engine fan - wisit workshop (w210)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18019
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: engine fan - wisit workshop (w210)

Viesti Kirjoittaja dealer »

Se on vähän työlästä lähteä tuolta päästä mittailemaan jännitteitä, kun kuitenkin vikamuistissa on juuri ne viat mitkä tulevat kun ylijännitesuojarele tai siitä se yksi sulake hajoaa. Tietysti voi olla ecukin rikki, mutta ei siitä eteenpäin komponenteille...
wiimax.fi
känä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: To 01.11.2007 18:18
Paikkakunta: kristiinankaupunki/vaasa

Re: engine fan - wisit workshop (w210)

Viesti Kirjoittaja känä »

ylijännitesuojareleen kaikki sulakkeet ok. Kai se on sit ite ylijännitesuojarele tai ecu.. Millä näiden toimivuus testataan?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18019
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: engine fan - wisit workshop (w210)

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minä olen kokeillut uudella relepaketilla, syystä että sellainen on aina työpaikalla käsillä, eli en osaa neuvoa sen mittaamista.
Ellei se auta pitää virtapiirikaavion kanssa keskittyä tutkimaan se/ne johdot jotka pysyviin vikoihin liittyvät.
wiimax.fi
känä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: To 01.11.2007 18:18
Paikkakunta: kristiinankaupunki/vaasa

Re: engine fan - wisit workshop (w210)

Viesti Kirjoittaja känä »

ylijännitesuojarele tuli vaihdettua ilman mitään vaikutusta.. kai seuraavaks pitää tilata toinen moottorinohjausyksikkö tai vie kuusankoskelle prässiin :shock:
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: engine fan - wisit workshop (w210)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

känä kirjoitti:ylijännitesuojarele tuli vaihdettua ilman mitään vaikutusta.. kai seuraavaks pitää tilata toinen moottorinohjausyksikkö tai vie kuusankoskelle prässiin :shock:
Kuusankoskelle tai ECU:ut Kuusenalle... ;)
tarkistanut jo *:rila mitä vika koodeja näkyy
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
känä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: To 01.11.2007 18:18
Paikkakunta: kristiinankaupunki/vaasa

Re: engine fan - wisit workshop (w210)

Viesti Kirjoittaja känä »

Joo starilla katottu
P1636-008
P0100-001
P1403-008
P1470-008
P1189-008
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: engine fan - wisit workshop (w210)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

känä kirjoitti:Joo starilla katottu
P1636-008
P0100-001
P1403-008
P1470-008
P1189-008
Ja *:riko ei antanut noilee mitään selite textiä?
tehtiinkö noiden vikojen mukaiset ohjatut ja johto tarkistukset

joku noista oikosessa tai sitten syottö virta/maa puttuu joko ECU:sta(oikonen voi olla myös siellä) tai kokonaan joltain lohkolta,
usein se oikonen on läppien säätimessä, flektin ohjausboxsia
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
känä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: To 01.11.2007 18:18
Paikkakunta: kristiinankaupunki/vaasa

Re: engine fan - wisit workshop (w210)

Viesti Kirjoittaja känä »

Joo toki antoi selitteen, mutta en jaksanu kirjoittaa enkä osaa laittaa kuvaa tänne.
Starin ohjeilla menny läpi ja kaks oikosululta vaikuttavaa vikaa löytäny.
komponenteille y31/5 (ahtopaineensäädön paineenmuunnin) ja y31/1 (paineenmuunnin arf) pitäis molemmille tulla se normi 11-14V..
mutta tulee vain 0.2-0.3V.. ja kun ottaa maan toisesta paikasta ja mittaa kaikki johdot niin kaikkiin tulee 2.2-2.4V.. kai tämä joku oikosulku on kun maihinki tulee
Nico202
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 12.09.2013 19:46
Paikkakunta: satakunta

Re: engine fan - wisit workshop (w210)

Viesti Kirjoittaja Nico202 »

Vian etsintää siis edessä... . Mittauksia liittimet paikallaan ja pois paikoiltaan onko eroa? Liittimeen takaapäin työntää vaikka paperiliittimestä suoraksi taitetun langan niin saa mitattua. Jos johdot molemmista irti eikä jännitteet (virtapäällä) nouse niin, liittimet auki murkuloista ja mittaa ecun päästä samat johot. Myös ecun maajohdot virtapäällä ecun päästä voltit mittaa, maa johdoissa ei pitäis löytyä kuin millivoltteja. Jos enenmmän on maa huono. Ecun pään liittimet hankalia mitata, mutta voi vaikka laittaa nuppineulan johdon eristeen läpi ja mitata.

Edit. Muista ottaa auki myös se flektinboxi jos se sotkee jotain myös.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: engine fan - wisit workshop (w210)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Nico202 kirjoitti:Vian etsintää siis edessä... . Mittauksia liittimet paikallaan ja pois paikoiltaan onko eroa? Liittimeen takaapäin työntää vaikka paperiliittimestä suoraksi taitetun langan niin saa mitattua. Jos johdot molemmista irti eikä jännitteet (virtapäällä) nouse niin, liittimet auki murkuloista ja mittaa ecun päästä samat johot. Myös ecun maajohdot virtapäällä ecun päästä voltit mittaa, maa johdoissa ei pitäis löytyä kuin millivoltteja. Jos enenmmän on maa huono. Ecun pään liittimet hankalia mitata, mutta voi vaikka laittaa nuppineulan johdon eristeen läpi ja mitata.

Edit. Muista ottaa auki myös se flektinboxi jos se sotkee jotain myös.
Tuo on viho viimäinen konsti... :twisted: kun ECU:un johtoja mitaillee
jos niisä ei ollut vikaa niin hetken päästä sitten ainkin on
(siitä neulan tms piikin reiästä eristessä"nimkin sen sanoo mikä menee rikki"
on monesti alkanut johdon hapettumine on sitten "kivaa"
rapeata pätkä johdossa samoin niihin on monesti paikantunut kostealla kelillä tulevat vaivat
tällähän ei tieten ole väliä ns teinivirtelmissä, myynti autoissa
tai jossan rahat pois asiakaalta remonteissa ja sitä reikää ei paikaa kuin hetkeksi joku räkäteippi mitä niissä näkee)
jos sopivaa väli adapterijohtoa ei ole ja pittää mitatta johto paikassan
niin purkaa vaan sen liitimen päälisen pois siihen menee noin 5s


E: miksi rikkoa lisää jo rikki olevaa :roll:
Viimeksi muokannut CDI203, Su 01.11.2015 12:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Nico202
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 12.09.2013 19:46
Paikkakunta: satakunta

Re: engine fan - wisit workshop (w210)

Viesti Kirjoittaja Nico202 »

Lähetä känä autos runkonumero tolle kaikkitietävälle rantaruottalaiselle, ehkä se sitte unessaan taikka tähtien näyttämänä näkee mikä merssussa on vialla. kovasti herra neuvoo mitä ei pidä tehdä ,mutta muut neuvot on vissiin salaisuuksia.
Nico202
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 12.09.2013 19:46
Paikkakunta: satakunta

Re: engine fan - wisit workshop (w210)

Viesti Kirjoittaja Nico202 »

Täältä tähän
känä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: To 01.11.2007 18:18
Paikkakunta: kristiinankaupunki/vaasa

Re: engine fan - wisit workshop (w210)

Viesti Kirjoittaja känä »

Jaha ja auto pelaa taas.. pikkusen löi nokee putkesta kun 1,5kk ajanu vikatilas, toki tähän että näin kauan kesti on oma into suurin syy :) no mutta jokatapaukses johdot mittasin enkä löytäny mitään. Sit piti avata moottorinohjausyksikkö ja kaveri kattomaan sitä joka löysi vian, ja kolvas sinne yhteen kaks katkennutta kupariliuskaa.. nyt pelaa mutta syytä sen rikkojalle ei ainakaan vielä.
http://kuvapilvi.fi/k/yvYg.jpg
kiitokset kaikille neuvoista. Starilla nyt ei tällä kertaa mitään suuria ihmeitä tehny mutta oon ostokseen todella tyytyväinen ja kahta kaveria sen kans jo auttanu
Vastaa Viestiin