
engine fan - wisit workshop (w210)
engine fan - wisit workshop (w210)
eli w210 vm.01.. tulee toi engine fan wisit workshop.. polttaa 7.5a sulakkeen ( musta kotelo apukuskinpuolella konehuonees joka neljällä ruuvilla kiinni..) mikä sulake se on, mihin yhteydes, mistä ruveta ettiin vikaa? koitin 10a sulaketta ja pelas 4päivää, laitoin uuden ja meni heti auton käynnistäes.. ei jaksais ajella auto vikatilas että apuja tarvis ku tuo sähköpuoli meinaa olla heikko
tuuletin ollu irtikytketty sen jälkeen että siinä ei ainakaan vika..

Re: engine fan - wisit workshop (w210)
imusarjan läppämoottori voi olla yksi joka aiheutaa tuon sulakkeen palamisen. Koita liikuttaa liikkuko se tanko siellä vapaasti.
Toinen voi olla viallinen egr-venttiili
Toinen voi olla viallinen egr-venttiili
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: engine fan - wisit workshop (w210)
Kannatta tarkistela melko pian mikä sitä poltaa,
yleensä menee niin että ensin se palaa pari kertaa ja sitten menee ECU
minkä jälkeen tulee asiaa kuusenalle...
yleensä menee niin että ensin se palaa pari kertaa ja sitten menee ECU
minkä jälkeen tulee asiaa kuusenalle...

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: engine fan - wisit workshop (w210)
sunnuntaina täytyy ottaa asiaks ku pääsee halliin sisälle.. miten tuon vialliesen egr:n tunnistaa? möltti käteen ja kattoo onko tukos vai? ei oo ikinä pistäny imusarjan läppämoottori silmään mut eiköhän se sieltä löydy.. en olis ikinä tajunnu näistä ruveta katteleen, kiitoksia jospa vaikka näillä pääsis alkuun
Re: engine fan - wisit workshop (w210)
Noni nyt on egr putsattu, ja oli kyllä putsauksen tarpees
imusarjan läppämoottoria etsies nyt yhden imusarjan putken välistä näkyy joku tanko joka on irti.. on niin ahdasta että en edes näe minne kuuluu? sellanen tanko mis pallo pääs eli joku vastakappale sille pitäs sieltä löytää..

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: engine fan - wisit workshop (w210)
känä kirjoitti:Noni nyt on egr putsattu, ja oli kyllä putsauksen tarpeesimusarjan läppämoottoria etsies nyt yhden imusarjan putken välistä näkyy joku tanko joka on irti.. on niin ahdasta että en edes näe minne kuuluu? sellanen tanko mis pallo pääs eli joku vastakappale sille pitäs sieltä löytää..
Läppin liityvän vivun tanko(kuulostais olevan)jompikumpi pääsiitä tulee säätö moottorille
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: engine fan - wisit workshop (w210)
Nonii kävin tänään korjaamolla ja sano että uus imusarja pitää ostaa.. läpät on kuulemma loppu ja irtoamaisillaan.. eli voiko ne tästä mallista e 200cdi -01 poistaa vai pitääkö ne kääntää auki ja lukita vai mitä täs ny pitäs tehdä? 550€ imusarja+työ n.1000€ yhteensä.. ja mahdollisesti uus läppämoottori päälle.. käytettyä tiedos kellään ja käykö 220cdi:stä ? ihme diagnoosi mielestäni kuitenki.. selvästi moottorilta lähtevä tanko irti niin pitääkö siihen olla uus imusarja? millanen homma tehä ite? ei kiinnostais yli tuhatta euroa laittaa tohon diagnoosiin.. ja silloin kun sulake pysyy ehjänä eli ilmeisesti silloin ku se tanko ei jumitu minnekään ja liikkuu vapaasti niin auto toimi viimeks.. jos sen tangon heittää meneen ja moottori saa liikkua omia aikoja?
Re: engine fan - wisit workshop (w210)
Imusarja kätöseen, läpät irti, samoin akselit. Akseleiden reikiin sopivankokoiset pultit+tiivistesilikonia tms. Imusarja paikoilleen, jos ei jää vikakoodeja ja pelaa normaalisti ei tartte uutta läppämoottoria. Ilmeisesti moottorin pitäisi liikkua silloin kun virrat laittaa päälle? Ja imusarjan putsaus samalla jos on EGR ollut käytössä, voipi olla melko nokinen...
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: engine fan - wisit workshop (w210)
Juurikin näin varmistaa vielä että läpät pysyy auki asenossa tai sitten poistaa ne läpätkänä kirjoitti:Nonii kävin tänään korjaamolla ja sano että uus imusarja pitää ostaa.. läpät on kuulemma loppu ja irtoamaisillaan.. eli voiko ne tästä mallista e 200cdi -01 poistaa vai pitääkö ne kääntää auki ja lukita vai mitä täs ny pitäs tehdä? 550€ imusarja+työ n.1000€ yhteensä.. ja mahdollisesti uus läppämoottori päälle.. käytettyä tiedos kellään ja käykö 220cdi:stä ? ihme diagnoosi mielestäni kuitenki.. selvästi moottorilta lähtevä tanko irti niin pitääkö siihen olla uus imusarja? millanen homma tehä ite? ei kiinnostais yli tuhatta euroa laittaa tohon diagnoosiin.. ja silloin kun sulake pysyy ehjänä eli ilmeisesti silloin ku se tanko ei jumitu minnekään ja liikkuu vapaasti niin auto toimi viimeks.. jos sen tangon heittää meneen ja moottori saa liikkua omia aikoja?
(
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: engine fan - wisit workshop (w210)
Hyvä juttu.. rupes meinaan se korjaaja väittään että näistä ei voi poistaa, että ei auto enää kulje sen jälkeen.. Nyt vaan päästä tallille ja hommata uus imusarjan tiiviste.. tarviiko muuta hommata?
Re: engine fan - wisit workshop (w210)
Noniin ja samaa vikaa pukkaa taas parin vuoden jälkeen.. engine fan - wisit workshop.. tällä kertaa on kaikki sulakkeet ehjät mutta flekti pyörii täysillä ja auto ei kulje. Onko ehdotuksia mistä lähtee ettimään?
Re: engine fan - wisit workshop (w210)
Flektin ohjainboksi, kuskin puolen sumarin yläpuolella puskurin sisällä...känä kirjoitti:Noniin ja samaa vikaa pukkaa taas parin vuoden jälkeen.. engine fan - wisit workshop.. tällä kertaa on kaikki sulakkeet ehjät mutta flekti pyörii täysillä ja auto ei kulje. Onko ehdotuksia mistä lähtee ettimään?
...hetkinen 'auto ei kulje', mitä muuta oiretta siis on, ei pelkkä flektin ohauksen hajoaminen siihen pitäisi vaikuttaa?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: engine fan - wisit workshop (w210)
Niin tämä ohjainboxi ei polta mitään sulaketta ja tulee ilmoitus heti auton käynnistäes? Onko jotenki testattavissa johtuuko tästä muulla tavalla kun testerillä tai uudella boxilla?
Re: engine fan - wisit workshop (w210)
Mitäs tolle autolle tehtiin tossa aikaisemmin, että rupesi toimimaan ja ei polttanut enää sulaketta?
Yleensä flekti huutaa täysillä, jos ei saa ohjaussignaalia (tulee ECU:lta, sulakkeen kautta tai suoraan.) Mutta ei se tosiaan pitäisi vaikuttaa siihen, ettei auto kulje. Eli meneekö vikatilaan Kiertää vain 3000 ja tehot pois? Jos menee, niin starilla vaan ensiksi lukemaan vikakoodit/tutkimaan ongelmaa...
Yleensä flekti huutaa täysillä, jos ei saa ohjaussignaalia (tulee ECU:lta, sulakkeen kautta tai suoraan.) Mutta ei se tosiaan pitäisi vaikuttaa siihen, ettei auto kulje. Eli meneekö vikatilaan Kiertää vain 3000 ja tehot pois? Jos menee, niin starilla vaan ensiksi lukemaan vikakoodit/tutkimaan ongelmaa...
Re: engine fan - wisit workshop (w210)
aikasemmin tos pari vuotta sitten irrotin imusarjan, poistin läpät ja tulppasin reiät. uudella tiivisteellä takas kiinni ja pelannu nyt 3vuotta sen jälkeen. tietenkin läppien säätömoottori jäi sinne elämään omaa elämää
Re: engine fan - wisit workshop (w210)
Ei sitä oikein testata voi, PWM ohjattu kun on, mutta liittimet voi kattoo läpi etteivät ole hapettuneet. Sopis siihen että boksi paukahtanut mutta kysymys siis edelleen; onko auto vikatilassa tai muuta oiretta? Se taas osoittaisi johonkin muualle...känä kirjoitti:Niin tämä ohjainboxi ei polta mitään sulaketta ja tulee ilmoitus heti auton käynnistäes? Onko jotenki testattavissa johtuuko tästä muulla tavalla kun testerillä tai uudella boxilla?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: engine fan - wisit workshop (w210)
Eli koitin vaihtaa tuon tuulettimen ohjausyksikön mutta siinä ei ollu sama varaosanumero. Tietääkö joku voiko tuon alkuperäisen A0275457732 korvata vastaavalla missä numero A0205451532.. ainakaan vika ei poistunu..
Re: engine fan - wisit workshop (w210)
Niin ja auto vikatilassa ei muita oireita
Re: engine fan - wisit workshop (w210)
Osa A0205451532 on korvattu osalla A0275457732 joka taas korvattu osalla A0255455932.känä kirjoitti:Eli koitin vaihtaa tuon tuulettimen ohjausyksikön mutta siinä ei ollu sama varaosanumero. Tietääkö joku voiko tuon alkuperäisen A0275457732 korvata vastaavalla missä numero A0205451532.. ainakaan vika ei poistunu..
Re: engine fan - wisit workshop (w210)
Eli osan pitäis käydä
Re: engine fan - wisit workshop (w210)
Juu mutta kuten edellä sanoin, ei tuon pitäisikään yleensä vikatilaan vetää, koodejako ei ole nyt luettu?känä kirjoitti:Eli osan pitäis käydä
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: engine fan - wisit workshop (w210)
Toistaiseksi vasta jollai perus boschin testerillä kun ei vielä ole starin päässy.. se antoi jäähdyttimen puhaltimen ohjaus katkos, ilmamassa taiilmamäärämittari jännite liian alhainen, pakokaasujen takaskierrätys katkos, ahtopaineen säätö katkos, imukanavan kytkentä katkos.. kai tästä joku johtosarja tai moottorinohjausyksikköpaskana..piti oma stari tilata kans samaan konkurssiin ☺
Re: engine fan - wisit workshop (w210)
Kuulostais siltä vikakoodien perusteella, että joku viallinen komponentti tai johdon eristeen murtuma vetää 5v ohjausjännitteen maihin. Mittailemalla selvitettävä. Ilmamassasta helppo alottaa Virta päällä yhteen littimeen pitäs tulla 5v (myös liittimen ollessa kiinni). Jos tulee vaan esim. 1,6v (tai joku muu pienempi lukema) jätä liitin auki ja seuraavan kimppuun kunnes vika löytyy ja piirin jännite nousee 5v.
Ecussa on yleensä piirilevyllä yksi tai kaksi 5v regua josta tämä jännite jaetaan eri mutikoille. Flektin boxin johdon voit jätää irti mittailun ajaksi. Jos polttaa sulaketta älä nyt vaan isompaa laita tai sitte voi kärvähtää ecu. Ilmamassan johdon eristeet esim. voi murtua liittimen takaa ja polttaa 7,5A moottorinohjauksen sulaketta.
Ecussa on yleensä piirilevyllä yksi tai kaksi 5v regua josta tämä jännite jaetaan eri mutikoille. Flektin boxin johdon voit jätää irti mittailun ajaksi. Jos polttaa sulaketta älä nyt vaan isompaa laita tai sitte voi kärvähtää ecu. Ilmamassan johdon eristeet esim. voi murtua liittimen takaa ja polttaa 7,5A moottorinohjauksen sulaketta.
Re: engine fan - wisit workshop (w210)
Juu kiitoksia, täytyy huomenna ruveta mittaileen. Onko kellään hyvää sähkökaavioo lähettää tai osoitetta mis olis? Näkis vähä mitä rupee mittaan. Sen voi sit ilmeisesti mitata et tuleeko sitä 5v eculta jos tietää mistä mitata?
Re: engine fan - wisit workshop (w210)
Sulake on palanut taas...mahdollisesti huohottimen lämmitysvastus polttaa, tai sitten jokin muu.
wiimax.fi
Re: engine fan - wisit workshop (w210)
Sorry, ahtopaineen ja egr säädin onkin 12V virrat päällä. Kuvia heikosti ittellä cdi malleista.Nico202 kirjoitti:Kuulostais siltä vikakoodien perusteella, että joku viallinen komponentti tai johdon eristeen murtuma vetää 5v ohjausjännitteen maihin. Mittailemalla selvitettävä. Ilmamassasta helppo alottaa Virta päällä yhteen littimeen pitäs tulla 5v (myös liittimen ollessa kiinni). Jos tulee vaan esim. 1,6v (tai joku muu pienempi lukema) jätä liitin auki ja seuraavan kimppuun kunnes vika löytyy ja piirin jännite nousee 5v.
Ecussa on yleensä piirilevyllä yksi tai kaksi 5v regua josta tämä jännite jaetaan eri mutikoille. Flektin boxin johdon voit jätää irti mittailun ajaksi. Jos polttaa sulaketta älä nyt vaan isompaa laita tai sitte voi kärvähtää ecu. Ilmamassan johdon eristeet esim. voi murtua liittimen takaa ja polttaa 7,5A moottorinohjauksen sulaketta.
Re: engine fan - wisit workshop (w210)
Tos mittailin ilmamäärämittarille tulevan liittimen. yhteen johtoon tulee 4,97V ja toiseen 1,97V..onko tuo 1,97 normi vai pitäiskö molempiin tulla se 5? Tämä siis virta päällä mutta ei auto käynnissä.
Re: engine fan - wisit workshop (w210)
Liitin oli kiinni mitatessa?
Autodata kertoo w210 220cdi 99-eteenpäin:
Neljä johtoa D1=5V
D11=12V
D24=1V virrat päällä, 2,2V tyhjäkäynnillä (maf signaali, joka muuttuu ilmavirtauksen mukaan)
D34=maa
D numerot tässä siis ecun pään liitin numeroita.
Edit. Eli 5V tulee vain yhteen liittimeen.
Autodata kertoo w210 220cdi 99-eteenpäin:
Neljä johtoa D1=5V
D11=12V
D24=1V virrat päällä, 2,2V tyhjäkäynnillä (maf signaali, joka muuttuu ilmavirtauksen mukaan)
D34=maa
D numerot tässä siis ecun pään liitin numeroita.
Edit. Eli 5V tulee vain yhteen liittimeen.
Re: engine fan - wisit workshop (w210)
liitin oli irti. Eli pitääkö liittimen olla mitates kiinni? Niin ja se 12V tuleekohan vasta auto käynnis sit ku sitä ei löytyny.. Sähkökaaviota kaipailen edelleen jos jollain on lähettää tai linkkiä
Viimeksi muokannut känä, Su 11.10.2015 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.