C 3,0 cdi AMG virittelystä
C 3,0 cdi AMG virittelystä
.
No niin, tämän mallin kohdalta tilanne on muuttunut.
Eihän näitä kyllä olekkaan, kun marginaalinen osuus meidän dieseli kannasta.
Tilanne on kuitenkin sellainen, että noiden viimeisten OM646,sten suutin, A646 070 0787 käy tähänkin, ja on selvästi suurempi.
Luulisin että väh. 70hv/suutin pitäis helpohkosti irrota.
Lisäksi ahdinkin on mahdollista nyt päivittää.
Pelkällä kompurasiiven vaihdolla mahdollisuus noin 1000nm/400hv tehoon, ahtimen puolesta.
Tällainen billetti (koneistettu, ei valettu) kompura käy suoraan entisen tilalle, vaatii vaan tasapainotuksen.
http://www.ebay.co.uk/itm/Billet-Turbo- ... 2a482c1c6b" onclick="window.open(this.href);return false;
AMG on silläkeinon poikkeustapaus, että oikeastaan muuta ei tarvi tehdäkkään, kun softaus sitten.
Kaikki muut onkin jo tehtaalta tullessa tehty "talon parhaasta tawarasta".
Maffi pitää olla kunnossa, kun tämä on ilmamassaohjattu.
Coolerin "lisävesipumppu" pitää olla ehjä.
Rail paineanturin vaihto uudemmasta 1600bar järjestelmästä antaa mahdollisuuden nostaa ruiskutuspaine 1800baariin.
Se taas tieten mahdollistaa lisäsyöttöä ruiskutusikkunan pidentymättä - jos siihen halua/tarvetta.
No niin, tämän mallin kohdalta tilanne on muuttunut.
Eihän näitä kyllä olekkaan, kun marginaalinen osuus meidän dieseli kannasta.
Tilanne on kuitenkin sellainen, että noiden viimeisten OM646,sten suutin, A646 070 0787 käy tähänkin, ja on selvästi suurempi.
Luulisin että väh. 70hv/suutin pitäis helpohkosti irrota.
Lisäksi ahdinkin on mahdollista nyt päivittää.
Pelkällä kompurasiiven vaihdolla mahdollisuus noin 1000nm/400hv tehoon, ahtimen puolesta.
Tällainen billetti (koneistettu, ei valettu) kompura käy suoraan entisen tilalle, vaatii vaan tasapainotuksen.
http://www.ebay.co.uk/itm/Billet-Turbo- ... 2a482c1c6b" onclick="window.open(this.href);return false;
AMG on silläkeinon poikkeustapaus, että oikeastaan muuta ei tarvi tehdäkkään, kun softaus sitten.
Kaikki muut onkin jo tehtaalta tullessa tehty "talon parhaasta tawarasta".
Maffi pitää olla kunnossa, kun tämä on ilmamassaohjattu.
Coolerin "lisävesipumppu" pitää olla ehjä.
Rail paineanturin vaihto uudemmasta 1600bar järjestelmästä antaa mahdollisuuden nostaa ruiskutuspaine 1800baariin.
Se taas tieten mahdollistaa lisäsyöttöä ruiskutusikkunan pidentymättä - jos siihen halua/tarvetta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Onko kyseisistä muutoksista käytännön kokemusta kestävyydestä? Kestääkö laatikko kunnossa ollessaan 1000nm väännön?
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
.
Eipä tietenkään ole kokemusta, eikä viisipyttyisellä pääse tuhanteen, vaatii niin paljon syöttöjä.
800,kin saa kyllä varmaan tosissaan punnertaa.
Eipä tietenkään ole kokemusta, eikä viisipyttyisellä pääse tuhanteen, vaatii niin paljon syöttöjä.
800,kin saa kyllä varmaan tosissaan punnertaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Ok, Hienoa että joku viittii näitä asioita tutkia ja vielä kirjoitella nettiin. Täytyy miettiä jos omaan autoon moisia palikoita alkais suunnitteleen.
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Oma C30 cdi AMG on tällä hetkellä korjaamolla, otetaan turbo irti ja lähetän sen Murolalle huoltoon.
Tuo Tuikun mainitsema Billet-siipi laitetaan samalla.
Uskallanko ajaa auton pois korjaamolta ohjelmoitavaksi kun kompurasiipi on vaihdettu vai pitääkö peräkärrillä kiikuttaa?
1600bar rail-anturin meinasin samalla tilata ja asentaa sen vaikka ohjelmointipaikalla.
Kiitos ja anteeksi.
Tuo Tuikun mainitsema Billet-siipi laitetaan samalla.
Uskallanko ajaa auton pois korjaamolta ohjelmoitavaksi kun kompurasiipi on vaihdettu vai pitääkö peräkärrillä kiikuttaa?
1600bar rail-anturin meinasin samalla tilata ja asentaa sen vaikka ohjelmointipaikalla.
Kiitos ja anteeksi.
Viimeksi muokannut makketee, To 05.02.2015 22:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
.
Soita ensin Hevosvoima.commin Anton Murolalle, hän on näitä oikeasti tehnyt, sen jälkeen voit tieten kysyä muiltakin, miten vaan haluat.
Ei tarvi vaihtaa, kun vakioon koteloon sopivan Billett-siipi, muuten normi huolto.
Suurempaa pakosiipeä ei ole olemassakaan, sinne vaan saattaisi mahtua ...
Kaikki toimii, kuten ennekin.
Railpaine anturin vaihtaminen vaatii muutoksen ohjelmasta.
Soita ensin Hevosvoima.commin Anton Murolalle, hän on näitä oikeasti tehnyt, sen jälkeen voit tieten kysyä muiltakin, miten vaan haluat.
Ei tarvi vaihtaa, kun vakioon koteloon sopivan Billett-siipi, muuten normi huolto.
Suurempaa pakosiipeä ei ole olemassakaan, sinne vaan saattaisi mahtua ...
Kaikki toimii, kuten ennekin.
Railpaine anturin vaihtaminen vaatii muutoksen ohjelmasta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Onko tietoa kellään paljonko ko autoja suomessa on? Kyseistä malliahan ei suomen markkinoilla edes ole ollut myynnissä..?
C30 CDI ///AMG
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Suomen lukumääristä ei ole tietoa, mutta mallia on kyllä myyty Suomessa. 2003 hinnaston mukaan farkku maksanut 81.500e, sportcoupe 73.000e ja sedan 79.000e.Nik_o kirjoitti:Onko tietoa kellään paljonko ko autoja suomessa on? Kyseistä malliahan ei suomen markkinoilla edes ole ollut myynnissä..?
Mallia on kaikkiaan valmistettu seuraavasti: farkku 830 kpl, sportcoupe 691 kpl ja sedan 774 kpl.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Kyselinkin tuikulta ~vuosi sitten josko lisä voimaa omaani saisi... Kuitenkin jäi kiireiden vuoksi toteuttamatta...
Mitä kaikkea ylipäätänsä pitää huomioida/tarkastaa ennen kuin lisätehoja alkaa miettimään?
Mitä kaikkea ylipäätänsä pitää huomioida/tarkastaa ennen kuin lisätehoja alkaa miettimään?
C30 CDI ///AMG
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
.
Viimeksi muokannut makketee, To 05.02.2015 22:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Arvelisin että suomessa olisi noin 35 kpl, lähde ottoauto.deJukikyy kirjoitti:Suomen lukumääristä ei ole tietoa, mutta mallia on kyllä myyty Suomessa. 2003 hinnaston mukaan farkku maksanut 81.500e, sportcoupe 73.000e ja sedan 79.000e.Nik_o kirjoitti:Onko tietoa kellään paljonko ko autoja suomessa on? Kyseistä malliahan ei suomen markkinoilla edes ole ollut myynnissä..?
Mallia on kaikkiaan valmistettu seuraavasti: farkku 830 kpl, sportcoupe 691 kpl ja sedan 774 kpl.
Suomeen oli myyty 1 farkku ja 1 sport cupee, loput on tuontitavaraa.
Omani toin 2007 jolloin niitä ei vielä ollut kovin montaa
Tuikun viritys ollut useamman vuoden, ei mitään ongelmaa
onko tuosta valmistumäärästä tietoa kuinka paljon niistä oli ns face lift autoja??
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Täältä löytyy kans yks -03 farmari missä Tuikun ohjelma, mukava pirssi kyl ohjelmoinnin jälkeen...eiköhän tässä kevään aikana koiteta mitä löytyy turbon ja suuttimien päivityksen jälkeen löytyy. Jollei jollakin tule palavaa tarvetta ostaa tuo niin pääsis v6 4matikin osto puuhiin 

C30 AMG
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Hokke kirjoitti:Jukikyy kirjoitti:Suomen lukumääristä ei ole tietoa, mutta mallia on kyllä myyty Suomessa. 2003 hinnaston mukaan farkku maksanut 81.500e, sportcoupe 73.000e ja sedan 79.000e.Nik_o kirjoitti:Onko tietoa kellään paljonko ko autoja suomessa on? Kyseistä malliahan ei suomen markkinoilla edes ole ollut myynnissä..?
Mallia on kaikkiaan valmistettu seuraavasti: farkku 830 kpl, sportcoupe 691 kpl ja sedan 774 kpl.
onko tuosta valmistumäärästä tietoa kuinka paljon niistä oli ns face lift autoja??
Minulla ei ole. Lähde https://mercedes-benz-publicarchive.com ... l?oid=4491
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
paljonko porukalla kestää 0-200km/h 300hp lastulla? omalla lastutetulla kestää 27s mikä on mielestäni liian kauan kun vertaa 224hp v6 niin se kiihtyy samaan aikaan mutta 306hp bensa kiihtyy 21s:
https://www.youtube.com/watch?v=T9TfI-rhDnM" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=Q0_N37Yb02A" onclick="window.open(this.href);return false;
olen vaihtanut ilmamassamittarin ja infrapunamittarilla mitannut coolerin pumpun toiminnan ilman pumppua cooleri oli 80C pumppu päällä 40C pitkän kiihdytyksen jälkeen.
https://www.youtube.com/watch?v=T9TfI-rhDnM" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=Q0_N37Yb02A" onclick="window.open(this.href);return false;
olen vaihtanut ilmamassamittarin ja infrapunamittarilla mitannut coolerin pumpun toiminnan ilman pumppua cooleri oli 80C pumppu päällä 40C pitkän kiihdytyksen jälkeen.
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
.
Siinä on vakiona 230hv.
Jos kaikki pelaa, eikä savuta ja kiihtyy kun vakio auto, niin oliskohan se nyt sitten vakio.
Eikö tuo sinun testaamisesi sitä meinaa.
Siinä on vakiona 230hv.
Jos kaikki pelaa, eikä savuta ja kiihtyy kun vakio auto, niin oliskohan se nyt sitten vakio.
Eikö tuo sinun testaamisesi sitä meinaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
puhuin siitä autosta josta eilen lähetin sähköpostia. sanoit lastuttaneesi sen. ja kyllä se paikaltaan kiihdyttäes nokipilen lykkää. näkeekö sun tekemän lastun jostakin esim. oletko nostanut kierroksia vakiosta?
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
.
Siitä oli jo monta vuotta.
Tähän väliin se on keritty jo monta kertaa imuroimaan ja kopioimaan, sorkkimaankin ja vaikka vakioksi päivittämään.
Siitä oli jo monta vuotta.
Tähän väliin se on keritty jo monta kertaa imuroimaan ja kopioimaan, sorkkimaankin ja vaikka vakioksi päivittämään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
eikai se pitäisi imuroimisella ja kopioimisella miksikään mennä? mikä on seinäjoelta lähin penkillinen lastutuspaikka josta saa sun softia?
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Vaasassa ainakin on.Laitoin YV:tä.
Penkki on mutta se on sulle, ei autolle.
Penkki on mutta se on sulle, ei autolle.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
mutulla sanottuna voi pitää paikkansa, nelonen on välitetty aika pitkäsi, niin kuin vitonenkin.teemu5566 kirjoitti:paljonko porukalla kestää 0-200km/h 300hp lastulla? omalla lastutetulla kestää 27s mikä on mielestäni liian kauan kun vertaa 224hp v6 niin se kiihtyy samaan aikaan mutta 306hp bensa kiihtyy 21s:
https://www.youtube.com/watch?v=T9TfI-rhDnM" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=Q0_N37Yb02A" onclick="window.open(this.href);return false;
olen vaihtanut ilmamassamittarin ja infrapunamittarilla mitannut coolerin pumpun toiminnan ilman pumppua cooleri oli 80C pumppu päällä 40C pitkän kiihdytyksen jälkeen.
kiihtyy rivakasti sinne 150-180 kmh mutta sitten kiihtyminen hidastuu
seisova maili meni 220
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
oli siinä 281hp.
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
.
Kyllä sinä olit oikeassa, ihan paras terävyys varmaan nyt puuttuu, vähän pitäis olla enemmän tehoa.
Kato nyt vaikka suuttimet ensin sillä lailla läpi, että onhan kaikki varmaan saman numeroisia ja onhan laatikkoon edes joskus vaihdettu öljyt, sekin vähän hukkaa tehoa, jos laatikko (turbiini) luistaa ylimääräistä.
Kyllä sinä olit oikeassa, ihan paras terävyys varmaan nyt puuttuu, vähän pitäis olla enemmän tehoa.
Kato nyt vaikka suuttimet ensin sillä lailla läpi, että onhan kaikki varmaan saman numeroisia ja onhan laatikkoon edes joskus vaihdettu öljyt, sekin vähän hukkaa tehoa, jos laatikko (turbiini) luistaa ylimääräistä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
suuttimet oli samat, öljyt vaihdettu 45tkm sitten. kulutuskin 10-11l luokkaa sekalaises todellista.
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
mistähän johtuu pakoputken naksunta normaaliajon jälkeen? liittyiskö tuohon suht suureen kulutukseen?
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Naksuminen on normaalia. Onko autossa DPF vielä aktivoituna ? Kun poltto päällä niin naksuu selvemmin kun on käynyt kuumana polton jäljiltä.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Eikai nois ole dpf:ää?
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Onko kukaan vielä asentanut uudet suuttimet ja kompurasiiven? Kiinnostaisi minkälaisiin lukemiin on päästy. Voiko ne vaihtaa itte ja sitte tuoda säädettäväksi vai pitääkö suuttimien vaihdon yhteydessä tehdä ohjelmaan jotakin?
Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä
Mulla on Bosio PowerPlus -suutinkärjet ja billet kompura. En ole vielä käynyt tällä paketilla penkissä.teemu5566 kirjoitti:Onko kukaan vielä asentanut uudet suuttimet ja kompurasiiven? Kiinnostaisi minkälaisiin lukemiin on päästy. Voiko ne vaihtaa itte ja sitte tuoda säädettäväksi vai pitääkö suuttimien vaihdon yhteydessä tehdä ohjelmaan jotakin?
Keväällä voisi käydä.