W211 - vilkun palautuksen jälkeen "naksahtaa"
W211 - vilkun palautuksen jälkeen "naksahtaa"
W211 vuosimallia 2003. Vasemmalle kun kääntyy ja laittaa luonnollisesti vilkun myös päälle, niin kaikki pelaa ok ja kun renkaat taas kääntyy suoraan ja vilkku napsahtaa pois päältä, niin sen jälkeen kuuluu uusi napsahdus (tai oikeastan raksahdus). Niin kuin joku jousi tai muovinpala olisi jossain irti??? Tuntuu kuin ääni pääsisi aina sen jälkeen irti kun vilkku on palautunut normalisti (ja kun ratti käntyy suoraan).
Onko kukaan tärmännyt ko vikaan? Ja mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään?
Onko kukaan tärmännyt ko vikaan? Ja mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään?
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 - vilkun palautuksen jälkeen "naksahtaa"
Kohta menee se viiksi vaihtoon, siellä yks hammas poikki...
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
Re: W211 - vilkun palautuksen jälkeen "naksahtaa"
Mulla sen rapsauksen piti se hajuamassa oleva palautuslipake mikä oli (vielä) kiinni siinä kulma-anturissa, sitten kun lakkas rapsumasta niin lakkas palautumastakin.
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 - vilkun palautuksen jälkeen "naksahtaa"
Näin on.MiHe kirjoitti:Mulla sen rapsauksen piti se hajuamassa oleva palautuslipake mikä oli (vielä) kiinni siinä kulma-anturissa, sitten kun lakkas rapsumasta niin lakkas palautumastakin.
missä yleensä rikkoontuu...
tullaan vaikka motarilta loivaa kaarretta tuttuun risteykseen mistä lähdetään vaisk oikealle/vasemmalle.vilkun olet laittanut jo hyvissä ajoin päälle näyttämään peräpeiliäsi hinkkaavalle minne olet seuraavaksi ryhmittymässä,minkä jälkeen joudut vasta oikaisemaan pyöriä päästäksesi oikeaan kulmaan tultaessa risteykseen.
tuttu juttu pitkältä ajalta saa sinun vasemman käden nimettömän painamaan palautuneen viiksen väliin vaikka väkisin takaisin näyttämään suuntaa oikealle/vasemmalle.
jossain kohdin raksahtaa ja se on siinä sit.
antakaa vilkun palautua rauhassa ja laittakaa vasta sen jälkeen se takaisin oikealle/vasemmalle.ratti akselissa on rautainen vastine vilkkuviiksen muovista vastaan.
takuuvarmasti viiksen muovi osat antaa myöten ennemmin.
sattuu jossain kohdin niin kun painat viikseä väkisin oikeaan/vasempaan ja tietysti samaan aikaan käännät rattia,tulee viiksen muovilipake mistä "miHe" puhuu,pahassa kulmassa rattiakselin rautaiseen vastineeseen ja kyl se muovinen lipake siel ensin periksi antaa.......
W163 400 cdi
Re: W211 - vilkun palautuksen jälkeen "naksahtaa"
Kiitos tiedoista...
1. Mitähän tuommoinen viiksi maksaa (viiksikö pitää ostaa kokonaisena)?
2. Saako viiksen vaihdettua itse kotona?
3. Jos saa, niin saisko vähän tarkemmat purku/asennusohjeet ko hommaan?
1. Mitähän tuommoinen viiksi maksaa (viiksikö pitää ostaa kokonaisena)?
2. Saako viiksen vaihdettua itse kotona?
3. Jos saa, niin saisko vähän tarkemmat purku/asennusohjeet ko hommaan?
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 - vilkun palautuksen jälkeen "naksahtaa"
Siis minulla viallinen osa oli tämä 'clock spring', minkä rungossa palautin lipake on. Kuuleman mukaan viiksestäkin voi jotain hajota, oireista en silloin tiedä. Kannattaa yrittä äselvittää kummassa vika on, satasen paikeilla tais olla hinnat, viiksi halvempi.Jacka kirjoitti:Kiitos tiedoista...
1. Mitähän tuommoinen viiksi maksaa (viiksikö pitää ostaa kokonaisena)?
2. Saako viiksen vaihdettua itse kotona?
3. Jos saa, niin saisko vähän tarkemmat purku/asennusohjeet ko hommaan?
Sulla stari vissiin on käytössä, WISsisstä löytyy aiheeseen liittyvät doccarit:
AR91.60-P-0660T
AR46.10-P-0100T
AR54.25-P-2800-01TA
AR46.10-P-0200TA
AR46.10-P-0300T
AR46.10-P-0200-01I
asento on täkeä, vaikka tuossa WIS sitä selittääkin niin jorinaa ja videoo:
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... p?t=139873" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa oli osanumerokin kaivettuna plus lisää ohjetta
http://www.mbclub.co.uk/forums/interior ... ssues.html" onclick="window.open(this.href);return false;
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 - vilkun palautuksen jälkeen "naksahtaa"
Ihan sama vika itsellä, viiksi vaihdettiin (turhaan), vika oli siinä ratin keskiössä olevassa kehikossa/kulma-anturissa. Vaihdossa pitää olla tarkkana, airbag pitää irroittaa ja kulma-anturi pitää olla kohdallaan. En itsekään lähtenyt vaihtamaan, vaan annoin ammattimiehelle...ps, olis sitten toimiva viiksi myynnissä...
Re: W211 - vilkun palautuksen jälkeen "naksahtaa"
Joo täytyy koittaa tässä joku päivä hiukan purkaa ja katsoa mikä on vialla... Milläs saksalaisilla nimellä (englanniksi: indicator stalk?) tuota viikseä ja kulma-anturia voi etsiä Ebaystä? Taitaa Ebay olla halvin vaihtoehto ko osille?
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 - vilkun palautuksen jälkeen "naksahtaa"
Jokunen vuosi sitten W211 viiksi maksoi KL-varaosissa hieman yli sata €. Vaihto onnistuu myös omana työnä helposti.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: W211 - vilkun palautuksen jälkeen "naksahtaa"
osanumerolla kannattaa ettiä jos haluaa ulkomailta tilata... viiksi on tosiaan muutaman kympin halvempi kuin se spiraali. Spiraalin numero on ylläolevan linkit threadissa
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 - vilkun palautuksen jälkeen "naksahtaa"
Vielä en oo ottanut ratti ym irti, mutta irroitan ehkä nyt viikonlopun aikana. Mitä tuumaatte, kannattaako ostaa uudet osat vai käytetyt? Käytettyjä (ehjiä?) on ainakin netti pullollaan...
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 - vilkun palautuksen jälkeen "naksahtaa"
No joo. Ratti irroitettu ja hajallinen osa oli tuo rattiputken ympärillä oleva kehys (A0004640518). Viiksi tässäkin tapauksessa on täysin ehjä... Eli sellainen 2 x 2 cm muosinpala irronnut kehältä...
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 - vilkun palautuksen jälkeen "naksahtaa"
En tiedä kiinnostaako nämä kuvat ketään, mutta tässä kumminkin muutama kuva asiasta. Eli viiksen "tappi" kunnossa. Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn teiltä, että onko olemassa nykypäivänä enää niin hyvää hephep-liimaa (pikaliimaa), millä saa tuollaisen osa A0004640518:sta irronneen muovinpalan pysymään kiinni? Loctitella ainakin näyttää olevanvalikoimissa kakskomponenttinen muoviliima... Mielipiteitä/neuvoja otetaan vastaan =)Jacka kirjoitti:No joo. Ratti irroitettu ja hajallinen osa oli tuo rattiputken ympärillä oleva kehys (A0004640518). Viiksi tässäkin tapauksessa on täysin ehjä... Eli sellainen 2 x 2 cm muosinpala irronnut kehältä...



W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 - vilkun palautuksen jälkeen "naksahtaa"
Tuosta kehästä (mustasta muoviosasta) löytyi merkintä POM-C, eli muovi on polyasetaalia luultavasti. Se taitaa olla aika vaikeaa liimata, onko joku testaillut? Tai onko joku muovihitsaillut? Ihan silkasta mielenkiinnosta kyselen...
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)