OM605 Öljynpaineet hukassa
OM605 Öljynpaineet hukassa
Meni mersusta öljypohja palasiksi viime viikolla kun kolahti kiveen, viikonloppuna vaihdoin suraavan öljypohjan ja jouduin irroittamaan öljypumpun jotta öljypohja mahtui tulemaan pois. Nyt ei ala öljynpaineet nousemaan, käytin uusilla öljyillä noin 30sek ja ihmettelin kun ei mittari nouse, käytin suodattimen irti ja se oli kuiva, kaadoin suodatinkipon täyteen öljyä ja uusi yritys. Paineet ei nouse, otin öljykellon pois suodattimen jalasta ja sammutin päällä starttasin vajaan minuutin eikä öljyä tule tippaakaan öljykellon kanavasta. Alkoi epäilyttään, että jäikö öljypumpun ketju huonosti vai jäikö joku auki.
Re: OM605 Öljynpaineet hukassa
Jos öljypumppu on päässyt kuivaksi ei se nostakaan painetta...tuntuu kyllä oudolta...tavallisesti uusi öljypumppu ajetaan käsin pyörittäen läpi että se jaksaa imeä öljyä heti käynnistettäessä.
Saisikohan vaikka paine venttiilin pois jos on ulkopuolella että alkaisi nostaa painetta mutta ilman suodatintakin pitäisi nostaa itse koteloon ja vastapainehan ei tällöin ole iso.
Saisikohan vaikka paine venttiilin pois jos on ulkopuolella että alkaisi nostaa painetta mutta ilman suodatintakin pitäisi nostaa itse koteloon ja vastapainehan ei tällöin ole iso.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: OM605 Öljynpaineet hukassa
tuo on tuttu ilmiö 602 koneesta. öljypohjan remontin jälkeen teki samaa.
korjauksena laitoin koneeseen sen verran paljon öljyä, että koko öljypumppu ui öljyssä, jollonka se ei voi höriä ilmaa. jotain aika paljon sitä sinne koneeseen lopulta meni. toista kymmentä litraa muistaakseni. sitten alkoi paineet nousta. ja heti, kun paineet nousi, niin koneet sammuksiin ja sen jälkeen liiat öljyt pois. tuossa kohtaa mulla lykkäs kauheen savupilven pakarista, mutta sain öljynkierron pelaan.
jotkut on turbon öljylinjasta laittaneet öljyä pumpulle. mulla ei ole tuosta kokemusta, niin en osaa sanoa, että kuinka hyvin se sitten oikeasti toimii. voihan sitä kokeilla jos haluaa. ei se kauhean hyvää tee koneelle käytellä sitä pitkiä aikoja ilman öljynpaineita..
korjauksena laitoin koneeseen sen verran paljon öljyä, että koko öljypumppu ui öljyssä, jollonka se ei voi höriä ilmaa. jotain aika paljon sitä sinne koneeseen lopulta meni. toista kymmentä litraa muistaakseni. sitten alkoi paineet nousta. ja heti, kun paineet nousi, niin koneet sammuksiin ja sen jälkeen liiat öljyt pois. tuossa kohtaa mulla lykkäs kauheen savupilven pakarista, mutta sain öljynkierron pelaan.
jotkut on turbon öljylinjasta laittaneet öljyä pumpulle. mulla ei ole tuosta kokemusta, niin en osaa sanoa, että kuinka hyvin se sitten oikeasti toimii. voihan sitä kokeilla jos haluaa. ei se kauhean hyvää tee koneelle käytellä sitä pitkiä aikoja ilman öljynpaineita..
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: OM605 Öljynpaineet hukassa
Entäs kaataa turbon paine linjaan tai suodatin koteloon öljyä ja käsin avaimella pyörittää konetta takaperin..tällöin pumpulle menee öljyä ja ja sitten vaan käyntiin...paine tällöin nousee ja öljy virtaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: OM605 Öljynpaineet hukassa
Eikös siellä ole pumpun painekanavassa se takaiskuventtiili estämässä öljyn pääsyn pumppuun, mietin just tuossa sitä, että jos jollakin pumpulla imis mittatikun reijästä ja pumppais turbon paineputken kautta kanaviin öljyä, mutta ei se taida pumpulle asti päästä jos venttiili on siellä välissä. Minkähänlaiset tiivisteet tuossa öljysuodattimen jalasa on jos käyttäs irti ja kaatelis sieltä suoraan pumpun kanavaan öljyä.
Re: OM605 Öljynpaineet hukassa
Ei ole mitään takaiskuventtiiliä...suodattimen jalassa voi ollakin mutta pumpussa ei ole missään koneessa...vain paine venttiili.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: OM605 Öljynpaineet hukassa
ruuvasin tänään suodatinjalan irti lohkon kylestä, kaatelin öljyä kanaviin mitä sieltä löytyi ja startilla pyöritin aika pitkään eikä mistään kanavasta tullut öljyä ollenkaan, taidan tempasta vielä öljypohjan auki kattoa näkyykö siellä mittän ihmeellistä.
Re: OM605 Öljynpaineet hukassa
Pumppaa turbon öljyntuloputkeen öljyä jollakin ni pitäisi paineet nousta. Ite kun tein kone remontin ja vein koneen mynälle pumppu päivitykseen ni sanos että kannattaa noin tehdä. Muuten voi olla aika hankalaa saada paineita nousemaan.
Mulla ei auttanu mitään vaikka suodatinjalasta tunki öljyä kanaviin. Vasta sen jälkeen kun pumppasin öljyä turbon öljyntulokanavaan. Sinbe hää kuilemma ilmatasku.
Mulla ei auttanu mitään vaikka suodatinjalasta tunki öljyä kanaviin. Vasta sen jälkeen kun pumppasin öljyä turbon öljyntulokanavaan. Sinbe hää kuilemma ilmatasku.
Re: OM605 Öljynpaineet hukassa
Vika löytyi, pumpun imusihti vastasi öljypohjaan eikä pumppu saanut öljyä, aika pienet on toleranssit kun tuo seuraava öljypohja tuli om602:sesta ja vertasin sitä om605;sen öljypohjaan niin imusihdin kohdalla ei ollut kuin noin 5mm korkeus ero. 602:sen öljypohja meni hettämällä paikalleen tuoreempaan moottoriin ilman pumpun vaihtoa. Imusihdin nokasta lekkasin sitä metallista "rattia" noin sentin matalammaksi ja nyt pelittää.