Hieman apuja kaipais.
Starttaus ongelmaa kun kone lämmin. Kylmänä lähtee hyvin käyntiin ja lämpimänäkin muutaman starttaus kerran jälkeen käynnistyy. Puskee mustaa jonnin verran, ilmamassamittari vaihdettu hiljattain ja sekin tuntuis olevan ny sökönä taasen. Mistä moinen starttaus ongelma voisi johtua? Uusi ilmamassamittari ollut noin kuukauden ja nyt ajaessa heittäis auton johonkin vikatilaan, ei lähe minnekkään ja sitten taas välillä lähtee normaalisti.
Mistä vikaa lähteä paikantelemaan? Kiitos!
w203 220cdi -02 aut.
Re: w203 220cdi -02 aut.
Vian paikannus tapahtuu starilla, täällä voi heitellä sivistyneitä arvauksia; kylmä ok - lämmin ei startiongelma on yleensä kampikulma- tai nokka-anturi, mutta voi joskus olla vuotava ruisku tai pumppukin. Savu taas on ehkä täysin muusta johtuvaa, turbon ja/tai egr:n toimimattomuuteen viittaavaa. Moniongelmaisten autojen vian etsintä on kertaluokka hankalampaa kun jokin vika voi piilottaa/harhauttaa toista vikaa... jos auto on vikatilasssa (mm. ei kierrä yli 3000) ja korjaantuu vain startilla, pitäisi siitä jäädä vikakoodi. Mutta sitten perinteinen 'ahtopaine alhainen' taas ei yksin paljoa kerro, pitää seurata niitä ehdotettuja testauksia jne.
W219 320CDI -07
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w203 220cdi -02 aut.
.
Lämpimän moottorin käynnistymisongelmat liittyy monesti kampiakselin, tai nokka-akselin asentotunnistimen rikkoontumiseen.
Lämpimän moottorin käynnistymisongelmat liittyy monesti kampiakselin, tai nokka-akselin asentotunnistimen rikkoontumiseen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: w203 220cdi -02 aut.
Saan starin huomenna ja täytyy sit lueskella vikakoodit ja sen mukaan tehä toimenpiteitä.