w211 270cdiihin isompi turbo
w211 270cdiihin isompi turbo
Ajatuksena olisi vaihtaa vm-04 w211 270cdiihin isompi turbo mut mikä siihen passaisi ilman mitään isompaa muutoksia,olisiko näistä kumpikaan lähellä A6480960299 tai A6480960199 tai onko kukaan tehnyt tämmöistä vaihtoa?
Re: Helppiä tarvisi.
Samanlaisesta 320cdi:stä turbo käy pikku vaivalla paikalleen. Moottori siis se vanhempi 320cdi, suora kutonen.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Helppiä tarvisi.
Osaisko kukaan sanoa osa numeroa mikä sopisi?
Re: w211 270cdiihin isompi turbo
Mulle EPC antaa tuon ensimmäisen eli A6480960299 ja mulla siis -03 320CDI
Re: w211 270cdiihin isompi turbo
.
Tuohon malliin ei käy 320cdi,n sähköohjattu ahdin helposti mitenkään.
Alipaineohjattu vaatii myös muutostyön.
Ei helppo.
Tuohon malliin ei käy 320cdi,n sähköohjattu ahdin helposti mitenkään.
Alipaineohjattu vaatii myös muutostyön.
Ei helppo.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: w211 270cdiihin isompi turbo
Tuikkuhan osais varmaan tehdä alipaine ohjatusta turbosta sopivan?
Re: w211 270cdiihin isompi turbo
Ei käsittääkseni mikään ameriikan temppu vaihtaa siitä alkuperäisestä säätökelloa servomoottorin tilalle, vai onko se pakopesässä oleva vipu kovinkin erilainen? Ohjelmointiahan tuo vaatii, mutta ajella voi esimerkiksi alipaineletku irrotettuna turbosta, silloinhan siivet on auki. Vikatilaan menee, mutta siis ajaa voi esimerkiksi ohjelmoitavaksi että ei tarvi trailerilla kuskata. Mulla irtos turbon letku siitä säätöventtiilistä, ja rauhallisessa ajossa ei mennyt edes vikatilaan.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 270cdiihin isompi turbo
Mitenkäs alipaine tähän littyy?S202 kirjoitti:Ei käsittääkseni mikään ameriikan temppu vaihtaa siitä alkuperäisestä säätökelloa servomoottorin tilalle, vai onko se pakopesässä oleva vipu kovinkin erilainen? Ohjelmointiahan tuo vaatii, mutta ajella voi esimerkiksi alipaineletku irrotettuna turbosta, silloinhan siivet on auki. Vikatilaan menee, mutta siis ajaa voi esimerkiksi ohjelmoitavaksi että ei tarvi trailerilla kuskata. Mulla irtos turbon letku siitä säätöventtiilistä, ja rauhallisessa ajossa
ei mennyt edes vikatilaan.
tuossa kun on vaan sähköohjaus
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w211 270cdiihin isompi turbo
Eli tossa 270:issä on sähkösäätöinen turbo, mutta 320 sähkösäätöinen ei käy tilalle? Kysyin joskus tuota että missä vaiheessa 270:iin tuli sähkösäätöinen, vai tuliko ollenkaan, mutta en muista vastausta. E: Kaivoin sen tiedon tuolta ja tässä w211 270cdi:ssä ainoastaan on sähkösäätöinen. Miksei tuo 320:n käy tilalle??
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: w211 270cdiihin isompi turbo
Olisko ketään kuka osaisi tehdä sopivan isomman turbon korvausta vastaan?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 270cdiihin isompi turbo
http://www.lds-turbo.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;erälehto kirjoitti:Olisko ketään kuka osaisi tehdä sopivan isomman turbon korvausta vastaan?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w211 270cdiihin isompi turbo
Nyt löytyi tietoa Kiitoksia CDI203.Vielä yksi kysymys mihinkä tehoihin alkuperäiset suuttimet riittävät?
Re: w211 270cdiihin isompi turbo
.
Sellainen paja,joka osaa siitä sähköohjatusta 320cdi,n ahtimesta kääntää ahtoputken lähdön oikeaan suuntaan, suoraan keulaa kohden.
Siihen sitten jatkoksi oikeanlaista silikooniletkua.
Vakiot suuttimet riittää noin 50hv/syl vauhtiin.
Sellainen paja,joka osaa siitä sähköohjatusta 320cdi,n ahtimesta kääntää ahtoputken lähdön oikeaan suuntaan, suoraan keulaa kohden.
Siihen sitten jatkoksi oikeanlaista silikooniletkua.
Vakiot suuttimet riittää noin 50hv/syl vauhtiin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: w211 270cdiihin isompi turbo
Riittääkö 320cdiin suuttimet enenpään vai onko samat,mikä amg suuttimien osa numero?
Re: w211 270cdiihin isompi turbo
.
200/220/270/320 saman sarjan rivimoottoreissa käytännössä samat suuttimet.
200/220/270/320 saman sarjan rivimoottoreissa käytännössä samat suuttimet.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: w211 270cdiihin isompi turbo
Mitä niistä 400:sen suuttimista saapi?
Re: w211 270cdiihin isompi turbo
.
Nelisatasiin olen laittanut 92mm^3 max syötöksi, joka antaa melkolailla tarkkaan 100nm/syl.
Eiole vissiin kukaan mittuuttanut, mutta vetoja tuntuu niin hyvin tulevan, että melko lähellä kolmea ja puoltasataa luulisin olevan.
Se vielä alle 45hv/suutin vauhtia, joka on aivan realismia vielä.
Suuttimet ovat kooltaa itseasiassa melkolailla justiin vanhempien rivikoneitten kanssa.
Laatikon luistatus taipumukseen voi myös vaikuttaa.
Pakokaasun kierrätyksen saa deaktivoitua.
Nelisatasiin olen laittanut 92mm^3 max syötöksi, joka antaa melkolailla tarkkaan 100nm/syl.
Eiole vissiin kukaan mittuuttanut, mutta vetoja tuntuu niin hyvin tulevan, että melko lähellä kolmea ja puoltasataa luulisin olevan.
Se vielä alle 45hv/suutin vauhtia, joka on aivan realismia vielä.
Suuttimet ovat kooltaa itseasiassa melkolailla justiin vanhempien rivikoneitten kanssa.
Laatikon luistatus taipumukseen voi myös vaikuttaa.
Pakokaasun kierrätyksen saa deaktivoitua.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: w211 270cdiihin isompi turbo
Eli sopiiko 320cdi rivikutosen turbo sähköohjaimenkin puolesta suoraan jotta ainut muutos olisi ahtoputken lähtö muuttaa?
Re: w211 270cdiihin isompi turbo
Kiitoksia! Saa nähdä kuinka äkkiä sitä tehoa alkaa tekemään mieli kunhan tiet sulaa täältäkin. Pitää sitten ottaa yhteyttä..tuikku kirjoitti:.
Nelisatasiin olen laittanut 92mm^3 max syötöksi, joka antaa melkolailla tarkkaan 100nm/syl.
Eiole vissiin kukaan mittuuttanut, mutta vetoja tuntuu niin hyvin tulevan, että melko lähellä kolmea ja puoltasataa luulisin olevan.
Se vielä alle 45hv/suutin vauhtia, joka on aivan realismia vielä.
Suuttimet ovat kooltaa itseasiassa melkolailla justiin vanhempien rivikoneitten kanssa.
Laatikon luistatus taipumukseen voi myös vaikuttaa.
Pakokaasun kierrätyksen saa deaktivoitua.
Mitkä asiat mahtaisi olla seuraavana jonossa ohjelmoinnin jälkeen jos joskus kaukaisessa tulevaisuudessa tuon voisi jättää kakkosautoksi? Ei mahda hirveästi noita olla suomessa viritelty?

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 270cdiihin isompi turbo
No Ei se mitenkään harvinainen ole viritettynäAri89 kirjoitti:Kiitoksia! Saa nähdä kuinka äkkiä sitä tehoa alkaa tekemään mieli kunhan tiet sulaa täältäkin. Pitää sitten ottaa yhteyttä..tuikku kirjoitti:.
Nelisatasiin olen laittanut 92mm^3 max syötöksi, joka antaa melkolailla tarkkaan 100nm/syl.
Eiole vissiin kukaan mittuuttanut, mutta vetoja tuntuu niin hyvin tulevan, että melko lähellä kolmea ja puoltasataa luulisin olevan.
Se vielä alle 45hv/suutin vauhtia, joka on aivan realismia vielä.
Suuttimet ovat kooltaa itseasiassa melkolailla justiin vanhempien rivikoneitten kanssa.
Laatikon luistatus taipumukseen voi myös vaikuttaa.
Pakokaasun kierrätyksen saa deaktivoitua.
Mitkä asiat mahtaisi olla seuraavana jonossa ohjelmoinnin jälkeen jos joskus kaukaisessa tulevaisuudessa tuon voisi jättää kakkosautoksi? Ei mahda hirveästi noita olla suomessa viritelty?
Eli kyllä niitä on
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w211 270cdiihin isompi turbo
Minkähänlaisia tehoja noista on otettu? Lastutettuja varmasti löytyy paljonkin.CDI203 kirjoitti:No Ei se mitenkään harvinainen ole viritettynä
Eli kyllä niitä on
Re: w211 270cdiihin isompi turbo
.
Minä en ole sen kummempaa koskaan tehnyt, kun "perinteistä" lastutusta noihin.
Enkä edes montaa niitäkään.
Kohti vaikea ohjelma/hankala lukea/kirjoittaa/melko tuntematon moottori, on yhdistelmä, joka vaikeuttaa harrastamista ihan kohtuullisesti.
Ohjelma on oikeasti kuitenkin sen verran hankala, ettei "kunnolla" tehtyä ihan helpolla tule vastaan.
Itsekkin olen ihan vaan sen verran penkonut aihetta, että aivan perusjutut, egrrät, vaihteiston luistot ja syöttömäärät menee ok, lisäksi olen tunnistavani sieltä ahtimen ohjaukseen liittyviä juttuja, että luulisin myös osaavani kompensoida suuremman ahtimen viiveitä, mutta sitä en siis ole tehnyt, luulen vaan osaavani.
Ei kuulu oikein minun suosikkeihini.
Minä en ole sen kummempaa koskaan tehnyt, kun "perinteistä" lastutusta noihin.
Enkä edes montaa niitäkään.
Kohti vaikea ohjelma/hankala lukea/kirjoittaa/melko tuntematon moottori, on yhdistelmä, joka vaikeuttaa harrastamista ihan kohtuullisesti.
Ohjelma on oikeasti kuitenkin sen verran hankala, ettei "kunnolla" tehtyä ihan helpolla tule vastaan.
Itsekkin olen ihan vaan sen verran penkonut aihetta, että aivan perusjutut, egrrät, vaihteiston luistot ja syöttömäärät menee ok, lisäksi olen tunnistavani sieltä ahtimen ohjaukseen liittyviä juttuja, että luulisin myös osaavani kompensoida suuremman ahtimen viiveitä, mutta sitä en siis ole tehnyt, luulen vaan osaavani.
Ei kuulu oikein minun suosikkeihini.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: w211 270cdiihin isompi turbo
Itsekin olen näin ymmärtänyt, ettei tuo kone ole kovin yleinen virityskohde. Kauan aikaa olen lueskellut tietoa tuosta koneesta eikä ole vielä yhtään osia vaihtamalla viritettyä tullu vastaan. Lastutettuja kyllä, muttei niitäkään paljoa. Pitäisi alkaa lukemaan enemmän noita ulkomaan kielelle kirjotettuja juttuja, mutta kun ei niitä jaksa tällä omalla kieli taidolla kauaa lukea.tuikku kirjoitti:.
Minä en ole sen kummempaa koskaan tehnyt, kun "perinteistä" lastutusta noihin.
Enkä edes montaa niitäkään.
Kohti vaikea ohjelma/hankala lukea/kirjoittaa/melko tuntematon moottori, on yhdistelmä, joka vaikeuttaa harrastamista ihan kohtuullisesti.
Ohjelma on oikeasti kuitenkin sen verran hankala, ettei "kunnolla" tehtyä ihan helpolla tule vastaan.
Itsekkin olen ihan vaan sen verran penkonut aihetta, että aivan perusjutut, egrrät, vaihteiston luistot ja syöttömäärät menee ok, lisäksi olen tunnistavani sieltä ahtimen ohjaukseen liittyviä juttuja, että luulisin myös osaavani kompensoida suuremman ahtimen viiveitä, mutta sitä en siis ole tehnyt, luulen vaan osaavani.
Ei kuulu oikein minun suosikkeihini.
CDI203:lta mielellään kuulisi kyllä lisää jos oikeasti on tiedossa noita, mitä tehty ja paljonko on tehoa saatu?
Toisaalta en itse tuolle vielä pitkään aikaan ole lastutusta enempää tekemässä joten aikaa on vielä tutkia ja varmasti joku täälläkin innostuu vielä tuota konetta kutittelemaan. Mielenkiinnolla kyllä seuraisi projektia.
Mitähän tuo vaihteisto kestää vääntöä? Jos lastuttamalla saa ~800nm niin jääkö siinä enää varaa?
Re: w211 270cdiihin isompi turbo
Onkos tähän keskusteluun tullu mitään uutta? kukaan vaihtanu tai päivittäny turboo 270:iin, taikka muilla konstein ohjelmoinnin lisäksi hakenu lisää tehoja? kokemuksia mielellään kuuntelisin ku olisi niin kovasti kiinnostusta moiseen operaatioon ja suunnitelmaaki jo on... Olis vaan niitä käytännön kommervenkkejäki mukava kuulla
Re: w211 270cdiihin isompi turbo
.
Muutamiin olen ohjelman tehnyt.
Tämä ahdipolitiikka on nyt ihan kokenut sellaisen mullistuksen, että ei enää kannatakkaan alkaa rakentamaan 320cdi,n ahtimelle, jos ei suuttimia vaihda, vaan teetättää sen muutoksen siihen alkuperäiseen.
Alkuperäiseen 2056,n saavat turbopajoilla pikku temppuilulla sinne 320cdi,n pakosiiven mahtumaan ja sille on sitten sopiva sellainen vakion kuoriin mahtuvan billetti kompura.
Iso kuuleri ja 3bar mappi vielä lisäksi, niin varmaan riittää siihen, mitä vakiosuuttimista lähtee, normitilanteessa noin 50hv/suutin ja hyvällä tuurilla vähän enemmänkin.
Muutamiin olen ohjelman tehnyt.
Tämä ahdipolitiikka on nyt ihan kokenut sellaisen mullistuksen, että ei enää kannatakkaan alkaa rakentamaan 320cdi,n ahtimelle, jos ei suuttimia vaihda, vaan teetättää sen muutoksen siihen alkuperäiseen.
Alkuperäiseen 2056,n saavat turbopajoilla pikku temppuilulla sinne 320cdi,n pakosiiven mahtumaan ja sille on sitten sopiva sellainen vakion kuoriin mahtuvan billetti kompura.
Iso kuuleri ja 3bar mappi vielä lisäksi, niin varmaan riittää siihen, mitä vakiosuuttimista lähtee, normitilanteessa noin 50hv/suutin ja hyvällä tuurilla vähän enemmänkin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: w211 270cdiihin isompi turbo
Aivan, mites toi suutin puoli sitten? kannattaako ne nyt sit joka tapauksessa huollattaa tai jotain, onko noille vakiosuuttimille jotain konstia jolla sais "pelivaraa" niihinki vai suosiolla jotkut eri suuttimet? vai saako noilla kummallakaan mitään hyötyä tuolle Tuikun ehottamalle setupille...
Re: w211 270cdiihin isompi turbo
.
Jos suuttimia haluaa vaihtaa, niin tuolle setupille riittää amg,tä vastaavat, joilla lähtee se hiukan päälle 60hv/suutin.
Jos ahdin on teetätetty 320cdi,n ahtimesta amg,n pakosiivellä ja billetti imusiivellä, niin sitten vaikka mörkösuuttimet ja 400cdi,n pumppu, joilla mennään sitten neljän sadan kantturoihin, johon ahdin loppuu.
Jos suuttimia haluaa vaihtaa, niin tuolle setupille riittää amg,tä vastaavat, joilla lähtee se hiukan päälle 60hv/suutin.
Jos ahdin on teetätetty 320cdi,n ahtimesta amg,n pakosiivellä ja billetti imusiivellä, niin sitten vaikka mörkösuuttimet ja 400cdi,n pumppu, joilla mennään sitten neljän sadan kantturoihin, johon ahdin loppuu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: w211 270cdiihin isompi turbo
Tämähän alkaa kuulostaa pirullisen mukavalle 

Re: w211 270cdiihin isompi turbo
Löytyy muuten ylimääräsenä yks 400cdi:n pumppu. 350€
Re: w211 270cdiihin isompi turbo
Käykö w210 320cdi:n turbo 270cdi koneeseen ilman muutoksia? Molemmat siis alipaine ohjattuja. Onko fyysistä eroavaisuutta ja jos käy niin onko siitä suurta iloa vaihtaa tehojen suhteen jos vastaisuudessa vaihtaa coolerin ja säädättää sen?
Ja sama suuttimista ovatko keskenään sopivia? Vai korjauttaako vanhat? nyt on siis vuoto kyseessä ei viritys mielessä... paitsi ehkä turbon kohdalla.. niin ja autot ovat molemmat -00 vuosimallia
Ja sama suuttimista ovatko keskenään sopivia? Vai korjauttaako vanhat? nyt on siis vuoto kyseessä ei viritys mielessä... paitsi ehkä turbon kohdalla.. niin ja autot ovat molemmat -00 vuosimallia