Ulina Perä/kannatin
Ulina Perä/kannatin
313CDI Maxi Sprintteri ulisee jostain sieltä takaa...
Ulinassa on se erikoisuus että se muuttuu kuorman mukaan. Kertooko se jotakin?
Tyhjänä ajettaessa huutaa, mutta kun lyö puol tonnia lastia niin kuuluu vain pieni ulina.
Eli onko se äänen lähde perä vai kardaanin kannatin laakeri, vai mikä se on?
Ulinassa on se erikoisuus että se muuttuu kuorman mukaan. Kertooko se jotakin?
Tyhjänä ajettaessa huutaa, mutta kun lyö puol tonnia lastia niin kuuluu vain pieni ulina.
Eli onko se äänen lähde perä vai kardaanin kannatin laakeri, vai mikä se on?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Pyöränlaakeri
Unohtui mainita sellainen sivuseikka että ääni muuttuu paitsi kuorman, myös kaasupolkimen asennon mukaan.
Pitää testata tuo pyörän laakeri. Eiköhän sen pysty testaamaan nostamalla auto ilmaan ja pyörittämällä rengasta, jos ei kuulu rahinaa niin vika ei ole siinä. Vai?
Itse epäilen tuota kardaanin kannatinlaakeria. Kardaanihan on eri asennossa silloin kun on paljon kuormaa.
Vai onko tuo toive ajattelua? (laakeri halvempi kuin perä)

Unohtui mainita sellainen sivuseikka että ääni muuttuu paitsi kuorman, myös kaasupolkimen asennon mukaan.
Pitää testata tuo pyörän laakeri. Eiköhän sen pysty testaamaan nostamalla auto ilmaan ja pyörittämällä rengasta, jos ei kuulu rahinaa niin vika ei ole siinä. Vai?
Itse epäilen tuota kardaanin kannatinlaakeria. Kardaanihan on eri asennossa silloin kun on paljon kuormaa.
Vai onko tuo toive ajattelua? (laakeri halvempi kuin perä)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Kyllä.epk kirjoitti:uliseeko aina vai vain tietyssä nopeudessa(nopeuksissa) ?
60-65 ja 80-90 on pahimmat, mutta ulisee siis aina kun vauhtia on yli 50km/h
Eli molemmat.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
noniin, perä nostettu ilmaan ja pyöritelty renkaita. Pyörän laakerit tuntuisi olevan kunnossa.
Rengasta kun pyöräyttelee edes takas, niin kannatinlaakerin paikkeilta kuuluu kolahdus. (ilmeisesti siitä laakerin viereisestä nivelestä)
Hankalaa kun ei voi mennä auton alle kuuntelemaan että mistä se ulina tulee 80km/h vauhdissa
Rengasta kun pyöräyttelee edes takas, niin kannatinlaakerin paikkeilta kuuluu kolahdus. (ilmeisesti siitä laakerin viereisestä nivelestä)
Hankalaa kun ei voi mennä auton alle kuuntelemaan että mistä se ulina tulee 80km/h vauhdissa

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Helppo vaihtaaBomber4 kirjoitti:Kovasti kannatan kardaanin kannatin laakeria. Tuon pituus kun muuttuu kuorman mukaan ja saattaa laakerin välykset poistua tai toisin päin. Helpoin vielä vaihtaa.

koko kardaaninhan osaan varmaankin irroittaa autosta, mutta mitenkäs se kannatinlaakeri lähtee irti siitä kardaanista? ja vielä pitäisi se uusikin saada oikein/rikkomatta paikalleen.
Ohjeita tollolle, kiitos.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
ennen kun irroitat kardanin ,, nii laita merkkejä niin että varmasti tulee samaan asentoon kun oli pysyy tasapaino joolai liidulla laitat merkitJeremyH kirjoitti:Helppo vaihtaaBomber4 kirjoitti:Kovasti kannatan kardaanin kannatin laakeria. Tuon pituus kun muuttuu kuorman mukaan ja saattaa laakerin välykset poistua tai toisin päin. Helpoin vielä vaihtaa.![]()
koko kardaaninhan osaan varmaankin irroittaa autosta, mutta mitenkäs se kannatinlaakeri lähtee irti siitä kardaanista? ja vielä pitäisi se uusikin saada oikein/rikkomatta paikalleen.
Ohjeita tollolle, kiitos.
siinä on vauhtia pyöriessä

c180T 1997 330000KM
No niin, sprinteri on käynyt oikein korjaamolla (lohkolämppärin laitossa) ja sieltäkin sanottiin että ei se ole kardaanin kannatinlaakeri vaan se on se perä mikä huutaa...
Kai se on sitten pakko uskoa, kun korjaamon sedät, mersuforumilaiset ja volkkarimiehetkin jo laulavat kuorossa että se on perä mikä huutaa...
Mistä saa selville mikä perä mulla on?
Sopiiko VW LT:n perä sprinteriin?
Kai se on sitten pakko uskoa, kun korjaamon sedät, mersuforumilaiset ja volkkarimiehetkin jo laulavat kuorossa että se on perä mikä huutaa...
Mistä saa selville mikä perä mulla on?
Sopiiko VW LT:n perä sprinteriin?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Onko se 4.111 vai mikä?JeremyH kirjoitti:Mistä saa selville mikä perä mulla on?
Sopiiko VW LT:n perä sprinteriin?
Lukeeko se jossain?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Minä kans pohdin asiaa jo pitkään kuitenkin voin sanoa että tukilaakeri ja se putki pysyy samassa asennossa lastista huolimattaJeremyH kirjoitti:Onko se 4.111 vai mikä?JeremyH kirjoitti:Mistä saa selville mikä perä mulla on?
Sopiiko VW LT:n perä sprinteriin?
Lukeeko se jossain?
mutta siinä vieressä on se taite Ristipää sen asento muuttuu lastista riippuen ... voisko perä taittua hieman vedättäessä siis kardaania vääntäen ylähäspäin .. heh tuumii
laittakaa lisää mitä tuumitte
c180T 1997 330000KM
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma 03.05.2010 19:51
Re: Ulina Perä/kannatin
Mulla ulisee kaikissa nopeuksissa mistä todennäköisemmin johtuu, laakeri vai matopyörä. Pyöränlaakerit ok
Ulisee enemmän moottorijarrulla
Mutta sekin vaihtelee esim tänään kun ajelin niin ei ulissut juurikaan
Öljyt juuri vaihettu
Ulisee enemmän moottorijarrulla
Mutta sekin vaihtelee esim tänään kun ajelin niin ei ulissut juurikaan
Öljyt juuri vaihettu
Re: Ulina Perä/kannatin
Se on perä joka ulisee .... siinä perässä on numerot stanssattuna vasemmalla puolen alhaalla ihan perässäoldsmobile_83 kirjoitti:Mulla ulisee kaikissa nopeuksissa mistä todennäköisemmin johtuu, laakeri vai matopyörä. Pyöränlaakerit ok
Ulisee enemmän moottorijarrulla
Mutta sekin vaihtelee esim tänään kun ajelin niin ei ulissut juurikaan
Öljyt juuri vaihettu
jo pitäis löytyä
c180T 1997 330000KM
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma 03.05.2010 19:51
Re: Ulina Perä/kannatin
Onkohan noissa samaa ongelmaa kuin w211 perissäj joissa on vain joka toinen kuula lazkereissa ja ovat vaihtaneet sitten ulinan takia kokonaisia,oikeita laakereita jolloin ulinat hävinneet....säästöäkö?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-