Moukan CLK
Re: Moukan CLK
Otitko kierrosaikoja, mikä jäi parhaaks ja oliko tossa vartilla kellot päällä.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: Moukan CLK
Saako tuota lootaa ollenkaan manuaalille, vai mitenkä noi vaihot kuulostaa niin löysiltä/hitailta?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Moukan CLK
Ei ollut mitään virallista ajanottoa. Kuhan huviksemme pyörittiin radalla enkä oikeen edes halunnut rääkätä autoa mahdottomasti.Antti V kirjoitti:Otitko kierrosaikoja, mikä jäi parhaaks ja oliko tossa vartilla kellot päällä.
Saa, mutta ihan yhtä hitaita ne vaihdot silti on. Paremmin tietysti olis saanut sillain pidettyä kierrokset vetoalueella. Ei o pitkä aika kun vähän suunnittelin jos tähän vaihtaisi ne blue-top-solenoidit tai softaisi TCU:n. Auton vaihto vaan naputtaa mielessä niin ei viitsisi tähän viritellä niin hirveesti.aziz kirjoitti:Saako tuota lootaa ollenkaan manuaalille, vai mitenkä noi vaihot kuulostaa niin löysiltä/hitailta?
Eilen tuli 133tkm mittariin, eli 10-tonni yhteistä matkaa. =)
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Moukan CLK
Olikos sulla rattivaihteita? Luulin että speedshift-loota olis jo tässäkin, jotta manuaali asennossa vaihdot nopeutuu 0,15 sekuntiin?MouTine kirjoitti:Saa, mutta ihan yhtä hitaita ne vaihdot silti on. Paremmin tietysti olis saanut sillain pidettyä kierrokset vetoalueella. Ei o pitkä aika kun vähän suunnittelin jos tähän vaihtaisi ne blue-top-solenoidit tai softaisi TCU:n. Auton vaihto vaan naputtaa mielessä niin ei viitsisi tähän viritellä niin hirveesti.aziz kirjoitti:Saako tuota lootaa ollenkaan manuaalille, vai mitenkä noi vaihot kuulostaa niin löysiltä/hitailta?
Eilen tuli 133tkm mittariin, eli 10-tonni yhteistä matkaa. =)
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Moukan CLK
Mulla ainakin tuossa 7G:ssä se tekee sen, että kun kiihdytät ns puolkaasulla (kierrokset jää alle 5 tonnin), on se vaihtonopeus aika nopea, mutta kun täyskaasulla lähelle rajoittajaa antaa mennä, on vaihtoaika lähes yhtä pitkä, kuin tuossa Moukalla. Se mikä tuossa tekee omassa ns nopeamman, niin vaihteiden välit on noissa nopeuksissa vähän lyhyemmät, niin kierrokset ei putoa laisinkaan noin paljoa.aziz kirjoitti:Olikos sulla rattivaihteita? Luulin että speedshift-loota olis jo tässäkin, jotta manuaali asennossa vaihdot nopeutuu 0,15 sekuntiin?
Oli pakko katsoa yksi "in-car" ja kyllä aziz oli oikeassa, ainakin mulla rattivaihteet nopeuttaa askia todella paljon.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: Moukan CLK
On tossa ratissa napit ja keppiäkin voi töniä sivu suunnassa. Ihan yhtä pehmeitä ne vaihdot on olleet edellisessäkin AMG:ssä. Kaipaisin just sellasia pamahtavia vaihtoja täyskaasu-vedoissa. Oon aina ihmetellytkin että mikä helvetin AMG-Speed-Shift... Napeista ainakin alaspäin vaihtaessa vaihdot on nopeita.
Onko sulla Aziz jotenkin noi vaihdot napakampia? Pitää varmaan tässä viikonloppuna käydä oikein kokeilemassa ajatuksen kanssa tota vaihteistoa.
Onko sulla Aziz jotenkin noi vaihdot napakampia? Pitää varmaan tässä viikonloppuna käydä oikein kokeilemassa ajatuksen kanssa tota vaihteistoa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Moukan CLK
Kyllä ainakin tuon incar-videon perusteella on huomattavasti napakampia. Luulis sulla olevan sama loota kuin mullakin, koska autokin on saman ikäinen. Ja kyllä se ero pitäisi olla merkittävä, ajaako sitten s/c:llä tai sitten manuaalilla. Nää vaihtamisnopeudet oli jossakin nettisivuilla kerrottu. En muista tarkkaan, mutta oisko ollu s/c:llä 0,25 s ja toi manuaali tosiaan 0,15. Toi nopeushan on kunnioitettava tän aikakauden tekniikalla, mm. joissain Ferrareissa taisi olla samoja nopeuksia.MouTine kirjoitti:On tossa ratissa napit ja keppiäkin voi töniä sivu suunnassa. Ihan yhtä pehmeitä ne vaihdot on olleet edellisessäkin AMG:ssä. Kaipaisin just sellasia pamahtavia vaihtoja täyskaasu-vedoissa. Oon aina ihmetellytkin että mikä helvetin AMG-Speed-Shift... Napeista ainakin alaspäin vaihtaessa vaihdot on nopeita.
Onko sulla Aziz jotenkin noi vaihdot napakampia? Pitää varmaan tässä viikonloppuna käydä oikein kokeilemassa ajatuksen kanssa tota vaihteistoa.
Mun lootahan kävi Siekkisellä pari vuotta sitten ja samalla tehtiin vahvistuksia. Ainakin 2/3 vaiheteiden välistä tuli huomattavasti napakampi, voisi jopa sanoa että junttaa vaihteen sisään manuaalilla.
Onko sulle tehty lootan adaptaatiota?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Moukan CLK
Ei oo. Ainut adaptaatio oli kun jännitteensäätimen vaihdon takia otin akunkengän irti puoleksi tunniksi keväällä.aziz kirjoitti:Onko sulle tehty lootan adaptaatiota?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Moukan CLK
Niin tässä on jo 7-vaihteinen loota?
Re: Moukan CLK
Niin, kumpikos tässä onkaan?
Mä kuvittelin, että ois 5-lovinen niin kuin mullakin.

MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Moukan CLK
Eikö 55:ssa ole aina 5 vaihteinen ja sitten tämä 7G-speedshift tuli vasta M156 moottorin yhteydessä?
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: Moukan CLK
Kyllä tää on ihan perinteisellä 722.6 5-vaihteisella laatikolla. Laatikon koodia en nyt muista tarkemmin, mutta mielestäni oli eri koodi kuin edellisessä 208 AMG:ssä. SLK55 taitaa olla ainut M113 ja 7G yhdistelmä. Pitää tosiaan tehdä vähän testejä jahka kerkiää tuohon pikatielle vähän pimeämpään aikaan.
Asiasta toiseen... Tilailin maanantaina ameriikoista aikana kuluksi tuollasen OBD porttiin tökättävän vekottimen jolla voi lukea anturiarvoja, vikakoodeja ja jopa tehdä jotain OBD pohjaisia päästötestejä. Ihan hauska vekotin. Pistin ihan kokeeksi noihin alla oleviin kuviin vaan 7 lukemaa vaikka maksimi on 8. Lambdojen voltit heitteli ihan miten sattuu joten niistä vaikea saada mitään vertailukelpoista. Kuhan mielenkiinnosta laitoni nekin näkymään. Harmikseni esim vaihteiston lämpötilatietoa ei näytä.
130kmh nopeudessa näytti tommoosia...

120kmh tuollaasta...

Tyhjäkäynnillä rullatessa jalka kaasulta nostettuna...

Asiasta toiseen... Tilailin maanantaina ameriikoista aikana kuluksi tuollasen OBD porttiin tökättävän vekottimen jolla voi lukea anturiarvoja, vikakoodeja ja jopa tehdä jotain OBD pohjaisia päästötestejä. Ihan hauska vekotin. Pistin ihan kokeeksi noihin alla oleviin kuviin vaan 7 lukemaa vaikka maksimi on 8. Lambdojen voltit heitteli ihan miten sattuu joten niistä vaikea saada mitään vertailukelpoista. Kuhan mielenkiinnosta laitoni nekin näkymään. Harmikseni esim vaihteiston lämpötilatietoa ei näytä.
130kmh nopeudessa näytti tommoosia...

120kmh tuollaasta...

Tyhjäkäynnillä rullatessa jalka kaasulta nostettuna...

Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Moukan CLK
Vaihteiston lämpötila näkyy vain tietyllä kepin asennolla. En nyt muista pitikö vaihde olla päällä vai vapaalla.
Re: Moukan CLK
Nuot halpis mokkulat ei ota yhteyttä kuin moottorinohjainlaitteeseen, eli siksi ei näy vaihteistolämmöt.
D päällä kuuluu näkyä.
D päällä kuuluu näkyä.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: Moukan CLK
No eihän tuolta edes valikoista löydy vaihteiston lämpöä. Ihan perus kiinan tekelehän tuo on mutta näkeepä nyt jotain OBD portin kautta ja peruskoodit lukee autosta kun autosta. En halunnut mitään bluetooth donglea ja vääränmerkkistä kännykkää.
Kyllä on muuten hieno tuommonen Telestart T90 Webasto. Ei ole ennen ollut misään autossa... Jaa eikun olihan mulla tossa E31 Bemmissä, mutta silti. Kaippa nuokin on kehittyneet tähän päivään mennessä mutta kiva alkuperäisvaruste silti. Vähän turha kesäautossa, mutta kyllä näillä keleilllä käyttelee.
Kyllä on muuten hieno tuommonen Telestart T90 Webasto. Ei ole ennen ollut misään autossa... Jaa eikun olihan mulla tossa E31 Bemmissä, mutta silti. Kaippa nuokin on kehittyneet tähän päivään mennessä mutta kiva alkuperäisvaruste silti. Vähän turha kesäautossa, mutta kyllä näillä keleilllä käyttelee.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Moukan CLK
Nimimerkki s1jviita lainasi avuliaasti *-vempelettä ja sain flektin korjausarvot mukautettua tuohon omatekele termostaatin mukaiseksi Lämmöt pysyy hienosti 90-asteessa vaikka paukuttaa rajotinta vasten koko kylän läpi. Hieno efekti miten auton käydessä kun naputti + namiskaa sen 10-portaisen korjausarvon läpi niin flektin nopeus kiihtyi joka painaluksella.
Joopa'joo... Mitäköhän iloa tästäkin loppupeleissä oli? Jos ensikesänä olisi kunnon helteet ja jos saisin aikaiseksi jonkun euroopan reissun tehtyä, niin voisin ehkä jotenkin perustella tätä.
Kokeilin myös jälleen nostaa vmaxia, mutta ei... Sieltä vaan ei alasvetovalikoista löydy enempää kuin 250. Turhauttavaa ja ärsyttävää! Mikä helvetti tuossa on?
Joopa'joo... Mitäköhän iloa tästäkin loppupeleissä oli? Jos ensikesänä olisi kunnon helteet ja jos saisin aikaiseksi jonkun euroopan reissun tehtyä, niin voisin ehkä jotenkin perustella tätä.
Kokeilin myös jälleen nostaa vmaxia, mutta ei... Sieltä vaan ei alasvetovalikoista löydy enempää kuin 250. Turhauttavaa ja ärsyttävää! Mikä helvetti tuossa on?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Moukan CLK
Määräaikaiskatsastus suoritettu hyväksytysti.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Moukan CLK
Eikös se näissä ole ihan perus huttua. Jokos se pian jää talviunille?
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: Moukan CLK
Ei kai nyt vielä kunnei talvikaan ole. Ajellaan nyt niin kauan kuin kesärenkailla pääsee. Talvella olis tarkotus tehdä iso huolto ja vaihtaa kaikki nesteet. Haaveillu olen vähän Kleemannin pakosarjoista, mutta kattoo nyt.Antti V kirjoitti:Eikös se näissä ole ihan perus huttua. Jokos se pian jää talviunille?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Moukan CLK
Vmax nopeuden rajoitin? Sitähän ei taida saada pois kuin puukottamalla softaa.
Kleemannin kiinantina sarjoista ei kyllä toinna maksaa, ennempää vaikka Marteliuksella teetättää.
Kleemannin kiinantina sarjoista ei kyllä toinna maksaa, ennempää vaikka Marteliuksella teetättää.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Moukan CLK
Jep puhuvat Vmax kun tarkoitavat HGB:etä nopeudenrajoitintaPansu kirjoitti:Vmax nopeuden rajoitin? Sitähän ei taida saada pois kuin puukottamalla softaa.
joistakin näistä se lähtee oikeilla vekotimilla muutenkin kuin
perinteisesti softasta puukottamalla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Moukan CLK
Joo otan edelleen mielelläni ehdotuksia vastaan tuon rajoittimen poistosta tai riittävästä nostosta. Tai sitten vaikka koko softa uusiksi. Celticillä on välillä aika hyviä tarjouksia, mutta vähän arvelluttanut noi melko optimistiset lupaukset kaikista numeroista.
Jousihomma saatettiin tänäin lopullisesti loppuun suuntaamalla pyörät. Tuossahan tuo lappu. Itse en ole mikään asiantuntija noiden osalta mutta jotain sielä on pideltykkin.

Melkein tekis mieli vknloppuna heittää joku pidempi reissu ja tunnustella mimmonen toi on nyt oikeen ajaa.
Jousihomma saatettiin tänäin lopullisesti loppuun suuntaamalla pyörät. Tuossahan tuo lappu. Itse en ole mikään asiantuntija noiden osalta mutta jotain sielä on pideltykkin.

Melkein tekis mieli vknloppuna heittää joku pidempi reissu ja tunnustella mimmonen toi on nyt oikeen ajaa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Moukan CLK
Joku halvin viriohjelma, niin niissähän se rajoitin on poistettu. Taitaa saada alkaen pari sataa. On sitten ainakin rajoitin poistettu ja ehkä se 5hv lisää. Tietty kaipa tuo motorbit Tuusulassa osaa poistaa pelkän rajoittimenkin.
Re: Moukan CLK
En ihan allekirjoita noita vaparin virittämisiä, varsinkin kun ajoneuvo on jo perusluonteeltaan ns sarjan paremmalta puolelta. Tuo viritys saattaa aiheuttaa jopa joltain alueelta tehoissa pudotusta, vaikka sinne saataisiin se 5 hv maksimiin lisää. Luulisi nyt jossain olevan semmoinen, joka saisi tuon softassa olevan rajoittimen nostettua/poistettua. Mä kävin tuon oman kanssa ostaessani Vehon narussa, jolloin sain kaiken faktan autosta ja silloin siellä sanottiin, että ihan perus Staarilla sinne ei pääse, tarvittiin jotkut "lisä valtuudet". Niin ja eivät sitten edes siirtäneet tuota mun rajoitinta, Performance paketin mukaan se on jo nostettu.
Sitten noista Kleemannin pakosarjoista olen Pansun kanssa samaa mieltä. Joskus aikanaan joku foorumilainen laittoi kuvia niiden laadusta, tai pitäisikö sanoa laaduttomuudesta, niin omaani en ainakaan toisi niitä lähellekkään.
Sitten noista Kleemannin pakosarjoista olen Pansun kanssa samaa mieltä. Joskus aikanaan joku foorumilainen laittoi kuvia niiden laadusta, tai pitäisikö sanoa laaduttomuudesta, niin omaani en ainakaan toisi niitä lähellekkään.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: Moukan CLK
Näihin kun tuntuu olevan mahdoton löytää damos tiedostoa, niin muutenhan tuo olisi helppo nakki muutella softaan. Kannattaa kysyä sieltä motorbitiltä.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Moukan CLK
Yli päätään toimivia Damoksia mersuihin hyvin vähä (joutuu työn tekemään ihan itsePansu kirjoitti:Näihin kun tuntuu olevan mahdoton löytää damos tiedostoa,
niin muutenhan tuo olisi helppo nakki muutella softaan. Kannattaa kysyä sieltä motorbitiltä.
tutkimala ja kokeilemalla ja taas sama alusta)
toisin kuin esim klonks konsernin kulkimiin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Moukan CLK
Tosta pakosarjahommasta täytyy vielä vähän monologia raapustella. Käytin suhtettoman ison osan ajallisesti työaikaa roikkumalla ja googlettelemalla asiaa ja ja... Kaikenmoista.
Marteliukselle laitoin spostia ja kertoivat kustannearvioksi karkeasti 2500-3000€ pellkien pakosarjojen osalta. Materiaaleja oli kolmea eri vaihtoehtoa ja sain muutenkin oikein hyvää ja kattavaa palvelua muutaman spostin muodossa. Galleriasta löytyy kuvia eräästä CLK63:sta johon tekivät sarjat. Hyvältä näyttää. Itse en kyllä tykkää liuku- ja jousivetoisesta kollektorista.
Kleemannista on kovin ristiriitaista infoa. Edellisesä oli Kleemannin sarjat ja itse pakosarjat oli kyllä mielestäni hyvät. Istui hyvin, ei vuotanut ja saumat mielestäni tehty hyvin. Se väliputki auton alla oli sitten ihan eri tarina. Se ei osunut oikeen toiseen sarjaan hyvin ja sitä oli jouduttu veistelemään köpösesti että oli saatu sopimaan. Mailmalla Kleemannia on yleensä kehuttu. Lienee silti totta että sarjat tehdään alihankintana Kiinassa.
http://www.ebay.com/itm/Kleemann-E55-AM ... 1582170399" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa olis halvalla. Noi kun saisi jotenkin muilutettua ohi tullin jossain kontissa. Tanskasta tilattuna ne kustantaa 1195€ ilman veroja.
MBH sarjoja kaikki kehuu vuolaasti. Maksaahan ne 3000USD ja väittävät jenkeissä käsityönä tehtävän. Siihen rahdit ja verot niin on kyllä helvetin kalliit sarjat. Kuvissa näyttävät hyviltä ja ovat vielä ns. pitkät tuubisarjat.
Vastaavanlaisia pitkiä sarjoja saa Ebaystä helvetisti halvemmalla. Lienee täysin Kiinakopioita.
http://www.ebay.com/itm/OBX-Exhaust-Cat ... eE&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Hitosti himottaisi tilata, mutta kun ei kellään ole oikein suoraa kokemusta niin en halua riskiä ottaa ja sovittaa sopiiko vai ei, katkekaako vai ei.
Raptekiltakin asiasta kysyin, mutten saanut mitään suoraa hinta-arviota. Heidän kanssaan pelatessa varmasti saisi kunnon paksusta tavarasta tehdyt sarjat. Tuo pakopulssien läpi kuuluminen on sitten niin ärsttävää, mitä noilla ohkaisilla sarjoilla tapaa kuulua.
Marteliukselle laitoin spostia ja kertoivat kustannearvioksi karkeasti 2500-3000€ pellkien pakosarjojen osalta. Materiaaleja oli kolmea eri vaihtoehtoa ja sain muutenkin oikein hyvää ja kattavaa palvelua muutaman spostin muodossa. Galleriasta löytyy kuvia eräästä CLK63:sta johon tekivät sarjat. Hyvältä näyttää. Itse en kyllä tykkää liuku- ja jousivetoisesta kollektorista.
Kleemannista on kovin ristiriitaista infoa. Edellisesä oli Kleemannin sarjat ja itse pakosarjat oli kyllä mielestäni hyvät. Istui hyvin, ei vuotanut ja saumat mielestäni tehty hyvin. Se väliputki auton alla oli sitten ihan eri tarina. Se ei osunut oikeen toiseen sarjaan hyvin ja sitä oli jouduttu veistelemään köpösesti että oli saatu sopimaan. Mailmalla Kleemannia on yleensä kehuttu. Lienee silti totta että sarjat tehdään alihankintana Kiinassa.
http://www.ebay.com/itm/Kleemann-E55-AM ... 1582170399" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa olis halvalla. Noi kun saisi jotenkin muilutettua ohi tullin jossain kontissa. Tanskasta tilattuna ne kustantaa 1195€ ilman veroja.
MBH sarjoja kaikki kehuu vuolaasti. Maksaahan ne 3000USD ja väittävät jenkeissä käsityönä tehtävän. Siihen rahdit ja verot niin on kyllä helvetin kalliit sarjat. Kuvissa näyttävät hyviltä ja ovat vielä ns. pitkät tuubisarjat.
Vastaavanlaisia pitkiä sarjoja saa Ebaystä helvetisti halvemmalla. Lienee täysin Kiinakopioita.
http://www.ebay.com/itm/OBX-Exhaust-Cat ... eE&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Hitosti himottaisi tilata, mutta kun ei kellään ole oikein suoraa kokemusta niin en halua riskiä ottaa ja sovittaa sopiiko vai ei, katkekaako vai ei.
Raptekiltakin asiasta kysyin, mutten saanut mitään suoraa hinta-arviota. Heidän kanssaan pelatessa varmasti saisi kunnon paksusta tavarasta tehdyt sarjat. Tuo pakopulssien läpi kuuluminen on sitten niin ärsttävää, mitä noilla ohkaisilla sarjoilla tapaa kuulua.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Moukan CLK
Pako pulsseiseista... niin bensakoneen sarjoissa on mitoituksella isomerkistys(vielä isompi kuin turbdisel)että edes jotenkin toimivata saattika ettäMouTine kirjoitti:Tosta pakosarjahommasta täytyy vielä vähän monologia raapustella. Käytin suhtettoman ison osan ajallisesti työaikaa roikkumalla ja googlettelemalla asiaa ja ja... Kaikenmoista.
Marteliukselle laitoin spostia ja kertoivat kustannearvioksi karkeasti 2500-3000€ pellkien pakosarjojen osalta. Materiaaleja oli kolmea eri vaihtoehtoa ja sain muutenkin oikein hyvää ja kattavaa palvelua muutaman spostin muodossa. Galleriasta löytyy kuvia eräästä CLK63:sta johon tekivät sarjat. Hyvältä näyttää. Itse en kyllä tykkää liuku- ja jousivetoisesta kollektorista.
Kleemannista on kovin ristiriitaista infoa. Edellisesä oli Kleemannin sarjat ja itse pakosarjat oli kyllä mielestäni hyvät. Istui hyvin, ei vuotanut ja saumat mielestäni tehty hyvin. Se väliputki auton alla oli sitten ihan eri tarina. Se ei osunut oikeen toiseen sarjaan hyvin ja sitä oli jouduttu veistelemään köpösesti että oli saatu sopimaan. Mailmalla Kleemannia on yleensä kehuttu. Lienee silti totta että sarjat tehdään alihankintana Kiinassa.
http://www.ebay.com/itm/Kleemann-E55-AM ... 1582170399" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa olis halvalla. Noi kun saisi jotenkin muilutettua ohi tullin jossain kontissa. Tanskasta tilattuna ne kustantaa 1195€ ilman veroja.
MBH sarjoja kaikki kehuu vuolaasti. Maksaahan ne 3000USD ja väittävät jenkeissä käsityönä tehtävän. Siihen rahdit ja verot niin on kyllä helvetin kalliit sarjat. Kuvissa näyttävät hyviltä ja ovat vielä ns. pitkät tuubisarjat.
Vastaavanlaisia pitkiä sarjoja saa Ebaystä helvetisti halvemmalla. Lienee täysin Kiinakopioita.
http://www.ebay.com/itm/OBX-Exhaust-Cat ... eE&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Hitosti himottaisi tilata, mutta kun ei kellään ole oikein suoraa kokemusta niin en halua riskiä ottaa ja sovittaa sopiiko vai ei, katkekaako vai ei.
Raptekiltakin asiasta kysyin, mutten saanut mitään suoraa hinta-arviota. Heidän kanssaan pelatessa varmasti saisi kunnon paksusta tavarasta tehdyt sarjat. Tuo pakopulssien läpi kuuluminen on sitten niin ärsttävää, mitä noilla ohkaisilla sarjoilla tapaa kuulua.
hyvin ja vielä halutulla kierros alueella(siis jos tavoiteena on muutakin ulkonäkö)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Moukan CLK
Keväällä jo huomasin että vaihteistoöljyt on aika ruskeat. Onhan autolla jo ajettu 84tkm edellisen vaihdon jälkeen. Tapoja on näköjään monia, kun nettiä browsaa mutta itse valutin ja imin sen mitä tuli.

Pumpulla sai imettyä jäähdyttimen linjat tyhjiksi ja näköjään kun kunnolla vatkasi niin lähti imemään öljypohjasta asti.

Magneetti oli kerännyt jonkin verran mujua. P***magnettii vasta vknloppunaah!

Tilaa on juuri riittävästi.

Noin 6,5 litraa sieltä tuli. Mitä kokonaistilavuus on? 8-9ltr? Jos vielä talvella tekisi toisen pikahuuhteluvaihdon avaamatta öljypohjaa.
Samalla spottasin moottorin tukikumin joka oli jo kevyesti antanut öljyä ulos. Vaihtoon.

Pumpulla sai imettyä jäähdyttimen linjat tyhjiksi ja näköjään kun kunnolla vatkasi niin lähti imemään öljypohjasta asti.

Magneetti oli kerännyt jonkin verran mujua. P***magnettii vasta vknloppunaah!

Tilaa on juuri riittävästi.

Noin 6,5 litraa sieltä tuli. Mitä kokonaistilavuus on? 8-9ltr? Jos vielä talvella tekisi toisen pikahuuhteluvaihdon avaamatta öljypohjaa.
Samalla spottasin moottorin tukikumin joka oli jo kevyesti antanut öljyä ulos. Vaihtoon.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!