Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Itse olin jo menossa siihen halpaan, että varusteissa mainitaan elektrische fensterheber, mutta takaosaston kuvassa näkyy ikkunaveiviä. Etulaseissa kyllä nämisköistä päätellen onkin sitten sähköikkunat, joten ei siitä sen enempää.
Äkkiseltään tuosta huomaa että:
- 722.006 laatikko on oikeasti 3-vaihteinen eikä 4-vaihteinen kuten väitetään
- 0-100 kiihtyvyys on liioiteltu, kuten hyvän myyntimiehen kuulukin tehdä. Oikea lukema lienee jossain 9,5s kieppeillä.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Mitäänhän en näistä 107:sta tiedä, mutta onkos noissa aina nopeusmittarissa (vain) km/h lukemat, ja lämppärin säätimissä Fahrenheitit? Eli onkos tuo auto niinkun US-Spec vai Euro-Spec?
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Eikös tuota 450 5.0 -mallia tehty vain (pääosin) Amerikan markkinoille? 0-100 on muuten 8,5 sek.
Ja koska tuo on valmistettu 05.12.1978, pitäisi moottoritilavuuden olla 5025cm3, vasta 05/79 tuli nuo 4973cm3:set. Tai niin ne ainakin väittää.
Pasi M. kirjoitti:Eikös tuota 450 5.0 -mallia tehty vain (pääosin) Amerikan markkinoille? 0-100 on muuten 8,5 sek.
Ja koska tuo on valmistettu 05.12.1978, pitäisi moottoritilavuuden olla 5025cm3, vasta 05/79 tuli nuo 4973cm3:set. Tai niin ne ainakin väittää.
Lähdeteokseni (Gunther Engelen) kertoo että 450SLC 5.0- mallia tehtiin 1615 kpl, joista vain 1 kpl vietiin jenkkeihin. 500SLC:tä vietiin 3 kpl.
Moottoritilavuus muuttui vasta moottorista 117960-12-000886 lähtien joten oikeat lukemat ovat tosiaan 5025 cm3.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Pasi M. kirjoitti:Eikös tuota 450 5.0 -mallia tehty vain (pääosin) Amerikan markkinoille? 0-100 on muuten 8,5 sek.
Ja koska tuo on valmistettu 05.12.1978, pitäisi moottoritilavuuden olla 5025cm3, vasta 05/79 tuli nuo 4973cm3:set. Tai niin ne ainakin väittää.
Sieltähän se tuli, nimittäin tuo moottorin tilavuus. Ainoastaan 5.0-mallissa on käytetty tuota 5025 cm3 -versiota M117:sta. Mutta minun mielestäni mallia ei viety ollenkaan USA:aan.
Voittajalle tarjoan huurteisen, vain ja ainoastaan seuraavassa Tähtiklubin miitissä .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L. kirjoitti: Ainoastaan 5.0-mallissa on käytetty tuota 5025 cm3 -versiota M117:sta.
Selvästihän tuo on sanottu. Mutta onko tosiaan niin, että ko. muunnos on valmistettu ainoastaan noin pientä (1615 kpl ) sarjaa varten. Näin ollen myllyä ei käytetty muissa korimalleissa?
Jos 5025-versio jäi tosiaan vain tuon erikoissarjan koneeksi, niin mahtavat olla tietyt osat kivien alla ja jalokivien hintaisia
PS. mistähän muuten on johtunut moisen pikkusarjan väkästäminen, kun mitään teholisääkään noin pienellä tilavuuden lisäyksellä ei saavutettu.
Kaapo kirjoitti:Selvästihän tuo on sanottu. Mutta onko tosiaan niin, että ko. muunnos on valmistettu ainoastaan noin pientä (1615 kpl ) sarjaa varten. Näin ollen myllyä ei käytetty muissa korimalleissa?
Jos 5025-versio jäi tosiaan vain tuon erikoissarjan koneeksi, niin mahtavat olla tietyt osat kivien alla ja jalokivien hintaisia
PS. mistähän muuten on johtunut moisen pikkusarjan väkästäminen, kun mitään teholisääkään noin pienellä tilavuuden lisäyksellä ei saavutettu.
Tämä M117.960-moottori on tavallaan esisarjaa W126:ssa jne. myöhemmin esitellyille täysalumiinimoottoreille (mm. M117.962/963). Tuota aiemminhan Mersulla ei laajamittaisessa tuotannossa täysalumiinista V8:aa ollut.
Edit: Lisää perusteluita mielenkiintoisesta aiheesta; itse itseäni lainaten aikaisemmasta keskustelusta: http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=2259 Löytyy sieltä ykkössivun loppupuolelta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mesedesi kirjoitti:Katsoinko oikein, että vänkärinpuolen tulipellin läheisyydessä olisi semmoinen laatikko, joka vaikuttaisi ABS:lle.
Sanokaapas viisaammat...ja te, jotka pystyitte lukemaan tuota saksan murrettakin...
Letkujen paksuudesta päätellen minusta tuolla kiertäisi vesi, eikä jarruneste.Mötikästä on lähikuvakin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi