Jälkiasennus asd

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
antsa91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 24.08.2014 22:28
Paikkakunta: Tampere

Jälkiasennus asd

Viesti Kirjoittaja antsa91 »

Mitenkä on järkevin toteuttaa suunnitelma? Hydraulikäsijarrulla vaiko riittääkö tasonsäädön paine jos sieltä ottaa ja mitenkä putket tulisi vetää? Asiaa on jonkin verran käyty läpikin mutta hakusessa toimivin ratkaisu.
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Jälkiasennus asd

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

antsa91 kirjoitti:Mitenkä on järkevin toteuttaa suunnitelma? Hydraulikäsijarrulla vaiko riittääkö tasonsäädön paine jos sieltä ottaa ja mitenkä putket tulisi vetää? Asiaa on jonkin verran käyty läpikin mutta hakusessa toimivin ratkaisu.
Tein itte toistepäin eli oli ASD tehdasasennuksena ja laitoin tasonsäädön jälkikäteen. ASD vaatinee sen venttiilistön ja paineakun ja ... ohjauksen ja ....tunnistuksen luistolle ja....ja.....vai onko nuita vermeitä jo valmiina?

Pistäisin itte napilla ASD:n päälle ja vapautus kun nappi vapautetaan. Pumppu kait on sama (n-akselinpäässä tai tandem) oli tasonsäätö ja ASD vai vain tasonsäätö?
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Jälkiasennus asd

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Aivan heittämällä ei orkkis ASDn asennus mene, vaatii aikamoisen asennus rupeaman, sähköt, boxit, mittaristo, putkitukset, jarruvalon katkaisijan muutokset jne!
Ei toki mahdotonta rakentaa, tosin tehtaan ohjeistuksissa mainitaan "ei voi asentaa jälkikäteen" voi rakentaa jälkikäteenkin, eteenkin jos osat vieressä olevassa purkuautossa esimerkiksi!?
Helpoimmin hydrauli käsijarrulla ja tai rasvaprässi/napilla toimivaksi tällöin taitaa vain perä olla hyvinkin lyhytikäinen. Toki olisi avuksi jos löytyisi sähkö ja hydrauli kaavio 124/ASD järjestelmästä.... Ko tapauksessa jo osa järjestelmästä olisi perän korkeuden säädön vuoksi olemassa...

Haulla löytyy ASDstä juttua vaikka kuinka!
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17271
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Jälkiasennus asd

Viesti Kirjoittaja dealer »

jarruvalon katkaisijan muutokset
Jarruvalokatkaisin on sama. Ei paljoa helpota, mutta tiedoksi.

Putkistojen kaaviot löytyy jotenkuten EPC:stä, sähköt Bosch ESI-Tronicista.
wiimax.fi
antsa91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 24.08.2014 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Jälkiasennus asd

Viesti Kirjoittaja antsa91 »

Tasonsäätö on tehtaalta tullessa ollu. Lähinnä tuon alkuperäis järjestelmän ohitus ois mielessä. Talvea varten ajatuksena liikkeelle lähtiessä vetäis molemmat renkaat. Muuten en järjestelmää kaipailis.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Jälkiasennus asd

Viesti Kirjoittaja atlas »

Se voisi olla järkevin ottaa tosiaan paine tasonsäädön puolelta ja hyde liikkeestä sellainen sähköohjattu venttiili joka kierrättää läpi öljyn kun ei käytetä ja sähköllä sitten ohjaa paineen sinne lukolle.
Tasonsäädön puolella taitaa olla painetta yli 100baria....mutta se pitää varmistaa ettei perä posket pullahda liika paineesta ulos.
Joku teki nimittäin jälkiaasennuksena ton nappi systeemillä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
cgv
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Su 19.06.2011 20:55
Paikkakunta: ´staro

Re: Jälkiasennus asd

Viesti Kirjoittaja cgv »

mites onko tohon asdperään sopivaa lukkoa niinkun quaifen valmistamana oli johonki w124 e320 perään sopiva niin toimisko se/ sopiiko se tohon 603:n perään?

E: hinnastos luki näin : E 320 without ASR with final drive 124-350-08-98
Pallosalama 2.8T
V*tunVito 110cdi
Vastaa Viestiin