Eiköhän raja mene siinä, että hyödyke on omaan käyttöön taltioitu /tarkoitettu.tj86430 kirjoitti:Se mitä joku katsoo oikeudekseen ja mihin hänellä oikeasti on oikeus ei aina ole sama asia.karppinen kirjoitti:varmasti katson oikeudekseni sen asentaa myös mahdolliseen seuraavaan läppäriin
CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ihan kiinnostas tietää mikä ohjelma on niin isolla setelillä ostettu ettei sitä raaski ostaa myös toiseen autoon? tää nyt tieten on vaan minun mielipide, mut minusta toi ohjelmointi on kuitenki sen verta halpaa hupia josta saa vielä hyödynki etten oo ees tullu ajatelleeks että joku niitä kopioimaan alkas autosta toiseen... mut jokainen tyylillään
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
no ei mulla tästä ollu tarkoitus mitään vääntöö täällä aiheuttaa. aattelin vaan että jos tossa hommassa tonninkin säästäs niin vois hankkia sillä vaikka uudet talvikumit. eikä minun ole kyllä tarkoitus ohjelmia ruveta kopsaamaan, ihan noihin omiin autoihin jos sais saman hyväkshavaitun ohjelman.
Mut joo, mä en tienny että kaikkiin samanlaisilla moottoreillakin oleviin autoihin tehdään se yksilöllisesti. Luulin että esim voimaacomi ohjelmat on et sitä yhtä ja samaa ohjelmaa syötetään moneen eriautoon. Eli mars tienaamaan lisää rahaa ja sitten ohjelmointipajalle
Mut joo, mä en tienny että kaikkiin samanlaisilla moottoreillakin oleviin autoihin tehdään se yksilöllisesti. Luulin että esim voimaacomi ohjelmat on et sitä yhtä ja samaa ohjelmaa syötetään moneen eriautoon. Eli mars tienaamaan lisää rahaa ja sitten ohjelmointipajalle
Sprinter 316 -05 & -06
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
karppinen kirjoitti:no ei mulla tästä ollu tarkoitus mitään vääntöö täällä aiheuttaa. aattelin vaan että jos tossa hommassa tonninkin säästäs niin vois hankkia sillä vaikka uudet talvikumit. eikä minun ole kyllä tarkoitus ohjelmia ruveta kopsaamaan, ihan noihin omiin autoihin jos sais saman hyväkshavaitun ohjelman.
Mut joo, mä en tienny että kaikkiin samanlaisilla moottoreillakin oleviin autoihin tehdään se yksilöllisesti. Luulin että esim voimaacomi ohjelmat on et sitä yhtä ja samaa ohjelmaa syötetään moneen eriautoon. Eli mars tienaamaan lisää rahaa ja sitten ohjelmointipajalle
Jos perusmoottori on sama, ei virisofta tarvitse olla erilainen. Jonkin verran ratkaisee moottoin ajetut kilometrit. Vikaherkkyys lisääntyy moottorin kunnosta riippuen.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No joo, ei se nyt ihan noin mene, mutta on niistä samankaltaisista moottoreista apua sitten toista tehdessä.tuomasnuutti kirjoitti:
Jos perusmoottori on sama, ei virisofta tarvitse olla erilainen. Jonkin verran ratkaisee moottoin ajetut kilometrit. Vikaherkkyys lisääntyy moottorin kunnosta riippuen.
Henkilöautoissakin eri mallien välillä poikkeaa softat toisistaan, sitten Vito ja Sprintteri ovatkin oma lukunsa, vaikka ovatkin "samalla tekniikalla".
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Delphi OM646, 200cdi manuaali, niitä alkupään Delphiläisiä siis.
Ei mikään huipputulos, hiukan vajaa 200 ja hiukan reilu 400.
Ihan ok kuitenkin.
Käyrät on todella hyvän muotoiset, olen tyytyväinen lopputulokseen.
Kun kyseessä on siis kaksatanen manuaali, niin vääntö pitää rajoittaa noin neljään sataan nm,n, se on onnistunut hyvin ja tehon kuvaaja on hyvän mallinen sekin.
Tämä väännön leikkaus käytännössä aina leikkaa hiukan max tehoakin, mutta ei merkittävissä määrin.
Delphin ohjelmat alkaa pikkuhiljaa tulemaan tutuksi ja lopputulos rupeaa sitämyöten näyttämään jo joltakin.

Delphi OM646, 200cdi manuaali, niitä alkupään Delphiläisiä siis.
Ei mikään huipputulos, hiukan vajaa 200 ja hiukan reilu 400.
Ihan ok kuitenkin.
Käyrät on todella hyvän muotoiset, olen tyytyväinen lopputulokseen.
Kun kyseessä on siis kaksatanen manuaali, niin vääntö pitää rajoittaa noin neljään sataan nm,n, se on onnistunut hyvin ja tehon kuvaaja on hyvän mallinen sekin.
Tämä väännön leikkaus käytännössä aina leikkaa hiukan max tehoakin, mutta ei merkittävissä määrin.
Delphin ohjelmat alkaa pikkuhiljaa tulemaan tutuksi ja lopputulos rupeaa sitämyöten näyttämään jo joltakin.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Oletteko mittailleet paljonko tuossa W204 Om646:ssa 200cdi:ssä on vääntöä ja tehoa vakiona? Tuntuu tuo 270Nm aika pieneltä luvulta yli kahden litran dieselille. Onko tuossa W204 200cdi manuaalissa eri vaihteisto ja perä kuin 220cdi manuaalissa? Olisi tuossa yksi asiallinen 200:nen kiikarissa, mutta kun olen etsinyt mieluummin 220:stä. Auto on muuten sopiva ja hyväkuntoinen, mutta ainoa mikä askarruttaa on tehon ja väännön riittävyys, mutta voihan sen ohjelmoida.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Sattuipa silmään Celtic Tuning mainosta, esimerkiksi E280cdi -04-05 177hv/424NmRankkis kirjoitti:Itellä on nyt ollu parin viikon ajan CTTampereen (Celtic Tuning) ohjelmoima mylly. Tuikultakin kyselin asiasta, mutta tuo nyt oli nopeammin ja lähempää saatavilla, joten siihen tuli päädyttyä. Tähän saakka olen ollut tyytyväinen tulokseen, veto on tasaisempaa ja kyllä se perstuntumaankin vähän kovemman potkun toi, kun poljinta survoo lattiaan. Ehkä tärkeimpänä ominaisuutena itselle, 7G vaihtojen laatu parani huomattavasti, oma "asiantuntemus" ei kylläkään riitä selittämään mistä tämä syy-yhteys syntyy. Kulutusta en oo vielä pahemmin vertaillut aikaisempaan, todennäköisesti kuitenkin enemmän nyt ensialkuun ku tullut uusilla tehoilla polettua

wiimax.fi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Vähän siinä on enempi, kun ilmoitetaan.MTN kirjoitti:Oletteko mittailleet paljonko tuossa W204 Om646:ssa 200cdi:ssä on vääntöä ja tehoa vakiona? Tuntuu tuo 270Nm aika pieneltä luvulta yli kahden litran dieselille. Onko tuossa W204 200cdi manuaalissa eri vaihteisto ja perä kuin 220cdi manuaalissa? Olisi tuossa yksi asiallinen 200:nen kiikarissa, mutta kun olen etsinyt mieluummin 220:stä. Auto on muuten sopiva ja hyväkuntoinen, mutta ainoa mikä askarruttaa on tehon ja väännön riittävyys, mutta voihan sen ohjelmoida.
Ei, vaan kytkin/vauhtipyörä on erilainen, kaksatasessa huomattavasti heikompi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kehitys vaan kehittyy...dealer kirjoitti:Sattuipa silmään Celtic Tuning mainosta, esimerkiksi E280cdi -04-05 177hv/424NmRankkis kirjoitti:Itellä on nyt ollu ...265hv/567nm.
~kaksilitrainen 250cdi 4WD
Jo lähelle 270/600
Max teho voisi olla korkeammilla kierroksillakin, muuten ok.
Vielä on kuitenkin parantamisen varaakin.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
tuikku kirjoitti:Kehitys vaan kehittyy...dealer kirjoitti:Sattuipa silmään Celtic Tuning mainosta, esimerkiksi E280cdi -04-05 177hv/424NmRankkis kirjoitti:Itellä on nyt ollu ...265hv/567nm.
~kaksilitrainen 250cdi 4WD
Jo lähelle 270/600
Max teho voisi olla korkeammilla kierroksillakin, muuten ok.
Vielä on kuitenkin parantamisen varaakin.
Ois komeat käppyrät 250CDI myyntiesitteessä, mutta pitää varmaan oottaa muutama vuosi ennenkuin tehdas ne esittelee,yleensähän lisäys 20 heppaa/vuosi.
Sprintterillä Turussa,kyllä on nöyrä optimoinnin jälkeen!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
250cdi:n tehot on olleet samat jo 7 vuotta. Liekkö sitten mersulta ihan hyvä veto että ei ole lähdetty mukaan tuohon turhanpäiväiseen tehokilpailuun, nelosdiesel on nelosdiesel eikä mikään kuuraketti, jos tehokkaampaa haluaa niin löytyy isompia moottoreita. Vaan on kyllä valmistaja jättänyt hurjasti "viritysvaraa" näihin moottoreihin
Asiaan, onko tuikku mittaillut om651:sen 200:sen vakiotehoja, omassa ainakin oli hiukan enemmän mitä valmistaja lupaa.

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Joo, kymmenkunta taisi olla.
Joo, kymmenkunta taisi olla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onko muuten tullut vastaan mitään erikoisia "päästökarttoja" yms. mersun ohjelmissa? Kun nyt on tämä Volkkarikohu tiedotusvälineissä.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Bossilaisissa ei, Delphiläisissä kierrätys/hiukkasasiat on hoidettu niin, että ne todellakin toimii.
Bossilaisissa ei, Delphiläisissä kierrätys/hiukkasasiat on hoidettu niin, että ne todellakin toimii.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Terve, on miettinyt tuohon c320 cdi imuläppien poistoa ja ohjelman laittoa silleen että egr:än toiminta lopetetaan. Onko tuolla egr:än poistolla negatiivisia vaikutiksia koneeseen kun se on sinne laitettu alentamaan palamislämpötiloja. Eli onko haittaa siitä että palamislämpötila nousee vai onko se lämpötilan nousu olematon. Ja vaikuttaako tämä egr:än poisto koneen lämpenemiseen tälvella? Dpf:än ajattelin jättää, onko se huono asia jos ei halua maksimitehoja, vaan teho ja kestävyys suhteen niin että kestävyys on etusijalla. Suurin syy egr:än positoon on että imusarja ei tukkeutuis eikä pieni lisäteho samalla olisi pahitteksi. 

W204
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei ole mitään negatiivistä.320 CDI kirjoitti:Terve, on miettinyt tuohon c320 cdi imuläppien poistoa ja ohjelman laittoa silleen että egr:än toiminta lopetetaan. Onko tuolla egr:än poistolla negatiivisia vaikutiksia koneeseen kun se on sinne laitettu alentamaan palamislämpötiloja. Eli onko haittaa siitä että palamislämpötila nousee vai onko se lämpötilan nousu olematon. Ja vaikuttaako tämä egr:än poisto koneen lämpenemiseen tälvella? Dpf:än ajattelin jättää, onko se huono asia jos ei halua maksimitehoja, vaan teho ja kestävyys suhteen niin että kestävyys on etusijalla. Suurin syy egr:än positoon on että imusarja ei tukkeutuis eikä pieni lisäteho samalla olisi pahitteksi.
Ei niin, että eroa huomaisi.
Ehjä dpf kannattaakin jättää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Moi!
Otetaampas päivitystä ketjun aloittaneesta kulkineesta eli kaikkien tuikkujen äidistä C200CDI manual 2003
Tuikun rakentamalle autolle suoritettiin sukupolven vaihdos keväällä ja auto siirtyi Kainuusta tänne Savon sydämmeen!
Hammaspeikko iski vaihdelaatikkoon 354tkm ajettuna, kolmosen ratas löi tyhjää
.

Laatikko vaihdettiin 2002 200 cdi:n laatikkoon, jossa olikin isommat rattaat kuin tässä alkuperäisenä olleessa laatikossa. Vaihteensiirtäjät tuli pari senttiä taaemmaksi uudessa laatikossa, mutta ne lyhennettiin autoon sopiviksi. Tuikun n.300tkm sitten laittama 270 cdi kytkin oli vielä erittäin hyvässä kunnossa, kuten kolmosen rattaasta voi päätellä.
Kuntoon tultuaan auto käytettiin kotikaupunki Kajaanissa ja suoritettiin tehonmittaus. Mammasoftalla tuikkumese antoi 245hp ja 485Nm. Tuikku käytti töpseliä kiinni vanhassa sotaratsussaan ja kas kummaa n.280 hp /525Nm
On siinä uusilla meseillä haastettavaa vielä tällekkin auton vanhukselle
Hienosti pelaa kuten käyristä voi arvatakkin.

Otetaampas päivitystä ketjun aloittaneesta kulkineesta eli kaikkien tuikkujen äidistä C200CDI manual 2003

Tuikun rakentamalle autolle suoritettiin sukupolven vaihdos keväällä ja auto siirtyi Kainuusta tänne Savon sydämmeen!
Hammaspeikko iski vaihdelaatikkoon 354tkm ajettuna, kolmosen ratas löi tyhjää


Laatikko vaihdettiin 2002 200 cdi:n laatikkoon, jossa olikin isommat rattaat kuin tässä alkuperäisenä olleessa laatikossa. Vaihteensiirtäjät tuli pari senttiä taaemmaksi uudessa laatikossa, mutta ne lyhennettiin autoon sopiviksi. Tuikun n.300tkm sitten laittama 270 cdi kytkin oli vielä erittäin hyvässä kunnossa, kuten kolmosen rattaasta voi päätellä.

Kuntoon tultuaan auto käytettiin kotikaupunki Kajaanissa ja suoritettiin tehonmittaus. Mammasoftalla tuikkumese antoi 245hp ja 485Nm. Tuikku käytti töpseliä kiinni vanhassa sotaratsussaan ja kas kummaa n.280 hp /525Nm

On siinä uusilla meseillä haastettavaa vielä tällekkin auton vanhukselle

Hienosti pelaa kuten käyristä voi arvatakkin.

S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Hurjat ovat lukemat "vain karvan päälle" kaksilitraiselle koneelle.
Harmi juttu tuo laatikon hajoaminen mutta onneksi oli mersun laatikko; monen muun merkin loota ei olisi kestänyt puoliakaan tuosta. 


Takavetoja vuodesta -87: Corolla Coupé, Taunus Coupé (x2), Sierra, E46 320i touring -02, W(S)203 C 200 CDI farmari A. -06, -
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Osaakos ohjelmointigurut sanoa, että mikä on pielessä, kun pukkaa vikakoodia...
Auto on W212 200CDIA 722.6 Lastutettuna.
Vikakoodi on P061B85, Ohjainlaitteen vääntömomentinlaskennassa on toimintahäiriö. Signaali on yli sallitun raja-arvon.
Vikavalo ei syty, eikä mene vikatilaan, mutta tuollaisia tuppaa jäämään muistiin säännöllisen epäsäännöllisesti.
Auto on W212 200CDIA 722.6 Lastutettuna.
Vikakoodi on P061B85, Ohjainlaitteen vääntömomentinlaskennassa on toimintahäiriö. Signaali on yli sallitun raja-arvon.
Vikavalo ei syty, eikä mene vikatilaan, mutta tuollaisia tuppaa jäämään muistiin säännöllisen epäsäännöllisesti.
--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Nyt olisi W204 C180 CDI alla ja kyllähän se vähän tuntuu nuhaiselta jopa 200 CDI:hin ihan persdynolla verrattuna. Tähänkin saa 80 hevosvoimaa lisää?
Päästölukemakin korkeampi kuin 250 CDI:ssä...
Päästölukemakin korkeampi kuin 250 CDI:ssä...
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Viriohjelmassa vikaa, hanki laadukkaampi ohjelma.konitohtori kirjoitti:Osaakos ohjelmointigurut sanoa, että mikä on pielessä, kun pukkaa vikakoodia...
Auto on W212 200CDIA 722.6 Lastutettuna.
Vikakoodi on P061B85, Ohjainlaitteen vääntömomentinlaskennassa on toimintahäiriö. Signaali on yli sallitun raja-arvon.
Vikavalo ei syty, eikä mene vikatilaan, mutta tuollaisia tuppaa jäämään muistiin säännöllisen epäsäännöllisesti.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
180cdi = 200cdi => tehot välille 207-217, vääntö 500nm luokkaa automaatille.tn62634 kirjoitti:Nyt olisi W204 C180 CDI alla ja kyllähän se vähän tuntuu nuhaiselta jopa 200 CDI:hin ihan persdynolla verrattuna. Tähänkin saa 80 hevosvoimaa lisää?
Päästölukemakin korkeampi kuin 250 CDI:ssä...
Manuaalilla noin 400/200.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kiitos. Kiinnostaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
-Tätä mieltä itsekin olen, että jotakin on tehty väärin...tuikku kirjoitti:Viriohjelmassa vikaa, hanki laadukkaampi ohjelma.konitohtori kirjoitti:Osaakos ohjelmointigurut sanoa, että mikä on pielessä, kun pukkaa vikakoodia...
Auto on W212 200CDIA 722.6 Lastutettuna.
Vikakoodi on P061B85, Ohjainlaitteen vääntömomentinlaskennassa on toimintahäiriö. Signaali on yli sallitun raja-arvon.
Vikavalo ei syty, eikä mene vikatilaan, mutta tuollaisia tuppaa jäämään muistiin säännöllisen epäsäännöllisesti.
On muuten Harisella tehty ohjelma edellisen omistajan toimesta. Eipä jäänyt kovin positiivinen fiilis kun sinne muutamaan otteeseen soittelin ja kyselin tuosta hommasta, että mikähän olisi pielessä. Eipä ole ole ollut heiltä kovaa mielenkiintoa selvitellä / ilmoittaa, että mitä tuolle tehtäisiin, vaikuttaa kuitenkin selvältä bugilta koodissa.
Se sinun tekemä softa sprintterissä on hiukkasloukun suolistuksen jälkeen toiminut kuin ihmisen mieli.
--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Delhiläinen, varsinkin tuo uudempi on hankala saada toimimaan kunnolla kun on lisätty vetoja.
Vaikea ohjelma.
250cdi,n teholukema menee nyt 280hv,n tasolla.
Delhiläinen, varsinkin tuo uudempi on hankala saada toimimaan kunnolla kun on lisätty vetoja.
Vaikea ohjelma.
250cdi,n teholukema menee nyt 280hv,n tasolla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ehtiikö tuikku tekemään ohjelmaa 200 CDI:hin?
Laitoin YV:tä viikko sit

Laitoin YV:tä viikko sit

Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Delphiläinen tuplaturbo 250cdi, joita on eri korimalleissa, jää nyt toistaiseksi tehojensa puolesta tasolle noin 600nm/275-280hv.
Pikkuisen asia jää nyt talvea vasten vaivaamaan, luulen että pitää tähän palata vielä, en ole ihan varma että onkohan kuitenkaan ahtimien max vielä tässä, mutta en tähän palaan vaan saa nyt enempää tehoa irti tuosta.
Pakko hyväksyä tilanne toistaiseksi.
~400,n sataan hevosvoimaan mersuissa pääsee helpoiten 420cdi,llä, käytännössä sama moottori kaikissa koreissa.
Vääntöä +900.
Kaikki saastelaitteet saa olla paikollaan.
Tehon mittauksessa sellainen knoppi, että kolmosella tulee liian lyhyt veto, jossa ei ole tarpeeksi rasitusta, teho jää kolmosella noin 370 tasolle.
Nelosella mitattaessa sitten loputkin hevoset herää.
Kaikki korimallit herää kyllä kevyesti kulkemaan tuolla teholla.
Suorista kuutosista sekä niiden erilaisista tuunauksista koetan jossain vaiheessa tehdä jonkinlaisen yhteenvedon.
Kiitollinen virittää ja helppo tehdä muutokset.
400cdi,n pumppu, cooleri ja isonnettu vnt-ahdin avainsanoja.
Jos yhtälöön lisätään isot suuttimet ja nostettu railpaine, meinaa se käytännössä sitä että laatikko purkaantuu niinä aikoina.
Potentiaalia kyllä on, helposti yli 500,n käyttömukavuudesta juurikaan tinkimättä ja extriimiä harrastaville +550...
Siinä lyhyesti kesän saldo näiltä osin.
Delphiläinen tuplaturbo 250cdi, joita on eri korimalleissa, jää nyt toistaiseksi tehojensa puolesta tasolle noin 600nm/275-280hv.
Pikkuisen asia jää nyt talvea vasten vaivaamaan, luulen että pitää tähän palata vielä, en ole ihan varma että onkohan kuitenkaan ahtimien max vielä tässä, mutta en tähän palaan vaan saa nyt enempää tehoa irti tuosta.
Pakko hyväksyä tilanne toistaiseksi.
~400,n sataan hevosvoimaan mersuissa pääsee helpoiten 420cdi,llä, käytännössä sama moottori kaikissa koreissa.
Vääntöä +900.
Kaikki saastelaitteet saa olla paikollaan.
Tehon mittauksessa sellainen knoppi, että kolmosella tulee liian lyhyt veto, jossa ei ole tarpeeksi rasitusta, teho jää kolmosella noin 370 tasolle.
Nelosella mitattaessa sitten loputkin hevoset herää.
Kaikki korimallit herää kyllä kevyesti kulkemaan tuolla teholla.
Suorista kuutosista sekä niiden erilaisista tuunauksista koetan jossain vaiheessa tehdä jonkinlaisen yhteenvedon.
Kiitollinen virittää ja helppo tehdä muutokset.
400cdi,n pumppu, cooleri ja isonnettu vnt-ahdin avainsanoja.
Jos yhtälöön lisätään isot suuttimet ja nostettu railpaine, meinaa se käytännössä sitä että laatikko purkaantuu niinä aikoina.
Potentiaalia kyllä on, helposti yli 500,n käyttömukavuudesta juurikaan tinkimättä ja extriimiä harrastaville +550...
Siinä lyhyesti kesän saldo näiltä osin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Olen aikaisemmin nähnyt täällä minkälaisia teho-/vääntölukemia W211 E320 cdi koneelle lastutettuna luvataan, mutta nyt en näin aamutuimaan en löytänyt, liekö johtuu takana olevasta yövuorosta.
No, joka tapauksessa lastutus on ajankohtainen nyt kun sain isomman coolerin paikalleen ja pakoputkistosta pöntön tyhjennettyä.
Eli minkälaisia tehoja/vääntöjä esim. Tuikku tuohon saa?
Tekniikka on 648.961 ja automaattiloota.
No, joka tapauksessa lastutus on ajankohtainen nyt kun sain isomman coolerin paikalleen ja pakoputkistosta pöntön tyhjennettyä.
Eli minkälaisia tehoja/vääntöjä esim. Tuikku tuohon saa?
Tekniikka on 648.961 ja automaattiloota.
S211 E320 CDI
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Coolerilla ja 3bar mapilla luokkaa 650/270.
Ja tuo vielä toteutuu maantielläkin.
Rullilla saa ilman muutoksiakin saman, mutta toiselle sadalle nouseva ahtolämpö leikkaa käytännössä yli 240 tason menevän tehon poikkeen.
Coolerilla ja 3bar mapilla luokkaa 650/270.
Ja tuo vielä toteutuu maantielläkin.
Rullilla saa ilman muutoksiakin saman, mutta toiselle sadalle nouseva ahtolämpö leikkaa käytännössä yli 240 tason menevän tehon poikkeen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5