APUA KIIRE!! W220 320 CDI 2000
- NAVYRANGER
- Sisäänajossa
- Viestit: 30
- Liittynyt: Pe 03.10.2014 20:03
APUA KIIRE!! W220 320 CDI 2000
W220 teki seuraavaa:
- Auto ajettiin katoksesta ulos niin sammui käynistä.
- tämän jälkeen starttasi kerran lyhyesti mutta ei käynnistynyt.
- Seuraavalla keralla ei enää sytyttänyt hehkun merkkivaloa, eikä starttaa (ei siis edes pyöritä)
- akku vaihdettiin uuteen.. ei vaikutusta.
- konehuoneesta repasikan puolen sulakerasiasta kuuluu voimakas naputus/sirinä releestä M* ( Diesel control system) virran ollessa päällä.
- Releen numero on A 002 542 13 19.
Voiko tehdä tuollaisen vian jos tuo rele menee rikki ?
MItä muuta voisi olla vialla ?
Auton pitäisi huomenna liikkua omin voimin kohti Helsinkiä Tampereelta...
- Auto ajettiin katoksesta ulos niin sammui käynistä.
- tämän jälkeen starttasi kerran lyhyesti mutta ei käynnistynyt.
- Seuraavalla keralla ei enää sytyttänyt hehkun merkkivaloa, eikä starttaa (ei siis edes pyöritä)
- akku vaihdettiin uuteen.. ei vaikutusta.
- konehuoneesta repasikan puolen sulakerasiasta kuuluu voimakas naputus/sirinä releestä M* ( Diesel control system) virran ollessa päällä.
- Releen numero on A 002 542 13 19.
Voiko tehdä tuollaisen vian jos tuo rele menee rikki ?
MItä muuta voisi olla vialla ?
Auton pitäisi huomenna liikkua omin voimin kohti Helsinkiä Tampereelta...
Mercedes-Benz S 320 CDI
Re: APUA KIIRE!! W220 320 CDI 2000
Kokeile siihen toista relettä, ihan tavallisia releitä ne on. Hae vaikka huoltoasemalta uusi (Tosin saako huoltoasemilta nykyään edes sulakkeita?) tai ota kuskin puolelta joku turhempi rele tilalle testiin, jos lähtisi käyntiin.
Katot vaan, onko se 4 vai 5 napainen rele, ennenkuin vaihdat.
E: ja katso myös, että ne releen pinnit on samassa järjestyksessä, pohjassa löytyy pinnit 30, 85, 86, 87 (ja mahdollisesti 87a) tai jotain sinnepäin
Katot vaan, onko se 4 vai 5 napainen rele, ennenkuin vaihdat.
E: ja katso myös, että ne releen pinnit on samassa järjestyksessä, pohjassa löytyy pinnit 30, 85, 86, 87 (ja mahdollisesti 87a) tai jotain sinnepäin

- NAVYRANGER
- Sisäänajossa
- Viestit: 30
- Liittynyt: Pe 03.10.2014 20:03
Re: APUA KIIRE!! W220 320 CDI 2000
Kokeiltu, ei vaikutusta.
Voisiko vika olla avaimen lukijassa...
Voisiko vika olla avaimen lukijassa...
Mercedes-Benz S 320 CDI
Re: APUA KIIRE!! W220 320 CDI 2000
Kokeiles maadottaa moottori vaikka apukaapeleilla koriin.
Pelkääjänpuolen jalkatilan mattojen alla oli muistaakseni akulta tulevan päävirran jakoplokkeja ja sulakkeita.
Nekin voisi tarkistella kun tahtovat kastua jos sadeveden valumiskanavat on tukossa sieltä konehuonen ilmanottokaukalon pohjalta.
Pelkääjänpuolen jalkatilan mattojen alla oli muistaakseni akulta tulevan päävirran jakoplokkeja ja sulakkeita.
Nekin voisi tarkistella kun tahtovat kastua jos sadeveden valumiskanavat on tukossa sieltä konehuonen ilmanottokaukalon pohjalta.
Re: APUA KIIRE!! W220 320 CDI 2000
Eikös akunvaihdon yhteydessä pitäisi tehdä joitain temppuja, jos on virtanen päässyt vähiin ?
-Onko sulla olemassa sitä "dummy" -virta-avainta elikkä sellainen litteä musta muoviläpyskä ilman mitään IR-kikkulaa...lähtisikö sillä ?
-Onko sulla olemassa sitä "dummy" -virta-avainta elikkä sellainen litteä musta muoviläpyskä ilman mitään IR-kikkulaa...lähtisikö sillä ?
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Päässyt pois kahden opelin loukusta
- NAVYRANGER
- Sisäänajossa
- Viestit: 30
- Liittynyt: Pe 03.10.2014 20:03
Re: APUA KIIRE!! W220 320 CDI 2000
Auto lähti hinauksella M Vänttiselle.
Autosta on moottorinohjauslaite rikki.
Uusi maksaa 2605 €....Korjaus Hollantilaisessa firmassa 500 jos saavat kuntoon. (jos ei kunnostaudu ei maksa mitään).
Osa on reissussa kaksi viikkoa
Infoa seuraa myöhemmin miten etenee.
Autosta on moottorinohjauslaite rikki.
Uusi maksaa 2605 €....Korjaus Hollantilaisessa firmassa 500 jos saavat kuntoon. (jos ei kunnostaudu ei maksa mitään).
Osa on reissussa kaksi viikkoa
Infoa seuraa myöhemmin miten etenee.
Mercedes-Benz S 320 CDI
Re: APUA KIIRE!! W220 320 CDI 2000
Joko kerkesit lähettämään ECU:n hollantiin
Nyt on sellainen vika, että apu saattaisi löytyä ihan suomesta, esim käyttäjältä:
http://www.mersuforum.net/forum/memberl ... le&u=42968" onclick="window.open(this.href);return false;
Muutenki, jos et halua odotella 2 viikkoa, niin käytetty ecu jostain ja joku foorumilainen voi ajoneston kloonata ECUun.

Nyt on sellainen vika, että apu saattaisi löytyä ihan suomesta, esim käyttäjältä:
http://www.mersuforum.net/forum/memberl ... le&u=42968" onclick="window.open(this.href);return false;
Muutenki, jos et halua odotella 2 viikkoa, niin käytetty ecu jostain ja joku foorumilainen voi ajoneston kloonata ECUun.
- NAVYRANGER
- Sisäänajossa
- Viestit: 30
- Liittynyt: Pe 03.10.2014 20:03
Re: APUA KIIRE!! W220 320 CDI 2000
Vänttinen joutui nostamaan kädet pystyyn. Moottorinohjauslaite palasi Hollanista leimalla "laite on kunnossa".
Auto hinattiin Veholla, jossa viaksi selvisi moottorinohjauslaitteen maadoituskaapelin kiinnityksen vika. OIkean etutolpan juuresta oli maadoitus irronnut.....
Aika helpolla siis päästiin tästä viasta. hintalappu 350 €.
Auto hinattiin Veholla, jossa viaksi selvisi moottorinohjauslaitteen maadoituskaapelin kiinnityksen vika. OIkean etutolpan juuresta oli maadoitus irronnut.....
Aika helpolla siis päästiin tästä viasta. hintalappu 350 €.
Mercedes-Benz S 320 CDI