Paawo kakkonen - OM648
Re: Puolen kilon Paawo kakkonen - ahdinpuuhastelua OM648
.
Kyllä sen pystyy vaihtamaan itsekkin, helppo.
Mutta ilman tasapainotusta niin kestoikä voi olla mitä vaan.
Kyllä sen pystyy vaihtamaan itsekkin, helppo.
Mutta ilman tasapainotusta niin kestoikä voi olla mitä vaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Puolen kilon Paawo kakkonen - ahdinpuuhastelua OM648
ok, niin vähän ajattelinkin. Mitähän kustantaa tuommoinen tasapainoitus, suunnilleen?tuikku kirjoitti:.
Kyllä sen pystyy vaihtamaan itsekkin, helppo.
Mutta ilman tasapainotusta niin kestoikä voi olla mitä vaan.
W204 200 cdi -08
Re: Puolen kilon Paawo kakkonen - ahdinpuuhastelua OM648
.
Päivitetäänpäs hiukan.
Vnt-ahtimen kanssa on nyt puuhasteltu, sellaisen "amg+billettisiipi- 400hv".
Eipä ole tehot nousseet siitä ~kolmesta sadasta, mikä jo tuli käytännössä vakio-osilla.
No, aikani kun tyrkin päätä seinään, niin taisinkin keksiä syyn.
Tässä moottorissa ahtimen lähtö ja siinä kiinni oleva "äänenvaimentaja" on vähintäänkin kummallisen näköisesti toteutettu.
Se muovisuppilo taitaa nyt rajata ilman määrän siten, ettei tehoa voi nostaa, kun alkaa savuttamaan.
Ahtimen lähtö on ulkomitaltaan tarkalleen sen kokoinen, että 2,5" putki käy siihen päälle, vieläpä ihan nahkolleen, silikoonia vaan väliin ....
Sunnilleen tuollaisen teen tilalle, niin ei ainakaan tuo kohta luulisi ahdistavan.
Tuohon saan vielä itse hitsattua kunnon kiinnikkeetkin.

Päivitetäänpäs hiukan.
Vnt-ahtimen kanssa on nyt puuhasteltu, sellaisen "amg+billettisiipi- 400hv".
Eipä ole tehot nousseet siitä ~kolmesta sadasta, mikä jo tuli käytännössä vakio-osilla.
No, aikani kun tyrkin päätä seinään, niin taisinkin keksiä syyn.
Tässä moottorissa ahtimen lähtö ja siinä kiinni oleva "äänenvaimentaja" on vähintäänkin kummallisen näköisesti toteutettu.
Se muovisuppilo taitaa nyt rajata ilman määrän siten, ettei tehoa voi nostaa, kun alkaa savuttamaan.
Ahtimen lähtö on ulkomitaltaan tarkalleen sen kokoinen, että 2,5" putki käy siihen päälle, vieläpä ihan nahkolleen, silikoonia vaan väliin ....
Sunnilleen tuollaisen teen tilalle, niin ei ainakaan tuo kohta luulisi ahdistavan.
Tuohon saan vielä itse hitsattua kunnon kiinnikkeetkin.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Paawo kakkonen - OM648
Hyvinkin mahdolista tuo "kuristuminen" savutus/tehon rajautumine,
painetta riittää mutta tuotto kuristuu ahtaan kohdan takia(törmänyt moiseen polttoaineen kohdlla E85 käyttäessä)
näkisikö sitä ilmamassata
painetta riittää mutta tuotto kuristuu ahtaan kohdan takia(törmänyt moiseen polttoaineen kohdlla E85 käyttäessä)
näkisikö sitä ilmamassata
Mökkillä
'
'
Re: Paawo kakkonen - OM648
Laita väliin Wurth 2K-muovinkorjausliimaa, ei varmasti irtoa eikä vuoda. Liiman mukana tulee pari sekoitusnokkaa. Tuolla liimalla on tullut suljettua ecuja, kun on pitänyt reikä kairata ohjelmointia varten. Vaatii tosin oman liimapistoolin homman tekoon. Tämmönen tuli mieleen. 

044-0760422
Re: Puolen kilon Paawo kakkonen - ahdinpuuhastelua OM648
Jos haluaa välttää äkkinäisiä pinta-alan muutoksia ja pyörteitä, voi 2,5" putken tai käyrän halkaista ja supistaa siitä kartion, jossa toinen pää vastaa ahtimen ulostuloa ja siihen silikoni-tai kumiletku väliin. Tuossa kompressorin kierukkakotelossa on sama periaate.tuikku kirjoitti:...No, aikani kun tyrkin päätä seinään, niin taisinkin keksiä syyn.
Tässä moottorissa ahtimen lähtö ja siinä kiinni oleva "äänenvaimentaja" on vähintäänkin kummallisen näköisesti toteutettu.
Se muovisuppilo taitaa nyt rajata ilman määrän siten, ettei tehoa voi nostaa, kun alkaa savuttamaan.
Ahtimen lähtö on ulkomitaltaan tarkalleen sen kokoinen, että 2,5" putki käy siihen päälle, vieläpä ihan nahkolleen, silikoonia vaan väliin ....
Sunnilleen tuollaisen teen tilalle, niin ei ainakaan tuo kohta luulisi ahdistavan.
Tuohon saan vielä itse hitsattua kunnon kiinnikkeetkin...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Paawo kakkonen - OM648
.
Ainakin kuukausi menee, ennen kuin tämä ahtoputki - asia etenee.
Parantelen selkää nyt ensin.
Ainakin kuukausi menee, ennen kuin tämä ahtoputki - asia etenee.
Parantelen selkää nyt ensin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Paawo kakkonen - OM648
.
Mulla on ollut kesän tässä rinnalla toinenkin OM648 - projekti, jotkut arvaakin.
Siinä mennään moottoritehoissa nyt tasolla luokkaa 560hv/4300rpm ja hiukan vajaa 1000nm/3500rpm => eteenpäin jonkun matkaa.
Vaikeutena reilun viidensadan jälkeen on olut se, että jokainen hv lisäys on melkein pitänyt tappelemalla tapella sinne.
Nytkin ollaan selvästi menossa jotain pullonkaulaa kohden ...
Teho ei nouse oikein kirveelläkään, syötönvaraakin olisi, kun auto on ahtimen parhaalla toiminta-alueella käytännössä savuton.
Toki, kun ahtimena on yksi Holsetin hx40 superi, niin siihen peilattuna käyttökelpoinen kierroslukualue ja käyttöominaisuudet on saatu kuitenkin kohtuulliselle tasolle, noin 3000-5500rpm.
Ihme kyllä, pahin notkoselkäisyys käyristä on nyt saatu poikkeen ja muotoihin jopa pientä purjetta näkymään - se on hyvä merkki suorasuihkarissa, toimii.
Kuussatasen rikkominen olis tässä haaveena ja paras vääntökohta vielä alemmas, johonkin kolmen tonnin kantturoihin. Näyttää nyt, ettei ihan heti onnistu, vaikkei paljoa puutukkaan, mutta haaveita pitää olla.
Mutta tosiaankin, tämä kesä on mennyt vähän niin kuin harjoitellessa aihetta.
Mulla on ollut kesän tässä rinnalla toinenkin OM648 - projekti, jotkut arvaakin.
Siinä mennään moottoritehoissa nyt tasolla luokkaa 560hv/4300rpm ja hiukan vajaa 1000nm/3500rpm => eteenpäin jonkun matkaa.
Vaikeutena reilun viidensadan jälkeen on olut se, että jokainen hv lisäys on melkein pitänyt tappelemalla tapella sinne.
Nytkin ollaan selvästi menossa jotain pullonkaulaa kohden ...
Teho ei nouse oikein kirveelläkään, syötönvaraakin olisi, kun auto on ahtimen parhaalla toiminta-alueella käytännössä savuton.
Toki, kun ahtimena on yksi Holsetin hx40 superi, niin siihen peilattuna käyttökelpoinen kierroslukualue ja käyttöominaisuudet on saatu kuitenkin kohtuulliselle tasolle, noin 3000-5500rpm.
Ihme kyllä, pahin notkoselkäisyys käyristä on nyt saatu poikkeen ja muotoihin jopa pientä purjetta näkymään - se on hyvä merkki suorasuihkarissa, toimii.
Kuussatasen rikkominen olis tässä haaveena ja paras vääntökohta vielä alemmas, johonkin kolmen tonnin kantturoihin. Näyttää nyt, ettei ihan heti onnistu, vaikkei paljoa puutukkaan, mutta haaveita pitää olla.
Mutta tosiaankin, tämä kesä on mennyt vähän niin kuin harjoitellessa aihetta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Paawo kakkonen - OM648
Näitä Tuikun topikkeja on mukava lukia, varsinki siin ykköspaawo topikis tuli monasti AHAA
hymähykisä itelle. Harmi homma kyllä tuon BW:n ahtin särkyminen. Mitä mä oon noita muutaman päässy myimään ni
on kyllä ollu tykätty ahin ja aikas palijo puskenu moottorit woimaa ahtimen koko huomioon ottaen, tosin bensa kamppeita.
Toi BSR vehe pitäs kiikuttaa johki kunnon dynoon.
hymähykisä itelle. Harmi homma kyllä tuon BW:n ahtin särkyminen. Mitä mä oon noita muutaman päässy myimään ni
on kyllä ollu tykätty ahin ja aikas palijo puskenu moottorit woimaa ahtimen koko huomioon ottaen, tosin bensa kamppeita.
Toi BSR vehe pitäs kiikuttaa johki kunnon dynoon.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: Paawo kakkonen - OM648
Täällä kokkolassa olis linnus autolla raskaankaluston penkki jossa olis jo vähän painoa ja vastustakin rullilla. Miksiköhän paikalliset virittäjät ei sitä käytä?
auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: Paawo kakkonen - OM648
Huippunopeuden takia?
Paljon tuollaisen raskaankaluston penkin maksimi nopeus on?
Paljon tuollaisen raskaankaluston penkin maksimi nopeus on?
Re: Paawo kakkonen - OM648
.
Kyllä rullilla pitäis päästä väh. kahdensadan vauhtiin, jotta sille kiihtyvyydelle tulisi edes vähän mittaa.
Kerkiäisi ahdinkin herätä kunnolla.
Tien päällä kun mittaa tehon, niin on helppo saada varmasti täydelle rasitukselle sellaisia 10-15sek vetoja, joka riittää luotettavan tuloksen saamiseksi.
Tiellä mitatessa vielä sellainen etu, että tilanne vastaa "todellista" ajotilannetta, se on penkittämistä ankarampi voimansiirrolle ja vaikka tehoa näyttää tulevan näin vähän vähemmän, niin pidän tulosta kuitenkin luotettavampana.
Kilpurin suhteen tilannetta mutkistaa se, että kun se ei ole tieliikennelailinen.
Kyllä rullilla pitäis päästä väh. kahdensadan vauhtiin, jotta sille kiihtyvyydelle tulisi edes vähän mittaa.
Kerkiäisi ahdinkin herätä kunnolla.
Tien päällä kun mittaa tehon, niin on helppo saada varmasti täydelle rasitukselle sellaisia 10-15sek vetoja, joka riittää luotettavan tuloksen saamiseksi.
Tiellä mitatessa vielä sellainen etu, että tilanne vastaa "todellista" ajotilannetta, se on penkittämistä ankarampi voimansiirrolle ja vaikka tehoa näyttää tulevan näin vähän vähemmän, niin pidän tulosta kuitenkin luotettavampana.
Kilpurin suhteen tilannetta mutkistaa se, että kun se ei ole tieliikennelailinen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Paawo kakkonen - OM648
Tuo 560hv on varmaan pelkällä dieselillä? Onko Tuikulla tietoa tai edes arvausta kuinka paljon mahtaa kaasuilla antaa tehoa? Ilmeisesti kisoissa kaasut on ollut käytössä?
C320 cdi sport edition -05 (291hv/737nm)
ex.w202 c250 TD -95
ex.w202 c250 TD -95
Re: Paawo kakkonen - OM648
Minkä sortin kilpuri on kyseessä?TommiS kirjoitti:Tuo 560hv on varmaan pelkällä dieselillä? Onko Tuikulla tietoa tai edes arvausta kuinka paljon mahtaa kaasuilla antaa tehoa? Ilmeisesti kisoissa kaasut on ollut käytössä?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Paawo kakkonen - OM648
"Black smoke racing"
Re: Paawo kakkonen - OM648
Joo, dieselillä.TommiS kirjoitti:Tuo 560hv on varmaan pelkällä dieselillä? Onko Tuikulla tietoa tai edes arvausta kuinka paljon mahtaa kaasuilla antaa tehoa? Ilmeisesti kisoissa kaasut on ollut käytössä?
Kaasu ei tuossa anna yhtään lisätehoa, sitä käytetään ainoastaan kisoissa ahtimen herättämiseen, minkä se hyvin hoitaakin.
Vaste kaasupolkimeen on parempi, kaasun tulo loppuu 1,5bar kohdalla, jolloin Holsetti on jo hyvin alueella.
Kaasulle on oma (ohjelmoitava) ohjaimensa.
Kaasupohjassa ei tule yhtään savuakaan max tehon kierroksilla, joten kaasusta ei olisi mitään apuakaan, se kun on vaan katalyytti, tarvii "ylim" polttoainetta lisätehon tuottoon, heräämisvaiheessa softassa on riittävästi ruiskutusta, jotta kaasu "toimii", ahdin herääkin sillä käytännössä heti.
Koska moottori on käytännössä vielä vakion kaltainen, niin käytännössä suurin vielä jollain lailla käyttökelpoista kierrosaluetta antava ahdin on tuo 40,n superin kokoluokka.
Ei hyövää suurentaa ilman perusteellista muutosta järjestelmän ilmankiertoon, nykyisellään ilman määrät ei riitä suuremmille ahtimille, toiminta-alue kapenee huomattavasti ja samalla hankaloittaa koko käyttöä.
Suhteellisen korkeaviritteinen dieseli kapealla käyttökelpoisella kierroslukualueella käytännössä toimii juuri niin hyvin, kuin saat ahtimen toimimaan.
Kierroksilla ei oikein voi paikata puutteita heräämisessä, koko vääntö olisi saatava käyttöön.
Ahtimen suurentamiseen nykyisestä ei ole edes tarvetta, ilmantuotto vielä riittää hyvin, ollaan vasta päästy parhaalle alueelle.
Lisätehon tulpat on ihan jossain muualla.
Noin 500 tulee tästä moottorista näköjään suhteellisen helposti, oikein mitoitetut osat vaan tarvii ja vähän läppäriä näyttää tallin ovelta, niin se on melkein siinä.
Eikä tarvi oikeastaan vielä käyttöominaisuuksista tinkiä.
Suunnilleen 500 on sellainen mukava tasaluku tehoa vanhan riihitontun autoon.
Ja oikeastaan sillä auto jo liikkuukin ihan hyvin.
Sääli, etten nyt vielä oikein kerinnyt siitä nauttia, kun tämä alkutaival on taas mennyt enemmän niin kuin jatkuvan korjaamisen merkeissä.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Paawo kakkonen - OM648
Hauska kaasu kyllä herätellee kivasti kaverin 3L diseli heräili 55holsetin kanssa varitin alle 11s vauhtia
voiman siirtokin silti kesti kohtuudella
voiman siirtokin silti kesti kohtuudella
Mökkillä
'
'
Re: Paawo kakkonen - OM648
.
Tänään olinkin ahkerana.
Hyvän ystävän avustuksella sain vihdoin ahtimelta lähtevän ahtoputken alkuosan vaihdettua paremman kokoiseksi.
Pari kuvatusta kohteesta, niin helpompi hahmottaa, ehken joku keksii vielä paremman ratkaisun.



Tänään olinkin ahkerana.
Hyvän ystävän avustuksella sain vihdoin ahtimelta lähtevän ahtoputken alkuosan vaihdettua paremman kokoiseksi.
Pari kuvatusta kohteesta, niin helpompi hahmottaa, ehken joku keksii vielä paremman ratkaisun.



.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Paawo kakkonen - OM648
tuikku kirjoitti:.
Tänään olinkin ahkerana.
Hyvän ystävän avustuksella sain vihdoin ahtimelta lähtevän ahtoputken alkuosan vaihdettua paremman kokoiseksi.
Pari kuvatusta kohteesta, niin helpompi hahmottaa, ehken joku keksii vielä paremman ratkaisun.
[ http://i58.tinypic.com/2m3g11c.jpg ]
[ http://i60.tinypic.com/33at7wm.jpg ]
[ http://i57.tinypic.com/5pq34.jpg ]
2kuvatuksessa näkyy että ratkaisu on hyvä klemmari/liima systeemi tiivistää ja pultit/latan pala pitää paikallaan
vielä kun varmista että sisä saumasta ei irtoa mitään kuvatuksessa kun näytäis että voi jotain hilseillä
irallin sovitus putki on siinäkän miellesä hyvä jos joutuu ahdinta vaihtelemaan niin ei tarvitse hitsata joka kerta uutta pätkää ahtimeen
Mökkillä
'
'
Re: Paawo kakkonen - OM648
Niin onko tuo nyt alkujaan c30 vai 320 ahdin?
Re: Paawo kakkonen - OM648
.
Auton oma ahdin, siis tavallinen 320cdi,n sähköohjattu OM648,sta.
Hökötys kannattaa rakentaa.
Märkä tie nyt, niin etten voi mitata, kun on saksan kitkat alla ja sutii sen verran raivokkaasti vielä kolmosella.
No jotain luokkaa 350/850 sain näytölle, muttei se pidä paikkaansa, kun sutii vaan.
Koetan korjata tilannetta ...
Auton oma ahdin, siis tavallinen 320cdi,n sähköohjattu OM648,sta.
Hökötys kannattaa rakentaa.
Märkä tie nyt, niin etten voi mitata, kun on saksan kitkat alla ja sutii sen verran raivokkaasti vielä kolmosella.
No jotain luokkaa 350/850 sain näytölle, muttei se pidä paikkaansa, kun sutii vaan.
Koetan korjata tilannetta ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Paawo kakkonen - OM648
.
Jonkinlaisen lapun sai aikaiseksi, kun varovasti yrittää kaasua painaa.
Mulla on jo sellaiset saksan kitkat syksyä varten alla, jotka sutii ja sutii vaan kolmosella, koko ajan, ihan loppuun asti.
Täytyy yrittää, jos vaikka tuo selkä antais jossain vaiheessa sen verran perään, että kokeilisin vielä kesärenkailla.
Kolmonen ei ole se paras vaihde, mutta kun sillä aloitin, niin vertailukelpoisuuden vuoksi en viitsi nyt vaihtaa.
No ihan kuitenkin ok tulos, kun tiedän ettei tässä ole kaikki, kyllä tällä talven ajaa.
Hiukan vajaa 370 ja hiukan reilu 900.

Jonkinlaisen lapun sai aikaiseksi, kun varovasti yrittää kaasua painaa.
Mulla on jo sellaiset saksan kitkat syksyä varten alla, jotka sutii ja sutii vaan kolmosella, koko ajan, ihan loppuun asti.
Täytyy yrittää, jos vaikka tuo selkä antais jossain vaiheessa sen verran perään, että kokeilisin vielä kesärenkailla.
Kolmonen ei ole se paras vaihde, mutta kun sillä aloitin, niin vertailukelpoisuuden vuoksi en viitsi nyt vaihtaa.
No ihan kuitenkin ok tulos, kun tiedän ettei tässä ole kaikki, kyllä tällä talven ajaa.
Hiukan vajaa 370 ja hiukan reilu 900.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Paawo kakkonen - OM648
Onx iso muutos tehty vakioahtimeen et saa nuo tehot..
Re: Paawo kakkonen - OM648
Paljonkohan lämpötehoa tuo vesijäähdytetty turbo olis tuonu vesikiertoon talvella... Harmi kun meni rikki.
Re: Paawo kakkonen - OM648
.
Eri malliset vakioahtimet vaativat hiukan erilaiset koneistukset.
Mutta, kaipa näitä voi sanoa suuriksi muutoksiksi.
Borg Warnerin hukkalämpö jäi testaamatta.
Eri malliset vakioahtimet vaativat hiukan erilaiset koneistukset.
Mutta, kaipa näitä voi sanoa suuriksi muutoksiksi.
Borg Warnerin hukkalämpö jäi testaamatta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Paawo kakkonen - OM648
Oletko kysellyt että saako tuohon Borgiin uutta akselia mistään?
diipa daapa...
Re: Paawo kakkonen - OM648
.
Pitkästä aikaa on tullut nyt ajeltua mersulla, kun puimuri on telakalla.
Lunta on sen verran, että lukkoperän mukanaan tuoman etenemiskyvyn paranemisen kyllä selvästi huomaa.
Siinä kohden, missä yksivetoisena alkaa lumessa meno takkuamaan, vetää lukon kanssa vielä peräkärryä komiasti.
Tähän omaani Quaife maksoi 1600+asennus, eli kyllähän se maksoi, mutta suosittelen kuitenkin, paras jälkiasennus lisävaruste.
Muuten mekkeri on ihan pelannut, kop kop.
Vaimohan tällä nyt on ajellut.
Pro Turbo tekee koesovitettavaksi 10# pakopesällä 35,sen Holsetin tähän, kiinteällä hukkaportilla - joo, on huonompi, mutta helpompi asennella.
Kunhan saan bemarin liikenteeseen, niin pitää käyttää pellin alla jigiä varten.
Sellaista viidensadan pakettia ajattelen, herääminen siten että 1500-2000rpm välillä pitää jo kunnon tohina alkaa, käyttömukavuudesta ei tingitä, max tehosta voidaan. Se on kuitenkin ensi kesän juttuja se lopullinen sovittelu.
Puimurin turboa odottelen ja pikkuisen alkaa jo hermostuttamaan, kun tuntuu niin pitkältä tuo aika ja kokeilemaan pitäisi päästä ...
Pitkästä aikaa on tullut nyt ajeltua mersulla, kun puimuri on telakalla.
Lunta on sen verran, että lukkoperän mukanaan tuoman etenemiskyvyn paranemisen kyllä selvästi huomaa.
Siinä kohden, missä yksivetoisena alkaa lumessa meno takkuamaan, vetää lukon kanssa vielä peräkärryä komiasti.
Tähän omaani Quaife maksoi 1600+asennus, eli kyllähän se maksoi, mutta suosittelen kuitenkin, paras jälkiasennus lisävaruste.
Muuten mekkeri on ihan pelannut, kop kop.
Vaimohan tällä nyt on ajellut.
Pro Turbo tekee koesovitettavaksi 10# pakopesällä 35,sen Holsetin tähän, kiinteällä hukkaportilla - joo, on huonompi, mutta helpompi asennella.
Kunhan saan bemarin liikenteeseen, niin pitää käyttää pellin alla jigiä varten.
Sellaista viidensadan pakettia ajattelen, herääminen siten että 1500-2000rpm välillä pitää jo kunnon tohina alkaa, käyttömukavuudesta ei tingitä, max tehosta voidaan. Se on kuitenkin ensi kesän juttuja se lopullinen sovittelu.
Puimurin turboa odottelen ja pikkuisen alkaa jo hermostuttamaan, kun tuntuu niin pitkältä tuo aika ja kokeilemaan pitäisi päästä ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Paawo kakkonen - OM648
.
Joulua odotellessa koesovittelin Holsettia konehuoneeseen - ja mahtuihan se.
Pakopesä tässä on nyt pieni, pienennetty vielä edellisestäkin suunnitelmasta, mutta tarkoituksella, haluan panostaa kaiken heräämiseen.
Kyllä se siihen viiteen sataan riittää, käyttömukavuudesta en vaan halua edelleenkään tinkiä pätkääkään.


Puimurikin on nyt liikenteessä. 535d
Noin 480/950 lähti tehoa.
Tehoon vaikuttavina muutoksina ainoastaan, cooleri, dpf ja isompaan ahtimeen.
Ahtimen ilmanottoa näpläsin pikkuisen, mutta esim pakoputki on vakio ja katti paikoillaan.
Korkeapainepumpusta loppui tuohon tuotto, muuten olis 500,nen menny rikki.
K26,n muutos vähän erilainen, kun mitä muut on tehneet.
Joulua odotellessa koesovittelin Holsettia konehuoneeseen - ja mahtuihan se.
Pakopesä tässä on nyt pieni, pienennetty vielä edellisestäkin suunnitelmasta, mutta tarkoituksella, haluan panostaa kaiken heräämiseen.
Kyllä se siihen viiteen sataan riittää, käyttömukavuudesta en vaan halua edelleenkään tinkiä pätkääkään.


Puimurikin on nyt liikenteessä. 535d
Noin 480/950 lähti tehoa.
Tehoon vaikuttavina muutoksina ainoastaan, cooleri, dpf ja isompaan ahtimeen.
Ahtimen ilmanottoa näpläsin pikkuisen, mutta esim pakoputki on vakio ja katti paikoillaan.
Korkeapainepumpusta loppui tuohon tuotto, muuten olis 500,nen menny rikki.
K26,n muutos vähän erilainen, kun mitä muut on tehneet.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Paawo kakkonen - OM648
.
No ei
Kesään se menee.
Olen nyt niin tykästynyt tuohon puimurin tuplaturboon, että mersuun tulee vastaavan lainen.
Kahdelle Holsetille tulee.
Pari "omaa patenttia" tietysti mukana.
Puimurissa pumpun modaus ja vesi/metanoli ruiskutus.
Tunsitkos sen katuauto-fiin takana olevan kaverin ?
Pitäis oikeastaan ensin keskustella kokoonpanosta.
No ei
Kesään se menee.
Olen nyt niin tykästynyt tuohon puimurin tuplaturboon, että mersuun tulee vastaavan lainen.
Kahdelle Holsetille tulee.
Pari "omaa patenttia" tietysti mukana.
Puimurissa pumpun modaus ja vesi/metanoli ruiskutus.
Tunsitkos sen katuauto-fiin takana olevan kaverin ?
Pitäis oikeastaan ensin keskustella kokoonpanosta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5