noroljan kirjoitti:Minä en ainakaan jaksa enää korjata vääriä tietojasi uusille foorumilaisille, joita täällä jaat totuuksina
Juuri tarjosit apua mittarin "ruuvaukseen", se että teet sen pimeenä (kalliilla), tekee asiasta mielestäsi sitten laillista ja foorumin sääntöjen mukaisena.
Olisin halunnut tietää vastauksen tähän kyseiseen ongelmaan, tiedän, että starilla voi kilometrejä kasvattaa mittaristoon, mutta siitä tässä ei varmaan ole apua.
Nämä kirjoitukseni voi poistaa, samalla kun rumilus saa (toivottavasti) taas kerran lähtöpassit.
En ole mitään mittarinruuvausta tarjonnut, jos herra osaa lukea kirjoituksiani. Kerroin vaan mittarilukeman palautuksesta ja sen onnistumisesta, kuten omaavani osaamisen siihen.
Tuntuu olevan aika tulenarka aihe, jos kysyy neuvoja mittarilukeman palautukseen. Ei saa provosoitua, jos provosoidaan sanoi Mauno Koivistokin aikoinaan.
Asiaan. Sain mittarilukeman palautettua starilla. Onnistui ihan normaalisti starin antamia ohjeita seuraamalla. Ei mitään ihmeellistä.
Itsekin olen monesti miettinyt syitä sille asialle, että miksi ihmeessä sitä tietoa pitää pantata eikä sitä voi kertoa muille? Minunkin auto on vuosimallia 2004 joka on yli kymmenen vuotta vanha. Kyllä nyt kymmenen vuoden kuluessa pitäisi näiden 30 kertaa maapallon ympäri ajettujen linttojen salat jo pikkuhiljaa selviytyä...
Onkohan w123 ja w124 mallissa vielä jotain salaisia juttuja joita muille ei saa missään nimessä kertoa? Meinaan vaan, että missä vaiheessa "tietäjät" alkaa jakamaan tietoa esim mallisarjasta w211? 20 vuoden päästä?
Oon tuon kerran tehnyt mutta en muista olikos zgw:n kautta kun tuon sai palautettua.
ZGW kautta joo.
Kyllä tuo muisti vielä jotenkin pelaa vaikka eläke ikä rupeea lähentymään.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
tuomasnuutti kirjoitti:
En ole mitään mittarinruuvausta tarjonnut, jos herra osaa lukea kirjoituksiani. Kerroin vaan mittarilukeman palautuksesta ja sen onnistumisesta, kuten omaavani osaamisen siihen.
Tuntuu olevan aika tulenarka aihe, jos kysyy neuvoja mittarilukeman palautukseen. Ei saa provosoitua, jos provosoidaan sanoi Mauno Koivistokin aikoinaan.
Asiaan. Sain mittarilukeman palautettua starilla. Onnistui ihan normaalisti starin antamia ohjeita seuraamalla. Ei mitään ihmeellistä.
Itsekin olen monesti miettinyt syitä sille asialle, että miksi ihmeessä sitä tietoa pitää pantata eikä sitä voi kertoa muille? Minunkin auto on vuosimallia 2004 joka on yli kymmenen vuotta vanha. Kyllä nyt kymmenen vuoden kuluessa pitäisi näiden 30 kertaa maapallon ympäri ajettujen linttojen salat jo pikkuhiljaa selviytyä...
Onkohan w123 ja w124 mallissa vielä jotain salaisia juttuja joita muille ei saa missään nimessä kertoa? Meinaan vaan, että missä vaiheessa "tietäjät" alkaa jakamaan tietoa esim mallisarjasta w211? 20 vuoden päästä?
Nämä nuevot Starin käytössä ovat vähän kaksipiippuinen juttu, kun ei ole aina tiedossa laitteistokokoonpanosta, joilla kaikilla ei voi suorittaa kaikkia toimintoja. Jos neuvoo ja ohjelmat menee entistä juntturampaan, niin syyt saa niskoilleen siinä tapauksessa. Myöskään ei voi tietää kuinka osaava on Starin käyttäjä.
Ihan simppeli homma kun on laitevaatimukset ja käyttäjä ajan tasalla. Siellä on alunalkujaan sössitty SBC-jarrujen laskurin nollaamisessa ja sen vuoksi bropleema valmis.
tuomasnuutti kirjoitti:
En ole mitään mittarinruuvausta tarjonnut, jos herra osaa lukea kirjoituksiani. Kerroin vaan mittarilukeman palautuksesta ja sen onnistumisesta, kuten omaavani osaamisen siihen.
Tuntuu olevan aika tulenarka aihe, jos kysyy neuvoja mittarilukeman palautukseen. Ei saa provosoitua, jos provosoidaan sanoi Mauno Koivistokin aikoinaan.
Asiaan. Sain mittarilukeman palautettua starilla. Onnistui ihan normaalisti starin antamia ohjeita seuraamalla. Ei mitään ihmeellistä.
Itsekin olen monesti miettinyt syitä sille asialle, että miksi ihmeessä sitä tietoa pitää pantata eikä sitä voi kertoa muille? Minunkin auto on vuosimallia 2004 joka on yli kymmenen vuotta vanha. Kyllä nyt kymmenen vuoden kuluessa pitäisi näiden 30 kertaa maapallon ympäri ajettujen linttojen salat jo pikkuhiljaa selviytyä...
Onkohan w123 ja w124 mallissa vielä jotain salaisia juttuja joita muille ei saa missään nimessä kertoa? Meinaan vaan, että missä vaiheessa "tietäjät" alkaa jakamaan tietoa esim mallisarjasta w211? 20 vuoden päästä?
Nämä nuevot Starin käytössä ovat vähän kaksipiippuinen juttu, kun ei ole aina tiedossa laitteistokokoonpanosta, joilla kaikilla ei voi suorittaa kaikkia toimintoja. Jos neuvoo ja ohjelmat menee entistä juntturampaan, niin syyt saa niskoilleen siinä tapauksessa. Myöskään ei voi tietää kuinka osaava on Starin käyttäjä.
Ihan simppeli homma kun on laitevaatimukset ja käyttäjä ajan tasalla. Siellä on alunalkujaan sössitty SBC-jarrujen laskurin nollaamisessa ja sen vuoksi bropleema valmis.
Eihän valtuutellu mercedes benz korjaamolla ole oikeuksia nollata tuota laskuria. Vaan se vaihdetaan uuteen jos poljin luku on täynnä. Näin ainakin olen ymmärtänyt.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Kyllä ne mun käsittääkseni myös ihan merkkiliikkeessä noita nollailee (kertaalleen) tiettyyn kilometrilukemaan asti ja jos ei tarvi nollata muuta kuin polkaisukerrat.
-230k- kirjoitti:
1. Mistä pääsen ottamaan turvavyön merkkiäänen pois päältä
Sakemannivalikosta gurtwarnung: nicht vorhandel.
Voisiko joku valaista hieman mitä tarkoitetaan sakemannivalikolla?
Itseä kismittää samoin tuo merkkiääni. Apparin puolelta sain sen jo pois mutta kuskin penkki pitäisi saada vielä hiljaiseksi.
Muxi palasi "korjausmatkalta".. Ja tänään sitten roippeet autoon kiinni.
Odotukset korkealla, mutta vain puoliaskelmaa.
Auton valinta ok, toistaiseksi ok,, ja KABOOM... Ei yhteyttä blabla...sytytysvirtaa ei voitu lukea, syötä manuaalisesti jnejne...
Akkujänniteeksi aparaatti ilmoittaa 8V:sta-9,5V:in...Vaikka pinniltä mitattuna 12,88.
Että tälläviisiin... EriMukavaaPuuhastelua!!!!!!!1
No, otinpa kokeeksi CRX-79(?) halpislukijan ja törkkäsin kiinni. Avot, sieltähän se data tulee, mitä ylipäätään kykenee lkemaan.
Star taasen ei, JEAH!
Shall have a beer now
Tiedätkö mitä tohon muksiin on korjattu? Mulla toi kettuilee ja nyt eilen uutena tuli tuo sama juttu, kun sulla eli rupesi näyttämään DASsissa akkujännitteeksi jotain ihan omiaan 6-9V ja välillä tuli todenmukainen 14.4 (auto käynnissä), mutta yhteys ei toimi siltikään.
Muxi palasi "korjausmatkalta".. Ja tänään sitten roippeet autoon kiinni.
Odotukset korkealla, mutta vain puoliaskelmaa.
Auton valinta ok, toistaiseksi ok,, ja KABOOM... Ei yhteyttä blabla...sytytysvirtaa ei voitu lukea, syötä manuaalisesti jnejne...
Akkujänniteeksi aparaatti ilmoittaa 8V:sta-9,5V:in...Vaikka pinniltä mitattuna 12,88.
Että tälläviisiin... EriMukavaaPuuhastelua!!!!!!!1
No, otinpa kokeeksi CRX-79(?) halpislukijan ja törkkäsin kiinni. Avot, sieltähän se data tulee, mitä ylipäätään kykenee lkemaan.
Star taasen ei, JEAH!
Shall have a beer now
Tiedätkö mitä tohon muksiin on korjattu? Mulla toi kettuilee ja nyt eilen uutena tuli tuo sama juttu, kun sulla eli rupesi näyttämään DASsissa akkujännitteeksi jotain ihan omiaan 6-9V ja välillä tuli todenmukainen 14.4 (auto käynnissä), mutta yhteys ei toimi siltikään.
Muxi palasi "korjausmatkalta".. Ja tänään sitten roippeet autoon kiinni.
Odotukset korkealla, mutta vain puoliaskelmaa.
Auton valinta ok, toistaiseksi ok,, ja KABOOM... Ei yhteyttä blabla...sytytysvirtaa ei voitu lukea, syötä manuaalisesti jnejne...
Akkujänniteeksi aparaatti ilmoittaa 8V:sta-9,5V:in...Vaikka pinniltä mitattuna 12,88.
Että tälläviisiin... EriMukavaaPuuhastelua!!!!!!!1
No, otinpa kokeeksi CRX-79(?) halpislukijan ja törkkäsin kiinni. Avot, sieltähän se data tulee, mitä ylipäätään kykenee lkemaan.
Star taasen ei, JEAH!
Shall have a beer now
Tiedätkö mitä tohon muksiin on korjattu? Mulla toi kettuilee ja nyt eilen uutena tuli tuo sama juttu, kun sulla eli rupesi näyttämään DASsissa akkujännitteeksi jotain ihan omiaan 6-9V ja välillä tuli todenmukainen 14.4 (auto käynnissä), mutta yhteys ei toimi siltikään.
(Tämä voisi olla oman otsikkonaan mutta ehkä löytyy paremmin tästä ketjusta)
Stari eri versioiden erot ? Tarkoitan esim 03/2010 ja 11/2012. DAS näyttää samalle mutta pääseekö esimerkiksi tuolla 2010 versiolla kiinni vm 2012 autoihin ? Yritin das:illa ottaa peräkoukkua käyttöön mutta en vain osaa., vesiona tuo 11/2012. Löyrtämäni ohjee vaatii online yhteyden ja sitähän näillä kiinankopioilla ei voi tehdä. Offline koodauskaan ei onnistu ainakaan tuossa uudemmassa, se haluaa lähettää sähköpostia/faksia ja sitten saatu vastaus laitetaan koodiksi.
Sen verran löysin tietoa netistä että perävaunutunnistuksen ollessa kunnossa mäkilähtöavustin pitäisi muuttua automaattiseksi, saa sitten nähdä. Muitakin pieniä muutoksia toimintaan tulee ( peruutustutka takaalta jää pois käytöstä kärryn ollessa kiinni).
Olen ajellut vmware:ssa noita eri versioita ja vielä koneessa jossa on usb/serial muunnin. Mitään ongelmia ei noista ole ollut, antaa virtuaalikoneellle tarpeeksi muistin (vähintään 1Gb) ja katsoo että com portti on COM2 isäntäkoneessa, sitten käyttää sitä virtuaalikoneessa (eikä sitä usb ajuria xp:ssä). Kunhan siinä host koneessa on vääntöä tarpeeksi niin tuon pitäisi toimia niinkuin sen kuuluisa junan vessa.
MiHe kirjoitti:
Muttamutta menin klikkaamaan erikoistoiminnoista 'toistuvan turvavyömuistutuksen deaktivointi'-kohtaa, ja se S***tana koodas sen piipin pois samoin tein (luulin että aukaisee jonkni valikon...)! Mistä tuon saa takaisin?
Tuo alkuperäinen deaktivointi tekee varmaankin monta asiaa yhtäaikaa koska se myös boottasi mittariston automaattisesti... Ei tuo nyt niin kauheasti haittaa mitta olisi kiva selvittää mistä tuon saa takaisin...
Tähän sain selvyyden, yksi parametri ja thats it... nyt taas piippaa niinmaanp*rkeleesti (Ei nyt jaeta sitä julkisesti kun kuitenkin siihen liittyvä keskustelu on hyvää kasvualustaa herneille enkä kyllä itsekään pidä tuon poisaktivoinnista, sillä sen halusinkin takaisin... mutta tiedätte kuka tietää...)
Lähiaikoina tulisi aina ajoittain tarve saada turvaistuin myös etupenkille tuossa W204:ssa. Tästä kuitenkin puuttuu se istuimen tunnistin, joten mersun oma tuolikaan ei auta. Pystyykö Starilla jotenkin näppärästi aina tarvittaessa ottamaan tuon bägin pois päältä ja laittamaan takaisin kun on taas tarve ohi?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio kirjoitti:Lähiaikoina tulisi aina ajoittain tarve saada turvaistuin myös etupenkille tuossa W204:ssa. Tästä kuitenkin puuttuu se istuimen tunnistin, joten mersun oma tuolikaan ei auta. Pystyykö Starilla jotenkin näppärästi aina tarvittaessa ottamaan tuon bägin pois päältä ja laittamaan takaisin kun on taas tarve ohi?
luokyio kirjoitti: Pystyykö Starilla jotenkin näppärästi aina tarvittaessa ottamaan tuon bägin pois päältä ja laittamaan takaisin kun on taas tarve ohi?
luokyio kirjoitti:Lähiaikoina tulisi aina ajoittain tarve saada turvaistuin myös etupenkille tuossa W204:ssa. Tästä kuitenkin puuttuu se istuimen tunnistin, joten mersun oma tuolikaan ei auta. Pystyykö Starilla jotenkin näppärästi aina tarvittaessa ottamaan tuon bägin pois päältä ja laittamaan takaisin kun on taas tarve ohi?
Toivottavasti ei.
Mitenkäs tuo eroaa normaalista poiskytkennästä? Luonnollisesti pidettävä huoli, että kytkee aina päälle kun mukula ei siinä edessä istu, ja etenkin aikanaan poismyydessä.
tuomasnuutti kirjoitti:
luokyio kirjoitti: Pystyykö Starilla jotenkin näppärästi aina tarvittaessa ottamaan tuon bägin pois päältä ja laittamaan takaisin kun on taas tarve ohi?
Pystyy...
Olisiko julkista tietoa mistä?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Mainitut tiedot eivät ole julkisia. Operoinnit voidaan tehdä ei julkisesti. Pääsääntöisesti ajoneuvon turvalaitteet olisi syytä pitää alkuperäisasetuksissa. Mitään turvalaitetta ei kannattaisi koodata pois ohjelmasta, vaikka jonkun turvalaitteen poistaminenkaan ei vaaranna turvallisuutta. Samanlaisissa ajoneuvoissa voi olla paljonkin eroa tehdasasetuksissa.
MiHe kirjoitti:
Muttamutta menin klikkaamaan erikoistoiminnoista 'toistuvan turvavyömuistutuksen deaktivointi'-kohtaa, ja se S***tana koodas sen piipin pois samoin tein (luulin että aukaisee jonkni valikon...)! Mistä tuon saa takaisin?
Tuo alkuperäinen deaktivointi tekee varmaankin monta asiaa yhtäaikaa koska se myös boottasi mittariston automaattisesti... Ei tuo nyt niin kauheasti haittaa mitta olisi kiva selvittää mistä tuon saa takaisin...
Tähän sain selvyyden, yksi parametri ja thats it... nyt taas piippaa niinmaanp*rkeleesti (Ei nyt jaeta sitä julkisesti kun kuitenkin siihen liittyvä keskustelu on hyvää kasvualustaa herneille enkä kyllä itsekään pidä tuon poisaktivoinnista, sillä sen halusinkin takaisin... mutta tiedätte kuka tietää...)
Ai pidetään... kyllhän se tiedetään
herneitähän tällä vähän väliä näistä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Mainitut tiedot eivät ole julkisia. Operoinnit voidaan tehdä ei julkisesti. Pääsääntöisesti ajoneuvon turvalaitteet olisi syytä pitää alkuperäisasetuksissa. Mitään turvalaitetta ei kannattaisi koodata pois ohjelmasta, vaikka jonkun turvalaitteen poistaminenkaan ei vaaranna turvallisuutta. Samanlaisissa ajoneuvoissa voi olla paljonkin eroa tehdasasetuksissa.
Tehdäänkö niistä heti julkisia...
(sitähän ne jo ovat monelekin palstalle laittanut ja löytyvät ihan työ ohjeistakin)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
luokyio kirjoitti:
Mitenkäs tuo eroaa normaalista poiskytkennästä? Luonnollisesti pidettävä huoli, että kytkee aina päälle kun mukula ei siinä edessä istu, ja etenkin aikanaan poismyydessä.
Jätit listalta pois sen että pitää muistaa kytkeä pois aina kun se muksu on etupenkillä. Sinulla varmaan muisti pelaa mutta entä jos vaikkapa vaimo lähtee matkaan kun koodaus on pielessä.
Käytännössähän tyyny tulisi koodattua pois pysyvästi, ehkä seuraavaa omistajaa odottamaan. Et kuitenkaan viitsi joka välissä koodata ja vetää liittimiä irti/kytkeä kiinni. Pelkkä koodaus kun ei riitä, pitää tehdä myös vähän fyysistä työtä.
EDIT: tulipas taas lainattua huolimattomasti alkuperäistä viestiä
Viimeksi muokannut DBFI, Ma 26.10.2015 19:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
luokyio kirjoitti:
Mitenkäs tuo eroaa normaalista poiskytkennästä? Luonnollisesti pidettävä huoli, että kytkee aina päälle kun mukula ei siinä edessä istu, ja etenkin aikanaan poismyydessä.
Jätit listalta pois sen että pitää muistaa kytkeä pois aina kun se muksu on etupenkillä. Sinulla varmaan muisti pelaa mutta entä jos vaikkapa vaimo lähtee matkaan kun koodaus on pielessä.
Käytännössähän tyyny tulisi koodattua pois pysyvästi, ehkä seuraavaa omistajaa odottamaan. Et kuitenkaan viitsi joka välissä koodata ja vetää liittimiä irti/kytkeä kiinni. Pelkkä koodaus kun ei riitä, pitää tehdä myös vähän fyysistä työtä.
Muistaakseni noissa pitää irroittaa penkki ennen kuin liittimen saa irti
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
CDI203 kirjoitti:
Ai pidetään... kyllhän se tiedetään
herneitähän tällä vähän väliä näistä
Juu, vaikka edellä mainittiin kaikemaailman gurtwarnungeista niin ne eivät ainakaan minulla toimineet (olisko muuten maadoodauksistakin kiinni mikä toimii ja mikä ei), mutta yyveellä tietämättömät voi ottaa yhteyttä jos haluaa tuota ronkkia... tuo airpäkki poisto on tietty pykälää hankalampi, se kun voi jäädä palauttamatta 'oikeeseen tilaan' plus sen poissaoloo on hankala todentaa ilman alan vehkeitä, vyö jätetään pois tahallaan ja on sitten ihan oma vika. Maton poiskoodaus taas on mersua tuntemattomalle ongelma, jos joku siihen iskee maggaratarakan jälkikasvulle ja vaan ajelee tyytyväisenä. Sitä srs-pikkuvalon toimintaa kun ei ole taidettu kunnolla selittää manuaalissakaan, en muista?
Jos siinä joutuu liittimiä irroittaa, niin ei maksa vaivaa kyllä. Ajattelin, että jos Starista käydään vain yksi asetus vaihtamassa toiseksi, niin sen olisi viitsinyt vielä aina eestaas rumpata tarvittaessa. Ennemmin vaihtaa vaikka auton tunnistimelliseen.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Kysellyt tuolla toisaalla keskustelussa ongelmaa mikä vaivannut jo useamman vuoden, eli vikaa S211 -03 vänkärin xenon umpion kaarrevalossa ja se ei toimi. Tulee virheilmoitusta mittaristoon. Kysellyt paikalliselta mersu jälleenmyyjältä josko osaisivat ohjelmoida kaarrevalot pois mutta eipä heillä ollut tietoa.
Osaisiko joku täällä ohjelmoida ne kaarrevalot pois käytöstä? Tai edes neuvoa miten se tehdään niin käyttäisin jossakin ohjelmoitavana.
MMT kirjoitti:Kysellyt tuolla toisaalla keskustelussa ongelmaa mikä vaivannut jo useamman vuoden, eli vikaa S211 -03 vänkärin xenon umpion kaarrevalossa ja se ei toimi. Tulee virheilmoitusta mittaristoon. Kysellyt paikalliselta mersu jälleenmyyjältä josko osaisivat ohjelmoida kaarrevalot pois mutta eipä heillä ollut tietoa.
Osaisiko joku täällä ohjelmoida ne kaarrevalot pois käytöstä? Tai edes neuvoa miten se tehdään niin käyttäisin jossakin ohjelmoitavana.
Jos on Stari käytettävissä ja osaava käyttäjä, voi mainitun toiminnan ottaa pois ohjelmasta.
Morjens! Ei kellään sattuis olemaan pääkaupunkiseudulla tai lähettyvillä c3 star pakettia. Omassa tuli jotain hämminkiä, eikä muxiin saa yhteyttä. Olisin vaan kaivannut jeesiä sen verran, että koikeilis softaa ja muxia eri laitteissa, niin tietäis kummassa vika?
Heksa88 kirjoitti:Morjens! Ei kellään sattuis olemaan pääkaupunkiseudulla tai lähettyvillä c3 star pakettia. Omassa tuli jotain hämminkiä, eikä muxiin saa yhteyttä. Olisin vaan kaivannut jeesiä sen verran, että koikeilis softaa ja muxia eri laitteissa, niin tietäis kummassa vika?
Ei tarvitse enään. Muxista löytyi pari viallista relettä. Uudet tilauksessa.
Onks starilla sumuvalojen pois kytkentä tosiaan niin vaikeaa, että pitää panna sumuvalojen "lisävarustekoodi" sinne ja lähettää se mersulle poistettavaksi?
55AMG kirjoitti:Onks starilla sumuvalojen pois kytkentä tosiaan niin vaikeaa, että pitää panna sumuvalojen "lisävarustekoodi" sinne ja lähettää se mersulle poistettavaksi?
Kyllä yleensä pitäisi olla helpompi, sumuvalokytkimestä vaan kytkee pois päältä. Jos ihan kokonaan haluaa ominaisuuden poistaa autosta niin taitaa olla vaikeampi homma kuin varustekoodin poistaminen ja SCN-koodaus.
Tällaiset aiheet on myös pitkälti mallikohtaisia eli joku voisi osata neuvoa tarkemmin jos tietäisi mikä malli kyseessä.
SL55. Ja en tarkoita juurikaan tota että napista kiertää, vaan kun niitä ei enää ole niin valittaa palaneista polttimoista. Ehkä jos tuuppais liittimiin jotku vastukset jossa on sen polttimon kanta? Oiskohan sellasia tiedossa?
55AMG kirjoitti:Ehkä jos tuuppais liittimiin jotku vastukset jossa on sen polttimon kanta? Oiskohan sellasia tiedossa?
Toimii noin mutta vastusten pitää ottaa sama virta kuin ehjän polttimon eli kohtalainen tehonkesto niiltä vaaditaan ja lämpöä syntyy siinä kuin hehkulampustakin.
Parempi olisi jos saisi koodattua kyseisiltä lampuilta vikavahdin pois päältä. Normi versiokoodausvalikoista ei onnistu.