TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Letku lämppäri tai lokilämmitin saa olla yön virrassa mutta tt-termo riittää varmaan tunnin kovemmillakin pakkasilla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Jees, laitoin tarjouspyynnön tuonne thermolle jos nyt sitten koittaisi tuota.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Valmistaja soitti ja vakuutti minut joten 1kw malli tulee, laatu on eri mitä nuot muut kiina hilppeet. Ja tosiaan pienehkö prosentti on aina kuulemma viallisia laitteita joukossa.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Mihin autoon laitat? Minkälainen moottori?epk kirjoitti:Valmistaja soitti ja vakuutti minut joten 1kw malli tulee, laatu on eri mitä nuot muut kiina hilppeet. Ja tosiaan pienehkö prosentti on aina kuulemma viallisia laitteita joukossa.
Sitten jos kuvia yms. asennuksesta?
Ainakin itsellä tuntuu että tilaa ei myydä asti ole... (s211 320Cdi)
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
219 cls ja v6 cdi, laitetaan kuvia juu
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Sorry, että lainaan topikkia ajatus olisi laittaa tuohon perus kulkineeseen tuo KLD 1000, eli kulma malli! Mihinkäs kohtaan tuo olisi paras asentaa 124 200Essä, omaa erillistä kiertovesipumppua ei ole joten siinä olisi reilusti tilaa asentaa tuo KLD! Jäänyt vain miettimään tuota kieto suuntaa jos auto sammutettuna jääkö närhenmunat nk auki, eli kiertääkö lämppärin kautta koneelle riittävän tehokkaasti? Mikähän tuossa olisi optimaalinen asennus paikka, Defa panssari letkuja, haaroittimia löytyy omiksi tarpeiksi riittävästi, samalla olisi tarkoitus laittaa tuo,Defan kiinteä elektroninen akkulaturi myös vihdoin toimintaan!
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Eikö "normaalimpi" tapa oli laittaa TT-Thermo lämppärin paluuletkuun - siis koneeseen päin menevään letkuun, ei lämppärin kennolle menevään letkuun?jaakko.putkisaari kirjoitti:... eli kiertääkö lämppärin kautta koneelle riittävän tehokkaasti?
Eli ensin lämpöä moottorille ja sitten lämppärin kennolle.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Muistakaa sitten että kaikissa mb autoissa lähtee moottorilta neste ensin kennolle,siitä närhen munille ja kiertopumpun kautta taas vesipumpun kautta koneeseen.
Vesiventtiilit on auki kun kone sammuksissa mutta se toimii kuin takaiskuventtiili...eli kiertosuunta oltava oikein...kokeiltu juttu ton tt-termolla.
Vesiventtiilit on auki kun kone sammuksissa mutta se toimii kuin takaiskuventtiili...eli kiertosuunta oltava oikein...kokeiltu juttu ton tt-termolla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Nyt olis 219 koriseen 320CDI clssään asennettu, 1000KLD defa päällä.
Maskiin sai nätisti pistokkeen piiloon :
sisälämppärin läpivienti hanttarinpuolelta koneehuoneesta :
Itse elementti olikin erittäin helppo asentaa, vesipumpusta lähtevän letkun väliin. Poistin mukana tulleen pannan ja otin irti töpselin rungosta jotta sai enempi tilaa. :
Maskiin sai nätisti pistokkeen piiloon :
sisälämppärin läpivienti hanttarinpuolelta koneehuoneesta :
Itse elementti olikin erittäin helppo asentaa, vesipumpusta lähtevän letkun väliin. Poistin mukana tulleen pannan ja otin irti töpselin rungosta jotta sai enempi tilaa. :
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Närhenmunat?atlas kirjoitti:Muistakaa sitten että kaikissa mb autoissa lähtee moottorilta neste ensin kennolle,siitä närhen munille ja kiertopumpun kautta taas vesipumpun kautta koneeseen.
Vesiventtiilit on auki kun kone sammuksissa mutta se toimii kuin takaiskuventtiili...eli kiertosuunta oltava oikein...kokeiltu juttu ton tt-termolla.
Eroa REST ja ei RESTillisessä kierrossa?
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
TT-Thermon + Remuc + Defareleen asennus sigun kulkineeseen, apparin puoleiseen etukulmaan, OM626 moottorilla.Tenutähti kirjoitti: Ja tosiaan Mihin autoon laitat? Minkälainen moottori?
Sitten jos kuvia yms. asennuksesta?
TT:n kiinnitys apurunkoon alumiinilatoilla, äänimerkin siirto viereiseen reikään. Kaikki reijät valmiina autossa.
Letkut asennettu REST kierron kiertovesipumpun jälkeen -> letku poikki.
Kiertoon menevän letkun kääntö 90 asetetta ja siihen jatkokosi 90 asteen kulma jolloin se menee TT:n lähtevään liitokseen.
Tulevaan puoleen 90 aseteen kulma lisää jolloin se menee TT:n tulevaan liitokseen.
Remuc on takakontin sähkökeskuksessa, josta virranotto suoraan auton sulakeryhmästä.
Remuc antenni takasivuikkunassa ja Remuc manuaalistartti apparin puoleisen sivuverhouksen luukussa.
Defareleen heräte kulkee kynnyslistan alla takaa kone huoneeseen jossa rele/haaroitus sisälämppärille.
Sisälämppärin sisäänveto apparin puoleisen johtosarjan kumiläpiviennistä hanskalokeron taakse.
Defan 2100w:n sisälämpääri kiinni apparin jalkatilan sulakeryhmän kannessa.
Sisälämppärin johdoss haararoitus jossa Defan LED valo joka tuotu taustapeilin luo -> näkee virtojen kytkeytymisen tarvittaessa merkkivalon palamisesta ulkoapäinkin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Mietin samaan paikkaa, mutta ajtusettä räntäsateella tähden lokero täyttyy loskasta ja toinen että Defan luukku, niin miten onnistuu kinttaat kädessä.epk kirjoitti: Maskiin sai nätisti pistokkeen piiloon :
Päädyin sitten rekisterikilven viereen pistokkeen laittamaan.
Mutta kivasti meneen piiloon tähteen noin.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
En usko että tulee sen enempää ongelmia loskan kanssa, sen verta ylhäällä on. Sormikkailla pärjää täällä etelässä
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Onko todella niin ettei nämä lämmittimet kestä vettä (tai muuta nestettä) ? Jostain olin joskus lukevinani.
wiimax.fi
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Eihän tähteen voi laittaa, kun siinä on Distronic..
Itse voin laittaa töpselin moottoritilaankin, mutta tietysti on vähän vaivaa avata konepeltiä. Toisaalta missään näkösälläkään se ei ole kaunistus. Ja lienee paremmin suojassakin, vaikka Defa ei ainakaan kosteudesta ole moksiskaan. Itse asensin 1000-wattisen vuosi takaperin ja se kosahti. Myyjän mukaan ei saisi olla kosketuksissa veteen ulkoa ja kyllähän se väkisinkin jossain vaiheessa vettä saa. Voi olla, että sössin asennuksen liian vähällä ilmauksellakin, mutta mitä tapahtuu, jos moottoritilaa pesee painepesurilla?
Itse voin laittaa töpselin moottoritilaankin, mutta tietysti on vähän vaivaa avata konepeltiä. Toisaalta missään näkösälläkään se ei ole kaunistus. Ja lienee paremmin suojassakin, vaikka Defa ei ainakaan kosteudesta ole moksiskaan. Itse asensin 1000-wattisen vuosi takaperin ja se kosahti. Myyjän mukaan ei saisi olla kosketuksissa veteen ulkoa ja kyllähän se väkisinkin jossain vaiheessa vettä saa. Voi olla, että sössin asennuksen liian vähällä ilmauksellakin, mutta mitä tapahtuu, jos moottoritilaa pesee painepesurilla?
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Jaa, mutta onko se suositeltavaa muutenkaan?tn62634 kirjoitti:....mutta mitä tapahtuu, jos moottoritilaa pesee painepesurilla?
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
No, on ainakin kivempi katsella. Olen itse pessyt varovaisesti pienellä paineella ja peseväthän autoliikkeetkin moottoritilan. Käytetyissä konepellin alus on kuin uudesta autosta, kun isosta liikkeestä auton ostaa.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Ilman muuta moottori pitää pestä silloin tällöin. Hyvinkään suojattu konetila ei pysy puhtaana pölyisillä teillä.
Ellei moottorinlämmitin pesua kestä ... no eipä mitään sitten
Ellei moottorinlämmitin pesua kestä ... no eipä mitään sitten
wiimax.fi
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
nyt on kyllä erikoista tekstiä, ip suojattu laite ei kestäisi roiskevettä ? mitä tuota piteli käsissä niin eiköhän se ihan vettä pitävä laite ole siinä missä muutkin romppeet konehuoneessa.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
No on kyllä, todella erikoista jos lämmittimessä lukee vain että "ip suojattu".nyt on kyllä erikoista tekstiä, ip suojattu laite ei kestäisi roiskevettä ?
wiimax.fi
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Lukee niissä ip44 eli roiskevesisuoja...
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
OM626 koneisen kanssa TT-Thermo aiheuttanut pari kertaa - about 1/10 kerrasta - käynnistettäessä flektien käynnistymisen.
Aamullakin kun oli -6C:tä näin tapahtui puolentunnin lämmityksen jälkeen, sama myös ollut +5C:ssä vartin lämmityksellä.
Moottorinlämpötilamittari näyttää viivaa - paria käynnistettäessä.
Kun moottorin sammuttaa ja käynnistää uudelleen flektit ei enään pyöri ja mittari lämpömittari ei näytä viivaakaan, mutta 15-30 sekunttia käyttöä niin sitten taas näyttää paria viivaa kuten ennen uudelleen starttiakin.
Ilmeisesti nestekierto ei kuitenkaan ole ihan kunnolla "auki" aina (?) tms. REST kierrossa koska flektikäynnistystä ei tapahtu kuin satunnaisesti?
Jotenkin sekoittaa flektien anturit?
Aamullakin kun oli -6C:tä näin tapahtui puolentunnin lämmityksen jälkeen, sama myös ollut +5C:ssä vartin lämmityksellä.
Moottorinlämpötilamittari näyttää viivaa - paria käynnistettäessä.
Kun moottorin sammuttaa ja käynnistää uudelleen flektit ei enään pyöri ja mittari lämpömittari ei näytä viivaakaan, mutta 15-30 sekunttia käyttöä niin sitten taas näyttää paria viivaa kuten ennen uudelleen starttiakin.
Ilmeisesti nestekierto ei kuitenkaan ole ihan kunnolla "auki" aina (?) tms. REST kierrossa koska flektikäynnistystä ei tapahtu kuin satunnaisesti?
Jotenkin sekoittaa flektien anturit?
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Hyvä, jossain joskus kerrottiin että IP21 joka ei riittäisi mihinkään.jariay kirjoitti:Lukee niissä ip44 eli roiskevesisuoja...
wiimax.fi
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Jep, siinä mustassa muovisessa OWL lämmitinmallissa josta linkkejä
Palstallakin on, on vain IP21 ja se ei riitä Suomessa jossa
on vaatimus IP44.
Palstallakin on, on vain IP21 ja se ei riitä Suomessa jossa
on vaatimus IP44.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Ainakin siinä minkä lähetit lukee IP44. Siksi vähän ihmettelin miksi se ei kävisi?jariay kirjoitti:Jep, siinä mustassa muovisessa OWL lämmitinmallissa josta linkkejä
Palstallakin on, on vain IP21 ja se ei riitä Suomessa jossa
on vaatimus IP44.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Niin, kuten siinä mun viestissä siellä lukee se ei
Täytä vaatimuksia käytännössä
-samoin se kaapeli jota OWL käyttää edelleen Ei
Täytä suomen kansallisia vaatimuksia:
Poikkipinta 1,5mm2 yms.
Siksi en myöskään Viitsi niitä käyttää ja ne jäi käsiin.
Laitoin tuontiautoihin puolenkymmentä ja hyvin
Ne muuten toimii.
Mutta edelleen Niitä Saksassa toki myydään täyttä vauhtia.
Täytä vaatimuksia käytännössä
-samoin se kaapeli jota OWL käyttää edelleen Ei
Täytä suomen kansallisia vaatimuksia:
Poikkipinta 1,5mm2 yms.
Siksi en myöskään Viitsi niitä käyttää ja ne jäi käsiin.
Laitoin tuontiautoihin puolenkymmentä ja hyvin
Ne muuten toimii.
Mutta edelleen Niitä Saksassa toki myydään täyttä vauhtia.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Mielestäni itse laite kyllä täyttää vaatimukset, siinä on CE-hyväksyntä ja IP44 luokitus.
Asennus noilla kaapeleilla ei kyllä täytä, pitää olla panssariputkessa johtimet (tämä ei kyllä täyty TT-Thermonkaan perusmallissa). Johtimien poikkipinta-ala vaatimuksia en tiedä auto käytössä (normaalisti saa kyllä olla ohuempaakin johdinta kun 1.5mm2, kun kytkentä on pistokkeeseen.)
No joka tapauksessa muokkasin tuon OWL-lämppärin defan johdolle (1.5mm2) sopivaksi ja hyvällä omalla tunnolla sen autooni aion asentaa
Asennus noilla kaapeleilla ei kyllä täytä, pitää olla panssariputkessa johtimet (tämä ei kyllä täyty TT-Thermonkaan perusmallissa). Johtimien poikkipinta-ala vaatimuksia en tiedä auto käytössä (normaalisti saa kyllä olla ohuempaakin johdinta kun 1.5mm2, kun kytkentä on pistokkeeseen.)
No joka tapauksessa muokkasin tuon OWL-lämppärin defan johdolle (1.5mm2) sopivaksi ja hyvällä omalla tunnolla sen autooni aion asentaa
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
https://fi.wikipedia.org/wiki/IP-luokitus" onclick="window.open(this.href);return false;
Vähintään IP65 jos painepesurilla pesee.
Vähintään IP65 jos painepesurilla pesee.
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Nii no, tuon defan "panssari"-johdonkaan IP luokka ei ole kuin 44, joten mitään autoa jossa on defan johtojako ei sitten saa pestä painepesurilla konehuoneesta
http://www.defa.com/file/0cbc9aa22380/4 ... ersjon.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; (Esitteen sivu 29, pdf 31)
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: TT - Thermo letkulämppäri asiaa tai kokemuksia ?
Kannattaa tutustua tarkemmin IP luokitukseen.
Jatkojohdon ollessa kyseessä on niiden liittimien luokitus IP44. Mikäli itse johto olisi niin reikäinen että sen IP luokitus olisi 44, olisi se hengenvaarallinen jos roikkuisi esimerkiksi vesilätäkössä.
Verkkovirta eli pienjännite asennukset on aina luvanvaraista toimintaa missä käyttöönotto tarkastukset aina suoritettava.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1996/19960410" onclick="window.open(this.href);return false;
Jatkojohdon ollessa kyseessä on niiden liittimien luokitus IP44. Mikäli itse johto olisi niin reikäinen että sen IP luokitus olisi 44, olisi se hengenvaarallinen jos roikkuisi esimerkiksi vesilätäkössä.
Verkkovirta eli pienjännite asennukset on aina luvanvaraista toimintaa missä käyttöönotto tarkastukset aina suoritettava.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1996/19960410" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut etrade, Ke 07.10.2015 02:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.