Vastaavalla otsikolla olevia topikkeja oli jo useita mutta ainakaan suoraan ei niistä löytynyt tähän ratkaisua.
Otsikonmukaisessa autossa palaa BAS/ASR valo jatkuvasti(Syttyy käynnistyksen yhteydessä ja jää palamaan kun ABS valo sammuu).
ABS:it ja ASR toimii normaalisti.
Valon syttymisen jälkeen autocomin testerillä nollauksen jälkeen muistiin jäi koodit:
C1000 ECU vika
C1025 CAN viesti
C1332 BAS solenoidiventtiili
Tämän jälkeen kävin läpi kaikki liitokset hydrauliikkayksikön ja jarrutehostajan ympäriltä ja purin ja putsasin jarruvalokatkaisijan, ei vaikutusta.
Vaihdoin kokonaan uuden jarruvalokatkaisijan, ei vaikutusta.
Vaihdoin romuttamolta hankitun pumppuyksikön, ei vaikutusta(Jäi jostakin käsitys että BAS solenoidiventtiili sijaitsisi venttiiliyksikössä mutta onkin ilmeisesti tehostajassa?)
Em. operaatioiden jälkeen STARilla lukiessa nollauksen jälkeen jää koodit:
C1000 Ohjainlaite N48
Magn.venttiili "Ylösalaisin olevaa U kirjainta muistuttava symboli"
Virtapiiri 30 -//-
C1332 BAS magneettiventiili A7/7y1 ja sama u kirjain symboli kuin edellä.
Tehtiin myös starilla jarrupolkimen asentoon liittyvä testi ja ainakin tuossa saatiin myös kalvolta alueelle sopivat asentotiedot.
Tämän jälkeen mittailin autodatan mukaan Eculle tulevat jännitteet 48-maa ja 10-maa löytyy akun napajännite(Mittaushetkellä 12.7V)
Myös latausjännite on ok.
Lisäksi mittailin myös ecun liittimeltä kaikkien magneettiventtiileiden kelat ja sain Autodatan mukaiset arvot.
Kokeiltiin w210 07 300TD:n ecua jonka numerot toisin hieman poikkesivat alkuperäisestä, tämän yksilön ECU:ssa on numerot 017 545 73 32 Q03
ja tuossa kokeillussa oli muistaakseni 017 545 75 32 K02. Tilanne ei muuttunut mitenkään muuten kuin että autocom antoi koodit
C1022 Can viesti moottori- ABS
C1010 Liitin 87: alijännite
C1501 Solenoidiventtiili nopeuden mukaan säätyvä tehostettu ohjaus
Originaali ecu jäi käyttöön. Rattia on myös pyöritetty laidasta laitaan aina kun jotakin on koitettu tehdä.
Mitä seuraavaksi, tehostin vaihtoon?
W210 220CDI 99 BAS valo palaa
Re: W210 220CDI 99 BAS valo palaa
No niin huomasin oman ajatusvirheeni jo oikeastaan edellistä viestiä kirjoittaessa.
Olin sekoittanut BAS ohjainlaitteen N48 abs/asr ohjainkorttiin oikean puolen elektroniikkatilassa vaikka kyseinen modulihan onkin jarrupääsylinterin alla...
Kun oikean modulin N48 vaihtoi samaisesta testiautosta kuin aiemman kortin, sammui valot ja järjestelmä lähti toimimaan.
Ongelma on siis ratkennut.
testiboxi pitää kuitenkin palautta joten jos joltakin löytyy ko. ohjain ylimääräisenä niin minulle voi tarjota yv:llä.
Olin sekoittanut BAS ohjainlaitteen N48 abs/asr ohjainkorttiin oikean puolen elektroniikkatilassa vaikka kyseinen modulihan onkin jarrupääsylinterin alla...
Kun oikean modulin N48 vaihtoi samaisesta testiautosta kuin aiemman kortin, sammui valot ja järjestelmä lähti toimimaan.
Ongelma on siis ratkennut.
testiboxi pitää kuitenkin palautta joten jos joltakin löytyy ko. ohjain ylimääräisenä niin minulle voi tarjota yv:llä.