CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pasisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 03.10.2015 23:09

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Pasisti »

tupihepi kirjoitti:
janppa123 kirjoitti: Oletko tuikku ajanut ohjelmaa jo e350cdi:hin? Minkälainen lappu irtosi?
Oma kulkine -09 E350cdi 7G laatikolla ja kiinnostaisi kovasti paljonko numeroita irtoisi? Kestävyys tärkeimpänä!
Itsellä samanlainen kulkine ja ohjelmointi kiinnostaa.
Millä tavalla "viripajat" uuden ohjelman autoon ajaa jos eiagnostiikka /obd liittimestä ei onnistu?
Viime viikolla laitettiin (2009) E350 4Matic, 231HP -> 290HP. CTTuning, Tampere. ECU löytyy oikeasta etulokarista.
Irrottivat sisälokarin ja ecu penkkiin. Siitä pinneillä suoraan piirilevyyn. Hommaan meni n. 3 tuntia.
Mukavasti tuntuu persauksissa kun painaa kaasua. Se että kuinka lähelle tuota 290 päästiin, en tiedä
mutta ero on kuitenkin huomattava.
===========================
=......E350 4MATIC 2009 290Hp/644Nm....=
=......YAMAHA VMAX 1200, 2000, 145Hp...=
"Haluukko heti vai tehdäänkö tietokoneella?"
===========================
Avatar
Patomursu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Ma 15.12.2014 21:00

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Patomursu »

Huomena pitäisi olla OM651 200:nen cdi tuikutettu. :)
Pitääkö tuossa huomioida huoltojen osalta mitään? öljyn vaihtoväli yms?
Laatikkoöljyt ajattelin vaihtaa 60 tkm välein ja etteivät huollossa päivitä moottorin ohjelmaa.
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Patomursu kirjoitti:Huomena pitäisi olla OM651 200:nen cdi tuikutettu. :)
Pitääkö tuossa huomioida huoltojen osalta mitään? öljyn vaihtoväli yms?
Laatikkoöljyt ajattelin vaihtaa 60 tkm välein ja etteivät huollossa päivitä moottorin ohjelmaa.
Normaalit huoltoohjelman mukaiset huollot,ei ne huollossa päivitä sitä ohjelmaa.Huima muutos autossa,melkein 250 tuplaturbon tehot!
Ajoin tiistaina Tuikun suoralla kuutosella,huh huh,tuommoinen pitäis hommailla.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Kettula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: To 05.02.2015 12:43
Paikkakunta: Kuopio

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Kettula »

Patomursu kirjoitti:Huomena pitäisi olla OM651 200:nen cdi tuikutettu. :)
Pitääkö tuossa huomioida huoltojen osalta mitään? öljyn vaihtoväli yms?
Laatikkoöljyt ajattelin vaihtaa 60 tkm välein ja etteivät huollossa päivitä moottorin ohjelmaa.
^ Ensi viikon keskiviikkona omalla OM 646 C 200:sella aika Dr. Tuikulle! :D
Takavetoja vuodesta -87: Corolla Coupé, Taunus Coupé (x2), Sierra, E46 320i touring -02, W(S)203 C 200 CDI farmari A. -06, -
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Legge »

Patomursu kirjoitti:Huomena pitäisi olla OM651 200:nen cdi tuikutettu. :)
Pitääkö tuossa huomioida huoltojen osalta mitään? öljyn vaihtoväli yms?
Laatikkoöljyt ajattelin vaihtaa 60 tkm välein ja etteivät huollossa päivitä moottorin ohjelmaa.
Pitää huomioida, että nastarenkaat kärsii kovasti pedaalin painamisesta :D Oma auto ohjelmoitiin viime viikolla. Ehkä paras sijoitus pitkään aikaan. Lootakin toimii rennossa ajossa huomattavasti mukavammin. Ja joo, Veho ei softaa päivittele perushuolloissa, ellet heiluttele rahatukkua tiskillä :wink:
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Avatar
Patomursu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Ma 15.12.2014 21:00

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Patomursu »

Legge kirjoitti:
Patomursu kirjoitti:Huomena pitäisi olla OM651 200:nen cdi tuikutettu. :)
Pitääkö tuossa huomioida huoltojen osalta mitään? öljyn vaihtoväli yms?
Laatikkoöljyt ajattelin vaihtaa 60 tkm välein ja etteivät huollossa päivitä moottorin ohjelmaa.
Pitää huomioida, että nastarenkaat kärsii kovasti pedaalin painamisesta :D Oma auto ohjelmoitiin viime viikolla. Ehkä paras sijoitus pitkään aikaan. Lootakin toimii rennossa ajossa huomattavasti mukavammin. Ja joo, Veho ei softaa päivittele perushuolloissa, ellet heiluttele rahatukkua tiskillä :wink:
Onneksi on kitkat :)
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Avatar
Patomursu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Ma 15.12.2014 21:00

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Patomursu »

Tosin nyt kuluu myös kitkatkin enemmän kuin ennen. Eron kyllä huomasi kun ohjelma saatiin autoon, kaikki pelittää ja olen tyytyväinen :)
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Delphin tekniikalla 200cdi.
Ohjelmien ero man/automaatti.
Man pitää väännöt rajata noin neljäänsataan, automaatissa ei tarvi.
Vääntöjen raju leikkaus aiheuttaa sen, että tehokaan ei kerkiä nousemaan, mutta hyvä päivitys kuitenkin manuaalivaihteiseenkin.
220cdi,ssä parempi kytkin, varsinaista väännön leikkausta ei tarvi.
Yhden ahtimen 200/220 autom sama auto, eri ohjelma.
Uudemmissa 220cdi on jo tuplaturbolla, joka antaa näihin muihin verrattuna ~parikymmentä heppaa lisää.

Man 408/199 (200cdi)

Kuva


Autom 511/217 (200/220cdi)

Kuva
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

.......
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 15:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

tuikku kirjoitti:.

~400,n sataan hevosvoimaan mersuissa pääsee helpoiten 420cdi,llä, käytännössä sama moottori kaikissa koreissa.
Vääntöä +900.
Kaikki saastelaitteet saa olla paikollaan.
Tehon mittauksessa sellainen knoppi, että kolmosella tulee liian lyhyt veto, jossa ei ole tarpeeksi rasitusta, teho jää kolmosella noin 370 tasolle.
Nelosella mitattaessa sitten loputkin hevoset herää.
Kaikki korimallit herää kyllä kevyesti kulkemaan tuolla teholla.
Keväällä sitten nähdäänkin kuinka pitkälle pääsee "pienillä" muutoksilla, suuniteltujen ahtimien ja polttoaine puolen pikku muutosten myötä toivottavasti aika pitkälle :thumbup:
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Aquell
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Su 02.10.2011 19:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Aquell »

Pasisti kirjoitti:
tupihepi kirjoitti:
janppa123 kirjoitti: Oletko tuikku ajanut ohjelmaa jo e350cdi:hin? Minkälainen lappu irtosi?
Oma kulkine -09 E350cdi 7G laatikolla ja kiinnostaisi kovasti paljonko numeroita irtoisi? Kestävyys tärkeimpänä!
Itsellä samanlainen kulkine ja ohjelmointi kiinnostaa.
Millä tavalla "viripajat" uuden ohjelman autoon ajaa jos eiagnostiikka /obd liittimestä ei onnistu?
Viime viikolla laitettiin (2009) E350 4Matic, 231HP -> 290HP. CTTuning, Tampere. ECU löytyy oikeasta etulokarista.
Irrottivat sisälokarin ja ecu penkkiin. Siitä pinneillä suoraan piirilevyyn. Hommaan meni n. 3 tuntia.
Mukavasti tuntuu persauksissa kun painaa kaasua. Se että kuinka lähelle tuota 290 päästiin, en tiedä
mutta ero on kuitenkin huomattava.

Tehtiinkö siihen muuta kun ohjelmointi eli onko egrlle tai hiukkaspurkille tehty mitään?
Aap-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 02.05.2015 15:11

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Aap- »

Onko tuikku tutkinut, että voiko auton pakkovaihteita muuttaa ohjelmasta toimimaan oikeasti pakkovaihteina? :)
Itseä ainakin rasittaa se kun ne on tavallaan vaan "toiveita" kun auto vaihtelee kuitenkin omin päin vaihteita. Näin ainakin w203:ssa ja taitaa olla muissakin.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Aap- kirjoitti:Onko tuikku tutkinut, että voiko auton pakkovaihteita muuttaa ohjelmasta toimimaan oikeasti pakkovaihteina? :)
Itseä ainakin rasittaa se kun ne on tavallaan vaan "toiveita" kun auto vaihtelee kuitenkin omin päin vaihteita. Näin ainakin w203:ssa ja taitaa olla muissakin.
EGS:än ohjelamasta
E: tulevat nuo
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Aap- kirjoitti:Onko tuikku tutkinut, että voiko auton pakkovaihteita muuttaa ohjelmasta toimimaan oikeasti pakkovaihteina? :)
Itseä ainakin rasittaa se kun ne on tavallaan vaan "toiveita" kun auto vaihtelee kuitenkin omin päin vaihteita. Näin ainakin w203:ssa ja taitaa olla muissakin.
Täytyy sanoa, että en.
Olen kyllä huomannut tämän kiusallisen "ominaisuuden"
Vaihteiston ohjelma kuitenkin on nappimallissa hiukan erilainen, kun vaihdot tapahtuu jämäkämmin.
Ei ole ollut tarvettakaan, kun mielestäni ihan nykyisillä muutoksilla moottorin ohjaus softaan, pelaa vaihteisto piristetyissäkin autoissa ok.
Kickdauni näissä minusta vielä turhempi on, ei sovellu ollenkaan rajatun kierrosluvun dieseleihin, joissa on paljon nimenomaan alavääntöä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Kettula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: To 05.02.2015 12:43
Paikkakunta: Kuopio

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Kettula »

Oman auton (W203 C 200 CDI -06) 5 vaihteinen automaattiloota muuttui paljon paremmin toimivaksi Tuikun ohjelmoinnin jälkeen. Aiemmin vaivannut lootan vaihteiden "arpominen" jäi pois joka ilmeisesti johtui vakio C 200:sen "pienestä" väännöstä. Ilmeisesti laatikko vaihteli isompaa/pienempää kun luuli väännön loppuvan.

Näissä kun on tuo oppiva loota niin sille täytyy aika ajoin antaa "kurin palautus", eli ottaa muutamia kiihdytyksiä kaasu pohjassa. Tuntuvat normaalissa kaupunkiajossa taantuvan ajan myötä ns. Pappasäädöille...
Takavetoja vuodesta -87: Corolla Coupé, Taunus Coupé (x2), Sierra, E46 320i touring -02, W(S)203 C 200 CDI farmari A. -06, -
Aap-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 02.05.2015 15:11

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Aap- »

tuikku kirjoitti:
Aap- kirjoitti:Onko tuikku tutkinut, että voiko auton pakkovaihteita muuttaa ohjelmasta toimimaan oikeasti pakkovaihteina? :)
Itseä ainakin rasittaa se kun ne on tavallaan vaan "toiveita" kun auto vaihtelee kuitenkin omin päin vaihteita. Näin ainakin w203:ssa ja taitaa olla muissakin.
Täytyy sanoa, että en.
Olen kyllä huomannut tämän kiusallisen "ominaisuuden"
Vaihteiston ohjelma kuitenkin on nappimallissa hiukan erilainen, kun vaihdot tapahtuu jämäkämmin.
Ei ole ollut tarvettakaan, kun mielestäni ihan nykyisillä muutoksilla moottorin ohjaus softaan, pelaa vaihteisto piristetyissäkin autoissa ok.
Kickdauni näissä minusta vielä turhempi on, ei sovellu ollenkaan rajatun kierrosluvun dieseleihin, joissa on paljon nimenomaan alavääntöä.
Joo. Tosiaan välillä kickdown nykäsee minusta ainakin liian pienen pykälän sisään.. :roll:
Pendo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 16.08.2015 10:50

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Pendo »

Iso kiitos Tuikulle, tuli käytyä oman kilkkeen(E280cdi -07 4matic) kanssa kylässä ja ei voi kuin kehua. Tehon lisäys huomattava ja paras muutos vaihteiston käytöksen muutos. Ei vaihda aina kiihdytettäessä sitä kahta pykälää pienemmälle hiipuakseen vaan osaa nyt jopa käyttää alavääntöä joka tosiaan kasvoi aivan eri lukemille. Ohessa kyseinen mestari auttoi ratkaisemaan matkalla tulleet tekniset ongelmatkin.
HannuIk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: To 03.01.2008 21:49
Paikkakunta: Evijärvi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja HannuIk »

Pendo kirjoitti:Iso kiitos Tuikulle, tuli käytyä oman kilkkeen(E280cdi -07 4matic) kanssa kylässä ja ei voi kuin kehua. Tehon lisäys huomattava ja paras muutos vaihteiston käytöksen muutos. Ei vaihda aina kiihdytettäessä sitä kahta pykälää pienemmälle hiipuakseen vaan osaa nyt jopa käyttää alavääntöä joka tosiaan kasvoi aivan eri lukemille. Ohessa kyseinen mestari auttoi ratkaisemaan matkalla tulleet tekniset ongelmatkin.
Paljonkos tuli tehoa lisää, onko tietoa. Mulla olis vm-08 vuotinen 190 tkm ajettu joka vaatis lisää tehoa. Mites kulutuksen kävi, lisääntykö ?
STCDI
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 08.12.2015 16:29

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja STCDI »

Mikäs olisi om612 270 koneeseen paras ahdin jos haetaan tehokkainta toimivaa yhdistelmää?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
OM613, 320cdi,n vnt ahtimesta teetätetty "neljän sadan" ahdin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Jumpstart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ke 07.01.2015 19:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Jumpstart »

Laitetaan vielä tänne kiitokset tuikulle eemelin ohjelmoinnista. Perus setti tehtiin ja kaikki pelasi hienosti. Kovin liukkaat oli nelikonkin töppöset.

Jatkoa hieman kyselin ja annoit hullulle liikaa tietoa. Noh, jos meno ei näillä enää vuoden päästä maistu niin katsellaan sitten uudestaan.

Kulutus mennessä 7.6l/100km ja paluumatkalla 6.8l/100km. Optimistista tai ei, pitää katsoa todellisuus sitten laskemalla seuraavan tankkauksen yhteydessä.

Kiitokset ja oikein hyvää ja rauhallista joulua sinulle.
W219 CLS350 vm.2005
mese200cdi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: La 28.12.2013 22:05
Paikkakunta: Pojois-savo

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja mese200cdi »

Jumpstart kirjoitti:Laitetaan vielä tänne kiitokset tuikulle eemelin ohjelmoinnista. Perus setti tehtiin ja kaikki pelasi hienosti. Kovin liukkaat oli nelikonkin töppöset.

Jatkoa hieman kyselin ja annoit hullulle liikaa tietoa. Noh, jos meno ei näillä enää vuoden päästä maistu niin katsellaan sitten uudestaan.

Kulutus mennessä 7.6l/100km ja paluumatkalla 6.8l/100km. Optimistista tai ei, pitää katsoa todellisuus sitten laskemalla seuraavan tankkauksen yhteydessä.

Kiitokset ja oikein hyvää ja rauhallista joulua sinulle.
Samoin käytin oman 200cdi tuikulla reilu kuukausi sitten ja tuli aivan erilainen auto.Tehoa tuli kyllä riittävästi lisää.Kulutus putosi paridesiä/100km.Paluuta entiseen ei enää ole.Kiitokset Tuikulle ohjelmoinnista.
W203 200cdi/W208 CLK430
Avatar
Jumpstart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ke 07.01.2015 19:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Jumpstart »

mese200cdi kirjoitti:Samoin käytin oman 200cdi tuikulla reilu kuukausi sitten ja tuli aivan erilainen auto.Tehoa tuli kyllä riittävästi lisää.Kulutus putosi paridesiä/100km.Paluuta entiseen ei enää ole.Kiitokset Tuikulle ohjelmoinnista.
Niinkuin tuosta ylempää dynolapusta näkee niin juuri tuo 200/220 taitaa olla optimointia silmälläpitäen oikeinkin hyvä viritys kohde. Siinä tuo tehonlisäys on kuitenkin melko merkittävä jolloin autosta tulee oikeinkin miellyttävä ajaa.
W219 CLS350 vm.2005
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
S 420cdi
Noin 413hv/1000nm
Max teho käytännössä sama välillä 3000-4500rpm.
Vakio tekniikka, hiukkaspöntöt poistettu, katit paikoillaan.
Softamuutos.

Tuo uudempi kasi on kyllä hieno moottori.
En usko että pienillä vakio ahtimilla enää tuosta juuri nousee.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Jumpstart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ke 07.01.2015 19:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Jumpstart »

Olin proturbon tiimiin yhteydessä turbon muutoksia koskien. Minulle suositeltiin 49mm:stä amg akselilla ja billetti kompressori siivillä. Turbon yleiskunnosta riippuen muut hipleet päälle. Hinta osille ja työlle oli mielestäni melko edullinen joten tuo 400hv+ tavoittelu alkoi kiinnostaa todenteolla. Välijäähy on näistä päivityksistä halvin ja helpoin toteuttaa mutta tuo downpipen hankinta mietityttää. Yritin katsella akrapovicit sun muut läpi mutta en löytänyt joten tietämyksessä onpi aukko.

Mistä tuota voisi lähteä kyselemään, onko joku niitä jo tehnyt että olisi mitat tiedossa? Ja jos joku asiasta jotain tietää niin hinta-arviota voisi vaikka yv:n kautta laittaa tulemaan. Tällä projektilla ei sinällään kiirettä ole, mutta koska hullu sai liikaa tietoa niin olisi sääli jättää tällainen tilaisuus käyttämättä. Jää harmittamaan suunnattomasti ellei tilaisuutta käytä. Jossain vaiheessa vain täytyy muuttaa sanat teoiksi. 8)
Jos tästä tuikun avustuksella toimiva laite saadaan niin kyllä minä sinua iltarukouksessani muistan sen jälkeen joka ilta. Ja ehkä rommipullonkin saat kaupan päälle. :lol:
W219 CLS350 vm.2005
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No joo, se pakoputken lähtö on vähän hankalampi paikka harrastajalle, kun siinä on niin vähän sitä tilaa.
Mutta ainakin Raptecin tiedän noita rakentaneen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Jumpstart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ke 07.01.2015 19:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Jumpstart »

Raptekin treediä luin eilen mese.fi sivustolla ja löysin sieltä tällaisen kuvan
Kuva

Konehuone on siisti mutta ahdas se on totta. En ole ehtinyt asiaa enempää tutkimaan mutta downpipen vaihto ilman suurempaa urakkaa (purkua)lienee kuitenkin mahdollista. Entinen koulukaveri aloitti oman yrityksen joensuussa ja vääntää alumiinista lähes mitä tahansa. Hyvän näköisiä pakosarjoja tekee myös ja ilmeisesti niitä on mennyt jo ulkomaillekkin.

Muuten kysyisin häneltä mutta koska tiedän että mitään mittoja ei löydy entuudestaan niin teetättää enemmän töitä. Siksi ensin kysyisin paikasta joka sellaisia on tehnyt, jotta saisivat sen tuuban vain työn alle ja postiin.

Edit: olin raptecin poikiin yhteydessä. Valmiita putkia ei varastossa mutta vääntää lisää heti tammikuun puolella.
W219 CLS350 vm.2005
ville-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 10.12.2015 19:01

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja ville- »

Sellainen kysymys olisi että saako tuohon W203 200cdi:n hiukkassuodattimen tilalle laitettua suoran putken vai pitääkö koko homma tyhjentää? Auto ollu pari kk itsellä enkä oo alapuolta vielä tutkiskellut. Kesällä ois tarkotus käydä AJtechillä tai Tuikulla ohjelmoimassa. Ei vaan osaa päättää ku molemmista kuullut vain hyvää :D

Ja autohan oli W203 C200 -07
W203 C200 -07
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Molemmin tavoinhan se onnistuu, ei mitään väliä.
Mutta miksi haluat edes ruveta koko hommaan, ellei suodatin ole vaurioitunut.
Siitä poistosta ei ole tuossa mitään etua.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
ville-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 10.12.2015 19:01

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja ville- »

tuikku kirjoitti:.
Molemmin tavoinhan se onnistuu, ei mitään väliä.
Mutta miksi haluat edes ruveta koko hommaan, ellei suodatin ole vaurioitunut.
Siitä poistosta ei ole tuossa mitään etua.
Minä oon ollu siinä uskossa että jos lastuttaa, niin hiukkassuodatin täytyisi poistaa? :o
W203 C200 -07
Vastaa Viestiin