w211 270cdiihin isompi turbo

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
erälehto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 13.02.2011 07:34

w211 270cdiihin isompi turbo

Viesti Kirjoittaja erälehto »

Ajatuksena olisi vaihtaa vm-04 w211 270cdiihin isompi turbo mut mikä siihen passaisi ilman mitään isompaa muutoksia,olisiko näistä kumpikaan lähellä A6480960299 tai A6480960199 tai onko kukaan tehnyt tämmöistä vaihtoa?
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5497
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Helppiä tarvisi.

Viesti Kirjoittaja S202 »

Samanlaisesta 320cdi:stä turbo käy pikku vaivalla paikalleen. Moottori siis se vanhempi 320cdi, suora kutonen.
S124 300TE
W124 300D
erälehto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 13.02.2011 07:34

Re: Helppiä tarvisi.

Viesti Kirjoittaja erälehto »

Osaisko kukaan sanoa osa numeroa mikä sopisi?
JVa79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Pe 20.11.2009 13:56

Re: w211 270cdiihin isompi turbo

Viesti Kirjoittaja JVa79 »

Mulle EPC antaa tuon ensimmäisen eli A6480960299 ja mulla siis -03 320CDI
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: w211 270cdiihin isompi turbo

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tuohon malliin ei käy 320cdi,n sähköohjattu ahdin helposti mitenkään.
Alipaineohjattu vaatii myös muutostyön.
Ei helppo.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
erälehto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 13.02.2011 07:34

Re: w211 270cdiihin isompi turbo

Viesti Kirjoittaja erälehto »

Tuikkuhan osais varmaan tehdä alipaine ohjatusta turbosta sopivan?
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5497
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w211 270cdiihin isompi turbo

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ei käsittääkseni mikään ameriikan temppu vaihtaa siitä alkuperäisestä säätökelloa servomoottorin tilalle, vai onko se pakopesässä oleva vipu kovinkin erilainen? Ohjelmointiahan tuo vaatii, mutta ajella voi esimerkiksi alipaineletku irrotettuna turbosta, silloinhan siivet on auki. Vikatilaan menee, mutta siis ajaa voi esimerkiksi ohjelmoitavaksi että ei tarvi trailerilla kuskata. Mulla irtos turbon letku siitä säätöventtiilistä, ja rauhallisessa ajossa ei mennyt edes vikatilaan.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 270cdiihin isompi turbo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

S202 kirjoitti:Ei käsittääkseni mikään ameriikan temppu vaihtaa siitä alkuperäisestä säätökelloa servomoottorin tilalle, vai onko se pakopesässä oleva vipu kovinkin erilainen? Ohjelmointiahan tuo vaatii, mutta ajella voi esimerkiksi alipaineletku irrotettuna turbosta, silloinhan siivet on auki. Vikatilaan menee, mutta siis ajaa voi esimerkiksi ohjelmoitavaksi että ei tarvi trailerilla kuskata. Mulla irtos turbon letku siitä säätöventtiilistä, ja rauhallisessa ajossa
ei mennyt edes vikatilaan.
Mitenkäs alipaine tähän littyy?
tuossa kun on vaan sähköohjaus
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5497
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w211 270cdiihin isompi turbo

Viesti Kirjoittaja S202 »

Eli tossa 270:issä on sähkösäätöinen turbo, mutta 320 sähkösäätöinen ei käy tilalle? Kysyin joskus tuota että missä vaiheessa 270:iin tuli sähkösäätöinen, vai tuliko ollenkaan, mutta en muista vastausta. E: Kaivoin sen tiedon tuolta ja tässä w211 270cdi:ssä ainoastaan on sähkösäätöinen. Miksei tuo 320:n käy tilalle??
S124 300TE
W124 300D
erälehto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 13.02.2011 07:34

Re: w211 270cdiihin isompi turbo

Viesti Kirjoittaja erälehto »

Olisko ketään kuka osaisi tehdä sopivan isomman turbon korvausta vastaan?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 270cdiihin isompi turbo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

erälehto kirjoitti:Olisko ketään kuka osaisi tehdä sopivan isomman turbon korvausta vastaan?
http://www.lds-turbo.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
erälehto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 13.02.2011 07:34

Re: w211 270cdiihin isompi turbo

Viesti Kirjoittaja erälehto »

Nyt löytyi tietoa Kiitoksia CDI203.Vielä yksi kysymys mihinkä tehoihin alkuperäiset suuttimet riittävät?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: w211 270cdiihin isompi turbo

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Sellainen paja,joka osaa siitä sähköohjatusta 320cdi,n ahtimesta kääntää ahtoputken lähdön oikeaan suuntaan, suoraan keulaa kohden.
Siihen sitten jatkoksi oikeanlaista silikooniletkua.
Vakiot suuttimet riittää noin 50hv/syl vauhtiin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
erälehto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 13.02.2011 07:34

Re: w211 270cdiihin isompi turbo

Viesti Kirjoittaja erälehto »

Riittääkö 320cdiin suuttimet enenpään vai onko samat,mikä amg suuttimien osa numero?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: w211 270cdiihin isompi turbo

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
200/220/270/320 saman sarjan rivimoottoreissa käytännössä samat suuttimet.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Ari89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ti 11.08.2009 22:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w211 270cdiihin isompi turbo

Viesti Kirjoittaja Ari89 »

Mitä niistä 400:sen suuttimista saapi?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: w211 270cdiihin isompi turbo

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Nelisatasiin olen laittanut 92mm^3 max syötöksi, joka antaa melkolailla tarkkaan 100nm/syl.
Eiole vissiin kukaan mittuuttanut, mutta vetoja tuntuu niin hyvin tulevan, että melko lähellä kolmea ja puoltasataa luulisin olevan.
Se vielä alle 45hv/suutin vauhtia, joka on aivan realismia vielä.
Suuttimet ovat kooltaa itseasiassa melkolailla justiin vanhempien rivikoneitten kanssa.
Laatikon luistatus taipumukseen voi myös vaikuttaa.
Pakokaasun kierrätyksen saa deaktivoitua.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
erälehto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 13.02.2011 07:34

Re: w211 270cdiihin isompi turbo

Viesti Kirjoittaja erälehto »

Eli sopiiko 320cdi rivikutosen turbo sähköohjaimenkin puolesta suoraan jotta ainut muutos olisi ahtoputken lähtö muuttaa?
Avatar
Ari89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ti 11.08.2009 22:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w211 270cdiihin isompi turbo

Viesti Kirjoittaja Ari89 »

tuikku kirjoitti:.
Nelisatasiin olen laittanut 92mm^3 max syötöksi, joka antaa melkolailla tarkkaan 100nm/syl.
Eiole vissiin kukaan mittuuttanut, mutta vetoja tuntuu niin hyvin tulevan, että melko lähellä kolmea ja puoltasataa luulisin olevan.
Se vielä alle 45hv/suutin vauhtia, joka on aivan realismia vielä.
Suuttimet ovat kooltaa itseasiassa melkolailla justiin vanhempien rivikoneitten kanssa.
Laatikon luistatus taipumukseen voi myös vaikuttaa.
Pakokaasun kierrätyksen saa deaktivoitua.
Kiitoksia! Saa nähdä kuinka äkkiä sitä tehoa alkaa tekemään mieli kunhan tiet sulaa täältäkin. Pitää sitten ottaa yhteyttä..

Mitkä asiat mahtaisi olla seuraavana jonossa ohjelmoinnin jälkeen jos joskus kaukaisessa tulevaisuudessa tuon voisi jättää kakkosautoksi? Ei mahda hirveästi noita olla suomessa viritelty? :(
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 270cdiihin isompi turbo

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ari89 kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.
Nelisatasiin olen laittanut 92mm^3 max syötöksi, joka antaa melkolailla tarkkaan 100nm/syl.
Eiole vissiin kukaan mittuuttanut, mutta vetoja tuntuu niin hyvin tulevan, että melko lähellä kolmea ja puoltasataa luulisin olevan.
Se vielä alle 45hv/suutin vauhtia, joka on aivan realismia vielä.
Suuttimet ovat kooltaa itseasiassa melkolailla justiin vanhempien rivikoneitten kanssa.
Laatikon luistatus taipumukseen voi myös vaikuttaa.
Pakokaasun kierrätyksen saa deaktivoitua.
Kiitoksia! Saa nähdä kuinka äkkiä sitä tehoa alkaa tekemään mieli kunhan tiet sulaa täältäkin. Pitää sitten ottaa yhteyttä..

Mitkä asiat mahtaisi olla seuraavana jonossa ohjelmoinnin jälkeen jos joskus kaukaisessa tulevaisuudessa tuon voisi jättää kakkosautoksi? Ei mahda hirveästi noita olla suomessa viritelty? :(
No Ei se mitenkään harvinainen ole viritettynä
Eli kyllä niitä on
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Ari89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ti 11.08.2009 22:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w211 270cdiihin isompi turbo

Viesti Kirjoittaja Ari89 »

CDI203 kirjoitti:No Ei se mitenkään harvinainen ole viritettynä
Eli kyllä niitä on
Minkähänlaisia tehoja noista on otettu? Lastutettuja varmasti löytyy paljonkin.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: w211 270cdiihin isompi turbo

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Minä en ole sen kummempaa koskaan tehnyt, kun "perinteistä" lastutusta noihin.
Enkä edes montaa niitäkään.

Kohti vaikea ohjelma/hankala lukea/kirjoittaa/melko tuntematon moottori, on yhdistelmä, joka vaikeuttaa harrastamista ihan kohtuullisesti.
Ohjelma on oikeasti kuitenkin sen verran hankala, ettei "kunnolla" tehtyä ihan helpolla tule vastaan.
Itsekkin olen ihan vaan sen verran penkonut aihetta, että aivan perusjutut, egrrät, vaihteiston luistot ja syöttömäärät menee ok, lisäksi olen tunnistavani sieltä ahtimen ohjaukseen liittyviä juttuja, että luulisin myös osaavani kompensoida suuremman ahtimen viiveitä, mutta sitä en siis ole tehnyt, luulen vaan osaavani.
Ei kuulu oikein minun suosikkeihini.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Ari89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ti 11.08.2009 22:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w211 270cdiihin isompi turbo

Viesti Kirjoittaja Ari89 »

tuikku kirjoitti:.
Minä en ole sen kummempaa koskaan tehnyt, kun "perinteistä" lastutusta noihin.
Enkä edes montaa niitäkään.

Kohti vaikea ohjelma/hankala lukea/kirjoittaa/melko tuntematon moottori, on yhdistelmä, joka vaikeuttaa harrastamista ihan kohtuullisesti.
Ohjelma on oikeasti kuitenkin sen verran hankala, ettei "kunnolla" tehtyä ihan helpolla tule vastaan.
Itsekkin olen ihan vaan sen verran penkonut aihetta, että aivan perusjutut, egrrät, vaihteiston luistot ja syöttömäärät menee ok, lisäksi olen tunnistavani sieltä ahtimen ohjaukseen liittyviä juttuja, että luulisin myös osaavani kompensoida suuremman ahtimen viiveitä, mutta sitä en siis ole tehnyt, luulen vaan osaavani.
Ei kuulu oikein minun suosikkeihini.
Itsekin olen näin ymmärtänyt, ettei tuo kone ole kovin yleinen virityskohde. Kauan aikaa olen lueskellut tietoa tuosta koneesta eikä ole vielä yhtään osia vaihtamalla viritettyä tullu vastaan. Lastutettuja kyllä, muttei niitäkään paljoa. Pitäisi alkaa lukemaan enemmän noita ulkomaan kielelle kirjotettuja juttuja, mutta kun ei niitä jaksa tällä omalla kieli taidolla kauaa lukea.

CDI203:lta mielellään kuulisi kyllä lisää jos oikeasti on tiedossa noita, mitä tehty ja paljonko on tehoa saatu?

Toisaalta en itse tuolle vielä pitkään aikaan ole lastutusta enempää tekemässä joten aikaa on vielä tutkia ja varmasti joku täälläkin innostuu vielä tuota konetta kutittelemaan. Mielenkiinnolla kyllä seuraisi projektia.

Mitähän tuo vaihteisto kestää vääntöä? Jos lastuttamalla saa ~800nm niin jääkö siinä enää varaa?
_Jarmo__
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 31.08.2014 22:47

Re: w211 270cdiihin isompi turbo

Viesti Kirjoittaja _Jarmo__ »

Onkos tähän keskusteluun tullu mitään uutta? kukaan vaihtanu tai päivittäny turboo 270:iin, taikka muilla konstein ohjelmoinnin lisäksi hakenu lisää tehoja? kokemuksia mielellään kuuntelisin ku olisi niin kovasti kiinnostusta moiseen operaatioon ja suunnitelmaaki jo on... Olis vaan niitä käytännön kommervenkkejäki mukava kuulla
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: w211 270cdiihin isompi turbo

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Muutamiin olen ohjelman tehnyt.
Tämä ahdipolitiikka on nyt ihan kokenut sellaisen mullistuksen, että ei enää kannatakkaan alkaa rakentamaan 320cdi,n ahtimelle, jos ei suuttimia vaihda, vaan teetättää sen muutoksen siihen alkuperäiseen.
Alkuperäiseen 2056,n saavat turbopajoilla pikku temppuilulla sinne 320cdi,n pakosiiven mahtumaan ja sille on sitten sopiva sellainen vakion kuoriin mahtuvan billetti kompura.
Iso kuuleri ja 3bar mappi vielä lisäksi, niin varmaan riittää siihen, mitä vakiosuuttimista lähtee, normitilanteessa noin 50hv/suutin ja hyvällä tuurilla vähän enemmänkin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
_Jarmo__
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 31.08.2014 22:47

Re: w211 270cdiihin isompi turbo

Viesti Kirjoittaja _Jarmo__ »

Aivan, mites toi suutin puoli sitten? kannattaako ne nyt sit joka tapauksessa huollattaa tai jotain, onko noille vakiosuuttimille jotain konstia jolla sais "pelivaraa" niihinki vai suosiolla jotkut eri suuttimet? vai saako noilla kummallakaan mitään hyötyä tuolle Tuikun ehottamalle setupille...
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: w211 270cdiihin isompi turbo

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Jos suuttimia haluaa vaihtaa, niin tuolle setupille riittää amg,tä vastaavat, joilla lähtee se hiukan päälle 60hv/suutin.
Jos ahdin on teetätetty 320cdi,n ahtimesta amg,n pakosiivellä ja billetti imusiivellä, niin sitten vaikka mörkösuuttimet ja 400cdi,n pumppu, joilla mennään sitten neljän sadan kantturoihin, johon ahdin loppuu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
_Jarmo__
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 31.08.2014 22:47

Re: w211 270cdiihin isompi turbo

Viesti Kirjoittaja _Jarmo__ »

Tämähän alkaa kuulostaa pirullisen mukavalle :)
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: w211 270cdiihin isompi turbo

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Löytyy muuten ylimääräsenä yks 400cdi:n pumppu. 350€
make73
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: To 16.12.2004 18:22
Paikkakunta: lahti

Re: w211 270cdiihin isompi turbo

Viesti Kirjoittaja make73 »

Käykö w210 320cdi:n turbo 270cdi koneeseen ilman muutoksia? Molemmat siis alipaine ohjattuja. Onko fyysistä eroavaisuutta ja jos käy niin onko siitä suurta iloa vaihtaa tehojen suhteen jos vastaisuudessa vaihtaa coolerin ja säädättää sen?

Ja sama suuttimista ovatko keskenään sopivia? Vai korjauttaako vanhat? nyt on siis vuoto kyseessä ei viritys mielessä... paitsi ehkä turbon kohdalla.. niin ja autot ovat molemmat -00 vuosimallia
Vastaa Viestiin