W201 tyhjäkäynti lämpimänä
W201 tyhjäkäynti lämpimänä
Hei,
auto alkoi temppuilemaan tossa noin 2viikkoa sitten.
vm -88, kone vaihdettu 2,3 litraseks joskus aikoinaan, bensavehje!
kylmänä käynnistyy hyvin, ja automaattiryyppy on ilmeisesti päällä, ei ole mitään ongelmia. sitten kun kone on lämmennyt normaaliin lämpöönsä, niin alkaa sellainen "hörähtely" ja auto vähän nytkähtelee esim liikennevaloissa kun meinaa sammua. Välillä käy ihan tasaisesti, mutta useimmiten käy niin pinillä kierroksilla, että joutuu ihan oven avata ja kuunnella, että onko tää edes käynnissä! :O sitten kun painaa vähän reippaammin kaasua, niin saattaa siitä kierrokset hieman nousta ja jäädä ylemmäs..
Tulpat olen vaihtanut, bensapumppu alkaa "naputtaa" heti kun autoon tulee virrat, siinä ei ole vikaa.
Eli nyt ois hakusessa tyhjäkäynnin ruuvvi, mistä se löytyy ja mistä sitä säädetään?
Otin muutaman kuvat jos niistä on apua.
[img=http://s2.postimg.org/aqmwbpt51/image.jpg]
[img=http://s2.postimg.org/q8fgcj5xh/image.jpg]
[img=http://s23.postimg.org/thqjlzvxz/image.jpg]
[img=http://s27.postimg.org/6a4t5669b/image.jpg]
[img=http://s3.postimg.org/kfpqz933z/image.jpg]
[img=http://s7.postimg.org/6tb3kksgn/image.jpg]
[img=http://s28.postimg.org/tjs578ue1/image.jpg]
auto alkoi temppuilemaan tossa noin 2viikkoa sitten.
vm -88, kone vaihdettu 2,3 litraseks joskus aikoinaan, bensavehje!
kylmänä käynnistyy hyvin, ja automaattiryyppy on ilmeisesti päällä, ei ole mitään ongelmia. sitten kun kone on lämmennyt normaaliin lämpöönsä, niin alkaa sellainen "hörähtely" ja auto vähän nytkähtelee esim liikennevaloissa kun meinaa sammua. Välillä käy ihan tasaisesti, mutta useimmiten käy niin pinillä kierroksilla, että joutuu ihan oven avata ja kuunnella, että onko tää edes käynnissä! :O sitten kun painaa vähän reippaammin kaasua, niin saattaa siitä kierrokset hieman nousta ja jäädä ylemmäs..
Tulpat olen vaihtanut, bensapumppu alkaa "naputtaa" heti kun autoon tulee virrat, siinä ei ole vikaa.
Eli nyt ois hakusessa tyhjäkäynnin ruuvvi, mistä se löytyy ja mistä sitä säädetään?
Otin muutaman kuvat jos niistä on apua.
[img=http://s2.postimg.org/aqmwbpt51/image.jpg]
[img=http://s2.postimg.org/q8fgcj5xh/image.jpg]
[img=http://s23.postimg.org/thqjlzvxz/image.jpg]
[img=http://s27.postimg.org/6a4t5669b/image.jpg]
[img=http://s3.postimg.org/kfpqz933z/image.jpg]
[img=http://s7.postimg.org/6tb3kksgn/image.jpg]
[img=http://s28.postimg.org/tjs578ue1/image.jpg]
Re: W201 tyhjäkäynti lämpimänä
Onko kaasarin ja imusarjan välilaippa täysin ehjä.
Sitten pistä automaattiöljyä siihen kaasarin päälle ja voisi tieten olla fiksua tutkia kalvon kunto.
Sitten pistä automaattiöljyä siihen kaasarin päälle ja voisi tieten olla fiksua tutkia kalvon kunto.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 tyhjäkäynti lämpimänä
joutuu vissiin kaasarin irrottamaan jotta näkee välilaipan?
ja meinasit öljyä laittaa sinne kannen alle, mikä tossa kaasarin päällä on?
ja mistäs tuo kaasarin kalvo löytyy?
mopoaikoina purkanut mopojen kaasareita, mutta koskaan auton kaasaria ei oo tullu purettua..
ja meinasit öljyä laittaa sinne kannen alle, mikä tossa kaasarin päällä on?
ja mistäs tuo kaasarin kalvo löytyy?
mopoaikoina purkanut mopojen kaasareita, mutta koskaan auton kaasaria ei oo tullu purettua..
Re: W201 tyhjäkäynti lämpimänä
Siitä kaasarista kansi pois...kai tämä nyt on kalvollinen malli mutta jos öljyä kerta laitetaan kaasarin yläosaan niin se viittaa vaimennukseen kalvon tai luistin liikkuessa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 tyhjäkäynti lämpimänä
löytyykös se kalvo siitä kaasarin kannen alta myös? vai joutuuko ottamaan koko kaasarin irti? :O
ja onkos tietoa tosta tyhjäkäynnin säätöruuvista?
ja onkos tietoa tosta tyhjäkäynnin säätöruuvista?
- makemurtaja
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: La 09.05.2015 12:36
Re: W201 tyhjäkäynti lämpimänä
Onko ilmanputsarin kannessa reikä? Se reikä on meisseliä varten ja yleensä tulpattu umpeen. Alla pitäisi olla seosruuvi, säädä varovasti.
Ellei tokene, tarkista sytytys ja ajoitus stroboskoopilla. Sitten vaihda varalta virranjakajan kansi ja pyörijä, kuluvia osia.
Kuskin puolen lokasuojassa on sytytysennakon säädin, pieni pyöreä kannellinen pötykkä. Ohjekirjan mukaan saisi olla muistaakseni S-asennossa, super. Kannattaa kokeilla myös muita asentoja.
Ja ne letkut, niin olihan se ruiskukone, letkut ei saa vuotaa Jetin alla eikä vieressä.
Ellei nouse tyhjäkäynti vieläkään, niin laita kaasuvaijerin loppuosaan sopiva prikka tai välilevy. Tarkista kuitenkin, että se mikrokytkin naksuu vieressä.
Ellei tokene, tarkista sytytys ja ajoitus stroboskoopilla. Sitten vaihda varalta virranjakajan kansi ja pyörijä, kuluvia osia.
Kuskin puolen lokasuojassa on sytytysennakon säädin, pieni pyöreä kannellinen pötykkä. Ohjekirjan mukaan saisi olla muistaakseni S-asennossa, super. Kannattaa kokeilla myös muita asentoja.
Ja ne letkut, niin olihan se ruiskukone, letkut ei saa vuotaa Jetin alla eikä vieressä.
Ellei nouse tyhjäkäynti vieläkään, niin laita kaasuvaijerin loppuosaan sopiva prikka tai välilevy. Tarkista kuitenkin, että se mikrokytkin naksuu vieressä.
Kaksi pystylamppuista 220D, 190E bensamersu, A-sarjalainen 150 Classic W169.
Re: W201 tyhjäkäynti lämpimänä
ei oo ilman putsarin kannessa reikää, mutta sen huomasin, että kaasuvaijerin jousi on hieman venynyt, kiertynyt hieman ulos sieltä "vaipasta", joka ehkä aavistuksen tehnyt löysemmän vaijerista ja sitä tutkailin, että jos siihen jonkun prikan tms laittaa väliin, niin se vähän siitä kiristyy joka saattaa korjata ongelman. mutta täytyy yrittää tutkailla noita muita vaihtoehtoja myös.
säädetäänkö sitä tyhjäkäyntiä siis ilmanputsarista jostain, vai pitäskö siitä mennä läpi reikä johonki kohti moottorin kylkeä tms millä säädetään?
nostin ilmanputsaria niin paljon, että näin sen alle.. ja koneesta en löytänyt mitään säätöruuvin näköistä härpäkettä(ilmanputsarin alta)
säädetäänkö sitä tyhjäkäyntiä siis ilmanputsarista jostain, vai pitäskö siitä mennä läpi reikä johonki kohti moottorin kylkeä tms millä säädetään?
nostin ilmanputsaria niin paljon, että näin sen alle.. ja koneesta en löytänyt mitään säätöruuvin näköistä härpäkettä(ilmanputsarin alta)
Re: W201 tyhjäkäynti lämpimänä
Moro
Asiasta en enempää tiedä, mutta tuo on pierburgin muuttuvakurkkuinen kaasutin. Jos tuo "pierupurkki" on kunnossa niin kulutus pitkällä matkalla noin 7l/100km , ns. markkiajossa 8-9l välille. Siinä on voimakas automaattiryyppy, auto huutaa melko kauan ennekuin kierrokset laskee .Kun vähän "härnää" kaasupolkimella niin saa kierrokset laskemaan nopeammin. Jos ryyppy ei toimi niin autoa ei saa kylmänä käyntiin lainkaan. Mutta sitä ongelmaa ei tuossa pelissä ole?
Kannattaisiko tilata korjaus sarja, neula ,neulaputki, kalvo etc. Vaikka Kaasutin Expertiltä. Kuvissa näkyvä alumiininen liuska numerosarjalla, sillä tiedolla saat oikeat osat kaasariin. Näyttää kaasuvaijeri aika rispaantuneelta, sekä jousi siellä alapäässä. Niin kuin itse pähkäilitkin.
Jos olet Pirkanmaalta (päin) suosittelen Pakokaasuanalyysi nimistä pajaa Hatanpään Valtatiellä...siellä on tietoa/taitoa tuohon kaasariin..
ugh olen puhunut...
Asiasta en enempää tiedä, mutta tuo on pierburgin muuttuvakurkkuinen kaasutin. Jos tuo "pierupurkki" on kunnossa niin kulutus pitkällä matkalla noin 7l/100km , ns. markkiajossa 8-9l välille. Siinä on voimakas automaattiryyppy, auto huutaa melko kauan ennekuin kierrokset laskee .Kun vähän "härnää" kaasupolkimella niin saa kierrokset laskemaan nopeammin. Jos ryyppy ei toimi niin autoa ei saa kylmänä käyntiin lainkaan. Mutta sitä ongelmaa ei tuossa pelissä ole?
Kannattaisiko tilata korjaus sarja, neula ,neulaputki, kalvo etc. Vaikka Kaasutin Expertiltä. Kuvissa näkyvä alumiininen liuska numerosarjalla, sillä tiedolla saat oikeat osat kaasariin. Näyttää kaasuvaijeri aika rispaantuneelta, sekä jousi siellä alapäässä. Niin kuin itse pähkäilitkin.
Jos olet Pirkanmaalta (päin) suosittelen Pakokaasuanalyysi nimistä pajaa Hatanpään Valtatiellä...siellä on tietoa/taitoa tuohon kaasariin..
ugh olen puhunut...
Re: W201 tyhjäkäynti lämpimänä
joo kiitos paljon!
täältä helsingin seutuvilta olen, että jos joku tietää jotain pajaa täältä suunnilta, niin voisin sielä mennä käyttämään..
joo auto tekee ainoastaan lämpimänä sitä, että meinaa sammua, automaattiryyppy toimii hyvin. vasta kun lämmöt on normaalit ja ryyppy lähtenyt pois päältä ja hetken ajellut niin pysähdyttäessä ei juurikaan huomaa edes että auto olisi käynnissä.. ja vähän nytkähtelee ja heilahtelee ku meinaa sammua välillä.
ehkä sen korjaussarjan voisi tilata. vai koitanko laittaa tuohon kaasutinvaijeriin jonkun prikan että se vähän kiristyisi etc? jos tuo ongelma on lätösin venyneestä/rispaantuneesta kaasuvaijerista? ja jos tällä ei korjaannu niin sitten tilata tuo korjaussarja?
täältä helsingin seutuvilta olen, että jos joku tietää jotain pajaa täältä suunnilta, niin voisin sielä mennä käyttämään..
joo auto tekee ainoastaan lämpimänä sitä, että meinaa sammua, automaattiryyppy toimii hyvin. vasta kun lämmöt on normaalit ja ryyppy lähtenyt pois päältä ja hetken ajellut niin pysähdyttäessä ei juurikaan huomaa edes että auto olisi käynnissä.. ja vähän nytkähtelee ja heilahtelee ku meinaa sammua välillä.
ehkä sen korjaussarjan voisi tilata. vai koitanko laittaa tuohon kaasutinvaijeriin jonkun prikan että se vähän kiristyisi etc? jos tuo ongelma on lätösin venyneestä/rispaantuneesta kaasuvaijerista? ja jos tällä ei korjaannu niin sitten tilata tuo korjaussarja?
Re: W201 tyhjäkäynti lämpimänä
Moro.
No jos pk-seudulla.... niin Pitäjänmäellä Hartlin , en muista tarkemmin mutta ei montaa ko.nimellä ole. osia 050-5238951 Kurki-Suonio. Hän tuntee hra Hartlinin. Niin ei tuohon vaijerikaan maltaita maksa..
ps. kannattaa laittaa ko.kaasari tip top kuntoon niin kulutus on maltillinen ja auto miellyttävä ajaa/käyttää..(näillä bensan hinnoilla.)
Tämä kaasari on aika merkillinen kapistus,sähköhärpäkkeitä ja mekaanisia liikkuvia osia yhä aikaa samassa paketissa. HI
No jos pk-seudulla.... niin Pitäjänmäellä Hartlin , en muista tarkemmin mutta ei montaa ko.nimellä ole. osia 050-5238951 Kurki-Suonio. Hän tuntee hra Hartlinin. Niin ei tuohon vaijerikaan maltaita maksa..
ps. kannattaa laittaa ko.kaasari tip top kuntoon niin kulutus on maltillinen ja auto miellyttävä ajaa/käyttää..(näillä bensan hinnoilla.)
Tämä kaasari on aika merkillinen kapistus,sähköhärpäkkeitä ja mekaanisia liikkuvia osia yhä aikaa samassa paketissa. HI
Re: W201 tyhjäkäynti lämpimänä
ei tuo oo kyllä hirveesti kuluttanu verrattuna mun toiseen autoon.. 1,6ltr nissani -01. tuntuu välillä että toi mese veis jopa vähemmän.
tekeekö tuo hartlin siis ne kaasarin säädöt ja mittaukset käyttäen pakokaasuanalyysia?
google ehdotti hartlinin tilalle harklinia..
https://www.fonecta.fi/profiili/Helsink ... Harklin+Oy" onclick="window.open(this.href);return false;
voiskohan toi olla kyseinen firma?
tekeekö tuo hartlin siis ne kaasarin säädöt ja mittaukset käyttäen pakokaasuanalyysia?
google ehdotti hartlinin tilalle harklinia..
https://www.fonecta.fi/profiili/Helsink ... Harklin+Oy" onclick="window.open(this.href);return false;
voiskohan toi olla kyseinen firma?
Re: W201 tyhjäkäynti lämpimänä
Moron
On se tuo firma. Päällikkö itse hallitsee ko. kaasarin tekniikan, soita sinne...
On se tuo firma. Päällikkö itse hallitsee ko. kaasarin tekniikan, soita sinne...
Re: W201 tyhjäkäynti lämpimänä
oliks tuo numero suoraan sille päällikölle?
soitin ja kysyin. kaasariasiantuntijan nimi on Esa Harklin, paikalla vasta ens viikon torstaina. Täytyy soitella sit uusiks
kiitoksia!
soitin ja kysyin. kaasariasiantuntijan nimi on Esa Harklin, paikalla vasta ens viikon torstaina. Täytyy soitella sit uusiks
kiitoksia!