RH kirjoitti:Mukava, että jollain on tämmönenkin asenneW205 kirjoitti:Muutama viiko sitten syttyi keltainen moottorin vika valo. Ei kun soittamaan 24 tunnin päivystykseen. Katsoin numeron huoltovihosta ja soittelin parin tunnin ajan numeroon johon ei vastattu. Ihmettelin miksi ei vastaa , joten menin nettiin ja katsoin numeron.Aivan eri numero kuin huoltovihossa. Nyt jo vastattiin heti ja kerroin asiani. Nainen toisessa päässä kyseli tietoja ja ongelmasta. Sanoi, ettähuoltomies soittaa kohta. Huom. kello oli 21.15 kun soitin. Heti pirisi puhelin ja kaveri kysyi, että olet soittanut.Kerroin mikä oli ongelma ja kaveri sanoi, että tää on yksityinen puhelin (eli se väärä numero).Kerroin mistä sain numeron ja kaveri kiitti kovasti ja sanoi soittavansa Vehoon aamulla. Hetken päästäsoitti huolto mies ja kyseli, että voisinko ajaa Vehoon Pitäjänmäelle. Ajoin sinne ja kaveri luki vikakoodit. Diagnoosi, viallinen NOX anturi. Ei kun tilaamaan sellainen. Hyvä tuuri oli se, että Lommilan varastoon oli aamulla tullut 7 kappaletta antureita. (onkohan tehdas antanut ohjeet, että saattaa mennä rikki). 40 minuutin kuluttua anturi tuotiin ja laitettiin kiinni autoon. Testattiin vielä , että ei tule vikakoodeja. Kotiin lähdin kello 23.55. Mielestäni oli todella hyvä palvelu. Autollani oli ajettu n.11000 km.
Tunnen useammankin ihmisen, jotka olis voinut vi****ntua viimeisen päälle ja kommentoida, että "...tanan paska otti ja hajos sitte jo! Melkein uusi auto. Eikä edes halpa! Korjasivat sentään, vaikka yötä myöten joutu odottelemaan eikä ketään meinannu puhelimeenkaan ensin saada..."
W205 kirjoitti:Eivät ole olleet. Tässä vikalista 2014 heinäkuusta lähtien. Ohjauksen takaisinkutsu, CD soitin aloitti levyn alusta aina kun auto oli sammutettu,uusi softa korjas ongelman, bensakorkin luukku ei istunut kunnolla, eka oli näyttö viasta jota yrittivät korjata. Ei onnistuneet sillä kansi on muovia. Tilattiin uusi kansi ja uudestaan Veholle. Väri oli aivan toinen mitä auto oli vaikka nimenomaan painotin, että onko varmaan tulossa oikea väri. Ei ollut. Ei kun uusi tilaus ja odottelin 3 viikkoa soittoa eikä tullut. Soitin talkaisin ja kas kansi oli tullut. Nyt tärppäs. Avaimesta meni paristo 6kk kesti.Eiku Veholle . Otin toisen aivaimen käyttöön ja parin viikon kuluttua taas pariston vaihtoon.Sitten alkoi akku ongelmat kun talvi tuli. Piti itse todistaa Veholle, että akku on sökö.Eivät uskoneet vaikka kävin Pitskussa. Sitten monen sähköpostin jälkeen käskivät mennä taas Pitskuun mittaamaan akun varaustilaa. Eivät saanet mitattua heidän testereillä. Pitäisi akku ladata ensiksi täyteen. Tass seuraavalla viikolla Veholle ja laina auto alle. Iltapäivällä soittivat, että akku oli sökö ja tule hakemaan autosi. Autossa on vain 60aH tunnin akku , joten talvella taas menee sököksi. Ajan vain lyhyitä matkoja talvella. On Defan akku laturi asennettu. Huhtikuussa syttyi keltainen varoitus valo ja soitto huolto autoon. Vein kello 21.30 auton Veholle ja testeri kiinni. Nox anturihan oli mennyt. Puolilta öin olriin valmiit kun osa toimitettiin Lommilasta. Onneksi aamulla oli varastoon tullut 7 kpl antureita. Taitaa olla kulutus tavaraa. Eka huolto jossa sanoin , että jarrut vinkuu. Heinäkuussa soittivat, että pitäis viedä auto Veholle . Joku anturi pitäisi kiinnittää bensatankissa. Ja sitten tämä ilmastointi ongelma.Vielä pitäisi valittaa kun Burmester ovi kaiutin rämisee kun puhelimessa puhun. Ikkuna karmeista kuuluu kovaa suhinaa yli 80 ajaessa. Otetaan ne asiat sitten pöydälle. Että tällainen Mersu.
Ymmärrän hyvin, että kuppi alkaa lopulta kaatua, vaikka nuo useimmat vaivat nyt onkin tyyliä "jatkojalostetaan uutta automallia käyttäjäkokemuksin". Siltikin.
Rouvan kansanvaunu kävi juuri ensimmäisessä (itse haluamassani ylimääräisessä) 15tkm öljyhuollossa. KG-avaimen paristo alkoi ilmaista vaihtotarvetta juuri sopivasti muutama päivä ennen huoltoa. Kesti sen 7kk ja on kuulemma tuossa järjestelmässä ihan normaali kestoikä. Pariston vaihto kustansi huollon yhteydessä muutaman euron, eikä itse huoltokaan kuin muutaman kympin. Öljyt kyllä oli mielestäni vähän arvokkaat... Autossa sinällään ei ole ollut mitään vikaa. Takuuhommina tosin säädettiin pyöränkulmia, kun olen uudesta asti aina tuolla ajaessani kiinnittänyt huomiota "japanialaiseen" ajokäytökseen
Tuli muuten kuntoon ja menee kuin juna eikä enää kiemurtele eikä ota kummallisia sivuliikkeitä.
Lähipiiriin on ihan alkusyksystä tulossa 205 nelimaticci. Katsotaan ja ihmetellään sitä sitten, että miten pelaa ja miltä maistuu.