W211 Automaattilaatikko

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W211 Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Tuo w/s nappi tekee sen, että lähtee w asenossa aina kakkos vaihteella liikkeelle.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
--Make78--
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Su 27.10.2013 15:19
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: W211 Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja --Make78-- »

arska10 kirjoitti:Tuo w/s nappi tekee sen, että lähtee w asenossa aina kakkos vaihteella liikkeelle.
Ei välttämättä.. viime talvena tutkiskeltiin starilla omasta W211:stä vaihtoja ja huomattin, että lähtee aina ykkösellä molemmista w tai s asennoista
MB W211 200cdi Avantgarde -07
mixum
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 16.05.2012 10:49
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: W211 Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja mixum »

Sen tiedän. Mutta onko jollain muulla käynyt niin että kun sitä painaa niin huomaa suuren liikahduksen autossa? Voisiko siis perässä olla vika tuon 1-2 vaihtamisen välissä?
S213 e200 AMG -19

S212 e220 AMG -14

s212 e350cdi AMG -10

s211 e320cdi -03

s210 e320cdi -02
Mauni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 01.09.2015 18:09
Paikkakunta: Uusimaa

Re: W211 Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja Mauni »

Vieläkö rykii 1-2?
Diesel on voimaa ja turbodiesel ylivoimaa.
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Re: W211 Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja G280E »

sportilla lähti mulla tiheemmällä vaihteella kun W:llä tai ainakin tuntui siltä,muusta en tiedä.vaihdot on huomattavasti iskevämpiä muutenkin kuin,w/Winter/talvi modella missä laatikko on modattu lähteen pehmeästi luistoa maksimoivasti.
Onko kuitenkaan laatikossa vikaa?
Käsittääkseni missään ei varoiteta käyttämästä jatkuvasti,kumpaa tahansa modea?
Itse käytin pääosin tuota w asetusta,koska vaihdot oli niin unenomaisen upeita.
joitain kertoja joutu bemmisäätäjien kans punaisiin jolloin tietty S ja luistonestomiinus ...
Aina kun vaihto modea pienes vauhdis,tuntui tietysti napin painalluksen jälkeen nykäisy ja olis kyl ollu enempi outo fiilis,jos mitään ei olis tapahtunut..kylmä kytkin ilman osoitetta tai kytkentää.

editt:
siis ex 211 320cdi,
ettei tule verensyöksyä kenelleen.
Viimeksi muokannut G280E, Ti 22.09.2015 22:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 400 cdi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

G280E kirjoitti:sportilla lähti mulla tiheemmällä vaihteella kun W:llä tai ainakin tuntui siltä,muusta en tiedä.vaihdot on huomattavasti iskevämpiä muutenkin kuin,w/Winter/talvi modella missä laatikko on modattu lähteen pehmeästi luistoa maksimoivasti.
Onko kuitenkaan laatikossa vikaa?
Käsittääkseni missään ei varoiteta käyttämästä jatkuvasti,kumpaa tahansa modea?
Itse käytin pääosin tuota w asetusta,koska vaihdot oli niin unenomaisen upeita.
joitain kertoja joutu bemmisäätäjien kans punaisiin jolloin tietty S ja luistonestomiinus ...
Aina kun vaihto modea pienes vauhdis,tuntui tietysti napin painalluksen jälkeen nykäisy..

editt:
siis ex 211 320cdi,
ettei tule verensyöksyä kenelleen.
jos vaihto ehdot on s/w niin s=standart ja w=winter
Mökkillä
'
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Re: W211 Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja G280E »

FinlandMerceds kirjoitti:
G280E kirjoitti:sportilla lähti mulla tiheemmällä vaihteella kun W:llä tai ainakin tuntui siltä,muusta en tiedä.vaihdot on huomattavasti iskevämpiä muutenkin kuin,w/Winter/talvi modella missä laatikko on modattu lähteen pehmeästi luistoa maksimoivasti.
Onko kuitenkaan laatikossa vikaa?
Käsittääkseni missään ei varoiteta käyttämästä jatkuvasti,kumpaa tahansa modea?
Itse käytin pääosin tuota w asetusta,koska vaihdot oli niin unenomaisen upeita.
joitain kertoja joutu bemmisäätäjien kans punaisiin jolloin tietty S ja luistonestomiinus ...
Aina kun vaihto modea pienes vauhdis,tuntui tietysti napin painalluksen jälkeen nykäisy..

editt:
siis ex 211 320cdi,
ettei tule verensyöksyä kenelleen.
jos vaihto ehdot on s/w niin s=standart ja w=winter

No kyl mulle tuli vaihtamisnopeuden muutoksesta enempi sport fiilikset weehen nähden :thumbup:
Ja jos ajattelen mersun standart vaihtoja tuolta seitkytluvulta tänne,en kyl mitenkään mieltäisi tässä tapauksessa s:ää standartiksi.vanhatkin ässä automaatit vaihtoi kyl ihan unen omaisesti w116 jne...
Mut periaatteessa olen kyllä samaa mieltä et toinen vaihto ehdoista olis niinkus enempi vakiosävellys...
Kuitenkin sillä mielin et W asetuksissa liikkeelle lähdetään kakkosvaihteella!
W163 400 cdi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

G280E kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
G280E kirjoitti:sportilla lähti mulla tiheemmällä vaihteella kun W:llä tai ainakin tuntui siltä,muusta en tiedä.vaihdot on huomattavasti iskevämpiä muutenkin kuin,w/Winter/talvi modella missä laatikko on modattu lähteen pehmeästi luistoa maksimoivasti.
Onko kuitenkaan laatikossa vikaa?
Käsittääkseni missään ei varoiteta käyttämästä jatkuvasti,kumpaa tahansa modea?
Itse käytin pääosin tuota w asetusta,koska vaihdot oli niin unenomaisen upeita.
joitain kertoja joutu bemmisäätäjien kans punaisiin jolloin tietty S ja luistonestomiinus ...
Aina kun vaihto modea pienes vauhdis,tuntui tietysti napin painalluksen jälkeen nykäisy..

editt:
siis ex 211 320cdi,
ettei tule verensyöksyä kenelleen.
jos vaihto ehdot on s/w niin s=standart ja w=winter

No kyl mulle tuli vaihtamisnopeuden muutoksesta enempi sport fiilikset weehen nähden :thumbup:
Ja jos ajattelen mersun standart vaihtoja tuolta seitkytluvulta tänne,en kyl mitenkään mieltäisi tässä tapauksessa s:ää standartiksi.vanhatkin ässä automaatit vaihtoi kyl ihan unen omaisesti w116 jne...
Mut periaatteessa olen kyllä samaa mieltä et toinen vaihto ehdoista olis niinkus enempi vakiosävellys...
Kuitenkin sillä mielin et W asetuksissa liikkeelle lähdetään kakkosvaihteella!
Tuntuu miltä tuntuu... mutta noin mersulta sen kertovat olevan
Mökkillä
'
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Re: W211 Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja G280E »

FinlandMerceds kirjoitti:
G280E kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
G280E kirjoitti:sportilla lähti mulla tiheemmällä vaihteella kun W:llä tai ainakin tuntui siltä,muusta en tiedä.vaihdot on huomattavasti iskevämpiä muutenkin kuin,w/Winter/talvi modella missä laatikko on modattu lähteen pehmeästi luistoa maksimoivasti.
Onko kuitenkaan laatikossa vikaa?
Käsittääkseni missään ei varoiteta käyttämästä jatkuvasti,kumpaa tahansa modea?
Itse käytin pääosin tuota w asetusta,koska vaihdot oli niin unenomaisen upeita.
joitain kertoja joutu bemmisäätäjien kans punaisiin jolloin tietty S ja luistonestomiinus ...
Aina kun vaihto modea pienes vauhdis,tuntui tietysti napin painalluksen jälkeen nykäisy..

editt:
siis ex 211 320cdi,
ettei tule verensyöksyä kenelleen.
jos vaihto ehdot on s/w niin s=standart ja w=winter

No kyl mulle tuli vaihtamisnopeuden muutoksesta enempi sport fiilikset weehen nähden :thumbup:
Ja jos ajattelen mersun standart vaihtoja tuolta seitkytluvulta tänne,en kyl mitenkään mieltäisi tässä tapauksessa s:ää standartiksi.vanhatkin ässä automaatit vaihtoi kyl ihan unen omaisesti w116 jne...
Mut periaatteessa olen kyllä samaa mieltä et toinen vaihto ehdoista olis niinkus enempi vakiosävellys...
Kuitenkin sillä mielin et W asetuksissa liikkeelle lähdetään kakkosvaihteella!
Tuntuu miltä tuntuu... mutta noin mersulta sen kertovat olevan
Hyvältä tuntuu,mut mitäs sanoisit jos paljastuisikin että kirjainkoodit tarkoittavatkin saksankielisesti sommer/winter?
miltäs sellainen tuntuis?
standart ja winter kun ei loogisesti asuis samas osoittees,ottaen saksalaisen järjestelmällisyyden vielä silmän alle....
W163 400 cdi
Nico202
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 12.09.2013 19:46
Paikkakunta: satakunta

Re: W211 Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja Nico202 »

Heitetään nyt vielä sen verran lisää vettä kiukaalle... että 722.6 lootassa jossa on W/S valinta on kaksi eri välitystä peruutusvaihteelle, riippuen kumpaa käytetään.
mkos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Ke 10.08.2011 23:11
Paikkakunta: kurikka

Re: W211 Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja mkos »

Itse en voi edes käyttää W asentoa koska ennenkuin turbiini lukitsee niin tuntuu että auto ei liiku mihinkään ja kierrokset vain nousee. Sitten kun lukitsee niin nyppää. Nyppii myös S asennossa.
S211.216
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17285
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja dealer »

G280E kirjoitti: Hyvältä tuntuu,mut mitäs sanoisit jos paljastuisikin että kirjainkoodit tarkoittavatkin saksankielisesti sommer/winter?
miltäs sellainen tuntuis?
standart ja winter kun ei loogisesti asuis samas osoittees,ottaen saksalaisen järjestelmällisyyden vielä silmän alle....
...ja vielä yksi kannanotto tähän:
käyttöohjekirja kirjoitti:The W/S mode button stands for Winter and Standard.
wiimax.fi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

G280E kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
G280E kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
G280E kirjoitti:sportilla lähti mulla tiheemmällä vaihteella kun W:llä tai ainakin tuntui siltä,muusta en tiedä.vaihdot on huomattavasti iskevämpiä muutenkin kuin,w/Winter/talvi modella missä laatikko on modattu lähteen pehmeästi luistoa maksimoivasti.
Onko kuitenkaan laatikossa vikaa?
Käsittääkseni missään ei varoiteta käyttämästä jatkuvasti,kumpaa tahansa modea?
Itse käytin pääosin tuota w asetusta,koska vaihdot oli niin unenomaisen upeita.
joitain kertoja joutu bemmisäätäjien kans punaisiin jolloin tietty S ja luistonestomiinus ...
Aina kun vaihto modea pienes vauhdis,tuntui tietysti napin painalluksen jälkeen nykäisy..

editt:
siis ex 211 320cdi,
ettei tule verensyöksyä kenelleen.
jos vaihto ehdot on s/w niin s=standart ja w=winter

No kyl mulle tuli vaihtamisnopeuden muutoksesta enempi sport fiilikset weehen nähden :thumbup:
Ja jos ajattelen mersun standart vaihtoja tuolta seitkytluvulta tänne,en kyl mitenkään mieltäisi tässä tapauksessa s:ää standartiksi.vanhatkin ässä automaatit vaihtoi kyl ihan unen omaisesti w116 jne...
Mut periaatteessa olen kyllä samaa mieltä et toinen vaihto ehdoista olis niinkus enempi vakiosävellys...
Kuitenkin sillä mielin et W asetuksissa liikkeelle lähdetään kakkosvaihteella!
Tuntuu miltä tuntuu... mutta noin mersulta sen kertovat olevan
Hyvältä tuntuu,mut mitäs sanoisit jos paljastuisikin että kirjainkoodit tarkoittavatkin saksankielisesti sommer/winter?
miltäs sellainen tuntuis?
standart ja winter kun ei loogisesti asuis samas osoittees,ottaen saksalaisen järjestelmällisyyden vielä silmän alle....
Eipä se miltään... tosin semmoista ei tapahdu
kovin paljoa ei tule harsteltua mutuilua jätän sen ilolla sinulle :)
Mökkillä
'
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

mkos kirjoitti:Itse en voi edes käyttää W asentoa koska ennenkuin turbiini lukitsee niin tuntuu että auto ei liiku mihinkään ja kierrokset vain nousee. Sitten kun lukitsee niin nyppää. Nyppii myös S asennossa.
Systeemissä jotain vikaa
alkuun tarkistella öljyt määrä/laatu
Mökkillä
'
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Re: W211 Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja G280E »

[/quote]

Eipä se miltään... tosin semmoista ei tapahdu
kovin paljoa ei tule harsteltua mutuilua jätän sen ilolla sinulle :)[/quote]

Ei sitä tarvitse minulle jättää voit ihan hyvin harrastaa sinäkin ja lupaan sen olevan antoisaa.
Mistä ihmeestä sinä kaiken tuon tiedon ammennatkaan?
W163 400 cdi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

G280E kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
Eipä se miltään... tosin semmoista ei tapahdu
kovin paljoa ei tule harsteltua mutuilua jätän sen ilolla sinulle :)
Ei sitä tarvitse minulle jättää voit ihan hyvin harrastaa sinäkin ja lupaan sen olevan antoisaa.
Mistä ihmeestä sinä kaiken tuon tiedon ammennatkaan?
Esim
nim dealer mainitsema käyttöohjekirja on hyvä paikka hakea tietoa
hyvä konsti on myös seurat kun joku oikesti tekee jotain
Mökkillä
'
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Re: W211 Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja G280E »

FinlandMerceds kirjoitti:
G280E kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
Eipä se miltään... tosin semmoista ei tapahdu
kovin paljoa ei tule harsteltua mutuilua jätän sen ilolla sinulle :)
Ei sitä tarvitse minulle jättää voit ihan hyvin harrastaa sinäkin ja lupaan sen olevan antoisaa.
Mistä ihmeestä sinä kaiken tuon tiedon ammennatkaan?
Esim
nim dealer mainitsema käyttöohjekirja on hyvä paikka hakea tietoa
hyvä konsti on myös seurat kun joku oikesti tekee jotain
Olisikos tässäkään yhtään mutuilua ilmassa???
Olipa se ikävän vihjailevasti sanottu ihmiselle joka on saattanut elämässään jokusen romun parsia kasaan ihan oikeastikkin.Olen auto asentajan tittelin kouluttanut itselleni aikoinaan,siitä lähtien olen enemmän tai vähemmän(olen53v)ollut ikäni autojen kanssa tekemisissä.Tällä hetkellä raskaskone asennus hommia ja maansiirtolaitteiden,sekä,kuljettaja ,mekaanikko, hitsaukset,maalaukset,tällaisia asioita kuuluu mun arkipäivään nykyään,yhtään ongelmaa ei ole vielä jäänyt selvittämättä.mersuja mulla on ollut takuulla enemmän kuin sinulla ikävuosia(en usko sinun olevan yli neljänkymmenen),se niinkuin olen täälläkin kertonut et junasta on nykyisin jääty,ei tarkoita rautatason tekniikkaa,ne sielt juurikaan mihinkään ole muuttuneet,tai ettenko ongelmaa kykenisi selvittämään,jos omalle kohdalle sattuu. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=135244" onclick="window.open(this.href);return false;
siinä joitakin esimerkkejä millaisen kaluston kanssa tänä päivänä pelaan.
Jos mersuuni tulee jokin vika,uskon hyvinkin selviäväni siitä ihan omin voimin,asiat selvitän tapauskohtaisesti,eikä yhdestä merkistä voi näillä kilometreillä enää kaikkea päässään pitää,näin se vain menee.mut sun "oikeasti" tekemisiäs en oikeasti halua edes tietää,tämänkin kirjoitan ihan muille kuin sinulle,sellaisen varjon nakkasit tänne kaikkien silmille.
Ai ni,siis käyttö ohjekirjat meillä päin ruukataan antaa auton uudelle omistajalle,eikä riisua siitä myydessä kaikki irtisaatava kotiin pöytälaatikkoon ja FIZ-973 on ex 211 320cdi:seni rekkari,meni vaihdossa sandcarille(ikaalisten autotalo) ja asustelee nykyisin uudessakaupungissa.
Nyt on sit sotkettu yksi thread oikein kunnolla sivuraiteille,sori alkuperäiselle kirjoittajalle!
Yritän parantaa tapani,tosin sekin alkaa näille kilometreille olla jo hankala paikka :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W163 400 cdi
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: W211 Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

mixum kirjoitti:Sama aihe jatkuu...autoa käytetty kolmella pätevällä "korjaamolla" jossa kahdessa starissa, eikä edelleenkään ilmoita vikoja. Mutta huomasin eilen kun seisoin liikennevaloissa(moottori siis lämmin) että kun painoi w/s nappia niin huomasi suuren liikahduksen autossa kun nappia painoi. Voisiko vika liittyä perään jotenkin? Perä ei kyllä ainakaan meteliä pidä.

Tämä auto on tutkittu toimestamme sen mitä ammattityökaluilla ja kokemuksella on pystytty tekemään.
Stariin on luotettu kuin kirveen silmään, joka ei kertonut mitään järjestelmän vioista. Starilla adabtoitiin vaihteisto, joka ei tuonut muutosta mainittuun toimintaan.
Kun vikailmoituksia/koodeja ei löytynyt järjestelmästä, ei voinut /osannut hakeakaan muualta vikaa. Varmaan Starilla selviäisi mahdolliset piilevät viat, mutta vaatisi tuntien työrupeaman kaikkien järjestelmien tutkimiseksi.
Muistaakseni tässä tapauksessa vaihteiston adabtaatiolla ei voinut erikseen pakko-ohjata muutoksia mainitun vian osalta. Olisi vaatinut lisenssikoodia josta olen aikaisemmin kertonut.

Ehkä viisainta olisi ottaa vaihteiston venttiilikoneisto pöydälle ja tutkia rakenteiden kunto sekä öljyt vaihtaa huutetelemalla. Häiriö /vika on pieni joten vikakaan ei mahdollisesti löydy diagnostiikan avulla. Muuten laatikko toimii ajotuntumalla normaalisti niin kuin Starin testien mukaankin.
+358 18B8FE99
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

G280E kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
G280E kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
Eipä se miltään... tosin semmoista ei tapahdu
kovin paljoa ei tule harsteltua mutuilua jätän sen ilolla sinulle :)
Ei sitä tarvitse minulle jättää voit ihan hyvin harrastaa sinäkin ja lupaan sen olevan antoisaa.
Mistä ihmeestä sinä kaiken tuon tiedon ammennatkaan?
Esim
nim dealer mainitsema käyttöohjekirja on hyvä paikka hakea tietoa
hyvä konsti on myös seurat kun joku oikesti tekee jotain
Olisikos tässäkään yhtään mutuilua ilmassa???
Olipa se ikävän vihjailevasti sanottu ihmiselle joka on saattanut elämässään jokusen romun parsia kasaan ihan oikeastikkin.Olen auto asentajan tittelin kouluttanut itselleni aikoinaan,siitä lähtien olen enemmän tai vähemmän(olen53v)ollut ikäni autojen kanssa tekemisissä.Tällä hetkellä raskaskone asennus hommia ja maansiirtolaitteiden,sekä,kuljettaja ,mekaanikko, hitsaukset,maalaukset,tällaisia asioita kuuluu mun arkipäivään nykyään,yhtään ongelmaa ei ole vielä jäänyt selvittämättä.mersuja mulla on ollut takuulla enemmän kuin sinulla ikävuosia(en usko sinun olevan yli neljänkymmenen),se niinkuin olen täälläkin kertonut et junasta on nykyisin jääty,ei tarkoita rautatason tekniikkaa,ne sielt juurikaan mihinkään ole muuttuneet,tai ettenko ongelmaa kykenisi selvittämään,jos omalle kohdalle sattuu. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=135244" onclick="window.open(this.href);return false;
siinä joitakin esimerkkejä millaisen kaluston kanssa tänä päivänä pelaan.
Jos mersuuni tulee jokin vika,uskon hyvinkin selviäväni siitä ihan omin voimin,asiat selvitän tapauskohtaisesti,eikä yhdestä merkistä voi näillä kilometreillä enää kaikkea päässään pitää,näin se vain menee.mut sun "oikeasti" tekemisiäs en oikeasti halua edes tietää,tämänkin kirjoitan ihan muille kuin sinulle,sellaisen varjon nakkasit tänne kaikkien silmille.
Ai ni,siis käyttö ohjekirjat meillä päin ruukataan antaa auton uudelle omistajalle,eikä riisua siitä myydessä kaikki irtisaatava kotiin pöytälaatikkoon ja FIZ-973 on ex 211 320cdi:seni rekkari,meni vaihdossa sandcarille(ikaalisten autotalo) ja asustelee nykyisin uudessakaupungissa.
Nyt on sit sotkettu yksi thread oikein kunnolla sivuraiteille,sori alkuperäiselle kirjoittajalle!
Yritän parantaa tapani,tosin sekin alkaa näille kilometreille olla jo hankala paikka :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Itse kysyit mistä tietoni ammenan ja pelkästään siihen vastasin
(mutta taisin samalla vahingossa johonkin herkään)
Mökkillä
'
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Re: W211 Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja G280E »

FinlandMerceds kirjoitti:
Itse kysyit mistä tietoni ammenan ja pelkästään siihen vastasin
(mutta taisin samalla vahingossa johonkin herkään)
No se oli vitsi,ajattelin sinunkin sen hoksaavan..

Jos vastauksesi samaan hengen vetoon kun viisastelet mulle on : systeemissä jotain vikaa.

Olisin "ehkä" itsekin saanut "googletettua" oikeasti tekeviltä kopioimalla saman vastauksen.
W163 400 cdi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

G280E kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
Itse kysyit mistä tietoni ammenan ja pelkästään siihen vastasin
(mutta taisin samalla vahingossa johonkin herkään)
No se oli vitsi,ajattelin sinunkin sen hoksaavan..

Jos vastauksesi samaan hengen vetoon kun viisastelet mulle on : systeemissä jotain vikaa.

Olisin "ehkä" itsekin saanut "googletettua" oikeasti tekeviltä kopioimalla saman vastauksen.
Vaan et kuitenkaan "googletanut" ja auttanut sillä tavalla
miksi jos saa kysyä jos se ole liian vihjailevaa... tms vai onko tämä sitä mutuilua minkä lupasit olevan antoisaa,
itse ei tutota tarvinnut "googletaa" riitti että on katsonut vierestä mistä ne oikeesti tekevät aloitavat kuvatuilla oirella

Mutta anttapi olla näitä olen niin ja niin kauan sitä ja tätä tehnnyt
(vaan silti hommasta ei ota tullakseen mitään ja pitää homman ottaa joku lyhemmän "kokemuksen omaava")
on muilla aloilla niin nähty, että tuskin tuo auton masentaminen eroaa homma kun homma
niin sen joko osaa tai ei oli sitä sitten tehnyt 100v tai

Toivotavasti tämä ei nyt jotain herkää harmita :)
Mökkillä
'
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 549
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Re: W211 Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja G280E »

[/quote]Vaan et kuitenkaan "googletanut" ja auttanut sillä tavalla
miksi jos saa kysyä jos se ole liian vihjailevaa... tms vai onko tämä sitä mutuilua minkä lupasit olevan antoisaa,
itse ei tutota tarvinnut "googletaa" riitti että on katsonut vierestä mistä ne oikeesti tekevät aloitavat kuvatuilla oirella

tuskin tuo auton masentaminen eroaa homma kun homma
niin sen joko osaa tai ei oli sitä sitten tehnyt 100v tai
[/quote]

Mistä moinen nicci, Finlandmercedes?
Juu en googlettanut ja sekin oli vitsi.
En täällä roikkuessani googleta yhtään mitään,jos mulla on asiasta jotain omakohtaista hajua,tuon sen ilmi,en nuuski netistä tietouttani.,mitää googleopiskeluluokkalaista musta ei tule.
en ole sitä vastaankaan,mutta oikeasti itse tekemällä on isompi mahdollisuus päästä lähelle oikeaa totuutta,mistä muodostuu kokemus,jota voi suuremmalla varmuudella jakaa eteenpäin.
En katso vierestä kun muut tekevät.Olen kyllä itse tekevä.
Olen pahoillani jos olen pettänyt lupaukseni mutuilun nautinnoista,et vain ymmärtänyt sitäkään mitä sillä tarkoitin...
Asioiden pyörittely omassa päässä,kaiken kyseenalaistaminen,kunnes olet päässyt siihen pisteeseen että olet lopulta samaa mieltä alkuperäiskeksinnön tekijän kanssa..Oivaltaminen,jne..
Ihan järkeviähän sinä näyt tuolla muissa threadeissa jutustelevan,asioita joista mulla ei ole juurikaan tietoa(enkä jaksa googlettaa(vitsi)).
Kaikki osa alueet autotekniikassa ei kuitenkaan näy olevan sinunkaan hallussa,niinkuin ei minunkaan.
olen samaa mieltä kanssasi tuosta,ettei ole niinkään merkitystä onko hommaa tehny sen 100vuotta tai 5vuotta,paitsi että
5v tehnyt ammattilainen on 50pros.parempi asentaja,oman aikansa ajokkeihin.tämäkin asia on erittäin tapauskohtainen.
Koitetaas osattaisiko mennä tän yli niinku aikuiset ihmiset konsanaan.(tämä ei ollut vitsi) :thumbup:
W163 400 cdi
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6292
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja MiHe »

älkää nyt isot äijät vääntäkö enää, molemmilla tuntuu/tiedetään olevan kuitenkin keskivertoa enemmän kokemusta mersuista niin keskitytään nyt siihen vahvuuteen :geek:

(tää ei oo enää edes hauskaa niinkuin suurin osa rumiluksen väittelyistä - ai niin sehän olikin (auto)tohtori :D ja tämäkin kuitenkin lähti ikiaikaisesta ja turhasta W/S C/S väittelystä :roll: :cry: )

Voisko ylläpito siivota tätäkin niin saadaan threadi taas juurilleen :angel:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: W211 Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Tuota tuota.... Hyvin monesti se niin käy että iso ego jossain kohtaa kolahtaa nilkaan niin **tun lujaa. Siis pieni nöyryys asioita ja ihmisiä kohtaan sekä taito myöntää virheensä edes joskus ei välttämättä ole pahitteeksi...? kait...... vaikka kuin mikä tietäjä hyvänsä olis ja missä töissä hyvänsä? Välttämättä joku muukaan ei ihan koko elämäänsä aisalla ole lasketellut? ja opeteltavaa on myönnetään. Edes tiedetään mihin pyrkiä!

Sitä on pässiä narusta veetty oikein lahjakkasti yhtä jos toistakin :lol: Ja aina ei kannata niin arvata ikääkään sillä kirvestä voe liippoomaan joutua :wink:

Siivoomaan vaan sillä pahasti on OT:tä
mixum
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 16.05.2012 10:49
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: W211 Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja mixum »

Mauni kirjoitti:Vieläkö rykii 1-2?
Joo kyllä edelleen samat oireet jatkuvat... :thumbdown: :thumbdown:
S213 e200 AMG -19

S212 e220 AMG -14

s212 e350cdi AMG -10

s211 e320cdi -03

s210 e320cdi -02
Merssias
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: La 17.10.2015 22:19

Re: W211 Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja Merssias »

Elikkä kyseessä w211 270 cdi -04 mersu.
Missähän mahtaa vika olla, kun satunnaisesti kierrokset heijaa tasakaasulla pienillä kierroksilla max noin viisarin verran. Muuten laatikko pelaa moitteeta ei nyji, tärrää tai vaihda mitenkään huonosti. Itse epäilen KYB venttiiliä. Ja koneen lämpötilalla ei näytä olevan väliä..
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1750
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W211 Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Kybbi,samalla öljyt vaihtoon. Staarilla tarkistat öljynlämmön ja sitten vasta säädät öljyntason.
Star
Vastaa Viestiin