Kaukosäätöinen katto/ SLK
Kaukosäätöinen katto/ SLK
Huomasin ForMyMercedes:ssä tällaisen vimpaimen. Mahdollisuus avata ja sulkea katto avaimesta vaikuttaisi aika houkuttelevan hintaiselta, eikä asennuskaan vaikuta vallan mahdottoman hankalalta.
Onko kenelläkään tästä tai vastaavista tuotteista kokemusta? Onko Bipes:in laitteella kilpailijoita?
-T
Onko kenelläkään tästä tai vastaavista tuotteista kokemusta? Onko Bipes:in laitteella kilpailijoita?
-T
Asensin ton firman laitteen: http://www.reinhold-engineering.de/frames.html
Ebay:ssa oli halvemmalla noilla myynnissä.
Asennus ohjeet todella hyvät ja selkeät...johdot vaan boxin päässä
vähän hankala kaivaa esille mutta näppärästi kävi silti.
Nyt katto aukeaa siis kaukosäädöllä ja napista avatenkaan ei tarvi pitää
kokoaikaa pohjassa...asensin lisäksi myös sen palikan millä katto toimii
aina 50km/h asti
...tulee siis kaksi eri yksikköä ECU poksin sisään ja
yksi rele sulakerasiaan...
Ebay:ssa oli halvemmalla noilla myynnissä.
Asennus ohjeet todella hyvät ja selkeät...johdot vaan boxin päässä
vähän hankala kaivaa esille mutta näppärästi kävi silti.
Nyt katto aukeaa siis kaukosäädöllä ja napista avatenkaan ei tarvi pitää
kokoaikaa pohjassa...asensin lisäksi myös sen palikan millä katto toimii
aina 50km/h asti

yksi rele sulakerasiaan...
Tässä yksi vaihtoehto Reinhold Engineeringilta
http://cgi.ebay.de/Mercedes-SLK-R170-Ca ... dZViewItem
http://cgi.ebay.de/Mercedes-SLK-R170-Ca ... dZViewItem
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Joskus kesän alussa täällä hehkutin että ostin Viper 1002XL autohälyttimen jolla saa SLKn kattomekanismin toimimaan kaukosäädöllä. Silloin asennettaessa hommaa ei saatu erinäisistä syistä tehtyä loppuun (ammattilaisella oli laitettavana) vaan mun täytyi hommata eräs työkalu ja viedä auto uudestaan asennettavaksi. Ensimmäisen asennuskerran jälkeen siis katto kyllä aukesi kaukosäätimestä mutta avaimien täytyi olla virtalukossa ja sähköjen päällä.
No, nyt se on pajalla uudestaan ja asentaja soitti ja sanoi että hän ei saa kaapattua sähköä hälyttimelle niin ettei avaimen tarvitse olla virtalukossa kun nappia painaa. Hän sanoi että on yrittänyt laittaa virtalukkoa ennen releen (tms) ja saada sähkön kokoajan katon avausmekanismille. Kytkennät ovat kuulemma niin monimutkaiset ettei hän sitä saa toimimaan.
Minähän en näistä sähköasioista ymmärrä yhtään mitään mutta tuntuu jotenkin oudolta ettei sitä voi saada toimimaan. Huomasin tuolla toisessa threadissa muutamansadan euron boksin jolla ton saisi toteutettua mutta 1. en haluaisi laittaa enempää rahaa kun olin siinä uskossa että tuolla hälyttimellä homma rokkaisi. 2. En kuitenkaan osaa asentaa sitä vaikka mulla olisi ohjeet kädessä.
Olipas sekavaa tekstiä. No jokatapauksessa onko jollain paremmin tietävällä jonkunlaista kommenttia tähän? Lähinnä että onko täysin mahdotonta saada toi setuppi toimimaan ilman toisen threadin boksia? jos ei ole mahdotonta: Please explain.
Ketuttaa aika paljon että mulle myytiin tollanen "state-of-the-art" hälytin jolla "saa ohjattua ihan mitä vaan ihan heittämällä". Nyt auto toista kertaa pajalla eikä vieläkään toimi se minkä takia hälytin hankittiin. Se että se toimii kun ensin käy laittamassa avaimet virtalukkoon ei ole ihan mitä haettiin
- Joopi
No, nyt se on pajalla uudestaan ja asentaja soitti ja sanoi että hän ei saa kaapattua sähköä hälyttimelle niin ettei avaimen tarvitse olla virtalukossa kun nappia painaa. Hän sanoi että on yrittänyt laittaa virtalukkoa ennen releen (tms) ja saada sähkön kokoajan katon avausmekanismille. Kytkennät ovat kuulemma niin monimutkaiset ettei hän sitä saa toimimaan.
Minähän en näistä sähköasioista ymmärrä yhtään mitään mutta tuntuu jotenkin oudolta ettei sitä voi saada toimimaan. Huomasin tuolla toisessa threadissa muutamansadan euron boksin jolla ton saisi toteutettua mutta 1. en haluaisi laittaa enempää rahaa kun olin siinä uskossa että tuolla hälyttimellä homma rokkaisi. 2. En kuitenkaan osaa asentaa sitä vaikka mulla olisi ohjeet kädessä.
Olipas sekavaa tekstiä. No jokatapauksessa onko jollain paremmin tietävällä jonkunlaista kommenttia tähän? Lähinnä että onko täysin mahdotonta saada toi setuppi toimimaan ilman toisen threadin boksia? jos ei ole mahdotonta: Please explain.
Ketuttaa aika paljon että mulle myytiin tollanen "state-of-the-art" hälytin jolla "saa ohjattua ihan mitä vaan ihan heittämällä". Nyt auto toista kertaa pajalla eikä vieläkään toimi se minkä takia hälytin hankittiin. Se että se toimii kun ensin käy laittamassa avaimet virtalukkoon ei ole ihan mitä haettiin

- Joopi
Ok. Huomasin tossa eilen Ozzy sun kauan sitten lähettämän "soita mulle" mailin. Sori... käyn täällä just kerran per 6kk enkä ollut nähnyt. Samaa asiaahan sillonkin kyllä puitiin 
Olisko se sitten niinkun tämä:
http://www.formymercedes.com/mb_results ... Vario+Roof
Ja onko toi oikeasti yksinkertainen asentaa? Kysyy niminerkki "Kolvi pysyy kädessä mutta ei sillä kaunista jälkeä tule".
Tuli sitten ostettua vähän turhan hifi hälytin... no onhan siinä toki se feature että se rupeaa huutamaan jos joku stikkaa kätensä avonaisen katon sisäpuolelle.

Olisko se sitten niinkun tämä:
http://www.formymercedes.com/mb_results ... Vario+Roof
Ja onko toi oikeasti yksinkertainen asentaa? Kysyy niminerkki "Kolvi pysyy kädessä mutta ei sillä kaunista jälkeä tule".

Tuli sitten ostettua vähän turhan hifi hälytin... no onhan siinä toki se feature että se rupeaa huutamaan jos joku stikkaa kätensä avonaisen katon sisäpuolelle.
Niin siis tollanen reinhold engineering se olikin sulla. Onko iisimpi kun toi toisen linkin laite? Halvempi ainakin.
Eli siis tämä?
http://cgi.ebay.de/Mercedes-SL-R129-SLK ... 286.c0.m14
Eli siis tämä?
http://cgi.ebay.de/Mercedes-SL-R129-SLK ... 286.c0.m14
Kuinkas tuon laitto onnistui?joopi kirjoitti:Ok. Huusin nyt sitten tollasesta vempeleestä.
Varmaan palailen asiaan sitten kun laite saapuu ja päreet palaa
Mihin hintaan sait tänne Suomeen toimitettuna?
Koitin itsekin etsiskellä kaukosäätöä kattoon muttei pistänyt silmään ebayssa. Itseasiassa vastaan ei tullut yhtään...
Moro,
http://cgi.ebay.de/Mercedes-SL-R129-SLK ... 1e597a2491
...ainoa ongelma mitä mulla on, on sellanen että katto ei sulkeudu enään kojelaudan napista vetämällä. jää vaan vilkuttamaan napin valoa mutta mitään ei tapahdu. Reinholdilla kerrottiin että pitäis tarkistaa yhden johdon kontakti. En ole vieläkään sitä jaksanut tehdä koska säätö toimii moitteetta kaukosäätimestä. Täytyy ehkä keväällä yrittää jaksaa.

Kyllähän niitä tuolta löytyy:Koitin itsekin etsiskellä kaukosäätöä kattoon muttei pistänyt silmään ebayssa. Itseasiassa vastaan ei tullut yhtään...
http://cgi.ebay.de/Mercedes-SL-R129-SLK ... 1e597a2491
Oli kyllä ihan niin helppoa kun Ozzy sanoi. jos kolvi pysyy yhtään kädessä ja omistat nippusiteitä, sähköteippiä ja johtosukkaa niin helppoa on. Noilla välineillä mä ainakin laitoin sen kiinni.Kuinkas tuon laitto onnistui?
...ainoa ongelma mitä mulla on, on sellanen että katto ei sulkeudu enään kojelaudan napista vetämällä. jää vaan vilkuttamaan napin valoa mutta mitään ei tapahdu. Reinholdilla kerrottiin että pitäis tarkistaa yhden johdon kontakti. En ole vieläkään sitä jaksanut tehdä koska säätö toimii moitteetta kaukosäätimestä. Täytyy ehkä keväällä yrittää jaksaa.
moduuli oli suoraansanottuna törkyhalpa. Tarkkaa hintaa en muista mutta 70-90€ välillä liikuttiin. Joskus huutokaupat saattaa ilmeisesti kohota noissa sinne 150€ korville. Mutta sillonkaan ei mun mielestä kovin kallis. Tähän tosin veljeni joka ymmärtää yhtä ja toista piirilevyistä ja elektroniikasta totesi että tuon moduulin tekokustannukset liikkuvat siellä korkeintaan 25€ nurkillaMihin hintaan sait tänne Suomeen toimitettuna?

M-B SLK 230K facelift -00
Kiitokset vastauksesta!
En tiedä mikä kumma minun ebayssa on pielessä kun se ei näytä noita ohjainbokseja laisinkaan. Siellä on varmaankin joku asetus päällä mikä ei anna noiden tulla hakutulosten joukkoon.
Ei kuulosta vaikealta hommalta, täytyy ensin löytää tuollainen ostaheti kohteena ja ruveta sitten ihmettelemään asennusta.
Jouluna olisi hyvin aikaa tuollainen värkätä kunhan sellainen boksi vain ensiksi löytyisi kohtuu hintaan.
Maski sieltä on jo tulossa ja pari kromipalikkaa. Mustat valot eteen ja taakse kun vielä löytäisi niin avot!
En tiedä mikä kumma minun ebayssa on pielessä kun se ei näytä noita ohjainbokseja laisinkaan. Siellä on varmaankin joku asetus päällä mikä ei anna noiden tulla hakutulosten joukkoon.
Ei kuulosta vaikealta hommalta, täytyy ensin löytää tuollainen ostaheti kohteena ja ruveta sitten ihmettelemään asennusta.
Jouluna olisi hyvin aikaa tuollainen värkätä kunhan sellainen boksi vain ensiksi löytyisi kohtuu hintaan.
Maski sieltä on jo tulossa ja pari kromipalikkaa. Mustat valot eteen ja taakse kun vielä löytäisi niin avot!
Toivon mukaan sallitte yhden yksinkertaisen kysymyksen tuosta
slk:n katosta.
Miksi katto pitäisi saada auki kaukokäyttöisesti ??
Itselläni on ollut kyllä avoautoja ja minulle on hyvin riittänyt
se, että kattoa aukeaa napista .
En oikein osaa hahmottaa tilannetta missä katto pitäisi saada
auki kaukosäädöllä ?
slk:n katosta.
Miksi katto pitäisi saada auki kaukokäyttöisesti ??
Itselläni on ollut kyllä avoautoja ja minulle on hyvin riittänyt
se, että kattoa aukeaa napista .
En oikein osaa hahmottaa tilannetta missä katto pitäisi saada
auki kaukosäädöllä ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
sportsman kirjoitti:Toivon mukaan sallitte yhden yksinkertaisen kysymyksen tuosta
slk:n katosta.
Miksi katto pitäisi saada auki kaukokäyttöisesti ??
Itselläni on ollut kyllä avoautoja ja minulle on hyvin riittänyt
se, että kattoa aukeaa napista .
En oikein osaa hahmottaa tilannetta missä katto pitäisi saada
auki kaukosäädöllä ?
Miksi ei?
Tarvitseeko kaiken olla aina niin hyödyllistä?
Eihän se ota kuin ykkössatasia jos sen itse osaa laittaa paikoilleen ja onhan se nyt hienoa kun katto aukea itsestään.
Kaikenhuippuna tuo boksi sallii sen, että kattoa voi nostaa/laskea vauhdissa.

Kyllä siitä nyt noiden ominaisuuksien takia kannattaa se pari sataa jo maksaa.
Kyllä tuosta on ihan oikeasti jotain hyötyäkin.Toivon mukaan sallitte yhden yksinkertaisen kysymyksen tuosta
slk:n katosta.
Miksi katto pitäisi saada auki kaukokäyttöisesti ??
Se että katon saa liikkeessä auki tai kiinni. Jos sattuu auringonpaiste tai sade yllättämään kesken ajon niin lipuessa punaisiin valoihin vetäisee napista niin voi lähteä liikkeellekin jos valot olisivatkin olleet yllättävän nopeat.
Toinen hyvä ominaisuus on se että katon voi laittaa sulkeutumaan lähtiessään autolta pois, esim. kauppaan tai kotiin. ei tarvitse kökkiä autossa ja odotella katon sulkeutumista. Ovetkin menevät nimittäin lukkoon samalla.
Vastavuoroisesti onhan se kiva kun tulee ulos kaupan ovista niin törkkää katon aukeamaan. Kun on päässyt autolle asti, katto onkin jo avannut itsensä ja voi lähteä taittamaan matkaa suoraan.
Noi on ihan pieniä juttuja mutta yllättävän hyödyllisiä.
Ilmankin on kyllä erittäin hyvin pärjätty.
Toi cabriomodule.de (joka on siis sama firma kuin reinhold-engineering) ei taida osta heti kohteina noita myydä (en ole ainakaan koskaan nähnyt). Katso vaan millon kauppa on sulkeutumassa ja käy vähän ennen laittamassa huutoa sisään ja päivittele sivua huutokaupan loppuun asti niin saat modit.täytyy ensin löytää tuollainen ostaheti kohteena
M-B SLK 230K facelift -00
CLK cabriossahan voi katon sulkea tai avata alla muistaaksen
50 km/h:n nopeudessa.
Eikö SLK:ssa voi näin tehdä ? Jos ei , onko syy siinä, että
katon avaus/sulku rakennetta ei ole tehty tätä tarkoitusta silmällä pitäen ?
No tosin ed.osathan ovat hyvin halpoja. Hyd.moottoriin ei saa mitään varaosasia ja maksaa vain lähemmäs 3000 euroa.
50 km/h:n nopeudessa.
Eikö SLK:ssa voi näin tehdä ? Jos ei , onko syy siinä, että
katon avaus/sulku rakennetta ei ole tehty tätä tarkoitusta silmällä pitäen ?
No tosin ed.osathan ovat hyvin halpoja. Hyd.moottoriin ei saa mitään varaosasia ja maksaa vain lähemmäs 3000 euroa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
http://dachmodule.de/advanced_search_re ... ywords=slk
http://www.reinhold-engineering.de/frames_e.htm
Tuolla alemmassa linkissä on mielenkiintoisia tuotevariaatioita tarjolla.
-Yhdellä boksilla nopeus millä katto vielä avautuu muuttuu +50km/h 79e
-Yhdellä boksilla tarvitsee vain hipaista avausnappia niin katto aukeaa 79e
-Molempien yhdistelmä, joka myös mahdollistaa kaukoavauksen 199e
http://www.reinhold-engineering.de/frames_e.htm
Tuolla alemmassa linkissä on mielenkiintoisia tuotevariaatioita tarjolla.
-Yhdellä boksilla nopeus millä katto vielä avautuu muuttuu +50km/h 79e
-Yhdellä boksilla tarvitsee vain hipaista avausnappia niin katto aukeaa 79e
-Molempien yhdistelmä, joka myös mahdollistaa kaukoavauksen 199e
Se on juurikin tuo linkin ideal solution josta laitoin sen ebay linkin. Niissä ebayn myynti-ilmoituksissa on kyseessä aina tuo koko setti. Eli ei kannata tilata suoraan reinholdilta koska myyvät täsmälleen samoja tuotteita ebayn kautta nimellä cabriomodule.de.
Tuosta 50km/h sen verran että omasta mielestä se alkaa olla jo aika reilu vauhti lähteä avaamaan tai sulkemaan kattoa. ei voi tehdä kovin hyvää mekanismille. Mä olen hoitanut sen aina valoissa tai niin että nopeus on max 25km/h.
Tuosta 50km/h sen verran että omasta mielestä se alkaa olla jo aika reilu vauhti lähteä avaamaan tai sulkemaan kattoa. ei voi tehdä kovin hyvää mekanismille. Mä olen hoitanut sen aina valoissa tai niin että nopeus on max 25km/h.
M-B SLK 230K facelift -00
Re: Kaukosäätöinen katto/ SLK
Tässä asenteli Reinhold-engineerin moduuleja autooni slk r 170, toi eka moduuli, millä saa katon avattua alle 50 km/h onnistui helposti, ja toimiikin, mutta sit toi toinen, jossa on loput toiminnot, niin pinni 55 pitäis olla grey/black,johon pitäis liittää moduulista Grey johto. Mutta tossa omassa se on pinkki/pun/mustat täplät???????? En kyl löytänyt koko johtonipusta grey/black väristä piuhaa. APUVA!
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90