Käynnistysongemia
Käynnistysongemia
Bensaässän (320 S -99) soveltuvuus äijäparkkitoimintaan vaimon shoppaillessa johti käynnistysongelmiin. Autossa istuessani avain oli paikoillaan, mutta virta tai muutkaan sähkölaitteet eivät olleet päällä. Kun piti lähteä kotiin liikkeiden sulkemisaikaan kuului mittariston takaa surinaa ja naksutusta, muuten oli hiljaista. En ehtinyt hankkimaan yleismittaria, joten auto jäi halliin ja kotona mittasin avaimen patterin jännitteeksi 3,08V, vaihdoin uuteen jossa 3,27V. Voisiko olla avaimen syytä vai onko äly kaputt? Jokin valvontaa autossa on päällä kuljettajan siinä istuessa - kaiuttimesta kuuluu vaimea ping n.20min välein jos mihinkään ei kosketa.
W220 S320 -99
W164 ML500 -06
W164 ML500 -06
Re: Käynnistysongemia
Virtalukko ei tarvitse patteria avaimessa toimiakseen. Kääntyykö se avain virtalukossa? Mittaa akku (jos saat kontin auki), akun ollessa vähissä virroissa vilkkuu ensiksi mittaristo, siitä tietää, että nyt ei kyllä käynnisty
Jos virtaa on akussa, eli akku ei kuollut, niin pelkääjän jalkatilassa on siellä pellin takana päävirtasulakkeet, josko niistä olisi joku pamahtanut, ne saa ainakin useita laitteita pimeäksi kerralla.
E: Laturikin on saattanut kuolla tai jännitteensäädin. Ja avaimet virtalukossa pitäny väylän aktiivisena, jolloin imeny loput mehut akusta. Mutta se onko akussa virtaa auttaa haarukoimaan syyllistä.

Jos virtaa on akussa, eli akku ei kuollut, niin pelkääjän jalkatilassa on siellä pellin takana päävirtasulakkeet, josko niistä olisi joku pamahtanut, ne saa ainakin useita laitteita pimeäksi kerralla.
E: Laturikin on saattanut kuolla tai jännitteensäädin. Ja avaimet virtalukossa pitäny väylän aktiivisena, jolloin imeny loput mehut akusta. Mutta se onko akussa virtaa auttaa haarukoimaan syyllistä.
Re: Käynnistysongemia
noroljan kirjoitti:Virtalukko ei tarvitse patteria avaimessa toimiakseen. Kääntyykö se avain virtalukossa? Mittaa akku (jos saat kontin auki), akun ollessa vähissä virroissa vilkkuu ensiksi mittaristo, siitä tietää, että nyt ei kyllä käynnisty![]()
Jos virtaa on akussa, eli akku ei kuollut, niin pelkääjän jalkatilassa on siellä pellin takana päävirtasulakkeet, josko niistä olisi joku pamahtanut, ne saa ainakin useita laitteita pimeäksi kerralla.
E: Laturikin on saattanut kuolla tai jännitteensäädin. Ja avaimet virtalukossa pitäny väylän aktiivisena, jolloin imeny loput mehut akusta. Mutta se onko akussa virtaa auttaa haarukoimaan syyllistä.
Kiitokset taas neuvoista. Vika oli Black Horse- merkkisessä akussa jonka kahden vuoden takuu loppui sopivasti kolme viikkoa sitten. Ei ottanut virtaa vastaan joten ryynit lienevät matkanneen pohjaan. Akun vaihto ei edes antanut vikaviestejä!
W220 S320 -99
W164 ML500 -06
W164 ML500 -06