124 200D 4-vaihteinen 5-vaihteisen tilalle?
124 200D 4-vaihteinen 5-vaihteisen tilalle?
Onko tietoa, meneekö 124 200D 4-vaihteinen laatikko 5-vaihteisen tilalle heittämällä? 5-vaihteinen leikkasi kiinni ja ois ehjä 4-vaihteinen nurkissa. Tutkailin asiaa silmämääräisesti ja vaikuttaisi siltä, että 5-vaihteinen laatikko olisi pitempi ja sen takia moottori olisi edempänä. Pitääköhän paikkansa? Silloin pitäisi kai vaihtaa myös koneen kiinnikkeet? Ehjää 5-vaihteista saa myös tarjota.
Re: 124 200D 4-vaihteinen 5-vaihteisen tilalle?
Moottori on samalla paikalla mutta kardaani on 5vaihteisessa lyhyempi.
Samoten vaihdetankoja ja laatikon takapalkkia voi joutua säätelemään.
5vaihteisessa on sitten hitaampi perävälitys joten neloslaatikolla ajellessa kierroksia on turhan paljon.
Samoten vaihdetankoja ja laatikon takapalkkia voi joutua säätelemään.
5vaihteisessa on sitten hitaampi perävälitys joten neloslaatikolla ajellessa kierroksia on turhan paljon.
Re: 124 200D 4-vaihteinen 5-vaihteisen tilalle?
Sen sijaan 4-vaihteinen 5-vaihteiseksi ja vähän kutittelee pumppua on erittäin hyvä ratkaisu. Menee pintakaasulla 140 km/h...
Re: 124 200D 4-vaihteinen 5-vaihteisen tilalle?
Tosiaan kardaani mutta kytkin akselin pituus pitäisi olla sama molemmissa...uudemmissa on kaksoimassa kytkin-lyhyt akseli ja kiinteässä limpussa pitkä...kaiketi kaikki 4 vaihteiset on pitkä akselisia mutta sitten viitos askeissa onkin kaiken näköistä sekaisin.
Toki helpoimmalla pääset jos etsit sen 5 vaihteisen askin..ei jää konekaan huutamaan matkanopeuksissa.
Toki helpoimmalla pääset jos etsit sen 5 vaihteisen askin..ei jää konekaan huutamaan matkanopeuksissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-