w201 3.0TURBO
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Jonkun verran olen kerennyt lasikuituhommia loman aikana tehdä:) lopummalla viikkoo ois kaikki muotit valmiit. Nyt vasta konepeitosta valmis osa tehtynä ja siitäkin puuttuu saranointi, jäykisteet ja pikku hionta ja viimestely
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
näyttävän näkönen varmasti tulee!
mb vito 108cdi työjuhta
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
jos vaan suinkin pystyt, niin puntaroippa kuitupelti ja alkuperäinen. Voisi kiinnostaa raceharrastajia
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Joo pitää punnita kuhan on jäykisteet ja saranan kiinnikkeet laminoitu
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
W201 konepelti maskin, saranoiden ja kaasujousen kera painaa noin 21 kg kylpyhuonevaa'an tarkkuudella. Saranoiden, jäykisteiden ym. poistamisen jälkeen pintapelti ja maski painoivat noin 14 kg.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Eli mittasin kuitupellin ni 8kg ja kuidunpaksuus on 4-4,5mm
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Hienua jälkiä.
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Osat nyt laminoituna! Pitäis alkaa hitsailemaan ruosteet pois ja sovittamaan osat koriin! Uutta hitsauskalustoakin hommasin entisen halvauduttua
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Mihin oot verrannu jos tuommosilla tehoilla sais katsastettua? Ja käykö se ilman ABS:ää ku katoin että sulla ei näytä olevan^ArZka^ kirjoitti:300te etujarrut ja etuvakaajantanko. Vakio iskarit +jäykemmät jouset (madallus). Takajarrut vakiot! Näillä osilla voi ottaa 244hp. Samoilla mennään, mutta voi olla että taakse päivitän isommat jarrut ja paksumman vakaajan ihan ajettavuuden kannalta (ei vaikuta tehoihin)Nnimimerkki kirjoitti:Tuli muute sellane vielä mielee, että millä jarruilla ja alustalla sait leimaan tuolla edellisellä tekniikalla ja mennäänkö nyt samoilla ? Itelläki mielessä tenavan ahtaminen ja lupa-asiat vielä vähä hakusessa
Paljoko sulla oli tehoja papereissa? Kiinnostaa siks ku itellä m103 turbo projekti joka on ollu 2litranen bensa ilman abs:ää niin haluis tietää onko mahollista saada leimaanki
W201 2.5TurboD
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Konetta on verrattu 2.5 16v kossuun (204hp) +20% =244,8hp. Eikä tosiaan abs ole pakolliset ainkaan 87vm. Kopassa. Ja veljellä oli kans 190 3.0 m103 turbokoneella leimattuna ja siinä kans tehot max 244,8hp. Itellä oli 2.0l turbokoneella papereissa 205hp
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Täällä samoin W201 ja 16V-alustalla rekisteriotteessa 178 kW (max 150kW + 20% = 180 kW eli tuo 244 hp) M111-koneella.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Tänään suihkuttelin konehuoneeseen väriä. Armoton hinku ois saada tienpäälle. Mutta on aika paljon matkaa vielä ensisavuihin. Ens kesänä sitten.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
Re: w201 m102 2.0 turbo--> m103 3,0 turbo
Vaikken näistä levikehommista ite perusta, mutta tätä kyllä on hyvä seurata kun tekijä tietää mitä tekee ja touhuaa ite kaikki eikä osta valmiina.. Isot peukut prokkikselle, Gomiaa on jälki
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija
pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija
pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
Re: w201 3.0TURBO
Pientä edistystä havaittavissa.
Osat alkaa olla paikoillaan, muutama ovien alalistojen teko ja etupuskurin kiinnitys vielä.
Sitten pääsis hionta hommille, vähän jo alottelin sitäkin.
Kytkimen tilasin ruotsinmaalta ja sen pitäs saapua joko ennen uuttavuotta tai sitten vuoden alusta.
Kytkimeksi valikoitui tilton ot-II harmaalla jousella eli väännönkesto 925nm.
Sintterilevyt tilasin ape-importilta, jossa tekee valmiiksi keskiöt mersun boorille,
Kun ei taho löytyä valmiina mistään. Levyjen pitäs kanssa saapua vuoden vaihteessa.
Vauhtipyörää olen miettinyt sen verran että taidan sorvata ite vakiopyörästä kun valmis pyörä maksaa 350€,
Joka minusta on aika arvokas.
Moottorinkannekeitakin aloin tekemään, biltemasta volvon kannakkeet,
Johon ajattelin sorvata alumiinistä vielä korokkeet että asettuu oikeelle korolle.
Moottoria pääsis kasaamaan kohta puoliin kuhan saan kanget, niissä ilmeisesti kestää muutamia viikkoja kun oli valmistajaltakin päässeet loppumaan.
Laakerit, männät, tiivisteet, jakopäänosat+ö-pumpunketju, moniura multa jo löytyy.
Kannen kohtaloa täytyy vielä miettiä että miten laajasti alkaa väsäämään.
Trikkeriä mietin kampuran etupäähän vakion tilalle mutta sehän taitaa olla jonkun sortin tasapaino/värinänvaimennin?
Hyvää joulua ja onnellista uuttavuotta foorumin porukalle!
Osat alkaa olla paikoillaan, muutama ovien alalistojen teko ja etupuskurin kiinnitys vielä.
Sitten pääsis hionta hommille, vähän jo alottelin sitäkin.
Kytkimen tilasin ruotsinmaalta ja sen pitäs saapua joko ennen uuttavuotta tai sitten vuoden alusta.
Kytkimeksi valikoitui tilton ot-II harmaalla jousella eli väännönkesto 925nm.
Sintterilevyt tilasin ape-importilta, jossa tekee valmiiksi keskiöt mersun boorille,
Kun ei taho löytyä valmiina mistään. Levyjen pitäs kanssa saapua vuoden vaihteessa.
Vauhtipyörää olen miettinyt sen verran että taidan sorvata ite vakiopyörästä kun valmis pyörä maksaa 350€,
Joka minusta on aika arvokas.
Moottorinkannekeitakin aloin tekemään, biltemasta volvon kannakkeet,
Johon ajattelin sorvata alumiinistä vielä korokkeet että asettuu oikeelle korolle.
Moottoria pääsis kasaamaan kohta puoliin kuhan saan kanget, niissä ilmeisesti kestää muutamia viikkoja kun oli valmistajaltakin päässeet loppumaan.
Laakerit, männät, tiivisteet, jakopäänosat+ö-pumpunketju, moniura multa jo löytyy.
Kannen kohtaloa täytyy vielä miettiä että miten laajasti alkaa väsäämään.
Trikkeriä mietin kampuran etupäähän vakion tilalle mutta sehän taitaa olla jonkun sortin tasapaino/värinänvaimennin?
Hyvää joulua ja onnellista uuttavuotta foorumin porukalle!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
Re: w201 3.0TURBO
Jos vaihdat dampperin jäykkään ja käytät tasapainotuksessa kampuran dampperin ja vp samaan aikaan niin ei tartte värinänvaimenninta vaan voi vaikka billet dampperin asennella tärkee on vaan se tasapainotus.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: w201 3.0TURBO
Tärkeää olis muistaa, että jokainen kipinä / polttoaineen sytyts koneessa luo iskun joka välittyy kampuraan värinänä, ja dampperin tehtävä on vaimentaa noita värinöitä, eli billet dampperi ei kovinkaan suositeltava, erinomainen valinta on esim Ati damper ja siihen sitte joku triggeri kehä.masa201 kirjoitti:Jos vaihdat dampperin jäykkään ja käytät tasapainotuksessa kampuran dampperin ja vp samaan aikaan niin ei tartte värinänvaimenninta vaan voi vaikka billet dampperin asennella tärkee on vaan se tasapainotus.
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Dampperi = triggeri
M111-koneessani teetin Ojennuksella 36-1 -triggerihampaat dampperin kehälle ja laitoin VR-anturin kiinni alumiinipalikkaan, joka tukeutuu öljypohjan ruuveihin M6-kierretangon pätkillä (anturin kiinnityksen idea lainattu Turbobanditenilta). Anturi on noin millin päässä hampaista. Hyvin on systeemi toiminut ainakin tuonne 6000 kierroksen korville.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: w201 3.0TURBO
Suurimmassa osassa henkilöautoja on täysin jäykkä damper. Eikä nuo kumilärpäkkeet ole muutenkaan kestäviä kun ruvetaan moottoria kierrätteleen vaan rupeaa sakkaileen varsinkin vanhat dampperit. Tuo ati ois kyllä paras vaihtoehto. kyllähän se billetkin pelaa kunhan kaikki on vaan tasapainossa.Exami kirjoitti:Tärkeää olis muistaa, että jokainen kipinä / polttoaineen sytyts koneessa luo iskun joka välittyy kampuraan värinänä, ja dampperin tehtävä on vaimentaa noita värinöitä, eli billet dampperi ei kovinkaan suositeltava, erinomainen valinta on esim Ati damper ja siihen sitte joku triggeri kehä.masa201 kirjoitti:Jos vaihdat dampperin jäykkään ja käytät tasapainotuksessa kampuran dampperin ja vp samaan aikaan niin ei tartte värinänvaimenninta vaan voi vaikka billet dampperin asennella tärkee on vaan se tasapainotus.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: w201 3.0TURBO
Alakerta saatu kasattua ja kytkin on jo sovitettu vauhtipyörään ja painelaakerin haarukkaa siirretty 25mm.
Ilmatessa kytkimen työsylinteriä rupes vuotamaan nestettä kytkinputken ja mutterin välistä. +ilmausnippa katkes.
Hain uuden työsylkän ja jarruputkityökalut ja prässäsin uuden kartion putkeen uuden nipan kera.
Kytkin toimii niinku pitääkin mutta painelaakeri liikkuu liikaa joten poljin pohjassa tarttuu kiinni mutta 3cm irti pohjasta irrottaa hyvin. Niinpä tein polkimeen rajottimen ettei painu pohjaan asti.
Kannen purin osiin ja tilasin jo uudet venttiilinohjaimet ja venavarrenkumit.
Oli jo vanhat ohjurit sen verran väljät että venttiili auki asennossa klappas ~0.5mm.
Täytyis löytää imupuolelle sisäjouset ja alajousilautaset. Pakopuolelle ajattelin shimmit laittaa jousen alle.
Ilmatessa kytkimen työsylinteriä rupes vuotamaan nestettä kytkinputken ja mutterin välistä. +ilmausnippa katkes.
Hain uuden työsylkän ja jarruputkityökalut ja prässäsin uuden kartion putkeen uuden nipan kera.
Kytkin toimii niinku pitääkin mutta painelaakeri liikkuu liikaa joten poljin pohjassa tarttuu kiinni mutta 3cm irti pohjasta irrottaa hyvin. Niinpä tein polkimeen rajottimen ettei painu pohjaan asti.
Kannen purin osiin ja tilasin jo uudet venttiilinohjaimet ja venavarrenkumit.
Oli jo vanhat ohjurit sen verran väljät että venttiili auki asennossa klappas ~0.5mm.
Täytyis löytää imupuolelle sisäjouset ja alajousilautaset. Pakopuolelle ajattelin shimmit laittaa jousen alle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
Re: w201 3.0TURBO
^ArZka^ kirjoitti:Alakerta saatu kasattua ja kytkin on jo sovitettu vauhtipyörään ja painelaakerin haarukkaa siirretty 25mm.
Ilmatessa kytkimen työsylinteriä rupes vuotamaan nestettä kytkinputken ja mutterin välistä. +ilmausnippa katkes.
Hain uuden työsylkän ja jarruputkityökalut ja prässäsin uuden kartion putkeen uuden nipan kera.
Kytkin toimii niinku pitääkin mutta painelaakeri liikkuu liikaa joten poljin pohjassa tarttuu kiinni mutta 3cm irti pohjasta irrottaa hyvin. Niinpä tein polkimeen rajottimen ettei painu pohjaan asti.
Kannen purin osiin ja tilasin jo uudet venttiilinohjaimet ja venavarrenkumit.
Oli jo vanhat ohjurit sen verran väljät että venttiili auki asennossa klappas ~0.5mm.
Täytyis löytää imupuolelle sisäjouset ja alajousilautaset. Pakopuolelle ajattelin shimmit laittaa jousen alle.
Asiallinen projekti kyllä!
Onko tuommoisessa koneessa jo vakiona alakerrassa öljysuihkut?
Kenen valmistamat veivit nuo on ja onko männät vielä vakiot?
itsellä tuo m102 w124 ahdettuna, mietin vain juuri että missä teholukemissa pitäisi alkaa suunnitelemaan suihkuja koneeseen ja vahvempia sisuskaluja.
W 124 230 - 86
Re: w201 3.0TURBO
Ei ole öljysuihkuja enkä laittanut tähän vol.1 moottoriin. Katellaan jos seuraavaan koneeseen laittais tai hommais semmosen missä jo on esim m104. Veiveiksi oli tarkotus tulla acm veivit mutta pitkän odottelun jälkeen päätin ottaa tarvike eaglet koska acm:llä oli yli 3kk toimitusaika. Männiksi tuli uudet mahlet, kokeillaan miten kestää. No eipä niitä teholukemia oikein tiedä että mitä mikäkin kestää mutta jos yli 100hp/sylinteri meinaa niin kannattaa jo vahvistaa. Banditin sivuilla on joitakin lukuja mutta niihin ei välttämättä oo uskomista.Nikomb kirjoitti:^ArZka^ kirjoitti:Alakerta saatu kasattua ja kytkin on jo sovitettu vauhtipyörään ja painelaakerin haarukkaa siirretty 25mm.
Ilmatessa kytkimen työsylinteriä rupes vuotamaan nestettä kytkinputken ja mutterin välistä. +ilmausnippa katkes.
Hain uuden työsylkän ja jarruputkityökalut ja prässäsin uuden kartion putkeen uuden nipan kera.
Kytkin toimii niinku pitääkin mutta painelaakeri liikkuu liikaa joten poljin pohjassa tarttuu kiinni mutta 3cm irti pohjasta irrottaa hyvin. Niinpä tein polkimeen rajottimen ettei painu pohjaan asti.
Kannen purin osiin ja tilasin jo uudet venttiilinohjaimet ja venavarrenkumit.
Oli jo vanhat ohjurit sen verran väljät että venttiili auki asennossa klappas ~0.5mm.
Täytyis löytää imupuolelle sisäjouset ja alajousilautaset. Pakopuolelle ajattelin shimmit laittaa jousen alle.
Asiallinen projekti kyllä!
Onko tuommoisessa koneessa jo vakiona alakerrassa öljysuihkut?
Kenen valmistamat veivit nuo on ja onko männät vielä vakiot?
itsellä tuo m102 w124 ahdettuna, mietin vain juuri että missä teholukemissa pitäisi alkaa suunnitelemaan suihkuja koneeseen ja vahvempia sisuskaluja.
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
Re: w201 3.0TURBO
Olikos vakio veiveissä öljyreijät yläpäähän? Jos ei ole suihkuja noilla umpiveiveillä niin voitelu on kyllä meko heikkoa varsinkin jos ajaa e85. Kannattaa pitää yli ylärajan öljyä että edes loiskeella voitelee. On meinaan melko hyvää rasvanpoistajaa tuo e85.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: w201 3.0TURBO
Ainakin omassa m103:sen veiveissä oli yläpäissä reijät niin en katsonut niin tarpeelliseksi öljysuihkuja laittaa, tosin meinasin ajaa pumppubensalla ja vakio sisuskaluilla hieman kestotestiä, ahtimeks on tulossa hx40super ja moottorinohjauskseksi Ecumaster emu.
Arzkan tapauksessa veiveissä ei näyttäisi olevan reikiä joten todella mitätön taitaa olla pelkkä männän roiskevoitelu jos ei ole öljysuihkuja. Omassa lohkossa oli valmiit paikat kuitenkin suihkuille, mutta voipi olla ettei kaikissa ole.
Arzkan tapauksessa veiveissä ei näyttäisi olevan reikiä joten todella mitätön taitaa olla pelkkä männän roiskevoitelu jos ei ole öljysuihkuja. Omassa lohkossa oli valmiit paikat kuitenkin suihkuille, mutta voipi olla ettei kaikissa ole.
S203 200cdi -02
W124 3.0 -88
Ex:
S203 2.7-02, W124 2.3 -92,W201 2.0 -89, s203 1.8 - 01, c124 3.0 -92, s124 2.3 -90, w124 2.6 -91,w124 3.0 -89, w202 1.8 -94, s124 2.5 -89, w201 2.0 -90, c124 3.0 -91, s124 3.0 -89, s124 2.3 -90, w201 3.0 -89, w201 2.0 -89, c123 2.3 -80
-Se on ehkä ruma ja romu, mut oma ja kokonaan maksettu-
W124 3.0 -88
Ex:
S203 2.7-02, W124 2.3 -92,W201 2.0 -89, s203 1.8 - 01, c124 3.0 -92, s124 2.3 -90, w124 2.6 -91,w124 3.0 -89, w202 1.8 -94, s124 2.5 -89, w201 2.0 -90, c124 3.0 -91, s124 3.0 -89, s124 2.3 -90, w201 3.0 -89, w201 2.0 -89, c123 2.3 -80
-Se on ehkä ruma ja romu, mut oma ja kokonaan maksettu-
Re: w201 3.0TURBO
Mitäs tälle projektille kuuluu?
-W220 s320 lang
-W124 300d
-w211 200cdi
-w211 270cdi
Ex:
-w210 200cdi×2
-W124 300d
-w211 200cdi
-w211 270cdi
Ex:
-w210 200cdi×2
Re: w201 3.0TURBO
Tälle projektille näyttää kuuluvan todella hyvää ainakin facebookin välityksellä katsottuna!tas kirjoitti:Mitäs tälle projektille kuuluu?
Päivitteles arzka tänne mitä oot saanu aikaseks!
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93