan ja tämä siis kuumalla koneella? Pitäsköhän sitä yöllä käydä tsiikaan miltä toi puolan johto näyttää kun sitä en vaihtanut sillonkun muut sytkäosat vaihdoin?
Mistä nää useimmiten vuotaa kun on alipainevuotoa? Tiivisteet laitoin uudet suuttimien vaihdossa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w126 m103 tyhjäkäynti&starttausvika
Halvimmat boschin suuttimet saa top autosat.fi
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w126 m103 tyhjäkäynti&starttausvika
Oisko esim atlaksella ideoita kun tuo m103 on nyt toiminu tosi hyvin - lukuunottamatta 2 kertaa tapahtunutta sahausta parkkipaikalla, eli kuumalla koneella juuri sammutettuna ja kun alat uudestaan käynnistään niin sahaa vain eikä edes yritä käynnistyä? oisko puolassa jotain häikkää?
W210 E320cdi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5743
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w126 m103 tyhjäkäynti&starttausvika
aattelin polttoaine pumpun relettä 

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: w126 m103 tyhjäkäynti&starttausvika
Olikos se potikka vaihdettu?
Se voisi johtua siitäkin tai jos et ole löytänyt sitä alipaine vuotoa...tällöinhän ei lautanen liikahda ja syötä bensaa.
Se voisi johtua siitäkin tai jos et ole löytänyt sitä alipaine vuotoa...tällöinhän ei lautanen liikahda ja syötä bensaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w126 m103 tyhjäkäynti&starttausvika
MMWA MERCEDES GOOGLETA
Re: w126 m103 tyhjäkäynti&starttausvika
noh tilasin sen pa-pumpun releen ebaysta, 17e kiinalainen
Potikkaa jos alkaa vaihtamaan niin se pitää vissiin säätää jotenki? En tiedä miten. Voishan senki tilailla jos sen vaan joku säätäis tai jos sen pystyy selittään kädettömälle miten homma onnistuu. nimittäin äsken taas ei luvannu mitään kun kävin automaatilla ja piti lähteä, vissiin kuudennella starttauksella hörähti niinku ei mitään ongelmaa olis ollukkaan
Normaalissa ajossahan toimii hienosti eikä mitään nypyytyksiä tms ole enää, eli joku starttauksen aikana tapahtuva hämminki sielä ny on.


W210 E320cdi
Re: w126 m103 tyhjäkäynti&starttausvika
Minkä merkin sytty osat muuten ostit?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w126 m103 tyhjäkäynti&starttausvika
boschin tulpat ja vjkansi.. johtojen merkkiä en muista. joku kokonainen sarja ebaysta.atlas kirjoitti:Minkä merkin sytty osat muuten ostit?
W210 E320cdi
Re: w126 m103 tyhjäkäynti&starttausvika
Taisit osua oikein, nyt yli viikon ajellu uudella releellä ja ei ole sahuuttanut kertaakaan. Vanha rele haisi hieman palaneelle. Huomasin että uudessa releessä 10 napaa kun vanhassa vaan 9? onko tuo 1 pinni jotenkin ilmastointiin liittyvä, mitä siis mun autossa ei oletouhottaja kirjoitti:aattelin polttoaine pumpun relettä

W210 E320cdi