W124 SUPERMATIC--> Atecu v3+ imu ja pakosarjan valmistusta
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 (ms2) kipinän ihmettelyä
HEI taas kaikille jotka prokkista ovat seuranneet sen verran olen saanut aikaseksi että uusi pakosarja on työn alla.
elikkä pakosarjan laipat ovat erilliset eli yhteensä 6laippaa ja tällä olisi tarkotus päästä eroon liiasta lämpölaajenemisesta joka puolestaan rasittaa kantta. materiaali on 10mm musta ja laipat ovat vesileikkattuja
pakosarja rakennetaan uudelleen tuplaturboa silmälläpitäen eli nykyistä turboa tuodaan noin 10-20cm eteen päin ja webasto saa poistua konehuoneesta uudelleen sijotus on todennäköisesti puskurin sisällä apparin puolella
elikkä pakosarjan laipat ovat erilliset eli yhteensä 6laippaa ja tällä olisi tarkotus päästä eroon liiasta lämpölaajenemisesta joka puolestaan rasittaa kantta. materiaali on 10mm musta ja laipat ovat vesileikkattuja
pakosarja rakennetaan uudelleen tuplaturboa silmälläpitäen eli nykyistä turboa tuodaan noin 10-20cm eteen päin ja webasto saa poistua konehuoneesta uudelleen sijotus on todennäköisesti puskurin sisällä apparin puolella
Viimeksi muokannut rooppis93, Pe 25.09.2015 10:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W124 SUPERMATIC
tässähän sitä lämpölaajenemis vaivaa ei tule, kun on useasta laipasta tehty. mutta tiedoks muille, että jos on laajenemis vaivaa pitkällä laipalla, niin laipan reunimmaiset reijät kannattaa porata vähän väljiksi ja laipan voi vetää keskeltä poikki, jolloinka laajeneminen jakautuu kahteen osaan.
ja juu, tätäkin seuraillaan innolla.
ja juu, tätäkin seuraillaan innolla.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W124 SUPERMATIC
pakosarjan laipat saapuivat vesileikkuusta ja mutkaputkia hankittuna sekä vajaa 2m pätkä suoraa putkea
laippoja 6kpl (1 ylimääräinen jos tarvetta 5e+postit)
mutkia 48,3x2 12kpl
putkea 48,3x2 noin 2metriä.
hintaa en tarkalleen sano mutta 20-60e väliltä
kun keritään ja jaksetaan niin pakosarjan laipat kohdistetaan eli pakokanavasta sen verran pois että on tiivisteen kokoinen kanava
huomenna haetaan megaan releboxi postista ja toivon mukaan saadaan auto vklp:n aika käyntiin
laippoja 6kpl (1 ylimääräinen jos tarvetta 5e+postit)
mutkia 48,3x2 12kpl
putkea 48,3x2 noin 2metriä.
hintaa en tarkalleen sano mutta 20-60e väliltä
kun keritään ja jaksetaan niin pakosarjan laipat kohdistetaan eli pakokanavasta sen verran pois että on tiivisteen kokoinen kanava
huomenna haetaan megaan releboxi postista ja toivon mukaan saadaan auto vklp:n aika käyntiin
Re: W124 SUPERMATIC
Releboxi haettuna ja nyt alkaakin johdotus ja megan asennus kuvia myöhemmin tänään
Re: W124 SUPERMATIC
Hei kaikille jotkaovat projektia seuranneet. Sen verran on tapahtunut että ei mitään viime postauksen jälkeen
Mutta mitään ei ole tapahtunut sen takia kun hankittiin vuoden 72 vw kupla joka on ollut nyt primääri projektina. Kuplan tarina ei tänne kyllä kuulu mutta kerrotaan pikkuisen miksi mersu on jäissä
Eli vw kupla 72. Tuli crossipyöräön vaihdossa ja ajattelin rakentaa siitä itselleni raaserin mutta toisin kävi.
Nyt autoa rakennetaan anopille.
Lähtökohtana. Kohtuu kuntoinen ja vähäruosteinen kori maalattuna musta valkoiseksi kilikali pullolla no emäntä mainitsi että anoppi on aina halunnut punaisen kuplan.
Auto talliin ja epäkesko kone laulamaan autosta hiottiin ensimmäinen musta maalikerros pois jonka alta paljastui kunnolla maalattu violetti metalli väri (kerpeleen amikset ) no kaikki musta ja valkoinen pois, lisää hiomista, pinnan mattaus ja pohjamaali + helkkarin paljon kittiä on kupla joskus käynyt ojan pohjalla ja mennyt katonkautta ympäri. Kittien hionta lisää pohjamaalia ja pohjamaalin hionta 1000 vesi paperilla. Nyt ollaan siinä tilanteessa että autoon saisi värin pintaan (ral 3020) ja heti kun on maalattu niin keskitytään taas mersuun
Mutta mitään ei ole tapahtunut sen takia kun hankittiin vuoden 72 vw kupla joka on ollut nyt primääri projektina. Kuplan tarina ei tänne kyllä kuulu mutta kerrotaan pikkuisen miksi mersu on jäissä
Eli vw kupla 72. Tuli crossipyöräön vaihdossa ja ajattelin rakentaa siitä itselleni raaserin mutta toisin kävi.
Nyt autoa rakennetaan anopille.
Lähtökohtana. Kohtuu kuntoinen ja vähäruosteinen kori maalattuna musta valkoiseksi kilikali pullolla no emäntä mainitsi että anoppi on aina halunnut punaisen kuplan.
Auto talliin ja epäkesko kone laulamaan autosta hiottiin ensimmäinen musta maalikerros pois jonka alta paljastui kunnolla maalattu violetti metalli väri (kerpeleen amikset ) no kaikki musta ja valkoinen pois, lisää hiomista, pinnan mattaus ja pohjamaali + helkkarin paljon kittiä on kupla joskus käynyt ojan pohjalla ja mennyt katonkautta ympäri. Kittien hionta lisää pohjamaalia ja pohjamaalin hionta 1000 vesi paperilla. Nyt ollaan siinä tilanteessa että autoon saisi värin pintaan (ral 3020) ja heti kun on maalattu niin keskitytään taas mersuun
Re: W124 SUPERMATIC jäissä koska---> vw typ-1 1600cc
HELLOU AGAIN EVRIBODI projekti jatkuu taas tänään 8.8.2015 tilasin autotunelta atecu v3 moottorin ohjaimen (kiitoksia sukulaisille :3)
pitäis tulla ensviikon aikana postissa ja sitten alkaa asennus megasquirtilla heitän vesilintua mutta nyt on myynnissä megasquirtin releboksi tarjouksia saa laittaa yv
pitäis tulla ensviikon aikana postissa ja sitten alkaa asennus megasquirtilla heitän vesilintua mutta nyt on myynnissä megasquirtin releboksi tarjouksia saa laittaa yv
Re: W124 SUPERMATIC--> BÄCK IN BISNES!
Hei vaan kaikille tänään sain senverran aikaiseksi että johdotukset on 80% tehty
Vielä puuttuisi hukkakipinä puola ja triggeri pitäisi asentaa kampiakselin nokkaan niin pääse herättelemään pikkuista :3
Vielä puuttuisi hukkakipinä puola ja triggeri pitäisi asentaa kampiakselin nokkaan niin pääse herättelemään pikkuista :3
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 (ms2) kipinän ihmettelyä
Terve vaan kaikille jotka ovat projektia seurailleet atecu v3 on nyt asennettu autoon yhteydet toimii , rpm tieto tulee, suuttimet toimii MUTTA kipinän kanssa ongelmia. Puolana on motorcraftin edis 6 puola ilman mitään moduleita
Ongelmana on että 1 kipinä tulee kun virrat kääntää päälle ja startatessa ei kipinää tule kuin 2 ja 6 sylintereihin
Autoa säädetään tunerstudiolla ja spark asetukset on mielestäni oikein
Spark a output pin D14
Sparkmode toothed wheel 12-1, wastedspark, going high
Ts:ään kokeiltu erilaisia ennakoita ja asetuksia mutta ei mitään muutosta. Kokeiltu myös bosch 139 ign modulilla ja ei mitään vaikutusta
Toivotaan että kipinä ongelmista päästäisiin ja saataisiin autokäymään .
Ps jos jollain ylimääräsenä laajakaista lambda niin saa tarjota
Ongelmana on että 1 kipinä tulee kun virrat kääntää päälle ja startatessa ei kipinää tule kuin 2 ja 6 sylintereihin
Autoa säädetään tunerstudiolla ja spark asetukset on mielestäni oikein
Spark a output pin D14
Sparkmode toothed wheel 12-1, wastedspark, going high
Ts:ään kokeiltu erilaisia ennakoita ja asetuksia mutta ei mitään muutosta. Kokeiltu myös bosch 139 ign modulilla ja ei mitään vaikutusta
Toivotaan että kipinä ongelmista päästäisiin ja saataisiin autokäymään .
Ps jos jollain ylimääräsenä laajakaista lambda niin saa tarjota
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
Olethan valinnut myös muut sytkälähdöt päälle, jos tulee 2 pyttyyn kipinä nii viittaa siihen et ei ole kuin yksi lähtö toiminnassa...Ja onkos siinä boksissa sisäiset sytty kivet?
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
En ole valinnut muita syttylähtöhä kun luin ja etin tietoa tuosta hukkiksen asennuksesta niin jäin siihen lopputulokseen että ms2 ymmärtää itse laittaa muut lähdöt päälle kun on wastedspark ja sylinterien määrä tiedossa.
On sisäset syttykivet 4kpl
On sisäset syttykivet 4kpl
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
No niin se tais ollakin... Joku setuppihan siinä on väärin luultavasti. muuttuuko kipinä muihin pyttyihin jos kääntää piuhat puolan sisään menosta..? Sitä vaan et onko puola ehjä.
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
Kipinä siirtyy sitämukaan siirtää spark output a eri puolille. Kokeilin myös jakaja sytytystä niin silloin kipinä tulee kun maadottaa sytytysmodulin pinniä 5 jossa ei pitäisi ohjeiden mukaan olla mitään modulina bosch -139 ja kokeiltu myös huco -002 modulilla
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
Mutta jos sulla on syttykivet boksissa, nii silloin ei saa olla muita moduleita välissä enää...
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
Pitäneepä kokeilla enskerran kun menen hämeenlinnaan niin otan sen modulin pois välistä ja kokeilen ilman sitä mutta mites sen kytkentä sitten?
Meneekös se niin että 12v syöttö menee puolan plussaan ja sitten spark output a menee puolan miinukseen?
Pahoittelut tyhmiä kysymyksiä
Meneekös se niin että 12v syöttö menee puolan plussaan ja sitten spark output a menee puolan miinukseen?
Pahoittelut tyhmiä kysymyksiä
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
sullahan on 4 napaa puolassa, yhteen 12v loput kolme ohjauksia... kato jostain kytkiksestä miten ne navat oli, en muista ulkoa..
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
Niin on hukkiksessa 3 napaa signaalille se on tiedossa mutta siis meinasin jos kokeilen ensiksi vielä tuolla jakaja sytytyksellä
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
jaa, tuli luettua vähä hätäsesti... sit juuri niin ku meinasit
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
itellä oli samanlainen setuppi ja kyllä sytkälähdöt täytyy laittaa asetuksiin ei siis hae mitään valmiiksi!
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
Ookkei mistähän ne asetukset löytyy tunerstudiosta? Olen niitä kyllä kattonut mutta en ainakaan itse löytänyt mistään valikkoa josta olisi voinut spark output b:n ja c:n laittaa päälle
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
Ms2, siihen laitetaan puolien lukumäärä,trikkeri asetukset oikein, spark output A d14. Prossu ohjailee muut puolat oikein...lue msextra sivuilta tai finsquirtin sivuilta, kyllä se siitä aukee
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
Taitaa tuo sittenkin tarvita modulin väliin luin ja tutkin taas niin tuossa on 4kpl 5/12v ajuri ohjattuja logiikka tason sytytys lähtöjä.
http://www.autotune.fi/tuote/891/atecu- ... ksenohjain" onclick="window.open(this.href);return false;
Toivottavasti en ole polttanut mitään tuolta levyltä
http://www.autotune.fi/tuote/891/atecu- ... ksenohjain" onclick="window.open(this.href);return false;
Toivottavasti en ole polttanut mitään tuolta levyltä
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
Joo taitaa tarvita erillisen vahvarin. Bosch 0 227 100 203 mokkula väliin, niin pitäisi pelata. Silloin spark inverdet pitää olla going low.
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
Nyt päätin sen verraaan että tulee edis sytytys kokonaisuudessaan Kun saan tuon edis modulin edullisesti poikkeuksena edis sytytyiseen on vain tuo 12/1 triggeri
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
Eikö tuohon kävisi 1.8t vaggilaisen puolat? Saisi suorasytkän heti eikä tarvisi mitään muuta laittaa?
Audi S2
MB s124 om605
MB s124 om605
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
Ei ole 1.8t:ssä suorasytkää vaan hukkakipinäsytytys.mik4-- kirjoitti:Eikö tuohon kävisi 1.8t vaggilaisen puolat? Saisi suorasytkän heti eikä tarvisi mitään muuta laittaa?
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: W124 SUPERMATIC--> Atecu v3 ihmettelyä ja kipinä ongelma
Eikös se ole sillon niin sanottu wasted cop sytytys ?